Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xaim

Xaim's Tentje.

Recommended Posts

Ha Xaim, heb nu ook Liberty staan en het gaat er heel goed mee.

Nu zit ik met een dilemma, hierna nog een keer Liberty haze of nog een keer Glookies.

Weet dat de Glookies voor mij redelijk goed pijnstillend is, maar lees hierover weinig bij de LH.

Mijn vraag, want heb gelezen dat jij ze puur rookt, hoe is de uitwerking na 2 joints fysiek gezien dan.

Vind de LH super stabiel en maakt mooie lange kaarsen , dus begrijp wel dat jij deze meerdere keren gekweekt hebt, krijg jij geen last van tolerantie na zolang enkel LH te roken ?

Alvast bedankt, en veel succes verder met dit prachtige soort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook al wat score's binnen Xaim? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heribei-lover,

Ja LH is heerlijk kweken.
Ik krijg sowieso geen tolerantie aangezien ik niet dagelijks blow:innocent:
Maar de LH2 heeft een heerlijk uitwerking.
Het heeft een ontspannende werking, maar niet zo ontspannen dat het te veel is om wat drinken te pakken, maar komt wel in de buurt.

Ik heb sowieso verschillende phenotypen die ik kan roken, maar de uitwerking is onderling ook al verschillend.
Als je pijnstillend wilt zou misschien blue cheese je ook wat kunnen helpen met ontspanning.

 

@Limbic,

Zeker heb ik die.
De Tent 1 met de 465 Pro was 505gr met 56dagen.
Tent 2 was 282gr onder de 300W, dit komt voornamelijk door de LH1 deze was 112gr, de LH2 woog 170.

Al met al zeker niet ontevreden, bijna allemaal knetter hard, voor al de LH2.

De LH8 was het meest fluffy, die heb ik ook direct als stek weggegooid, niet een plant die ik aan wil houden.
Tot nu toe heb ik alleen nog de LH2 als moeder overgehouden:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker een halve k in de 1m! Blijf je het bij Liberty houden of ga je nu je een mooie pheno hebt spelen met een ander soortje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Ik hou sowieso de LH2 aan, en wil nog een leuke er bij hebben denk ik:rofl

Heb nog zaden van greenpoint Seeds die ik wil proberen. Dat zijn de soortjes GMO Punch en Purple Cake, wie weet of dat iets leuks is:innocent:

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man! Ik ga komende week ook 3 soorten van Greenpoint zaaien maar dan de reguliere met de Stardawg vader. Heb je nu een tijdelijke "pauze"?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou van keuze:book: . Ooit gekomen toen ik een Stardawg top van een vriend kreeg en ik daar meer, veel meer van wilde proeven na jaren lang skunk en haze.

Daarom vroeg ik me nu ook af of Xaim nu na de Liberty hunts er iets nieuws bij ging proberen.

Ik ga oa voor Royal Chem wat volgens mij dezelfde Purple Punch is als in Xaim zn soortjes.....maar dan met Stardawg.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim ik vind het heel tof dat je zelf moeders houdt en dat je ze ook uitprobeerd. Dat is een goed voorbeeld voor de rest van de lezers!

Ik vind wel dat je nog heel donker groene bladen hebt als het om gaat. Als je ze spoelt krijg je er meer gram vanaf. Zou toch wat meer spoelen.

Gebruik je ook enzymen, en zo ja welke?

Mooie opbrengst .5kg. Mooie selectie gemaakt. Ga je ook een ronde alleen de winnaar growen? Dan heb je een mooi uniform veld. 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Ja even pauze ivm werkzaamheden in het huis :tu maar heb nog wel LH2 moeder staan met een paar stekken en hebben al wortels :verrygood binnenkort overpotten in de 0,5L potjes en kunnen ze lekker door groeien.

Haha die Liberty Haze blijft een leuke plant om nog eens verder in te zoeken:innocent:

Klopt in de kruising gebruiken ze de Purple Punch, ben benieuwd hoe ze het bij jou gaan doen :showoff:

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh,

Ja is leuk om zelf een beetje te experimenteren met soortjes:innocent:

Spoelen op aarde kan niet, maar ze op verzuipen op aarde wel:rofl maar inderdaad soms kan het wat minder groen, maar heb er persoonlijk nog geen hele verkeerde ervaringen mee. 

