Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xaim

Xaim's Tentje.

Recommended Posts

Alvast een indruk wat voor snoepgoed je kunt verwachten Xaim....Wil het hierbij wel laten. Begin me een beetje te schamen (vervuiling topic)

Black Domina verschillende topjes (11).jpg

Edited by greentjeonatrip
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Vervuiling is het niet hoor:tu komen vanzelf weer plaatjes van mij te staan:Pbeetje leven in de brouwerij is zeker niet slecht! :verrygood

Ik ben ook nog steeds zeer tevreden over de LED lampen, 1 van de beste investeringen die ik gedaan heb met de frequentieregelaar :D heerlijk! 

Ziet er zeer goed uit, mooi compact en lekker onder de glimmertjes. Ben ook zeer benieuwd naar de geur/smaak van het soortje :D

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

-spam-

Das een aardige golfbal @greentjeonatrip :verrygood
Wat voor voeding gebruik je tegenwoordig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Kokos)water en melasse, maar vooral veel water.

De aarde ditmaal verrijkt met wormenmest en alfalfa bladpoeder. 

Volgende ronde nog iets meer aandacht besteden aan de capillaire werking en dan komt daar nog een deel cocosgrond in voor een nog betere waterverdeling. Toch ook tevreden nu. Er was er eentje die dronk om de dag 15% van de potinhoud weg. Die pot was dan sowieso nog niet droog, maar daar kwam geen druppel uit onder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

KF1 smoke revieuw

Met wat vertraging.

20190605_211227.thumb.jpg.d026b767fe38f38b7d50ee04779e9b2f.jpg

20190605_211223.thumb.jpg.906bd79bf61bbc48e7a6bfc4df9aa05c.jpg

Geur: Een licht aroma, veel zachter dan de KF3, voor mezelf een nostalgisch geurtje, die me terug brengt, naar stiekem een jointje roken na schooltijd. Niet overheersend, maar toch aanwezig aroma . Een zacht subtiel kruidig den aroma, precies alsof je door een bos loopt s’morgens in de lente, vooral als het door de grinder is gehaald.

Smaak: Heel subtiel ook, maar toch uitgesprokener dan de geur, heel gevaarlijk, want het smaakt best lekker en zacht, waardoor ik de neiging krijg om wat meer te roken. :D Kruidig en fris en de rook brand absoluut niet in de keel, terwijl de joint bijna puur is. Na een tijdje heb ik een lichte bubblegum nasmaak in mijn mond. Ik krijg er ook geen zo’n droge mond van als van de KF3.

Effect: Het effect voel je lichamelijk best snel, na een min of 10 treedt er een relaxerend, verdovend gevoel die begint in de benen en doortrekt naar mijn hoofd, rugpijn en nekpijn verminderen en zijn na een 20 tal minuten zo goed als weg. Na een tijdje gaat het gevoel ook verdoven in mijn hoofd. Auditief niet zoveel verandering in het begin, maar bij het roken van de bijna puur joint, ben ik best wazig en veel minder gefocust en komt het geluid van op afstand. Ik ervaar een aangenaam loom gevoel, ik blijf wel functioneel, maar op de bank hangen zou ik niet erg vinden. Na een tijdje toch even de voorraadkast opgezocht om iets te snoepen en toch op de bank beland. Ik had deze morgen als wake and bake een lichtere joint gerold met de KF1 en was best stoned, meer dan voorzien. :rofl

Een lekker aangenaam rokertje, die voor mij een hogere medische waarde heeft dan de KF3. Voor de smaak en aroma zou ik de KF3 kiezen, voor effect en medicinale waardes fysiek de KF1.

Nogmaals thx voor de samples!

Medisch Fysiek: 9,5/10

Medisch Psychisch: 7/10

Aroma: 7/10

Smaakprofiel: 9/10

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi rookverslag!:D
Leest lekker en goed te begrijpen:spliff:

Gr, X
 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 19 - 12/12

Alleen dit keer een update van de 1m² tent misschien komt morgen de 80x80 tent.
Ondanks dat de Amnesia haze behoorlijk overvoed zijn qua Stikstof (N) blijven ze toch in goede conditie ondanks dat de blad stand niet helemaal ideaal is en hier en daar wat stress vertoont lijkt de bloem aanmaak in volle gang.
Het zijn geen hele hoge planten geworden maar ze barsten van de topjes, nu ben ik nog benieuwd of dit zich gaat uiten in mooie volle toppen.
Ze zijn nu bijna 3 weken in de bloei en hebben al beste bloemen voor 19 dagen (vind ik).

