Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr-w

6X Bubblegum 600W Hps In Tent, Hopelijk Verzuip Ik Ze Nu Niet!

Recommended Posts

dank je allemaal. we gaan gewoon terraminderen en de laatste loodjes uitzingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok even wat foto’s her en der uit mijn tuin. Onderin zie ik veel meer rode haren dan de hoofdtoppen. Dit samen met het verkleuren van het blad. Kan het zo zijn dat ik dit geen 3 weken meer vol hou? Maar dat ze al veel verder zijn. Staan nu 40 dagen onder 12/12! Net geen 6 weken bloei en 11 weken oud. (Microscoop is onderweg)

Hoofdtop9A9EB2E1-1C8E-439F-A230-65D3BD4A2BAC.thumb.jpeg.467174ae24e1c2d4f25ecb6b411b07e4.jpeg

klein bij topje onderin

F07EA919-A39E-4B6E-9BAF-F74FD43EE86F.thumb.jpeg.3a3360ad0dadc178c122eb00c379b8d9.jpeg

nog een kleiner topje

529D1F4D-4444-4D00-8C76-7804205859D9.thumb.jpeg.c232e8e411671b24e17d59c143ce82b7.jpeg

moeder overste

4E8F2F7F-FBA6-40CA-A42F-54D8CDA52C26.thumb.jpeg.b6e09c5421e4c2004612b913c89510dd.jpeg

hoofdtop verder achterin

5EE90DFC-F8C2-423F-8012-6FC193C57070.thumb.jpeg.a95dd70fdfe0fed455100bf66da1bc14.jpeg

onderliggende bloemen van de vorige hoofdtop

F543EC9F-F031-461B-843F-5346AA0B9AFB.thumb.jpeg.f3fa96cd35f8e56f0d70cd1570d59e32.jpeg

-W-

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekly update

42 dagen bloei. Volgens de geleerden nog minimaal 3 weken te gaan. 

Nu overgestapt van elke water beurt voeding naar om en om en een klein beetje minder omdat langzaam er meer en meer verkleuring komt. 

Ze ruiken lekker, zoet weeïg en beetje musk achtig. Een goed teken. volgens mij worden het niet van die knetter dikke toppen maar toch vullen ze aardig. 

De trichomen zijn duidelijk zichtbaar op de foto’s maar hoop dat mijn microscoopje er snel is want kan op de foto het onderscheid niet zien. Wel steeds meer oranje bloeiharen te zien  nu ook in de grote toppen

-W-

 

 

55EA1208-12D7-4F25-9E9D-8E1D4D023780.jpeg

F686FC37-8C37-4D35-BB10-AA6DCBFF229C.jpeg

D13D7A76-F389-4941-8109-C0B650E717F1.jpeg

7C8F44F5-79B1-468A-A0A5-64467C2A0CE0.jpeg

E9C06D5C-743D-44BB-9784-9E9ACEA60A74.jpeg

7D2B150F-5E09-4D98-9DC8-4969B8336D02.jpeg

237980BE-0432-43B2-B8B9-AF4E57C6253E.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch gewoon lekker en goed man ! Heb je al eens eerder Sativa (dominant) gekweekt ? Ben benieuwd hoe lang ze uiteindelijk zullen staan. Het zou me niet verbazen wanneer je 1 tot 2 weken bovenop de 63 dagen mag tellen.

Welke afzuiger en filter heb je uiteindelijk gekozen en bevalt dit ?

hebben we het hier over Bubblegum XL ? Nodigt toch wel uit hoor....:P

 

Hou je de luchtvochtigheid ook een beetje in de gaten, aangezien je van die knotsen lijkt te hebben ? Zou jammer zijn als toprot dadelijk roet in het eten....uhh...wiet gooit ^_^

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Ziet er toch gewoon lekker en goed man ! Heb je al eens eerder Sativa (dominant) gekweekt ? Ben benieuwd hoe lang ze uiteindelijk zullen staan. Het zou me niet verbazen wanneer je 1 tot 2 weken bovenop de 63 dagen mag tellen.

