Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xaim

Xaim's Tentje.

Recommended Posts

Mooi gemaakt man:tu, aanvaard je ook bestellingen, zo' n 2 op lengte van ongeveer 1 m :rofl

Zou je kunnen delen waar je die fannetjes vandaan hebt en de adaptor?

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Xaim said:

1x Adapter 

Welke heb je gebruikt?

Ik gok een 12 Volt 5 ampere?

 

Ben zelf ook met zoiets bezig.

Zit nog op een dimmer te wachten, maar mooi dat ik hier weer wat inspiratie kan opdoen.

 

Ik wil de verschillende fans dan aansluiten met een wago-klem met meerdere poorten.

Dan hoef je niet de draden in elkaar te draaien, en kun je als er een fannetje stuk gaat, deze iets eenvoudiger vervangen. 

image.png.caa3bddb27446d52c969c0e0a4144fd3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer,

Haha bestellingen zelf ga ik niet op in, is toch juist leuk om zelf wat te knutselen:innocent:
De adapter is er 1 van 500mA maar heb anderen besteld ik wil namelijk 1 die in te stellen is qua Voltage.

@Kees A,

Qua adapter kom ik nog terug:tu
Het is in ieder geval een heel stuk stiller dan een clipventilator:D

Ja dat is wel makkelijker vervangen, in mijn 80x80 tent wil ik ook nog een fan maken.
Daar wil ik per fan een schaklaartje tussen zetten zodat ik in de voorgroei mooi de draai snelheid kan bepalen.
of ik dan 1 of meer fans aan kan zetten , dat kan ik dan allemaal apart regelen:D

Gr, X
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaa:tu kon maar proberen he,,,

Heb het al enkele keren zien passeren enkel zien jouw fannetjes er zeer degelijk uit door de vele schoepjes vandaar dat ik er mij ook aan ga wagen, heb nog een 12v dimmer, 2 wago klemmen, rest me enkel de juiste kabel te kopen en die fannetjes, moest je kunnen delen vanwaar ze je haalt?

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer

Haha wie weet begin ik nog een bedrijfje:rofl:ph34r:

De ventilatoren kan je hier kopen: Klik

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de Tweakerspagina staan een aantal aanbieders.

Gewoon kijken naar: goedkoopst/snelst geleverd/laagste bezorgkosten.

 

Verschil tussen veel en weinig bladen (schoepen) heeft er - voor zover ik dat uit verschillende testjes kon herleiden - vooral mee te maken hoe gericht je stroom lucht er uit komt.

Weinig schoepen > verbreding van de stroom > dan waarschijnlijk ook minder ver reikend

Veel schoepen > smalle stroom > dan waarschijnlijk verder reikend

Kan ook zijn dat ik de verkeerde gevolgtrekkingen deed :)

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Xaim said:

of ik dan 1 of meer fans aan kan zetten , dat kan ik dan allemaal apart regelen:D

Als ik echt technisch zou zijn (wat ik niet ben) dan zou ik me gaan bezighouden met Arduino.

Wat je daar allemaal mee kan doen, is niet normaal.

 

En, maar dat is off topic, zou ik een 3D printer kopen.

Nooit meer zoeken naar een onderdeeltje of een handig klemmetje.

Maar ook daarvoor ben ik te dom.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx xaim, je zou versteld staan hoe goed je framepjes zouden verkopen, likje verf over het aluminium en hoppa xaim fan power frames..:verrygood...:rofl

bedankt kees voor de aanvulling, heb net verrijkend nodig, ben op t idee om zo 1 frame te maken te midden tent dwars op 120cm, 6 of 8 fannetjes, 3 a 4 naar links en 3 a 4 naar rechts onderin. Lv midden tent is ok maar onderin...en dus ook mn verdamoing s nachts, vandaar lijkt me zoiets ideaal om 24/24 op te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A,

Is even in verdiepen wat dat is:rolleyes::nerd

@Piffer

Haha wat voor kleur zou je willen dan:rofl?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes glans zwart....:D...

