Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

konopi

Experiment Legale Teelt En Verkoop Wiet In Maximaal Tien Gemeenten

Recommended Posts

Het experiment met het verkopen van legale wiet gaat vijf jaar en twee maanden duren. Tegelijkertijd start de overheid een campagne die mensen waarschuwt voor de gevaren van het roken van wiet.

Dat schrijft de Volkskrant op basis van het wetsvoorstel dat naar onder meer de politie, het Openbaar Ministerie en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is gestuurd.

 

 

 

Voor het experiment worden telers via een aanbesteding geworven. Zij mogen in die periode alleen telen voor het experiment en niet voor overige verkoop. Niet alle coffeeshops doen mee namelijk. In zes tot tien gemeenten verspreid over het land gaan winkels legaal verkopen.

 

In het concept staan ook strenge eisen voor de verpakking en het vervoer. Hiermee wil de regering voorkomen dat de drugs alsnog in de illegale handel terechtkomen. Op de verpakking komen waarschuwingen, vergelijkbaar als die bij sigaretten, over wat wiet met je gezondheid doet.

 

Over de samenstelling van de wiet en de prijs laat de regering zich inlichten door een commissie met experts.

 

Evaluatie

Nadat het experiment voorbij is, kunnen de deelnemende coffeeshops weer verkopen zoals ze dat daarvoor ook al deden. Na afloop ervan wordt namelijk eerst zorgvuldig geëvalueerd, voordat een besluit wordt genomen over het invoeren van legale wietverkoop.

 

Tegelijk met de nieuwe wet start een campagne die mensen moet waarschuwen voor de gezondheidsrisico's van wietgebruik. De regering wil zo voorkomen dat mensen het normaal gaan vinden om marihuana te gebruiken.

 

Wanneer het experiment van start gaat, is nog niet bekend. De wet moet namelijk eerst nog door de Eerste Kamer worden aangenomen.

 

https://www.nu.nl/politiek/5204129/experiment-legale-teelt-en-verkoop-wiet-in-maximaal-tien-gemeenten.html

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat ze te melden hebben in hun ontmoedigingsbeleid 😗

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er heul veul mensen aan dood gaan,,

Dat het extreem verslavend is..

En dat er zelfs mensen zijn, die er blind van geworden zijn enz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je zelfs zelfmoordneigingen ervan kan krijgen.😬

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Over de prijs laat de regering zich inlichten door een commissie met experts."

 

Hopelijk niet door de zelfde "experts" die nu de schatting maken na een ontruiming van een kwekerij of andere inval...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wet moet namelijk eerst nog door de Eerste Kamer worden aangenomen.

 

Juist ja, als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.

Zie samenstelling 1e kamer, de commotie om iets simpels als de donorwet en trek je eigen conclusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas als het helemaal door gedrukt is blij zijn,eerder niet.

Eerste kamer is altijd het probleem.

 

Door 9/11 twintowers gedonder toendertijd hebben we conservatief gekozen,en nu ze aan de macht zijn zijn ze weer moeilijk weg te krijgen.

Net als toxoplasmose ofzoiets :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees hierover het volgende van drugsprofessor Peter Cohen- https://www.voc-nederland.org/2018/03/drugsprofessor-peter-cohen-wietexperiment-en-ondermijning-laat-de-gedoogindustrie-los/. Hij bepleitte, begin jaren negentig al voor dezelfde constructie als met bier en wijn- https://www.reguleren.com/modellen/8/doede_model_.html.

Het is zooo simpel! Vaak wordt er met opzet ingewikkeld gedaan, waarna vervolgens een lading mist wordt verspreid.

Ik heb toendertijd (1993) ook nog een krantenartikel van hem, als bewijs materiaal, mee genomen naar de rechtbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas als het helemaal door gedrukt is blij zijn,eerder niet.

 

Waarmee???

Denk je nou echt, dat jij of ik een vergunning gaan krijgen... :withstupid:

Tuurlijk niet,,

Dit is eerder fout dan goed..

 

Alleen, wanneer het net als met bier brouwen, (wat Doede al aanstipte),

door iedereen mag gedaan worden, hebben we er wat aan.

