Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LPS

Hans Kamperman Heeft Vermoedelijk Zelfmoordpoging Gedaan In 2E Kamer

Recommended Posts

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1822834/springer-tweede-kamer-is-activist

 

DEN HAAG - De man die vanochtend van de publieke tribune in de Tweede Kamer sprong, is volgens getuigen een activist uit Groenlo. Hij kampeerde al vier weken voor de deur van de Tweede Kamer, om aandacht te vragen voor de legalisering van softdrugs.

 

 

Heel bizar, ben benieuwd naar wat er nu echt gebeurd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een bericht dat via social media rond gaat staat de volgende tekst:

 

Lieve familie en vrienden

Vergeef mij deze daad, ik moet dit doen om de politiek wakker te schudden. Ik kan ze niet bereiken met mijn boodschap. Ik heb een oplossing voor een duurzame aarde en sta hier al 2 maanden aandacht te vragen voor medicinale cannabis gebruikers die door deze overheid gedecriminaliseerd worden, ze luister niet!! Keren zich tegen de mensheid. Gooien onze rechtstaat te grabbel. Tabaksindustrie veroorzaakt 5 miljoen doden per jaar door toevoeging van kankerverwekkende stoffen, dat mag allemaal volgens het OM binnen ons strafrecht. Cannabis wordt gedecriminaliseerd terwijl het de aarde kan redden en voor vele mensen een medicijn is.

Ik doe dit voor de aarde, de mensen. Ze moeten wakker worden!! Zo jammer dat het zo moet, ik was zo graag bij jullie gebleven. Ik vraag jullie ga door met de strijd voor legalisering. Teken de petitie www.cannabisuitstrafrecht.petities.nl Ik heb een rijk leven gehad waar ik dankbaar voor ben. Ik vergeef iedereen in liefde en vraag ook vergeving aan de mensen die ik onbewust pijn gedaan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanhoopsdaad van Hans. Een schreeuw om aandacht om dit achterlijke cannabis wanbeleid aan de kaak te stellen. Ik word er kotsmisselijk en heel verdrietig van. Dat het zover moest komen. Godverdomme!!

 

https://www.nu.nl/politiek/5189129/softdrugsactivist-doet-zelfmoordpoging-in-tweede-kamer.html?redirect=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier bereik je het averechtse mee. Enige wat men hier van gaat denken is dat hij teveel heeft gerookt.

 

Gaat helemaal nergens over.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice- terwijl je inhoudelijk best gelijk kunt hebben

is jouw empathisch vermogen

gelijk

aan

een

uh...

gaat helemaal nergens over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je nagaan hoe ontzettend gefrustreerd die man was dat het hem er toe heeft gezet om dit te doen op 65-jarige leeftijd. Ik dacht eerst dat het een stunt was met bijvoorbeeld een pop ofzo. Maar helaas is de waarheid anders en dat maakt je post wellicht niet geheel gepast jeice al snap ik je wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hans heeft nog nooit één joint gerookt. Een wanhoopsdaad en een statement; het moet afgelopen zijn met die krankzinnige onderdrukking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

empathisch vermogen kun je natuurlijk ook in twijfel trekken van iemand die zelfmoord probeert te plegen in het bijzijn van mensen die daar niet om hebben gevraagd en allicht een trauma van hebben oplopen, en zijn vrienden en familie pijn doet.

 

ik hou het op verward. er is natuurlijk niemand die geloofd dat iemand dit doet met een gezond stel hersens en/of een heldere mindset op het moment van plannen/uitvoeren. daardoor is de roep om (positieve) aandacht denk ik niet effectief.

Edited by Jeice
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat wel degelijk ergens over !

deze man is bewust helemaal kapot gemaakt .

 

 

en een averechts effect kan het niet hebben .

het kan immers niet veel minder worden.

 

respect voor hans kamperman !

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk gaat zijn zaak ergens om. Maar je bent het er toch wel mee eens dat een zelfmoord om een dergelijk politiek statement te maken buiten alle proportie is? Ik begreep dat de beste man kinderen heeft! Ik denk dat dat is wat er bedoeld werd.

 

Werd er niet ook al voor hem gekeken om zijn persoonlijke zaak, die veroordeling die hem belemmerd in zijn werk, recht te zetten? Hij had toch niet verwacht het complete beleid even te veranderen met zijn actie van de afgelopen weken?

 

Ik wil er ook weer niet te hard over oordelen verder, omdat ik hem niet ken en ik niet volledig op de hoogte ben van alles. Maar de oorzaak van dit incident zal, ik denk niet ten onrechte, worden gezien bij de man zelf en niet bij het beleid van onze overheid. Zoals jeice al aangaf, niet bepaald de aandacht die je wil.

 

Hoop iig dat hij het naar omstandigheden goed maakt.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieptriest dat dit soort acties het gevolg zijn van het anti-cannabisbeleid in wat ooit 1 van de vooruitstrevendste landen ter wereld was.

