Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ijkvloeistof

3 stks/partij PH Buffer Poeder Meet Kalibreervloeistof 4.00/6.86/9.18 Kalibratie Punt Voor PH Test Meter 50% off

http://s.aliexpress.com/rm6BVJfq?fromSns=Copy to Clipboard

 

Demi water heeft ph 7 kan je als nood gebruiken om te zien wat de afwijking is...

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx danny, bij de Chinese PH tester had ik ook een setje van dit soort ijkpoeder ontvangen... Ik kon alleen niet achterhalen met wat voor water ik dit moet mengen. Demi water is immers niet ph-neutraal... dus wat bedoelen ze dan met (de)ionised water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedemineraliseerd of demi water gebruik ik voor het ijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google translate

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx danny, bij de Chinese PH tester had ik ook een setje van dit soort ijkpoeder ontvangen... Ik kon alleen niet achterhalen met wat voor water ik dit moet mengen. Demi water is immers niet ph-neutraal... dus wat bedoelen ze dan met (de)ionised water?

 

Deionized = gedeminiraliseerd, kan je vrij makkelijk halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Demi water is immers niet ph-neutraal...
Hoezo is dat niet pH neutraal?

 

"Demi" staat voor demineralized. Mineralen lossen op in water als ionen. Dus de-ionized water is hetzelfde als demi water.

 

Demi water kun je bijvoorbeeld maken door het water "door" een membraan te persen wat alle mineralen achter houdt (reverse osmosis of RO).

 

Een alternatief is gedestilleerd water. Dan verdampt men het water en de mineralen blijven dan achter. De waterdamp condenseert en geeft "puur" water.

 

Beide methodes werken prima om het water zo schoon mogelijk te krijgen, alleen is de methode met het membraan veel goedkoper en dat vind je dus doorgaans in de winkel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde alleen zeggen dat het niet zo simpel is om bij een verhouding 5:1 te zeggen (5x6)+(1x8)/6 is ph zoveel

 

Absoluut niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank heren, ik had het wel opgezocht maar gewoon vol-le-dig verkeerd begrepen :)

 

Ik ga kijken waar ik gedeminiraliseerd of gedestilleerd water kan verkrijgen en ga de boel ijken. Ben erg benieuwd wat de bodem PH zal zijn...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop je bij de eerste de beste drogist. Kruidvat of zo.

Ook hebben automaterialenzaken het wel staan (voor in de accu)

Sommige Blokker's ook (voor in stoomstrijkijzer)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Kees, las net je berichtje terwijl ik in het winkelcentrum liep... succes behaald bij de Kruidvat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Action. Alberto Heijn. Jumbo. Gewoon verkrijgbaar daar voor 1 euro per liter. Ik koop meestal 5 liter bij een Duitse bouwmarkt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe week, nieuwe foto's!

 

5 weken zichtbare bloei, wk6 12/12

20180602_100706.jpg.641369ff834b0bb64efdc3fb5e2f0920.jpg

 

Als je bovenstaande foto vergelijkt met die van vorige week, zie je dat de aangetaste bladeren verder zijn vergeeld maar de hoeveelheid aangetast blad is (godzijdank) niet meer geworden.

 

Inmiddels is mijn PH meter geijkt (waarvoor dank heren!) en ben ik eindelijk gaan meten. Laatste voedingsbeurt heb ik de bio bloei en green sensation opgevoerd en na het toevoegen van de bio minerale voeding zat ik op een mooie ph van 6,5 & 681 ppm @ 24C. 

 

Ik had dus geen PH regelaar nodig en begin nu te twijfelen of mijn bladproblemen wel aan de bodem PH liggen... al heb ik nog geen water gift met bacto gemeten dus geen idee wat voor PH zulke watergiften hebben gehad.

 

Voor het meten van de bodem PH lees ik dat je aarde moet nemen van dicht bij de wortels maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg zonder te graven en wortels te beschadigen... Ik focus me dus even op de PH & EC waardes van mn voedingsgiften.

 

Hoe dan ook; met wat geluk kan het resterende bladgroen nog genoeg licht vangen om de toppen aan te laten zwellen, al zie ik nu al een redelijk achterstand met de plant die nog volledig donkergroen is :(

 

20180602_100747.jpg.5e8751d0f8fc1d2c65dc04e1d71d3f09.jpg

 

Nu maar duimen dat ze zich de laatste weken nog groot houden...

 

Houdoe! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een week of 3 toch? Lijkt erop dat je je ze toch goed sterk gekweekt hebt. Succes nog ff

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik dus ook met de cookies :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Where are those trichome filled cookies at

kPajayE.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx heren!