Nu zal het eerder de heksenjacht gaan aanwakkeren..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjezus

ik denk dat ik de eerste ben die dit ziet:

pagina 4

https://www.rechtspraak.nl/SiteCollectionDocuments/2018-09-advies-experiment-gesloten-coffeeshopketen.pdf?_sp=8cc47b1d-2d8d-4e5d-8732-acfbc45f3ec7.1522867061634

 

Het is de Raad uit de toelichting op het Wetsvoorstel niet duidelijk waarom voor de aanwijzing van telers wordt gekozen voor een Europese aanbestedingsprocedure. Wordt telers gevraagd een aanvraag voor een vergunning te doen of moet een offerte worden uitgebracht en volgt dan pas de aanvraagprocedure? En hoe verhoudt deze Europese aanbesteding zich tot artikel 3, onder A, van de Opiumwet dat niet wordt genoemd in artikel 3 van het Wetsvoorstel? Indien de invoer van hennep in Nederland strafbaar blijft, worden daarmee feitelijk alle niet-Nederlandse telers van deelname aan het experiment uitgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingezonden artikel naar de Volkskrant. Het laatste stukje is hetzelfde als bij mijn vorige stukje, alleen gaat het nu naar een andere krant. Ik ben benieuwd of ze het plaatsen. Tot nu toe kreeg ik bij hen alleen maar nul het request.

Het is een reactie op een artikel in de Volkskrant (5-4); Forse kritiek op proef wietteelt.

 

 

Onterechte kritiek op proef wietteelt.

Het categorisch weigeren om zich, i.v.m. wietlegalisering, oplossingsgericht te manifesteren begint steeds meer op religie te lijken. Schermen met internationale verdragen is altijd al een favoriete manier geweest om cannabis legalisatie te frustreren. Wij zijn een soevereine staat. Neffens de internationale verdragen bepaalt ieder land zelf 'of ' ze willen straffen en 'de mate' waarin. Er zijn geen internationale santies mogelijk. Het kabinet haalt zich dus helemaal geen grote binnenlandse en internationale problemen op de hals met zijn plan voor een proef met de handel in wiet. Dat het een non-argument is blijkt ook uit het volgende.

Dat legalisatie geen obstakel is wordt aangetoond door de internationale ontwikkelingen. Uruquai, Jamaica en 8 staten in de V.S. hebben wietteelt gelegaliseerd, daarnaast wordt in nog eens 23 staten, op medicinale basis wiet verstrekt. Canada gaat over een paar maanden de wietteelt legaliseren. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Kassen, vol heerlijk geurende, spikkelende bloemen. De kassen zijn zo groot, dat je genoodzaakt bent je daar met een golfwagentje te verplaatsen. Zij zijn ook klaar voor de export. Dankzij onze kennis kunnen zij miljoenen dollars verdienen. Zelfs het Duitse Kriminal Ambt is voor legalisering.

Daar komt bij dat een regering niet het recht heeft om een plant te verbieden. Natuur is van iedereen. Wij zijn de natuur. Je bepaalt zelf wel wat je voor je welzijn uit je tuin wilt halen. Daar heb je geen plantpolitie bij nodig. Het verbod is een schending van het constitutionele recht op zelfbeschikking. Ieder mens ontleent zijn waarde aan het vermogen tot zelfbepaling. Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een morele visie op menselijke deugdzaamheid. Het is pure onderdrukking. Verstandig is het dus om te stoppen met het hypocriete, contra-productieve en illusoire wiet-wanbeleid. Om einde te maken aan alle wiet gerelateerde excessen is het noodzakelijk om het respectloze verbod op gebruik, bezit en teelt voor eigen consumptie op te heffen.

Doede J. de Jong- Biologische wietkweker en VOC medewerker (vergadervoorzitter)

Appelscha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker :

Ja goh,ik verkocht nooit wiet dus waarom heb ik een vergunning nodig voor wiet verkopen hier? :P

Ik verkoop niet/nooit.(mochten ze willen)

 

Ik snap wat je bedoelde met brouwen van bier enzo.

Ik ben ook voor 100% legaal,en niet alleen de aanvoer en afname maar alles.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...