Ze hebben vandaag weer 2 liter water gekregen en kunnen er voorlopig weer even tegen aan.
Ondanks dat er veel stikstof in de grond zit, zie ik geen enkele verbrande punt, wonderbaarlijk eigenlijk:wtf:

Hier de plaatjes van de 1m² tent met de 4x Amnesia Haze in 57L potten:

large.IMG_20190614_201330-2918x2189.jpg.7992f4a97f14d6a83fa06f9e99ad376a.jpglarge.IMG_20190614_201320-2918x2189.jpg.ede7f8a2d95d6425a736d1a9a52eb937.jpglarge.IMG_20190614_201507-2918x2189.jpg.0f140418acba4eaaf5fa52f3aa558466.jpglarge.IMG_20190614_201512-2918x2189.jpg.9eec7d4a10e78505ffad5a638f85778e.jpglarge.IMG_20190614_201512-2918x2189.jpg.0836f2237a290cbb8299e79019f91278.jpglarge.IMG_20190614_201446-2918x2189.jpg.53f18fc94e8941d306b33a3b1df29bee.jpglarge.IMG_20190614_201251-2918x2189.jpg.b35bda6960ef9ceb2b4acd0a784b54df.jpglarge.IMG_20190614_201241-2918x2189.jpg.b6e846f6630910183f69bc8f84dd5c9a.jpglarge.IMG_20190614_201301-2918x2189.jpg.182a8d37810829debd934baf458b6393.jpglarge.IMG_20190614_201309-2918x2189.jpg.22c2cb36e3b0e08e5a1fb09e87614170.jpglarge.IMG_20190614_201404-2189x2918.jpg.bce480856e18ae17a3f8ea714b9c6d78.jpglarge.IMG_20190614_201423-2189x2918.jpg.41a648789510a5637ee809470d4e78d7.jpglarge.IMG_20190614_201354-2189x2918.jpg.d2f6770a814bb503b16f85e5b8661067.jpg

 

Gr, X

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Ik ook wel, er lijkt wel genoeg te groeien:innocent:
De afstand is nu verst weg 27cm dichts bij 10cm, had de lamp expres iets hoger hangen omdat ik toen een paar dagen weg was en niet goed kon inschatten tot hoever ze zouden groeien.
Ik wilde ze natuurlijk niet tegen de lamp laten groeien:D

Maar na dit weekend schuif ik de lampen iets naar beneden tot een afstand van ongeveer 20cm waar de meeste toppen zich bevinden, de uit schieters buig ik misschien licht iets weg van de lampen.
Ligt er een beetje aan hoe dicht alles er op komt te staan.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blijf je dan toch nog enigszins mooi uitkomen met de temp, of hebben die cobs daar veel invloed op ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze momenteel iets gedimd, 420W (1m² tent) + 270W (80x80tent) is iets te veel nu.
ik heb de wattage nog niet precies gemeten, maar gok dat de 1m² zo rond de 350W zit en de 80x80 zo 200W.
Wil dit binnenkort sowieso even precies meten, want dan kan ik straks ook makkelijk de G/W uitrekenen:innocent:

Maar mijn temperatuur in de 80x80 is ongeveer 27graden en in mijn 1m² tent is het 25/26 Graden.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel goed uit, mooi veldje met 4 potten.

Hoeveel heeft die lamp jou uiteindelijk gekost ? Ik ben ook aan het kijken naar DIY cob led om naast de Todogrowled te plaatsen. Alleen durf ik het niet omdat ik niet echt handig ben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk ,

Ik de 1m2 tent heb ik dit hangen:

Set 440w LED met driver

4 lampen zonder driver

Aluminium op maat hoek profielen

Hier heb ik alles gehaald, aluminium op maat is perfect want je zegt precies welke maten je wilt van het hoekprofiel en het wordt in de juiste maat geleverd. Het enige wat je hoeft te doen is gaten boren. 

