Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr-w

6X Bubblegum 600W Hps In Tent, Hopelijk Verzuip Ik Ze Nu Niet!

Recommended Posts

Hallo

 

Na nu een 3 tal keer aan het stuntelen geweest te zijn met plantjes gaan we nu kijken of we geleerd hebben van onze fouten.

Mijn opstelling is een simpele complete kweektent van 1,2 bij 1,2 en volledig voorzien. licht sterkte 600W HPS en 2 mini fans voor circulatie en een 180m3 afzuiger.

 

Het ontkiemen en eerste fase van de groei gebeurt in simpele droge grond

 

de bedoeling is potgrond merk nog onbekend komt van een vriend van mij met ervaring, en plagron starters kit.

 

Doel: na 1e x met geluk twee dames groot brengen heb ik 2x een setje dames verneukt door water, dus is mijn doel ze nu wel groot te krijgen en te zrgen dat ze goed bloeien zonder verzuipen.

 

men nemen:

gallery_47978_19704_760867.jpg

nadat je een paar dagen 6x een feminised zaadje in het donker leggen

gallery_47978_19704_992459.jpg

en men nemen vervolgens:

gallery_47978_19704_802373.jpg

waarna onse dames voor het eerst naakt het daglicht zien:

gallery_47978_19704_860760.jpg

Men stopt men in een fijne leefomgeving:

gallery_47978_19704_985889.jpg

Voorziet je babies van de juiste vloeistoffen en geeft de juiste warmte en liefde en 18/6 licht

gallery_47978_19704_871085.jpg

 

het is de bedoeling om in 10 liter potten de dames groot te brengen. even back to basics zonder te focussen op de opbrengst per m2 maar te focussen op gewoon goeie mooie toppen die zo lekker ruiken.

ik bedoel het is leuk om het meeste uit je planten te halen maar deze beginner heeft niet opgelet 2x en wil nu gewoon dat de dames na een week of 10 doen wat ik de 1e keer had. mooie volle bloemen.

 

indien men tips, advies of andere meningen heeft hoor ik ze graag

 

groet Mr-W

Share this post


Link to post
Share on other sites

No offence..

 

Maar misschien de vast gezette berichten eens lezen in de indoor beginners sectie?

 

Haal je veel goede info uit.

 

Verder een mooie setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst een andere afzuiger kopen. 180m3 is veel te weinig voor 600 watt Hps.

 

is de afzuiger die bij de tent zat? zuigt me tentje op als die meer als de helft openstaat? volgens internet 350 m3 trouwens.

 

Tnx robin albers ik lees me helemaal zielig hahahaha maar heb hiervoor wat foutjes gemaakt, gewoon stom geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe kom je dan aan 180m3?

 

350m3 is alsnog krap tijdens de warmere priode van het jaar hoor. Als je de onderdruk wil beperken moet je er iig voor zorgen dat je luchtinlaten goed open staan (zuig je gelijk meer lucht af). Maar dan wel zo dat er geen licht door kan schijnen. Toen ik nog met een tent werkte had ik daar een pvc buis met bocht voor gebruikt.

 

Om ervoor te zorgen dat de wanden van de tent niet alsnog te veel naar binnen trokken stak ik een bezemsteel tussen de ene wand en de andere. Misschien praktischer om een paar extra tentstangen te bestellen om langs je wanden te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het bij de tent zit hoeft niet te betekenen dat het ook allemaal klopt.

Growshops nemen het vaak niet te serieus en willen de set zo goedkoop mogelijk aanbieden.

Zet je volledige set is hier neer dan zullen er vast nog meer dingen bijzitten die niet kloppen.

 

Afhankelijk van welke ruimte je kweekt zou ik minimaal 500m3 nemen.