 

Hopelijk heeft zijn actie tot gevolg dat wiet-gebruikend Nederland eindelijk de bek eens echt open trekt en hem nooit meer dicht doet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag vanavond het gedeelte bij Pauw, maar dacht altijd dat het om de eerste plaats over de 5 planten situatie hier in Nederland ging & niet zo zeer om de liefde van de plant terug te geven aan Moeder Aarde.Het is heel tragisch wat nu voorgevallen is & hoop van harte dat de beste man er weer boven op komt zonder al teveel medische complicaties, maar er worden nu allerlei zaken erbij gehaald, waar bedrijven zoals hempflax oa zich al meebezig houden.Zelfbeschikkingsrecht tot het telen van je eigen therapeuticum of genotsmiddel zou het hoofddoel moeten zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfbeschikkingsrecht tot het telen van je eigen therapeuticum of genotsmiddel zou het hoofddoel moeten zijn.

 

Dank konopi..

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen vind er iets van natuurlijk . zelf vind k t erg bizar dat iemand zover gedreven wordt tot zo n daad.. maar k kan met al mijn inlevings gevoel en emphatische vermogen op geen enkele manier respect hebben voor iemand die op deze manier zichzelf van he leven wilt beroven ergens durf k t zelfs egoistisch te noemen als je hier anderen in betrekt zoals deze man heeft gedaan.

 

en k denk inderdaad ook dat dit al gauw wordt afgedaan als zoeits van zie je nu wel weer een drugs gebruiker die dacht te kunnen vliegen ofzo..

 

desalnietemin.... verschrikkelijk dat dit zover heeft moeten komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nvm.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is allemaal heel vreselijk, maar ook opmerkelijk dat iemand om een disfunctioneel cannabis beleid tot een daad komt als deze. Dan is er toch zeker wel wat meer mis met je geest. Kan me hier ook echt niet in vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe nobel een streven of doel ook is, dit is niet de daad van iemand die geestelijk helemaal in orde is.

Dus voor wat mij betreft heeft dit ook niets van doen met de hele cannabis-discussie.

Dit betreft gewoon een man die de realiteit totaal uit het oog verloren is.

Iemand die waarschijnlijk sowieso al met psychische problemen kampte, maar ik ben geen arts, dus begeef me hier op glas ijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de meeste mensen heeft het juist WEL een relatie met cannabis en zo breng je het groene kruid zeker in negatief daglicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat de publieke opinie dat verband wel legt.

Als dat zo is, heeft hij de zaak niet veel goeds gedaan.

Velen zullen denken 'dat gebeurt er dus als je drugs gebruikt', want de meeste mensen lezen alleen maar koppen, of verdiepen zich niet echt in de zaak.

Ik heb me er ook niet echt in verdiept, omdat ik nooit zoveel op heb met mensen die ergens gaan bivakkeren om hun gelijk te halen/bewijzen/krijgen.

Hoe goed de bedoelingen van deze meneer misschien ook zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen doen wel eens meer gekke dingen als er een dreiging van veel geld verlies is.Als ik het zo hoor , gebruikte de heer Kamperman geen wiet in wat voor vorm ook.Hij is in de problemen geraakt door naïviteit & hoogmoed imo om te denken, dat die het wel ff voor elkaar kan krijgen dat het hebben van 5 planten wel ff legaal gaat worden olv hem.Het zou voor hem een goeie marketing zijn als zakenman, maar daar trapt de Nederlandse overheid niet in.

Bij Pauw zat van Hanegem trouwens ook zijn wenkbrauwen te fronsen, toen er uitleg werd gegeven over waarom hij het deed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdomme ik heb als chronisch zieke ook een zelfmoordpoging achter de rug. Ik heb het ook helemaal gehad. Afgelopen jaar al duizenden euros uitgegeven voor wiet en nu zo goed als blut. Het is wat met de overheid in dit land en vele andere landen (bijna allemaal) waar idd het roken van tabak zelfs door 12 jarige over het hoofd wordt gezien maar mensen zoals ik die wiet voor medische doeleinden gebruiken worden keihard gestraft. Rip Hans. Rust in vrede.

Edited by Aria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rip Hans. Rust in vrede.

Ik weet niet veel van de zaak, maar jij - die wellicht toch meer betrokken zou moeten zijn bij zijn 'strijd' - al helemaal niet.

Hij is na 1 of 2 nachtjes observatie al weer uit het ziekenhuis ontslagen.

Maar jij wenst hem een goed verblijf in de hemel.

Daar zal hij blij mee zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rip Hans. Rust in vrede.

Ik weet niet veel van de zaak, maar jij - die wellicht toch meer betrokken zou moeten zijn bij zijn 'strijd' - al helemaal niet.

Hij is na 1 of 2 nachtjes observatie al weer uit het ziekenhuis ontslagen.

Maar jij wenst hem een goed verblijf in de hemel.

Daar zal hij blij mee zijn.

 

Prima kerel ik ben een klootzak.

 

Ben blij dat hij nog leeft iig. Menselijke fout maar blijkbaar maak jij nooit fouten in je leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingezonden stuk naar Leeuwarder Courant.

 

Een schreeuw om aandacht.

Dit artikel gaat over Hans Kamperman. De man die verleden week donderdag (22 mrt.) zich zelf van het leven probeerde te beroven door met een touw om de nek over de balkonrand van de Tweede Kamer te springen.

