Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xaim

Xaim's Tentje.

Recommended Posts

Ik heb alles van “be quiet! Silent Wings 3”. Goede kwaliteit, weinig geluid en nog nooit iets kapot gehad (oudste draait al 10 jaar of zo).

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Kees A said:

@Jakkes Heb je een linkje van zo'n transformator?

Lijkt me inderdaad wel handig.

 

Met er 'gebeurt niets' bedoel je ook mee 'dan doet ie het gewoon niet', toch?

Luie zak, Google eens!!! AliExpress afstruinen lukt wel, maar dit zoeken niet :jump:

 

maar hier een link:

https://www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1307586/universele-voedingsadapter.html?gclid=EAIaIQobChMIrPaIyenE5gIVEeR3Ch21uAJ4EAQYASABEgKeH_D_BwE

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fans die ik geplaatst heb in een vorig bericht zijn ook prima fans:tu

Geluid van 20Db max:tu en de prijs is ook fijn:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Jakkes said:

Luie zak, Google eens!!! AliExpress afstruinen lukt wel, maar dit zoeken niet :jump:

Ik ben inderdaad een luie zak (heb jij met mijn vrouw geluld?)

Maar je zei transformator van de Gamma en toen ik daar keek (vanuit mijn luie stoel met laptop op schoot) zag ik transformators voor tuinverlichting en voor led.

Toen dacht ik: Laat ik Jakkes effe om een linkje vragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/15/2019 at 7:39 PM, Xaim said:

@Piffer

Haha wie weet begin ik nog een bedrijfje:rofl:ph34r:

De ventilatoren kan je hier kopen: Klik

Gr, X

@XaimZou er mij 8 aanschaffen om onderin midden in de tent op zulk frame als jouw te hangen in de breedte, op 120cm en telkens 1 fan in andere richting, dus 4 naar rechts en 4 naar links laten blazen, deze zou ik dan enkel aansluiten met een dimmer ertussen, die dan op de actieve inblaas komt, van mijn controller, als er dan hard word afgezogen, omwille van lv, blaast er in het midden van de tent onderin 8 fannetjes, dit moet dan de lv toch omlaag en goede verluchting geven?

Heb nog een dimmer, twee wago klemmetjes, koop 8 fans op die site die je boven aangeeft(kan ik hier niet ineens de adaptor en nodige kabels mee bestellen), wat en waar koop ik de rest, denk dan aan ac adaptor en kabels(dikte?) heb er niet veel kaas van gegeten maar ga er mij toch aan wagen.:spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer,

Het mooiste is om er voor te zorgen dat het overal even warm in de tent is.
Meestal is de grond koeler en daardoor is de LV meestal hoger.
Ik heb in mijn tent meestal een 60-80%LV op de grond, maar op top hoogte is dit meestal 45-55%.

Als je gewas een behoorlijk dik bladerdek heeft adviseer ik je om wat blad weg te halen zodat de luchtcirculatie ook beter is.
Niet iedereen is van het blad weghalen, maar dit zou ik doen. 
Je kunt inderdaad wel een fan ophangen maar ik zou niet overdrijven, ik zou maximaal 4 fans neer hangen,
puur om de lucht iets te laten bewegen zodat er geen stilstaande lucht is.
Dus je moet het niet laten waaien onderin, hierdoor worden de potten koeler en kan effect hebben op je planten.
Het gaat er puur om dat de lucht verplaatst wordt.

  • Als je 4 fans wilt laten draaien is deze adapter genoeg: Klik
    Deze adapter kan je instellen van 3v tot 12v, hoe lager de voltage hoe langzamer de fans zullen draaien.
  • Deze fans zou je kunnen kopen: Klik.

De kabels zijn lang genoeg van de adapter, vind ik, anders kan je gewoon 0,75mm² draad gebruiken.
Als je een frame wil laten maken is dit een goede website, hier kan je meteen alles op maat bestellen: Klik

Nogmaals, niet te veel laten waaien onderin.


