Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BongAlong

5X Chronic, 600W Eb En Vloed Kweekje

Recommended Posts

Is de vorige nu al helemaal om?

 

Misschien heb je het hier of daar alles uitgelegd hoor,

Maar leg nog eens uit, hoe het komt, dat je zo gruwelijk mis zit met je timing?

 

Ik vond dit echt wel wat meevallen hoor,

Al zal ik zeker niet ontkennen dat ik (af en toe) wel een empathisch te kort heb.. :mellow:

 

Het was echt niet rot bedoeld en weet ook echt het antwoord niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de 3e post van dit topic, overigens een antwoord op jou reactie in de 2e post heb ik verteld dat ik waarschijnlijk te vroeg ben begonnen, omdat ik wat te enthousiast was... En of de andere al om zijn had je ook kunnen weten, omdat je ook actief bent in mijn andere topic van de Lemon Thai Kush, dus ging ik ervan uit dat je wel wist dat deze zijn nog niet waren geoogst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,, v/d andere topic, volg ik ook en had dat idd kunnen weten.

Maar ik volg er meerdere en het geheugen is maar kort en bovendien maar zelden gekoppeld aan personen.

Maw ik volg veel topics. maar kan niet altijd onderscheiden welk topic van wie was/is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt nu niet lang meer, het aftellen is begonnen.

Ze houden het goed uit moet ik zeggen, toch apart dat ze maar door blijven groeien. Je zou denken dat het op een gegeven moment wel stagneert omdat er haast geen ruimte meer is voor nieuwe worteltjes, maar dat is toch niet zo. Als je nagaat dat ze maar op 200cc 'grond' staan..

Ze lijken een beetje geplet, dat zijn ze ook want ze werden te hoog, dus heb ik er even wat geplastificeerd kippengaas overheen gelegd krijgen ze ondertussen ook nog een beetje LST. 1 van de plantjes heeft namelijk een van de led strips een knuffel gegeven, hierbij zijn er een paar blaadjes verbrand.

gallery_48325_19679_2251118.jpg

gallery_48325_19679_66301.jpg

gallery_48325_19679_2157445.jpg

gallery_48325_19679_1072948.jpg

Het plantje met d'r aanvaring.

gallery_48325_19679_826342.jpg

gallery_48325_19679_2635335.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best mooie plantjes idd voor die kleine potjes, maar zo lang wachten met overpotten moet je eigl niet willen.

 

Rootbound :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Ik had het eigenlijk ook niet gewild hoor zo laat overpotten, ik heb het een beetje verkeerd ingeschat :)

Even over dat rootbound, als je planten in een 11L container zet krijg je ook rootbound. Dat is vrij normaal bij planten die op potten staan i.p.v. de volle grond.

Ik zeg niet dat het bevorderlijk is om de plantjes in zulke kleine potjes te houden, maar waar ik zelf over na zat te denken... Een wietplant op bijv. 11L wordt ...cm groot maar bloeit wel gewoon en rijpt mooi af. Eigenlijk is 11L ook een kleine pot als je het vergelijkt met volle grond. Want dan krijg je gigantische planten (California style).

Al met al, het blijft dezelfde plant met dezelfde behoefte om te groeien, bloeien en voortplanten etc. Alleen worden de plantjes in potjes gewoon kleiner of je nou 25L pot gebruikt of 11L of zelfs minder dan 1L ze zullen nooit zo groot worden als op volle grond, maar dat neemt niet weg dat ze niet mooi af kunnen bloeien. Ik weet zeker dat als je wil, je de plantjes gewoon met zo'n klein beetje substraat zou kunnen laten afbloeien. Je krijgt dan natuurlijk geen super dikke oogst, maar je hebt wel gewoon je kwaliteits-rokertje.

De growcubes waar veel commerciële telers op kweken hebben ook geen 11L inhoud o.i.d.

Eerst dacht ik ook dat je altijd hele grote potten moest gebruiken voor een goeie opbrengst, maar dat is niet zo. Ik ben een beetje wezen afkijken bij Bedrocan.

Daar hebben ze naar verhouding grote planten, maar op kleine potjes. Dit deed mij verbazen. Ze gebruiken volgens mij gewoon Deense tafels met eb en vloed techniek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De growcubes waar veel commerciële telers op kweken hebben ook geen 11L inhoud o.i.d.

Eerst dacht ik ook dat je altijd hele grote potten moest gebruiken voor een goeie opbrengst, maar dat is niet zo. Ik ben een beetje wezen afkijken bij Bedrocan.

Daar hebben ze naar verhouding grote planten, maar op kleine potjes. Dit deed mij verbazen. Ze gebruiken volgens mij gewoon Deense tafels met eb en vloed techniek.

 

Klok klepel verhaal....

 

Er is een groot verschil in een sog opstelling..

Dan jaag je idd 1 stengel omhoog om 1 bus te laten groeien..

Is nog al een verschil met jou opstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eindelijk zover, de dames staan nu op grotere potten in een grotere tent.

Het valt me niets tegen hoe ze het hebben uitgehouden op zo'n klein beetje inert substraat. (natuurlijk wel met voeding)

 

Is het trouwens ook mogelijk om de titel van het topic te veranderen? Omdat ik deze ronde ga doen met 400W HPS i.p.v. 600W.

