Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oude rocker

Mijn Manier Van Bio-Kweek

Recommended Posts

Het idee om bio en hydro te combineren heb ik al een tijdje, vandaar dat ik deze potten straks eens ga proberen.

 

Ik heb de beschikking over een iets grotere set up op t moment dus ik denk dat ze daar komen te staan.

 

https://www.octopot.com

 

Gr Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ze hebben gewoon je idee gejat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou wel werken, alleen moet je wel iets van extra zuurstof toevoegen aan het water als de worteltjes erin hangen.

En je zou nog steeds water moeten geven aan de rest, als de kluit niet groot genoeg is.

 

Ik denk dat die 'drink' worteltjes niet genoeg zullen zijn om de hele plant goed te kunnen voorzien van voedingstoffen.

Tenzij je echt een mooie dikke kluit wortels hebt hangen natuurlijk, maar dan heb je het eigenlijk gewoon over een DWC kweekje maar dan met vijverwater.

 

Willen is kunnen zeggen ze altijd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet de factor licht, wortels en licht gaan niet zo goed samen.

Oh shit niet goed gekeken, die link van PG is een oplossing

 

Kijk hier eens naar Oude Rocker:

https://phc.eu/nl/producten/biologische-teelten/organic-plant-feed

 

Je gebruikt geen lavameel toch? Lavameel rock! Zitten ALLE mineralen in die je plantjes nodig hebben. Kijk maar eens naar de samenstelling van lavameel, zit echt alles in, ook silicium in behoorlijke hoeveelheden.

Edited by Plantformer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik verkeerd begreep dat je slechts 9 dagen voorgegroeid had, zat ik nog eens wat beter naar het begin van je verslag te kijken.

 

Wat mij opviel is dat ik je planten in de groeifase extreem traag vind groeien. Heb je hier een specifieke oorzaak voor? Als ik mijn huidige planten bij 5 weken bekijk passen al jouw planten samen bij elkaar 2x in 1 plant van mij. (zie foto van 10 maart in mijn verslag) Vanaf het schakelmoment gaan ze in een keer wel heel hard. Opzich normaal, maar het verschil van 5 weken groei naar 2 weken 12/12 lijkt me niet proportioneel groot.

 

Als ik dus een gok zou moeten wagen zou ik denken dat je belichting in de groeifase beter kan. Of heb je ook andere dingen veranderd?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opviel is dat ik je planten in de groeifase extreem traag vind groeien.

En ondertussen zich opstellen als een soort kweek guru en andere de maat nemen. Altijd lachen met zulke types.

 

@ Oude Rocker, ik wil wel geloven dat je maar een of twee kweekjes per jaar doet, want meer kan je niet volbrengen in dit tempo. Lol!

 

En vol komt het ook niet, volgende ronde mag je wel zeven weken voorgroeien! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lavameel, gesteentemeel/steenmeel, Urgesteinsmehl

 

Verschillende namen maar hetzelfde

 

Ik gebruik het ook. Meer om calcium en magnesium te bufferen. Ik wist niet dat silicium ook waardevol is voor cannabis. Weer iets geleerd!

 

Kost trouwens geen drol....

 

Je planten staan er goed bij ouwe!

 

Greetz CD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opviel is dat ik je planten in de groeifase extreem traag vind groeien.

 

 

@ Oude Rocker, ik wil wel geloven dat je maar een of twee kweekjes per jaar doet, want meer kan je niet volbrengen in dit tempo. Lol!

 

En vol komt het ook niet, volgende ronde mag je wel zeven weken voorgroeien! :innocent:

 

Er zit verschil in het voorgroeien van stekken en Zaailingen, wordt er getopt of misschien wel lst ... Dan duurd t nog langer want ze moeten recoveren. Vergelijkbaar met een netje vol krijgen als je Scrog't

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderste paar cm van mijn potten, zitten hydrokorrels in, zodat bij veel water geven het wel een kan voorkomen dat de voetjes in de natte schaal staan, eind van de oogst zijn die korrels dan ook ingewikkeld met witte wortels en geen aarde, wel opletten dat het niet dooddroogt

 

waterwortels met viscultuur :likken:

meerval-van-ruim-2-5-meter-in-nederland-video_306x306_81364.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal allemaal wel,,,

 

Maar het is niet mijn bedoeling Wietefras om het helemaal in het water te doen..