Gr, X

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xaim wou zo n heat tube bij de 4 fans hangen, zodat inderin meer warmte komt, want daar is het inderdaad te koud 18gr, alsook de warmte matten terug ingeschakeld, zodat overdag alles warmer is voor de verdamping en lv, potjes stonden veel te nat na het uitzetten matten en ben op hetzelfde ritme blijven voeden. Te nat dus.  Stilaan zakt de lv wel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, inderdaad niet te nat kweken, dat is een van de beginners fouten:tu
Warmte mat werkt niet echt dan, of moet er dan nog zeker een heat tube bij?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

De matten werken perfect, met de matten 20gr onderin, enkel had ik ze uitgezet omwille van s nachts meer richting 18 te gaan zodat er meer harsen en dergelijke ,,,,echter werkt dit de lv omhoog, dus nu staan ze terug zoals voorheen, aan als lamp aan is, uit als de lamp uit is, die 12 u uit zakt de temp wel maar niet meer zo laag als nu, 15 graden in de potjes is echt te laag en denk dat ze hierdoor ook slechter drinken. Intussen met de controller bezig om alles wat verder richting 55 Lv te krijgen, denk dat beter is einde bloei i.p.v. 63lv overdag en 82lv snachts

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer,

Wat voor matten gebruik je, van Hotbox?
Ja hoe lager de temp hoe moeilijker ze gaan drinken:tu dus zeker de moeite waard om de temperatuur op 20 graden te houden.

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim gebruik deze https://desjop.nl/nl/huis-tuin/romberg/g-10000383

die van 115x115 195w en 95x95 135w, achteraf gezien dat er een 115 was, deze werkt beter en bekleed bijna ganse 120-120....

ach ja , het werkt, en laten het nu zo even draaien, intussen zitten we reeds op 56 lv :tu, nu nog zien dat die mini - humi controller, s nachts ook z"n werk doet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eitje man die fannetjes. 

Hier was het zo gepiept:tu

IMG_20191222_145745.thumb.jpg.a9bccfd2cfd25e6b8ae239f45a41ba20.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2019 at 11:47 AM, vakman said:

Ik gebruik DEZE al vele jaren zonder problemen.

Hier te koop.

Is dit gewoon met een plus en min draad eraan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, een zwarte en een rooie. Kan niet fout gaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, vakman said:

Yep, een zwarte en een rooie. Kan niet fout gaan :whistling

Iets met een hand en vuur? 

Oké dan bestel ik die, is die 600 amp adapter genoeg voor 6 van die dingen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen wel draaien(heb er nog nooit 6 op aangesloten) maar niet op vol vermogen, maar dat is met 6 waarschijnlijk ook niet nodig. 

Mocht het toch te weinig blijken te zijn dan een zwaardere adapter bestellen. 

Even testen dus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze niet gewoon te veel stroom gegeven? (ik gebruik vast de verkeerde termen)

Want als ik Jakkes goed begreep, maakt verkeerd om aansluiten geen reet uit.

Als dit zo is, dan moet je natuurlijk wel oppassen dat je je volgende fannetjes weer niet opblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kees A said:

Heb je ze niet gewoon te veel stroom gegeven? (ik gebruik vast de verkeerde termen)

Want als ik Jakkes goed begreep, maakt verkeerd om aansluiten geen reet uit.

Als dit zo is, dan moet je natuurlijk wel oppassen dat je je volgende fannetjes weer niet opblaast.

Nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A ik heb ze op 3v getest en op 12v.

Ben klaar met die dingen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf het wel heel raar vinden dat ze niet draaide! Heb je de adapter getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het aantal ampere, doet dat er ook nog iets toe?

(ik ben zelf totale leek op dit gebied, maar @Jakkes gaf toch iets aan dat er niks gebeurt als je de draadjes omwisselt?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het ook niet Kees.

Heb hier al veel verschillende fan's gebruikt gehad, kleine, grote, lichte, zware. Op zo'n adapter draaien ze allemaal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Kees A said:

, maar @Jakkes gaf toch iets aan dat er niks gebeurt als je de draadjes omwisselt?)

Dat er niks kapot gaat, je geen stroom krijgt, de vlammen niet uit het stopcontact slaan, de stoppen niet om je oren vliegen, je haar blijft gewoon in model zitten etc etc 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar, als dat zo is, hoe kan het dan toch dat die van Kluns allemaal kapot zijn?

Ergens moet toch de oorzaak liggen.

Of het waren allemaal kut-fannetjes en door het uitpakken alleen al gingen ze kapot

Of de voeding was kapot op een of andere manier

Of gewoon dikke vette pech en dat maal 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...