Welke afzuiger en filter heb je uiteindelijk gekozen en bevalt dit ?

hebben we het hier over Bubblegum XL ? Nodigt toch wel uit hoor....:P

 

Hou je de luchtvochtigheid ook een beetje in de gaten, aangezien je van die knotsen lijkt te hebben ? Zou jammer zijn als toprot dadelijk roet in het eten....uhh...wiet gooit ^_^

Hahaha @greentjeonatrip Ik ben ook zeker niet ontevreden. Volgens de leverancier van de zaden nog 2 tot 3 weken. Ik hou het op 3. En het is een feminized bubble 55% indica dominant. Ook wel te zien aan het blad. De amnesia buiten is overduidelijke sativa hahaha. Heb de beschrijving bijgevoegd. 

Dit is de tweede draai. De 1e heb ik verpest. 5 van de 6 kwamen door. 1 heb ik zelf vermoord. En toen mijn scrog net vol was en de bloei erin ging waren ze 2 weken later dood. Opbrengst 25 gram voor  7 weken ploeteren. Daarvoor had ik Lemon haze staan. Die had ik de allereerste keer ook.  1e keer twee stuks door stuntelen en leren groot gebracht. 2e set doordat ik niet wist hoe ik de vakantie door moest ook verpest.  Ik leer de hard way Hahahhaa 

set up. Zie foto. Tent wordt nog iets aangepast. Want trekt naar binnen en de inlaat gaat nu van 1x 110 naar 1x 160 want we gaan langzaam naar luxer en beter. Hahaha

En heb nu nog 

2x lemonhaze van wietzaadjes.nl

2x amnesia white van FSO

1x Delahaze van paradise seeds(kadootje bij de bestelling.)

dus nee sativa dominant heb ik wel gekweekt met de Lemon maar succes wordt het nu pas echt de eerste keer( indica) en de sativa buiten die gaat het ook wel halen als ze naar binnen gaan

btw LV schommelt nu tussen de 35 en 60 door dat het buiten zulk benauwd weer is  laatste dagen eerder rond 40-45 

5EC2ABAF-8927-45C6-A3F1-655BDE2F3343.png

6AD0FB06-5FD2-4568-A507-6183563BDE7F.png

 

Edited by Mr-w
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna 400 is het niet goed?  Of heb je misschien een goede suggestie om dat in de toekomst anders te doen?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve dat het filter en de afzuiger een slechte combinatie is,
klinkt het allemaal een beetje cheap.

Natuurlijk zoekt iedereen iets wat bij zijn/haar portemonnee past.
Maar goedkoop blijkt maar al te vaak duurkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh ik geloof je direct. Is ook eigenlijk meer een startup iets geweest wat spontaan is ontstaan met een vriend van mij. Die wilde mij helpen. Ik ben eigenlijk pas net begonnen sinds heel lang geleden en is daarom ook weer een hele leuke leerweg. Ik heb inmiddels ook gezien dat er betere combi’s zijn. Voor nu moet ik het even hiermee doen. En langzaam liquide middelen genereren voor betere setups. 

Tips altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, rocking pot said:

airtech fancontroller direct dumpen!!!

Ja daar was ik al achter. Hahaha gebruik de dimmer handmatig. 

Wat is een betere suggestie?

Edited by Mr-w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor de bloeiruimte een cli-mate frequentie controller, die is echt meesterlijk, gaat heel stil en geen brommetje of wat dan ook, maar is wel een investering

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan echt maar is zorgen voor geld hahaha afgelopen 4 jaar hebben me al heel veel gekost door prive. 

Maar goed. Andere controller op de Bucket list en 1000m3 afzuig box halen? Zon zelfbouw ding? Met een grotere filter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, rocking pot said:

Ik heb voor de bloeiruimte een cli-mate frequentie controller, die is echt meesterlijk, gaat heel stil en geen brommetje of wat dan ook, maar is wel een investering

Welke precies? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok stilte is altijd fijn. En 1500m3 zeg je. Hoe moet ik dat zien? Heb je zon kist?

en de inlaat met buis fan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Beiden zijn stalen softbox dus kisten ja.  Had eerst voor de inblaas en 750m3 s-vent buisfan maar die maakte me te veel herrie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nu heb ik even een nieuw grond monster genomen want wil de ec weten en weten hoe dat werkt. 