Een wanhoops daad, een poging om aan het cannabiswanbeleid een eind te maken. Hoe heeft het zover kunnen komen? Hans, een geslaagde ondernemer, woont in een rustieke villa wijk in Groenloo en had, om er medicinale olie van te kunnen maken , vijf grote hennepplanten in zijn tuin staan. Het was een experiment. Hij doet dit als enthousiaste hobbyist en is terecht trots op zijn mooie planten.

 

Op een zondagmiddag, op een herfstmiddag in 2016, werd hij plotseling, na een tip, door een stel geuniformeerde moraalridders overvallen en pardoes geboeid afgevoerd. Ondertussen werd zijn hele woning van zes tot twaalf volledig op zijn kop gezet. S' avonds grote schijnwerpers op de gevel gericht. Om 12 uur, s'nacht worden door mannen in witte pakken de restanten van 5 planten op een grote vrachtwagen geladen en afgevoerd. U begrijpt wat voor impact dat in zo'n buurt heeft.

 

Op het politie bureau werd Hans in een cel opgesloten, waar hem o.a. 22 keer vingerafdrukken werden genomen, omdat het zogenaamd iedere keer mislukte. Een vorm van psychisch martelen. Na 32 uren werd hij op straat gezet en moest maar zien hoe hij thuiskwam. Thuis gekomen kwam hij terecht in een puinhoop. Het hele huis was overhoop gehaald. De inhoud van kasten en laden was op de grond gestort. Hij was in een shock.

 

Hans , die nog nooit en jointje heeft gerookt en al helemaal niets met cannabis gerelateerde criminaliteit te maken heeft, werd in de Groenloose krant prombt als de plaatselijke 'Pablo Escobar' afgeschilderd. Ineens was hij een 'crimineel' en werd hij plotseling door buurtbewoners met nek aan gekeken.

Hans werd uiteindelijk in Hoger Beroep veroordeelt tot, wel schuldig, maar geen straf (art. 9a) Dit houdt in dat je niet schuldig bent, maar wel een strafblad hebt. Hans is een zeer sociaal maatschappelijk betrokken mens, die de vernietiging van 'Moeder Aarde' met lede ogen aan ziet. Oceanen vol plastic, de giftige lucht- 68 % van de Nederlanders heeft glyfosaat in zijn systeem- de mensonterende bio industrie, gaan hem allemaal zeer ter harte.

Door zijn strafblad kan hij nu niet meer naar Canada reizen, terwijl hij met lokale bevolking – de Black Foot indianen- het 'Blue Resort' (93 ha.) wil terug geven aan de natuur.

 

Hij werd hier heel verdietig van en vind dit allemaal onbegrijpelijk, onverteerbaar en een gemiste kans. Hij besloot actie te ondernemen en posteerde zich ieder dag, weer of geen weer, met een informatieve zuil over de hennepplant voor de ingang van de Tweede Kamer. Hij had hier al 40 dagen gestaan. Respect!

Ook deed hij de volgende oproep aan de politiek;

'OPROEP AAN DE POLITIEK (DELEN GRAAG)

OPEN YOUR MIND - OPEN YOUR HEART

Ga nu eens anders tegen hennep (cannabis) aankijken. Het is geen drug maar een medicijn, vele malen minder gevaarlijk en verslavend dan alcohol en tabak vlg. het wetenschappelijk onderzoek van "Trimbosinstituut" dat in opdracht van het "ministerie van volksgezondheid" de effecten op de gezondheid heeft onderzocht. Alcohol en tabak hebben al helemaal geen medicinale werking, dit in tegenstelling tot cannabis dat wel medicinaal is. Tabak veroorzaakt wereldwijd 5 miljoen doden per jaar, cannabis 0 .Industrialisering van hennep kan de aarde redden. Op dit moment in aarde in grote problemen, en heeft deze wonderplant nodig om zich te herstellen!! Wordt wakker.!!'

 

Hans is één van de velen die hun leven verwoest zien worden door het O.M., omdat ze een paar hennepplanten om of in hun huis hebben. Vaak worden deze 'Medelanders' ook nog beroofd van het fundamentele recht op wonen. Waanzinnig dat zulke praktijken kunnen plaatsvinden in een 'zogenaamd beschaafd' land! Het is ronduit beschamend en een schending van het constitutionele recht op zelfbeschikking. Je bepaalt immers zelf wel wat je voor je welzijn uit je tuin wilt halen. Daar heb je geen plantpolitie bij nodig!

 

Een mens ontleent zijn waarde aan het vermogen tot zelfbepaling. Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

Opheffing van 'het verbod op gebruik, bezit en teelt' voor eigen consumptie of gebruik is dan ook de enige juiste optie.

Wordt wakker!

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker.

Appelskea

Share this post


Link to post
Share on other sites

in "de kwis" op ned 1 werd er gister ook de draak mee gestoken.

 

"waarom denk je dat hij zoveel wiet rookte??"

tegen de pijn

"waar had hij last van dan"

omdat hij steeds van dingen afspringt.

 

 

 

dit bedoelde ik dus met mijn 1e reply

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...