Was meer een reactie op cannarie die aangaf dat je geen bio hydro kan doen.

 

Doe jij dat nog steeds?? Ik heb vaak goede resultaten van je gezien..
Ik ben toevallig net weer met een nieuwe kweek bezig ja. Weer terug op de DWC bakken.

 

Ik heb mijn planten ook in een pot staan en dan met wat water eronder :)

 

Wat mijn ervaring was met zo'n hybride systeem is dat de wortels in het water als een dolle aan de gang gaan. Ik heb een keer hempy buckets geprobeerd. Daarbij heb je ook een laagje water onderin de emmer en de plant staat erboven in cocos of korrels. Het viel me op dat in het stuk waar steesd het water stond de wortelkluit enorm dik was. In het stuk erboven veel minder. Daaruit concudeerde ik dat het blijkbaar beter is om die planten op water te kweken en waarom dan nog dat stuk erboven behouden? Toen dus verder met DWC,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opviel is dat ik je planten in de groeifase extreem traag vind groeien. Heb je hier een specifieke oorzaak voor?

 

Je hebt ze toch ook vrij snel in je grote kuipen gezet, of is dat niet zo? :P want dat zou dan de rede kunnen zijn, jouw plant kan dan veeeeel meer wortels aan maken omdat deze meer ruimte heeft. Hierdoor kan ze meer voeding opnemen waardoor ze ook sneller kan groeien dan in een kleinere pot. MisterX groeide de planten ook als een malle in zijn (als ik het goed heb) 90 liter kuipen.

 

@OR,

Zien er nog mooi groen uit, nog even geduld en dan is er weer wat lekkers van af te halen :D

 

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten hebben de eerste 3 weken in 4 liter potjes gestaan. Toen hadden ze al ongeveer het formaat van OR's planten na 5 weken. Vervolgens was ik tijdens de kou op vakantie waardoor ze een week te koud gestaan hebben en daarna zijn ze in de 100 liter pp echt ontploft idd.

 

Verder niet lullig bedoeld oid. Ik probeer alleen aan te wijzen waar een verbeterpunt kan liggen. Als er een andere oorzaak is heb ik ook niks gezegd verder

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij is ook zeker niet lullig bedoeld, sorry als dat wel zo overkwam :P.

 

Kan aan heel veel factoren liggen.

De grootste factor is toch wel de hoeveelheid aarde die de plant tot zijn beschikking heeft. Hoewel ook de genetica een hoop zegt qua groeisnelheid.

 

Maar ben benieuwd wat OR zelf denkt dat het verschil zou maken vergeleken met jouw kweek methode ;)

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat me dus opviel is dat ze na het schakelen wel gewoon heel hard gingen.

 

Vandaar dat ik de oorzaak zocht in iets dat vanaf dat moment veranderde. Vandaar dacht ik aan licht, aangezien hij een andere lamp gebruikt tijdens de groeiperiode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaailingen hebben 12 dagen onder een T5 buisje gestaan..

Daarna in de grote 20 liter schoenen. Onder de groeilamp.

 

Nu denk ik, dat de kou rond die periode de grootste vertrager is geweest.

Ennnn...(ik weet niet meer wie me daar op attent maakte), maar best mogelijk,

dat ik mijn groeilamp heb vernield door deze te dimmen, wat deze dus niet kan,,

 

 

@ CannaDanny

De door jou geplaatste quote had ik niet gezien.

Genoemde poster staat op mijn negeer lijst.

En zijn tekst bevestigd weer waarom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal de licht sterkte wellicht te maken hebben gehad met de groei. T5 is niet heel veel, vandaar misschien het groei verschil.

 

En zoals OR ook al aan geeft dat de temperatuur ook een rol gespeeld zou hebben ;)

 

Maar het is geen wedstrijd, als het maar mooie gezonde dames voort brengt! :D

 

En natuurlijk kan kritisch kijken geen kwaad ;)

 

Gr, x

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging mij er dus ook helemaal niet om, om te zeggen dat ik het beter doe. Ik gebruik mijn topic alleen om te illustreren dat ik denk dat er een beperkende factor was de eeste paar weken.

 

De t5 verwacht ik niet, had ze zelf ook de eerste 3 weken onder t-neon. Kou zou kunnen, maar waarom knallen ze dan juist vanaf 12/12, waarin ze meer koude lamp uit uren hebben, ineens wel zo hard? Een defecte lamp lijkt me daarentegen wel plausibel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strain verschil/genetica zou er ook zeker wat mee te maken kunnen hebben.