Nee gebruik niks van enzymen, ik gebruik gewoon simpele biologische toevoegingen. Niks met mineraalzouten of enzymen :innocent: dat is niet aan mij besteed. 

LH2 ga ik aankomende ronde helemaal alleen zetten, deze zouden dan met 45 dagen klaar moeten zijn, en zo op 1/1,10g / 1w draaien.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Xaim said:

@Hannesh,

Ja is leuk om zelf een beetje te experimenteren met soortjes:innocent:

Spoelen op aarde kan niet, maar ze op verzuipen op aarde wel:rofl maar inderdaad soms kan het wat minder groen, maar heb er persoonlijk nog geen hele verkeerde ervaringen mee. 

Nee gebruik niks van enzymen, ik gebruik gewoon simpele biologische toevoegingen. Niks met mineraalzouten of enzymen :innocent: dat is niet aan mij besteed. 

LH2 ga ik aankomende ronde helemaal alleen zetten, deze zouden dan met 45 dagen klaar moeten zijn, en zo op 1/1,10g / 1w draaien.

Gr, X

Dat klinkt goed!

Nou ik kan zeggen dat enzymen HET verschil maakt. Kamerplanten die maanden vast stonden begonnen na een week of twee bij de 2e of 3e keer voeren opeens weer flink te groeien. Dus dat deed al veel. Bij de wiet werkte het ook super. Alleen een ec in ec uit systeem is niet meer te meten dus moet je meer uitgaan van hoe de plant er bij staat.

Die enzymen van aptus gaven mooi resultaat. Verder gebruikte ik dutchpro bloei, en topbooster van aptus, laatste 2 weken alleen maar afgezuurd water met enzymen pH 5,5. Laatste 3 dagen alleen water pH 5,5. Het was allemaal knalhard top.

Er waren 3 soorten cookies kush. Een was na 7,5 week klaar (harde toppen, zoet) andere 8 (rook naar groenbak afval maar rookte lekker weg, erg lekker in de tomatensoup) andere 9 (fluf in vergelijking met die andere en bleef maar door groeien, niet zo oke, wiet was so so, maar in vergelijking met shop wiet wel beter.. Ja de shop verkocht troep toen). Had stekken gemaakt, die stekken weer gestekt. Maar ik kon later niet verder jammer genoeg. Had graag de eerste twee neer gezet op een SOG opstelling. Maarja, veel geleerd. Komt nog. :) Opbrengst was van ze allemaal wel hoog. Draaide iets van 450 gram met 4 planten op een scrogg, die andere was een autoflowet NLX, was een beetje kutwiet, maar het rookte heel zacht. Zo een plant can leuk dat je er was, maar jou gaan we niet meer neer zetten. 400 watt HPS. dus wat die samsung 3 gen f series met meanwell drivers voor gram watt kan leveren. Ik denk dat dat misschien wel 2g/W doet. :) Ik heb er vertrouwen in. Je moet alleen alles in detail plannen en dan in een keer goed. :D

Volgende keer wil ik ook een take root suplement de eerste twee weken proberen.

Enzymen van Aptus. Echt super goed ging dat!!

Groeten,

 

Hannesh

P.s. 

Ik gaf de kamerplanten voer met pH 5,5 en ze reageerden er erg goed op. pH loopt op, dus ja om nou 6,8 te geven als 5,5 goed gaat???? Tja..

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh,

Zo ga ik toch niet kweken, ik ga niet flesjes afmeten wat je er in moet doen of de PH/EC bij houden :innocent:

Wel fijn dat het voor jou werkt, maar ik hou het bij deze methode, dat gaat mij prima af en komt zeker wat leuks af:D

Mijn planten waren afgelopen ronde zo 85-95cm hoog, 4 planten per vierkante meter in een 57L smartpots. 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vele wegen leiden naar Rome en hoe iemand in de eeuwige stad komt is zijn of haar zaak. Ikzelf houd wel van meten en als ik afga op mijn eigen ervaringen kan ik het zeer aanbevelen. Ik kijk dan naar een heel jaar en wat er aan het eind van die twaalf maanden bij elkaar is gekweekt en daaruit blijkt dat mineraal kweken mij het meest heeft opgebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, dilago said:

Vele wegen leiden naar Rome en hoe iemand in de eeuwige stad komt is zijn of haar zaak. Ikzelf houd wel van meten en als ik afga op mijn eigen ervaringen kan ik het zeer aanbevelen. Ik kijk dan naar een heel jaar en wat er aan het eind van die twaalf maanden bij elkaar is gekweekt en daaruit blijkt dat mineraal kweken mij het meest heeft opgebracht.