 

Potent en sticky is die GSC zeker, daar was ik vorige (half-mislukte) ronde ook al zeer tevreden over :)

 

Inmiddels lijkt het probleem met de vergeling bovenin beperkt gebleven alleen heeft de plant in het midden nu een duidelijk stikstof tekort... ze vergeelt in een rap tempo van onder naar boven.

 

Volgende voedingsbeurt gooi ik de bloeivoeding weer wat omhoog maar betwijfel of dat nog gaat helpen... zo blijft er geen bladgroen meer over :(

 

Nog meer duimen en hopen dus... foto's volgen gauw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe week, nieuwe zorgen :blink:

 

12/12 wk7

20180609_144823.jpg.9d5fb0c0a0c88b21e407e6388c7d30de.jpg

 

Zoals je ziet is de vergeling links niet erger geworden ten opzichte van vorige week, alle watergiften hebben nu een nette PH van 6,5 en voorlopig lijkt links daarmee te zijn gered. De middelste dame is niet alleen verergerd maar OOK van onder naar boven gaan vergelen in rap rap tempo, ze is zo goed als kaal :(

 

20180609_144843.jpg.6998a747f2105dabf573ba5c09623811.jpg

 

Ondanks dat ik ietwat laat ben begonnen met de PK boost, zijn de toppen nog aardig gegroeid en voelen ze (afgezien van de middelste plant) allemaal erg compact aan.

 

20180609_144913.jpg.2f9a3d4c9ca8214e41dc66705333e15f.jpg

 

Ik zie al flink wat oranje bloeihaartjes maar heb nog niet naar de trichomen gekeken. Met nog zo'n 2 weken te gaan ga ik maar beginnen met spoelen maar vroeg me af, moet ik dan ook stoppen met de bacto?

 

Einde is in zicht!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

You Will Make it. En blaadjes die eraf vallen kan je toch niet roken. Dus denk dat ook die middelste het wel gaat redden. Plantjes doen soms vreemde dingen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt nog wel een keertje bacto doen hoor, daarna laatste week spoelen en klaar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk druk druk... bijna vergeten om foto's te maken :P

12/12 wk 8

20180616_221423.thumb.jpg.4e4896e9b13ec5da28e1b155fb5ed887.jpg

Ze hebben al ruim een week geen voeding meer gekregen en dat is inmiddels goed te zien.

Ook heb ik de opstelling iets veranderd; de middelste plant had toch geen bladgroen meer om het licht op te vangen, dus heb ik de lamp wat naar rechts geschoven en de andere 2 dames er pal onder gezet voor de laatste week of 2.

De toppen zijn inmiddels echt keihard, kan ze nauwelijks indrukken of inspecteren op rot... als test trek ik daarom zacht aan de blaadjes, alles lijkt tot nu toe goed te gaan. Helaas komen de planten niet echt tot hun recht op de foto's... foto's zijn of TE donker of TE overbelicht vanwege de flitser :huh:

20180616_221444.thumb.jpg.15380d84859cf65b517205e05251c355.jpgpicture_2018_6_15_13_43_1_714.thumb.jpg.303f56458a2258cc94fc92996b6340dc.jpg

Inmiddels zijn ze ook vele malen heftiger gaan ruiken! Ik ruik echter niks van chocola of ook maar iets wat er op lijkt.... het is juist wat meer lemon / haze / terpentine.

Hoe dan ook; het plakt als de neten en ik ben zo opgewonden en ongeduldig als een kind 2 weken voor kerst! Kan niet wachten om de schaar erin te zetten! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker uit

Maar die opgave van het aantal weken dat ze nodig hebben blijkt bij mij iig zoals gewoonlijk weer iets te optimistisch met hun 7-9 weken.

Hou de trichomen goed in de gaten voordat je stopt met voeden, iets wat ik zelf ook weer geleerd heb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor. Hahaha en hoe witter de toppen worden in de flits hoe beter het is toch. 

@420man010 enlighten me please! Ik heb geen microscoop dus kan de trichomen niet goed dicht bij houden. Dus jou opmerking over voeding stoppen en trichomen in de gaten houden maken me nu nieuwsgierig en vraag me af of ik weer ff Ali Express op moet

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Mr-w said:

Ziet er goed uit hoor. Hahaha en hoe witter de toppen worden in de flits hoe beter het is toch. 

@420man010 enlighten me please! Ik heb geen microscoop dus kan de trichomen niet goed dicht bij houden. Dus jou opmerking over voeding stoppen en trichomen in de gaten houden maken me nu nieuwsgierig en vraag me af of ik weer ff Ali Express op moet

 

Zou die sowieso al halen als ik jou was, dan weet je pas hoe ver je planten daadwerkelijk zijn

https://www.cnnbs.nl/bekijk-je-trichomen-van-dichtbij/

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...