 

Zo is het ook niet bedoel cannarie ;) ik snap dat je geïnteresseerd bent in de planten en waarom iets wel of juist niet gebeurd. Het is niet bedoeld om je "af te zeiken" :P

 

Vind het zelf ook wel interessant waarom zoiets zou kunnen, maar er zijn zoveel factoren waarom een plant minder groeit.

 

Dan zouden jullie de zelfde zaden moeten nemen, dan zou je goed het verschil kunnen zien als iemand wat anders doet :D

 

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb beslist niet het idee, dat er afgezeken wordt..

Integendeel..

Heel terecht, worden plantjes vergeleken met eigen kweken.

Dat doe ik ook.

 

Strain verschil/genetica is het ook niet.

Dwz, dit zijn 4 totaal verschillende en op de PP na, vind ik ze allemaal, net als cannarie dat vind,

wat ............ iel.. zeg maar.

Dat ze na 12/12 wel gaan groeien, heeft natuurlijk te maken met dat de temperatuur toen al weer wat beter was

en natuurlijk een andere lamp.

 

Maar,,,,

Die bloeilamp heeft ook kuren gehad hoor dit rondje..

Zie topic aanschaf van nieuwe evsa.

En losse contact op de steker..

 

Hoe het ook zei...

Vanavond, of morgen update.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd het idee gehad dat ze min of meer in hetzelfde tempo groeien (als het goed gaat althans). Elke paar dagen verdubbelen ze in omvang. Alleen levert dat verdubbelen dan dus in absolute zin wel steeds meer biomassa op.

 

Bij de 12/12 overschakeling gaan ze meer strekken ook. Dat is dan meer de hoogte in dan extra biomassa misschien. Wat het effect visueel verder versterkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch paste er in mijn planten na 5 weken, ik denk wel 10 van OR na 5 weken. Terwijl het bij mij ook niet helemaal vlekkeloos ging ivm o.a. kou toen ik een week weg was. En tuurlijk maken ze een sprint na 12/12, maar ik vond dat verschil tussen voor en na schakelen nou juist relatief zo groot bij hem, als je bedenkt dat ze voor dat formaat bij het schakelen 5 weken nodig gehad hebben.

 

Overigens heb ik wel eens de eerste weken na ontkiemen een spectrabox (zo'n paars led ding) gebruikt en dit ging naar mijn gevoel echt ontzettend traag. Iemand anders op het forum, ik dacht fitnessfreak, had die zelfde ervaring ook met een spectrabox. Dit zou er op duiden dat het soort licht wel van invloed kan zijn op de snelheid van het groeien.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch paste er in mijn planten na 5 weken, ik denk wel 10 van OR na 5 weken.

 

Dit zou er op duiden dat het soort licht wel van invloed kan zijn op de snelheid van het groeien.

 

1/ Ik begin nu te denken, dat er de eerste weken,

een tekort aan voedingsstoffen, (N?) is geweest........

Mijn type kweek, waarbij het bodemleven voor alles moet zorgen,

door die kou minder snel is ontwikkeld. ?

 

2/ O dat weet ik wel zeker,,

er loopt hier nu een kweekje, waarbij iemand het zelfs onder een "gewoon" TL buisje het denk wel te kunnen doen.

Wat ik van dat technische verhaal begrijp,,

Is dat tot nu toe, HPS het van alles wint qwa opbrengst.

Maar ook nog eens qwa kosten/rendement..

Want hoewel LED met rasse schreden inloopt, kan zelfs die 1. zoveel op een watt,

dat systeem nog niet commercieel te krijgen.

 

Ik vraag wietefras bovenstaande te bevestigen, (of aan te passen/vullen)

die zie ik ook hier weer als de geïnformeerde in dit verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, voorgroeien onder een een Spectrabox was bij mij een stuk trager en ben toen weer terug gegaan naar T Neon.

Ben sinds afgelopen week weer aan het voorgroeien en dat gaat gewoon weer super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie niet veel verschil tussen led en T-neon (met ongeveer evenveel licht). Afgezien van dat ik half zoveel stroom verbruik nu. Zou zeggen dat ze iets sneller groeien.

 

Op moment dat ze onder de "echte" lamp gaan dan gaan ze helemaal los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...