Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

konopi

Geen Jointjes Of Paddo's Meer In Den Haag

Recommended Posts

DEN HAAG - Naast de gemeente Rotterdam heeft de gemeente Den Haag ook gebieden in de stad aangewezen waar vanaf nu een verbod geldt op het gebruik van softdrugs in de openbare ruimte. De afgelopen jaren kwamen er bij de gemeente uit verschillende stadsdelen veel klachten binnen van stank- en geluidsoverlast als gevolg van met name blowende mensen.

 

Om die overlast voor omwonenden en bezoekers te beperken, wordt in dertien gebieden het verbod ingesteld. Het gaat onder meer om het Centrum, het gebied rondom Den Haag Centraal en de boulevard van Scheveningen.

Instemming gemeenteraad

 

In het voorjaar van 2017 stemde de Haagse gemeenteraad in met het wijzigen van de zogenoemde Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Hierdoor kreeg het college de bevoegdheid om gebieden aan te wijzen waar het verbod zal gelden. De gemeente heeft het afgelopen half jaar samen met de politie gekeken waar het verbod nodig is. In sommige van deze gebieden geldt ook al een alcoholverbod.

 

Het softdrugsverbod is in elk geval twee jaar van kracht. Dan zal de maatregel worden geëvalueerd. In de tussentijd zullen gemeente en politie het verbod elk half jaar monitoren.

Handhaving

 

De handhaving van het verbod ligt in eerste instantie in handen van de politie. Wie het verbod overtreedt, krijgt een boete. Er is gekozen voor een stapsgewijze invoering van de handhaving van het verbod. Dit voorkomt dat mensen ineens worden geconfronteerd met een boete. De komende twee weken zal bij een overtreding alleen een waarschuwing worden gegeven. Ook starten gemeente en politie online en offline een informatiecampagne. Er worden bijvoorbeeld flyers verspreid bij coffeeshops, voorzieningen voor dak- en thuislozen en andere belanghebbende organisaties.

 

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3616340~c4c4240

 

 

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er iemand op straat een sigaar rookt vind IK smerig,krijgt hij nu ook een boete dan?

Die vent begon te schreeuwen toen ik er iets van zei,dus ook geluidsoverlast.

Alleen maar omdat het z.g.n. drugs word genoemd mag het beschimpt worden?

 

Toen heb IK maar een dikkerd aangestoken en was hij aan het zeuren dat ik zijn richting op blies. :lol:

 

 

Ik snap best dat je niet voor de shop moet gaat staan roken,of bij een basisschool vol kids.

Maar als ik rustig op een bankie zit in het park en val niemand lastig,moet je niet komen zeuren vind ik.

 

Anders weet ik nog wel een aantal beerputten die open mogen,inplaats van dit kleine geneuzel. :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me er wel iets bij voorstellen hoor.

Je mag helemaal nergens in het openbaar dronken zijn.

Dat wordt toegelaten maar de regel is er zodat mocht er overlast zijn ze kunnen ingrijpen.

Maareh, was het tot nu 100% legaal om te trippen op straat ? :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gemeente verplicht ook het oprapen van hondepoep door de baasjes, maar handhaving wordt totaal niet nageleefd.Overal ligt hondenstront.Zou eens tijd worden dat ze meer handhaving gaan uitvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk altijd gedacht dat blowen op straat al verboden was overal :whistling

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...