Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hutseflutsel

Huts Needs Help: Cbd Strains - Cbd Olie

Recommended Posts

De enige juiste manier is met alcohol...

@Collie Weed waarom adviseer je iedereen om het met butaan te doen?? Het eindproduct is minder zuiver als met alcohol en het is nog behoorlijk gevaarlijk ook! Spendeer een paar tientjes meer en doe het gewoon goed :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman Nee, eigelijk is het met butaan een schoner eindproduct,het is een a-polair oplosmiddel en laat bladgroen achterwege.
Ook die verrekte lipiden en waxen blijven geloof ik achter met BHO maken,wat ik met AHO maken geloof ik er nog wel in had zitten allemaal.
En het is altijd wat ruiger op de keel dan BHO basis(ja helemaal uitgedampt natuurlijk);)

Maar ieder zijn eigen methode weetjewel,ik vertel gewoon hoe ik het zelf het liefst doe.
Je kan ook gewoon AHO maken en dat afwegen en gebruiken,het is maar net wat je prefereert d8 ik zo toch?^_^
Ik heb vaak genoeg AHO gemaakt in het begin,maar mijn patiënten prefereren BHO als extract boven AHO.
Daar kan ik niks aan doen dus.:P

 

@Hutseflutsel Ik gebruik silvermatch butaangas(blauwe bus).
Zorg wel dat je jezelf inleest over veiligheid als je kiest voor butaan en doe het extraheren/uitdampen niet binnenshuis.
Pas op met statische elektriciteit,en elektrische apparaten&schakelaars.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanks. Ieder zijn manier werken zo of zo. ;) Persoonlijk vind ik Butaan een beetje 'eng', het heeft n.l. geen foodgrade. Ik heb het ooit gemaakt, netjes buiten met beschermende kleding alles erop en aan. Het eind product was gewoon weg helemaal prachtig en lost perfect op in olie. Werking en smaak is goed, vapen en olie. Maar om de hele straatblok naar een lek camping gasstel te laten ruiken :(, dadelijk zijn de buren in paniek.

Aho, bij lang laten staan wordt de olie bij au bain marie zwart, smaak is anders en onder het pipet & flesje zit altijd residu (kwam door koffiefilter heen). Ik heb ooit wel lichtere kleur Aho gehad door met bevroren materiaal te werken, waaronder de alcohol en wiet in vriezer. Deze als het vriest, buiten in een giet sessie (dus kort in de alcohol). Zag er wat beter uit, maar dat was alles werking alles verder gelijk. Ook heb ik de wiet een keer één jaar laten curen, om al het bladgroen af te breken. Ook hier loonde het de moeite niet. Als met al is de smaak niet sterken dan olijf- of cocosolie :) 

Ik zou nog willen proberen met CO2/koolzuurgas voor (bier&frisdrank) een cbd/thc extract mee te maken, heb alleen geen idee hoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nooit BHO gemaakt, wel DHO. Omdat het zo schijnt te zijn dat dimethyl ether nog zuiverder is, maw minder residu achterlaat. Is wat duurder, maar werkt mooi en schoon. Wel plofrisico als butaan. Maar goed, kleefnog en me handjes zitten er nog aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met butaan/CO2 neem je niet alles mee van de cannabinoiden in je eind product volgens een Israëlische professor, iets dat ethanol wel doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Konopi dank je voor de info. Deze heb ik laatst gemaakt, blijft stroperig. Dus in de vriezer bewaren. Ik moet nog een keer gaan zitten om alle recepten en werkwijze op het forum door te nemen. Ook de voor en tegen argumenten van bepaalde werkwijze, en waarom dat voor die persoon werkt (of niet).

2018_-10.jpg

 

De basis hier is Aho, dit is goed te vapen samen met wiet en er kan olie van worden gemaakt. Alleen voor een acuut gevalletje rug zenuw pijn met uitstraling naar alle ledematen waarbij niks meer mogelijk is, wat helaas een paar keer per jaar voorkomt bij mijn vrouw. Dan is old skool bong de betere  oplossing dan nsaids, Tramadol (zwakker zusje van Oxycodon).Rook van shatter bho is voor haar iets beter te handelen dan de aho. Maar ja de gedachte dat er mogelijk residu in de butaan zit (gekraakte aardolie, resten uit gaswinning) rookt niet lekker (mind flip). Vandaar dat ik aan CO2 dacht.

Gisteren gezocht naar een methode met CO2, daar kwam er een voor met met droogijs, helaas nergens in jip en janneke stijl iets DIY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak altijd AHO. Het knipafval en de alcohol gaan 24 uur in de vriezer, dan gooi ik het bij elkaar in een weckpot. Even 3/5 minuten flink shaken en dan door een zeef in een litermaat gieten, knip flink uitdrukken met een pollepel. Het is dan wat gelig van kleur. Dan door een dubbel koffiefilter in een glazen schaal gieten en uitdampen. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op opengrow maakte ze ook AHO maar dan lieten ze het eerst een hele tijd bezinken nadat het gefilterd was.
Zo bezinken alle waxen en lipides en breekt bladgroen verder af.
Dit deden ze om uiteindelijk een product over te houden wat je uiteindelijk drinken kan zonder schrale keel.
Zegmaar voor in een mix drankje ofzo. 

Proost ! :bier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waxen & lipiden kan je zuiveren met actieve koolstof.@weetje liet dat ook al zien.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...