Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
oude rocker

Dimbare Elektrische Ballast 600 Watt

Recommended Posts

Lumii heeft leuk spul in vergelijk tot vroegere top of the bill merken als Lumatek.

Prima dimbaar naar 250W en de prijs is ook best interessant te noemen.

 

Je geeft aan dat je huidige Digistar op laatste benen loopt, waar baseer je dat op Rocker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel op dat je volgens mij een 600w bulb niet verder kunt dimmen dan 400w en wil je lager kun je 400w bulb naar 250 dimmen, althans zo werkt t bij de lummeltekkies

 

De LUMii Digita nieuwe model (v.a. 2017) kan je instellen op 250 400 600 en 600 + Boost Die boost komt neer bijna 100 watt meer. De LUMii 600 watt sunblaster Bulp is zo gemaakt, dat je die instelling zonder problemen kan gebruiken. dus dimmen of boosten gaat zonder problemen.

 

Gebruik je veel de boost stand, dan slijt de lamp sneller, en zou je deze na 9 a 10 maanden kunnen vervangen, gebruik je de boost stand zelden, dan gaat de lamp zeker een jaar mee.

 

Na die tijd is de lamp niet stuk (kan nog wel 5 jaar branden), maar geeft deze minder PAR licht als een nieuwe LUMii Sunblaster bulp, en dan wegen de kosten van een nieuwe bulp zwaarder, dan het verlies in in tomaten door een lagere PAR uitstoot. (dit is trouwens voor bijna ieder merk HPS lamp zo)

 

Wil je meer informatie over een product, kijk dan op de site van een producent, om te voorkomen dat je foutieve informatie krijgt of geeft. In dit geval is dat de site van LUMii : http://www.grow-lumii.com

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over dat dimmen.. en Boosten....

Als ik de groeilamp gebruik... (400W), dan begin ik op 250 wat dus prima gaat.

Na een dag of 2 gaat hij al naar 400.

Vervolgens wanneer ik over ga op de bloeilamp,

begin ik op 400 een paar dagen later 600 en weer een paar dagen al naar de boost 660..

Daar draait hij tot het einde op.

 

En om de 3/4 rondjes een nieuwe lamp..

 

Je geeft aan dat je huidige Digistar op laatste benen loopt, waar baseer je dat op Rocker?

 

Omdat hij warm werd, een geluidje begon te maken en

2 x keer (kortstondig) uitviel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het precies zo, beginnen met 250, en dan in ongeveer 10 dagen stapsgewijs naar 660

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn dan 3 standen?

deze heeft 4...

 

Mijne heb ook 4 standen; 400, 440, 600 & 660watt maar lees net dat het "nieuwe" model vanaf 2017 al bij 250watt begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...