Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nederwietje12

Worteldoek Smartpot Werkt ?

Recommended Posts

Een helee goeie eerste lentedag iedereen!,

Ik heb bij deze even een vraagje over de zelfgemaakte woteldoekpot (ofwel smartpot).

Ik heb me onlangs al aardig ingelezen en kan niet wachten om me bos project op te starten. Daardoor zelf al even aan de knutsel gegaan voor dit jaar omdat k het toevallig nog had.tis een succesje geworden maar bedacht me ineens ja water gaat er wel doorheen en lucht ook vast maar in mijn beleving niet zoveel als een stoffen smartpot.

Heb veel gelezen maar niet egt informatie gevonden over wat voor effect een worteldoekpot heeft met betrekking tot het wortel verhaal . (Wortel groeit door de stof / tegen de buitenkant aan en door de grote hoeveelheid zuurstof van buiten groeit deze dicht aan het einde. En maakt daardoor meerdere uitschieters aan dieper binnen in de pot, tevens betere waterhuishouding en zuurstofgehalte in de pot)

Ben erg benieuwd of er goeie ervaringen zijn! Wellicht komt er nog een verslagje van mijn kant!

Groet ,nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linkje ook al een x bekenen maar die is volgensmij gekweekt in een egte smartpot. Ben erg benieuwd naar het resultaat met worteldoek dus mocht iemand wat vinden of toevallig al een x getest heeft zie ik graag wat fotos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

haloo

je kan ook 30.000 gaatjes in een speciekuip boren werkt ook als smartpot .

ik heb buiten wel vijverbaskets gehad van velda .

dat werkt ook prima .

gaat allemaal eigenlijk heel prima.

maar dan als je op een gegeven moment hittegolven krijgt dan ga ik alles weer met vuilniszakken of folies tegen uitdrogen beschermen want dan kan je er niet tegen gieten .

dus ben ik er helemaal mee gestopt .

maar tis een luxe probleem hoor als je lekker in de tuin ligt te chillen met een tuinslang in de buurt dan is het helemaal chill .

maar als je met gieters moet lopen dan gaat dat heel snel vervelen .

en de vermeerderde meeropbrengst is toch niet na te wegen .

die met die grote gaten die je rond een bojem moet vouwen zie je wel goeie resultaten mee her en der .

die hebben ze ook in hele grote afmetings .

maar ik ben benieuwd naar je diy smartrootclothpouches ik ga dit volgen :specool :specool :popcorn:

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die vijverpots hebben ze gewoon voor 1.50 bij de intratuin, gemak dient de kweker

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...