Het in elkaar zetten van de lampen is makkelijker dan je denkt, ik dacht ook dat zal wel lastig zijn maar het is echt heel gemakkelijk. Bij de setjes die ik aangegeven heb moet nog wel wat klein spul bijgekocht worden:

Potmeter (om te dimmen, maar hoeft niet perse)

Schroeven voor montage op het aluminium

Draad solide 0,75mm2

Wago verbinders

Zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar als er ECHT interesse in is kan ik in detail wel uitleggen hoe ik het gemaakt hebt. 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 8 leds op 1 driver @Kees A

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bouwen is super simpel. Goed uitmeten, gaatje boren en vastschroeven maar. Leds bevestigen en stroomkabel verbinden.

Als je weet wat je koopt en of het serie of parallel aangesloten dient te worden is het echt leuk om er zelf mee aan de slag te gaan!

Toppen gaan lekker Xaim ondanks het klauwen vh blad.

Edited by Limbic
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk ,

Ik heb even een tekening gemaakt hoe ik mijn lamp aangesloten heb.
Er zullen vast nog wel meer kijkers stiekem mee kijken die niks van hun laten horen maar toch benieuwd zijn.
vandaar dat ik dit even gemaakt heb.

Mocht het niet duidelijk zijn, mag je altijd vragen :tu

1533791512_aansluitingCobs.thumb.jpg.c563b793c9e643c44727bdf417a0b0bc.jpg

 

Gr, X

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Xaimy. In het kader van sharing wilde ik toch eens een keertje het volgende laten passeren. Misschien dat jij, of anderen, daar eens (ooit) je gedachten over kunt laten gaan.

Ik ben wel een beetje fan van het 'toppen' van een plant, wat eigenlijk een beetje haaks staat op hetgeen jij doet. Wel erg interessant trouwens die lst ! Ik zou wel alle voordelen kunnen opsommen, maar die weet jij vast en zeker ook in te vullen. Ik heb nu een aantal keer gewerkt met 'weinig nodes'. 1 van die mogelijke voordelen was dat die iedere (zij)tak, of node, ook veel energie kost en door dit te beperken, de sapstroom ook korter was. Nu weet ik ook verdomd goed dat mensen ook hele mooie resultaten kunnen halen zonder te toppen, maar het gaat me even vooral ook om het te delen en te vragen naar andermans gedachten.

Donnertje is 1 van die oudere garde die af en toe wel eens met dit linkje strooide (of een variant daarop met dezelfde inhoud) Groei bloei factoren | Voeding | Zuurstof|CO2|Temperatuur|Luchtvochtigheid

Best een leuke tekst, ook door de eenvoud ervan, maar het volgende zinnetje uit die tekst is mij altijd het meest bij gebleven:

De wortels nemen water en voeding op en transporteren dat naar de top van de plant, Daar aangekomen verplaatst het water en voeding zich pas over de andere plantdelen ( daarom zie je bij watergebrek dat de plant eerst het kopje laat hangen). 

Op de 1 of andere manier versterkte dit zinnetje bij mij altijd het gevoel om ook daadwerkelijk met weinig nodes aan de slag te gaan....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Ik snap wat er allemaal staat, maar waarover wil je precies mijn visie weten? :innocent:
Ik heb deze ronde in beide tenten alles getopt (1x) en daarna LST toegepast.

Gr, X

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat, wanneer je per plant met maximaal 2 of 3 nodes zou werken,  in hoeverre dit daadwerkelijk een voordeel zou kunnen zijn , in de efficiency van het transportsysteem (wat misschien tot meer oogst zou leiden?), tegenover een plant die 7, 8, 9, of nog meer nodes heeft.....Althans, die meende ik vaker te bespeuren bij jou, ondanks het toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nader inzien was het misschien helemaal niet zinvol om het te delen. Ik weet namelijk bijna niets van LST af. Eigenlijk moet ik mij eerst eens even goed gaan inlezen over die techniek. :huh:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Ik denk niet dat minder nodes meer op zou leveren dan een plant met meer nodes.
Er zitten natuurlijk verschillende voor en nadelen aan beide manieren/methoden.

