Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rocking pot

Meedansende Lvs

Recommended Posts

Whazzaaapppp!

Ik heb in mn mammoth van 120x240 mijn actieve inblaas via twee lvs over de lange kanten strak tegen de bovenkant lopen, zie geposte foto.

Deze aanpassing zorgde al voor met stabiliteit in de ruimte, dus al een beetje winst behaalt, maar...

Ik merk dat op deze manier de lvs over of tegen de kappen aanblaast en dus gedeeltelijk zijn doel niet dient. Nu zat ik te denken om heel de installatie met de slangen in hoogte verstelbaar te maken, zodat deze (onafhankelijk) van de lampen mee omhoog en omlaag kunnen bewegen, zodat de ingeblazen lucht iets meer direct effect heeft op de planten, zowel koelend bij lampen aan, als verwarmend in de nacht, is er iemand die hier ervaring mee heeft, of pro's en contra's kan inbrengen?

 

gallery_35306_19682_5083902.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supp!! Hoezo is het een probleem dat er wat verse lucht tegen je kappen komt? Zolang er genoeg circulatie van lucht in je gehele tent hebt en er niet meer dan 2 graden verschil met onder en bovenin je tent zou ik lekker een groene vriend op steken en genieten van je zondag ochten ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff was t maar waar, ik ben pas 1700 klaar met werken :) wat me eraan herinnerd dat ik op de terugweg ff lange vloei moet scoren :)

Ik zal t verschil in temp boven de lampen eens meten, waarom mag dat max 2 graden verschil zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je aan die 2 graden?

 

Mensen met airco’s blazen +- 16graden door de Lvs..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij airco heb ik de lvs altijd bovenin de ruimte.

Bij actieve inblaas zonder airco laat ik de lvs altijd tussen lamp en gewas blazen.

Op deze manier heb ik nooit geen ventilator nodig in mijn ruimte.

 

Succes.

 

Grtzz. Pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker.

 

De slang vanaf de box die de inblaas verzorgt naar een verdeelbox waar ik de lvs aan bevestig.

Aan de box en het uiteinde van de lvs een licht hanger zodat je de hoogte kan veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het verschil niet heel groot is weet je zeker dat de lucht goed gemengt word en maakt het eigenlijk geen zak uit waar die verse lucht inblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk vooral sinds die lvs er hangen, dat het langer nodig heeft voor de ingeblazen lucht om effect te hebben, dus met lampen aan koelt t minder rap, en bij lampen uit duurt t langer voor de de ingestelde nachttemperatuur bereikt is, door de lvs te verlagen hoop ik dit (gedeeltelik) te verhelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij gebruik van de lvs die je in hoogte kan verstellen kun je extra ventilatoren achterwege laten, dit scheelt je stroom en herrie en krijgt er een veel betere luchtverdeling van imo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dacht ik dus ook...en ik ga t makenook! eerst ff huidige ronde uitdraaien anders breek ik strax nog bloemen :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

for those who give a damn;

de groei is eruit nu, en heb gister de lvs'en laten zakken tot net onder de lampen, klimaat is direct veel stabieler, afzuiging blijft bij lampen aan veel langer op de ingestelde minimumwaarde(30Hz) draaien, en als de lampen uit zijn hoeft de nachtkachel veel minder hard en lang te werken. bij lampen aan is de luchtstroom dermate directer dat je de blaadjes een heeel klein beetje ziet bewegen, dus de irritante clipfan met zn gezoem gaat er nu uit. errug blij met deze actie! alles lijkt er stabieler van te draaien, en stabiliteit en minimale of op zn minst geleidelijke verandering is wel iets waar ik in geloof, minder pieken en dalen. (maarja das mijn geloof, misschien zit ik er ver naast), het zal zich gaan bewijzen!

besluit om dus na de oogst het systeem zo aan te passen dat de lvs'en mee omhoog en omlaag gaan met de lampen, framepje erbij etc, lekker mooi maken :)

iedereen bedankt voor de input!!!

kusjehaai!!!

R.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, je gaat een hoop plezier krijgen van deze verandering.

 

Veel succes en plezier deze ronde!

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks pietje!

ben er nu al helemaal blij mee! maarja nu kunnen ze ff stil hangen want de lampen blijven nu ook op dezelfde hoogte ivm groeistop.

t gaafste komt nog, frame maken zodat alles lekker mee kan liften volgende ronde, rest me alleen nog de vraag, maak ik het frame ook aan de kappen vast of hou ik die los...zoveel om over te denken.. denk dat ik ze los van de lampen hou..

maar bedankt voor je support! nog n dag of 25 te gaan in de huidige ronde :)

R.P.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit te veel aan elkaar hangen, dit beperkt alleen maar in de mogelijkheden.

 

Als je nu je lampen laag wil hebben en je inblaas hoog kun je hiervoor kiezen, als je alles aan elkaar knoopt is dat geen winst in dit geval

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...