Mijn kraanwater heeft een ph van 8,1 en een ec als ik de meter goed begrijp 023x10 us =230

mijn medium een ph van 6,23( iets te laag) en een ec van 083x10 us = 830. 

Klopt het dan dat opgeteld ik aan 1060 us kom en dus een ec heb van 1?  Want die zou 2 moeten zijn nu. Of moet ik dit verdubbelen ofzo ik kom er in al die rekenvoorbeelden even niet uit zo en heb net hoofdstuk 10 van growing elite uit hahaha dus nu terug naar de rest van het boek  

Edit  

nadat ik wat verder gelezen heb is het een ppm meter met een Amerikaanse schaal  dus 500 Pm is 1 EC . Dus als het goed is heb ik nu dus 1060 ppm. Dit vinden de dames nu lekker want dat zou een EC van 2.1 geven. Wat iets te hoog is. Conclusie PH 6,23 en EC2,1 klopt dit? 

Dan zijn de omstandigheden voor de dames niet perfect maar ook niet schrikbarend afwijkend 

toch maar stoppen met voeden en eerder gaan spoelen

7F329A91-DE7B-44DF-97A3-3C25ECB49DAA.jpeg

DE8F705E-C427-4010-A0A3-1BE097C90869.jpeg

78E5A733-298A-4848-A285-2CE562874BFC.jpeg

34C9039D-987A-48B5-B1C7-6587DF92637A.jpeg

Edited by Mr-w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn nooit de exacte waardes. Meer een richtlijn. Wil je betere info, iets meer betrouwbaar, zul je vanaf de eerste maand regelmatig moeten meten. Je kunt ook de drain meten, daar heb ik geen ervaring mee. Drain meten is meer voor hydro, bij aarde geef je veel te veel water als het onderuit de potten komt. 

Ppm word  gebruikt bij hydro. Bij aarde gewoon ec meten. Ppm word ook bij co2 kweken gebruikt. 

Stukje over ec

De afkorting EC staat voor Electric Conductivity, (Electrische Geleidbaarheid ).

Planten die een snelle groei en bloei doormaken, moeten over voldoende voedingsstoffen kunnen beschikken. Voor het meten van de voedingswaarde ( eigenlijk de voedingszouten ) maak je gebruik van een EC-meter. Eenduidige (streef-) waarde voor het aantal voedingszouten in een oplossing zijn moeilijk te geven. De EC is onder meer afhankelijk van de grootte van de plant, de hoeveelheid water, de verlichting, de natuurlijke EC van je leidingwater, temperatuur en vochtigheid in de ruimte. Dit alles bepaalt hoeveel water en voeding een plant nodig heeft. Hiernaast speelt de voorkeur van de kweker een rol. Er zijn kwekers die met een ‘onverantwoord’ sterke voedingsoplossing prima resultaten boeken en andere kwekers die met een ‘zwakke’oplossing ook een uitstekende oogst weten te binnen halen. In het algemeen kan gesteld worden dat een voedingsoplossing voor jonge planten een EC heeft van 1,2 tot 1,5 mS en dat die mag oplopen tot 3,0 mS voor volwassen planten. Als de natuurlijke EC van het leidingwater veel afwijkt van gemiddeldes waarmee de diverse merken meststoffen werken (men gaat uit van een gemiddelde EC van 0,5 á 0,6), dan moet dit verschil in EC worden bijgeregeld. In elke regio is het leidingwater verschillend van EC-waarde

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar deze meter geeft geen ec aan maar ppm. Vandaar de omrekening. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KwM71CK.jpgIk heb dezelfde meter.... Ec temp en ph. Mijn kraantjes water.... 

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Tnx @CannaDanny En de uitleg is erg duidelijk. Maar ben even in de war nu. Als je dezelfde meter hebt dan lees jij ec toch af in ppm en moet je toch ook omrekenen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn meter geeft ec aan. Ik hoef niks om te rekenen. Misschien is jou meter toch anders? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij jou staat 056 x 10 us hoe lees je die dan. Dan kom ik op 560  dan is het toch een andere schaalverdeling?

Edited by Mr-w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omreken factor voor Amerika? Er staat ec 0.56 

(eigenwijs!) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...