Maar wat noem je mineraal kweken? Can voeding en dan afmeten en voeren? Tegen de tijd dat het knippen wordt zijn die mineralen er voor het grootste stuk uit gespoeld. Verder proef je op aarde gekweekte planten aan de wiet. Hydro als het goed is gedaan heeft echt de beste smaak.

De groothandel voor growshops zei dat een wietkweker deze grodan granulaat altijd haalde omdat het zulke zoete wiet kweekte. Hij kwam niet meer op dagen. Zo hadden ze ook nog grodan matten en blokken staan. Best veel ook. Dus wat er met de kweker is gebeurd??? Ik hoop dat het goed met hem/haar of wie het ook is gaat. Steenwol is fijn, maar alles uit de growshop kan eitjes van beestjes bevatten, want het overgrote deel van inkomsten van de groothandel kwam van gif waar je een spuitlicentie  voor nodig hebt.... Daarom vertelde ik ook al over die biobestrijdings beestjes, maar dan moet je er wel vroeg bij zijn. De groothandel moest inkrimpen met een filiaal. Veel bloemen telers zijn in afrika, zuid amerika en op andere gunstigere plekken op de wereld gaan zitten. Dus voor de mensen die wat anders willen. Ja het kan maar je moet wel echt "weten wat hitler zegt en hoe de handjes omhoog staan"... Kan je in verweggistan telen. :) Als je verder wilt bestellen wat ze daar hadden kan je naar de gebr. Eveleens in aalsmeer bellen, die hebben alles inclusief die beestjes geloof ik. Meer voor de "kleine" gebruiker. Maar goed ik heb ook niet meerdere hectaren snijbloemen. 

Grodan, ik wil niets anders dan steenwol van grodan... :)

Groeten,

 

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grodan bevalt mij ook prima ja.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/14/2021 at 2:12 PM, dilago said:

Grodan bevalt mij ook prima ja.

Maar waarom nu dan potgrond met hydro en dan zand er op? Of zit er stiekem grodan onder het zand? :P

Groeten,

 

Hannesh 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Hannesh said:

Maar waarom nu dan potgrond met hydro en dan zand er op? Of zit er stiekem grodan onder het zand? :P

Groeten,

 

Hannesh 

Aarde bevalt nog beter. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zouden mij bijna vergeten zijn, maar helaas voor jullie help ik jullie herinneren dat ik er nogsteeds ben:rofl

Ik heb het een en ander stil moeten leggen voor een paar maanden, maar heb achter de schermen de LH2 moeder in leven gehouden. Ik kan NOG niet vrij uit spelen, maar dat gaat niet heel lang meer duren wanneer het wel weer kan:verrygood

Maar zoals ik zei... Achter de schermen... Ik heb stekjes gemaakt van de LH2 moeder die een jaar lang mij van mooie stekken heeft voorzien heb ik omgelegd, het was tijd voor een nieuwe LH2 moederplant. Van deze stekken had ik eerst de mooiste 12 van geselecteerd en gepoot in 0,5L potjes met het idee dat ze tot die tijd wel voldoende hadden. 

Nu loopt alles net iets uit, dus heb ze 1,5week geleden in een 3,5L pot gepoot zodat ze weer lekker verder konden groeien, nou dat lukt aardig, ze zijn al minstens 2x zo groot geworden als dat ze uit de 0,5L potjes kwamen. 