Maar wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van een paar nodes, is dat de toppen er groot en dik kunnen worden met het risico tot rot het gevolg.
Het grote voordeel van deze keuze is dat je wel makkelijk knippen kunt en snel klaar bent.

Ik zelf ben helemaal fan van de LST, om meerdere redenen, maar het hoeft niet bij elke plant te werken.
Ik heb wel gemerkt dat planten met een behoorlijke groei een groot voordeel eruit kunt halen.
Maar Indica planten die klein en bossig blijven maakt LST weer minder uit omdat toch alles op nagenoeg (op de hoofdtop na) op gelijke hoogte zit.

Wat mij het meeste opvalt is dat als je LST toepast dat je niet 2/4 (ligt aan het toppen) hoofdtoppen hebt, maar ook echt ALLE nodes "hoofdtoppen" worden.
Alle nodes die op de horizontale hoofdstam staan, worden een "hoofdtop".
De toppen zijn wel kleiner dan uiteindelijk 2 of 4 hoofdtoppen maar je hebt wel meer.
Ook vangen al deze toppen meer licht dan een paar hoofdtoppen ze hebben namelijk meer oppervlak, grote toppen groeien sneller dicht,
de meerdere "kleinere" toppen blijven langer een open structuur houden waardoor er meer licht op de toppen valt.

Ik heb nu LST toegepast en de top meer naar de grond getrokken dan het middelste gedeelte van de hoofdstam.
Ik zie dat nu de nodes dit in het midden staan groter worden dan de top van de plant, dit komt waarschijnlijk omdat dit nu het hoogste deel van de plant is.

In het kort:
Ik denk dat LST meer opbrengt want de "fabriek" is groter.
Meer nodes = meer blad = meer opname= meer bloemen.
(Dit is mijn eigen mening/ervaring, dit is niet onderbouwd met een research van een onderzoekscentrum:innocent:)

Maar wil je echt SOG kweken met veel planten, zou ik zeker geen LST toepassen.

Terug komend op dit stukje:
De wortels nemen water en voeding op en transporteren dat naar de top van de plant,
Daar aangekomen verplaatst het water en voeding zich pas over de andere plantdelen ( daarom zie je bij watergebrek dat de plant eerst het kopje laat hangen). 

Hier ben ik persoonlijk niet perse helemaal mee eens, dat de kop als eerste gaat hangen is dat die het verst weg staat van de wortels.
Ik denk persoonlijk dat de zwaarte kracht hier mee te maken heeft, dat de worteldruk te laag wordt dat de sap stroom niet meer tot boven kan komen.
Maar ook dit is niet onderbouwd door iets, maar een eigen mening/ervaring:rofl
 

11 minutes ago, greentjeonatrip said:

Bij nader inzien was het misschien helemaal niet zinvol om het te delen. Ik weet namelijk bijna niets van LST af. Eigenlijk moet ik mij eerst eens even goed gaan inlezen over die techniek. :huh:

Helemaal niet erg, vragen mag altijd, zo kom je er ook meer over te weten.
En misschien dat andere mensen een hele andere mening hebben dan ik, maar dat is ook goed:tu

Gr, X

 

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, greentjeonatrip said:

 ( daarom zie je bij watergebrek dat de plant eerst het kopje laat hangen). 

Ik merk het toch meestal het eerst aan de grote bladeren onderin, die gaan dan wat hangen terwijl bovenin alles nog naar de hemel wijst ;)

Mijn ervaring met toppen is dat het meestal wat meer wiet oplevert, maar dat heeft dan ook wel met de langere voorgroeitijd te maken. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 minute ago, vakman said:

Ik merk het toch meestal het eerst aan de grote bladeren onderin, die gaan dan wat hangen terwijl bovenin alles nog naar de hemel wijst ;)
 

Dat komt gewoon, omdat bij een watertekort het water eerst uit die onderste bladeren getrokken wordt Vakkie, om het vervolgens naar boven te transporteren, waar dit als eerste gevraagd wordt, omdat daar de verdamping het hoogst is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...