Persoonlijk zou ik zelfs voor een 1000m3 gaan met een goede temperatuur regelaar met sensor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jouw situatie zou ik gaan voor een 750 m3 softbox en een CAN 700m3 koolstoffilter, is een goede combi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken het aantal kub uit. Vervolgens

(inhoud kweekruimte) x 3-5 (aantal verversingen) x 60 minuten per uur

Een ruimte van 1x1x2 heeft dus 360-600 kub per uur afzuigcapaciteit nodig. Hoe groot de filter en afzuiger hangt af van de drukval.

 

Meer info - - > http://www.wietforum.nl/topic/50326-editorial-ventilatietechniek-voor-dummies/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dank jullie allemaal. Moet maar is gaan sparen dan kennelijk moet je een complete set dus nog voor het dubbele geld aanpassen

 

Mammoth pro 120x120x200 conplete kweektent 600w hps

 

Dit is de set up compleet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De set uit het linkje heeft een 500m3 afzuiger met een 350m3 filter wat dus niet optimaal is.

600 watt footprint op 150x150 is niet optimaal

VSA is natuurlijk ook al lang niet meer van deze tijd

Er zit in ieder geval wel een Davin Schakelkast bij dat dan weer wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ola

 

weet niet waarom fotos uploaden niet lukt maar even een update. 5 van de 6 dames zijn lekker op gang. ze staan nu allemaal in de urban light mix te groeien. nog een week en dan gaan we voeden met plagron starters box alles voor een goeie kweek en lekker rustig aan. ik heb een enorme trage dame die maar heel langzam op gang komt maar nu toch ook positieve ontwikkeling laat zien. heb een metertje gekocht om ph en vocht bij te houden en werkt goed. ph is rond de 5,5 iets te laag maar wordt met voeden dadelijk hoger. en plantjes krijgen nu om de 3-4 dagen water.

vanwege omstandigheden is een zwaardere afzuiger kopen niet mogelijk en zal ik het moeten doen met deze. moet eerst zien te zorgen dat mijn huis niet vacuum zuigt met een grotere :D :D :D :D :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok er teleurgesteld dat ik in geen mogelijkheid verder kan met het verslag. foutmelding over foutmelding. lekker treurig zooitje. de groeten. als het weken moet duren om een functie te herstellen moet je denk ik je interesses niet bij het bijhouden van een website houden. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je via Google zoekt lukt het wel hoor...

 

Bijvoorbeeld https://www.google.c...390zg4k%2BoU%3D

 

Fórum is een beetje een zooitje inderdaad

 

Maar waar een wil is.....

 

is het met opzet dat je me doorstuurt naar een site met ongedierte hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een indruk van de dames en hoop dat het nu lukt met de foto's

 

Ze zijn nu 39 dagen oud vanaf ontkiemen en staan nu 24 dagen in de pot die het moet doen.

de light mix vinden ze fijn en de plagron voeding gaat er bij volgens schema.

staan sinds 2 dagen onder 12/12 en omdat het warm is geweest sproei ik af en toe net nadat de lamp uit is

kleur is mooi donker groen. sooooooo faaaaar so good.

 

** heb foto's even verwijderd en ben druk met nieuwe tovoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen foto's helaas... Wel reclame huh? Misschien een andere uploader proberen, bijv imgur?

 

Volgens mij gaat het wel goed nu... Met je planten. Top!

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de eerste foto in een nieuw tabblad opent kan je de foto wel zien :)

 

Ziet er goed uit, volgende keer een foto met licht uit? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een ellende zeg om 2 plaatjes toe te voegen. zal zsm een sturen als de lamp uit is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak is het bij dat soort websites niet toegestaan om de plaatjes op een andere website te tonen, dan moet je er met de link naar toe.

 

Of; account aanmaken bij opengrow en daar fotos uploaden, het blijft een gedoe maar je foto's werken zo igv wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opengrow is niet heel snel met aanvraag goedkeuren Hahahaha sta in dewacht. Want weet ook niet of fotobucket zo betrouwbaar is als het gaat om de dames.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik upload naar imgur, geen problemen mee.... Heeft wel 3 weken geduurd, vanalles geprobeerd

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...