Alles loopt lekker door nu alleen nog wachten op het start sein:whistle:

Hier de foto's van mijn LH2 "stekken":

large.IMG_20210317_184347_copy_2736x2052.jpg.6a4e80aadd32206da4a6a5772b59488a.jpg

large.IMG_20210317_184356_copy_2052x2736.jpg.014c3f59ac43e35ae1cca3399246d729.jpg

Ook zijn er qua hardware een paar dingen veranderd. In mijn 60x60 tent heb ik nu de Lumatek Attis 300w hangen, deze is uit de 1m2 gehaald en de lamp van de 60x60 is... Ja... over:P

De 2 1m2 tenten hebben nu allebei de Lumatek 465w pro hangen. Ook heb ik een extra tooltje er bij gekocht, de Lumatek controller . Deze controller heeft 2 zones A en B, deze zones kan je los van elkaar instellen dus als je A aan wilt hebben kan zone B uit staan of tegelijk laten branden maar eerder uit of aan, net wat je voorkeur is.

Ook heeft de controller een Sunrise en Sunset, deze kan je over een tijd span van 5 tot 30min instellen (zo even uit mijn hoofd). Dat houdt in dat je lamp niet meteen 100% licht geeft maar van 20% naar 100% gaat met licht aan en met uit gaan van 100% naar 20% en dan uit. Dit zou plotselinge temperatuur schomelingen kunnen voorkomen:rolleyes:

Ook zit er een automatische dim functie op als het in de tent te heet zou worden. Als je een temperatuur instelt en daar komt de temperatuur boven uit dimt de lamp automatisch naar 20% (weet nog niet of dit in te stellen is), zodat de temperatuur weer kan zakken. Als het nog heter wordt zeg 45graden, kan je zelfs instellen dat je lampen compleet uit gaan... Alleen weet ik niet waarom je dat zou willen als je wietkweekt ivm het  lichtschema:P

Nu stop ik met typen, want grote kans dat jullie al afgehaakt zijn na dit veelste lange verhaal:rofl

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig maar dat je terug bent! 

Het is de laatste tijd erg rustig op het forum. 

Ik heb ook geen contact kunnen krijgen met sannie over het forum helaas ( hij reageert niet). 

We zouden eigelijk wat nieuws moeten beginnen. 

Ik heb zelf een beetje geïnformeerd wat betreft de kosten van het maken van een forum. 

Maar dan ga je al gauw richting de 600 eurie, en dan heb ik het nog niet over de jaarlijkse webhosting. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te horen dat je ook lekker door gaat :) Altijd fijn om hier mee te lezen. En heb je dan niet net zin om weer eens iets nieuws te proberen ipv de LH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns,

Klopt sannie is tegenwoordig heel slecht te bereiken, gaat gok ik ook niet veranderen. 

Nieuw forum beginnen vraagt behoorlijk wat aandacht en inderdaad ook geld :innocent:

@Rolling Stoner,

Haha zeker wel, maar eerst een ronde LH2:innocent: en misschien daarna Glookies, maar dat moet ik nog even bekijken. 

Ik heb ook nog 2 soorten van greenpoint Seeds liggen, Purple Cake en GMO Punch. Dus heb sowieso nog wel wat op m'n lijstje, alleen LH2 is zo lekker :icecream:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kluns said:

Gelukkig maar dat je terug bent! 

Het is de laatste tijd erg rustig op het forum. 

Ik heb ook geen contact kunnen krijgen met sannie over het forum helaas ( hij reageert niet). 

We zouden eigelijk wat nieuws moeten beginnen. 

Ik heb zelf een beetje geïnformeerd wat betreft de kosten van het maken van een forum. 

Maar dan ga je al gauw richting de 600 eurie, en dan heb ik het nog niet over de jaarlijkse webhosting. 

Daarom zijn wij overgeschakeld op Discord met een aantal, maar als jij een forum wilt gaan moderaten en onderhouden be my guest maar je bent dan één van zoveel die het weer proberen en krijg je een scheiding van wie wel en niet. Dat hoort er nou eenmaal bij, zie ook weedforum bijvoorbeeld en jointjedraaien. Kosten met Discord heb je overigens niet. En je kunt er ook veilig op inloggen met een VPN of met een telefoon met 2,3,4,5G. Het is alleen een wat andere stijl, zie het meer als IRC. En er zijn altijd wel mensen aanwezig en je kunt direct vragen vuren dat maakt het leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...