Goed idee man, thx..dimmertje ertussen en nieuw speelgoed binnenkort voor de dames, komt goed. 

Heb last onderin van rottende bladeren, fris groen blad dat half bruin verschrompeld , dus denk slechte verluchting en verdamping, heb nu fan onderin dwars door de tent, maar niet genoeg verdeling, wat ik in het midden met zulk frame kan oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geknutseld, welke soorten ga je komende kweek doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaim,

Als je zo'n pc-fannetje aansluit, dan heb je meestal een zwart en een rood kabeltje.

Uit een oude telefoonadapter komen ook 2 draadjes (als je het kleine stekkertje afknipt)

Die draadjes hebben niet altijd kleur.

Maakt het nog iets uit hoe je het aansluit?

Wat gebeurt er als je het verkeerd aansluit? Kapot? Draait de fan in tegengestelde richting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij draait deze dan niet @Kees A, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Maar je hoeft ze er maar 1 seconde tegen aan te houden en je weet of het de goede kant is.

Als het goed is staat er ook aan de buitenkant van de ventilator aangegeven welke kant die op moet draaien en naar welke kant hij blaast.:innocent:
Ik weet niet of een telefoon adapter 12V levert, volgens mij zijn deze 3 of 4,5V toch?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb je in verschillende voltages volgens mij.

Maar dat moet ik eens kijken. Kan ook een oude lader van een laptop o.i.d. zijn.

Gaat ie trouwens niet langzamer draaien als je er een 4,5 Volt op zou zetten (is soms ook handig als je geen storm wil)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draadjes kun je gewoon omwisselen. Er gebeurd niets en niets gaat kapot. Zelf vaak zo gedaan. Anders is het moeilijk om erachter te komen wat nu de juiste draad is.

Ik gebruik transformators van de gamma. Deze hebben verschillende voltages. Hiermee kun je de snelheid regelen. Wat fijn kan zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jakkes Heb je een linkje van zo'n transformator?

Lijkt me inderdaad wel handig.

 

Met er 'gebeurt niets' bedoel je ook mee 'dan doet ie het gewoon niet', toch?

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb ook 12 volt dimbare  adaptors  nemen moetje ff op googel zoeken 

of zelf een dimmer maken 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo iets kun je kopen: Klik

Dit is wel voor maximaal 3 op 12v of 4 op 9 volt (draaien ze wat langzamer) 

En inderdaad @Kees A, hoe lager de voltage hoe langzamer ze gaan draaien, maar op een gegeven moment is te te weinig stroom en komt de ventilator niet meer in beweging, ik weet alleen niet met hoeveel Volt:innocent:

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is afhankelijk van je fan's, hier draait alles ook op 3 volt.

Met zo'n 600ma adapter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ook zwaardere, 1200ma bijvoorbeeld. 

@Xaim daar kun je er dan ook wel 6 op aansluiten en draaien op 12v, maar dat wil je niet ;)  Je planten zullen er niet blij van worden waarschijnlijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Jakkes said:

Draadjes kun je gewoon omwisselen. Er gebeurd niets en niets gaat kapot. Zelf vaak zo gedaan. 

Hier ook nooit problemen mee gehad, maar @Kluns heeft het toch voor elkaar gekregen... Kan ook door die naam komen natuurlijk :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gvd, volgens mij zijn ze echt alle 6 kapot. 

Weet iemand nog fans waar je weinig aan kan verzieken? 

Met 2 draadjes ipv 3^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik DEZE al vele jaren zonder problemen.

Hier te koop.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Er zijn ook zwaardere, 1200ma bijvoorbeeld. 

@Xaim daar kun je er dan ook wel 6 op aansluiten en draaien op 12v, maar dat wil je niet ;)  Je planten zullen er niet blij van worden waarschijnlijk :P

daar kan je er zelfs 12 op aansluiten op 12V:P

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...