Dit omdat de warmere maanden er weer aan komen. Het is trouwens een Gavita bulpje voor de geïnteresseerde.

gallery_48325_19679_1641871.jpg

Plant 1,

gallery_48325_19679_1494149.jpg

Plant 2,

gallery_48325_19679_3051175.jpg

Plant 3,

gallery_48325_19679_3170370.jpg

Plant 4, Met haar verbrande blaadjes van de led botsing.

gallery_48325_19679_622281.jpg

Plant 5,

gallery_48325_19679_871083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update?

 

Ben benieuwd hoe het gaat, planten zien er goed uit!

 

Greetz CD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CannaDanny, bedankt en ik zou graag een update willen doen, maar ik kan helaas geen foto's uploaden :( hij geeft steeds een fout aan...

 

Met de Chronicjes gaat alles goed, leuk dat je er om vraagt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als de fabrikant tegen jou zegt: dien EC toe van 1.4 dan zeg jij dat je dus maar een beetje voeding geeft omdat je het kraanwater dus al meerekent?

 

De meeste voedingsschema's van fabrikanten zijn altijd zwaar overdreven. Als ik het schema van plagron volg dan gaan mijn planten gewoon dood van te veel aan voedingsstoffen. Meestal mag je maar de helft geven van wat er is voorgeschreven.

 

Je moet de ec waarde van je leidingwater ook meetellen in de berekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de ec waarde van je leidingwater ook meetellen in de berekening.

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beetje wezen afkijken bij Bedrocan.

Daar hebben ze naar verhouding grote planten, maar op kleine potjes. Dit deed mij verbazen. Ze gebruiken volgens mij gewoon Deense tafels met eb en vloed techniek.

 

Bij Bedocran werken ze met BigBlocks waar ze druppelaars in hebben gestoken en deze staan op Deense tafels.

Beschikbaar volume van 1 Bigblock (15x15x15) voor de wortels van de plant is meer dan een 11ltr pot gevuld met medium.

 

Handige van Bigblocks vd hobby kweker is dat je ze met een gietertje ook goed kunt bewateren en het zo hydro wel heel simpel kan maken.

 

Jammer dat ook in jouw topic sommige leden het weer niet na kunnen laten voor SJW te gaan spelen :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de ec waarde van je leidingwater ook meetellen in de berekening.

Inderdaad, anders zijn je planten snel geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Basis ec + 1.0 is vaak wel een redelijke richtlijn, dit hangt natuurlijk wel er vanaf hoe vaak je water geeft.

En je kan natuurlijk drain meten en naar je planten kijken en wat bijsturen naar behoefte.

 

Vind de kwaliteit van Bedrocan wel tegen vallen eigenlijk.

Maar heeft natuurlijk een andere doeleind en zal ongetwijfeld schone wiet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ook in jouw topic sommige leden het weer niet na kunnen laten voor SJW te gaan spelen :thumbsdown:

 

Altijd lachen als iemand die nog niet doorheeft dat hij niet meer bij de jonge generatie hoort, een woord gaat gebruiken waarvan hij eigenlijk niet goed weet wat het inhoudt.

Net als mijn moeder die soms zegt dat iets 'vet' is, maar dan toch de plank volledig mis slaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is 15×15×15 nog steeds 3.375 liter?

 

Bij ons ook. Maar zoals ik het interpreteer is er ONDANKS dat het volume zoveel minder is nog steeds meer ruimte voor de wortels in vergelijking met een gevulde 11 litert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik knap. Waar komt die ruimte opeens vandaan dan?

 

Overigens is meer volume op hydro vaak alleen maar nadelig. Kleiner matvolume kun je veel beter sturen met je watergift. In de reguliere tuinbouw ligt er vaak maar 8.5iter steenwol waar 3 tomaten planten opstaan die gemakkelijk 20 meter lang kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Structuur van de vezels in de steenwol zorgt voor veel beschikbaar volume.

Zie site van Cultilene of Grodan die dat veel beter uit kunnen leggen.

 

@KeesA

Ik hoef niet me al niet eens meer tot je te richten om een reactie los te krijgen, nog zo'n kenmerk.

Je wil niet weten hoe je bevestigd wat ik stelde met de reactie die je geeft :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe generatie steenwol heeft inderdaad een andere structuur waardoor de wortels beter verdeelt zitten door het blok of mat. Uiteraard ook afhankelijk van hoe je watergeeft. Maar daardoor heb je echt niet meer wortels dan in een 11 liter pot met aarde. Zeker niet als je je bodemleven stimuleert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoef niet me al niet eens meer tot je te richten om een reactie los te krijgen, nog zo'n kenmerk.

Je wil niet weten hoe je bevestigd wat ik stelde met de reactie die je geeft

 

Ik vind je gewoon vermakelijk, dat mag toch?

Zul je niet zo vaak meemaken dat iemand in je omgeving om je lacht. Dus geniet er van.

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar daardoor heb je echt niet meer wortels dan in een 11 liter pot met aarde. Zeker niet als je je bodemleven stimuleert.

 

Niet zozeer meer wortels maar wel een ander netwerk en daardoor meer.

Meer is niet altijd meer in aantal..

 

Als ik het me goed herinner kunnen de fijne wortelharen ongehinderd op steenwol hun netwerk kunnen bouwen waar dat op aarde aan van alles onderhevig is.

 

@KeesA

ga je nou blijven bevestigen joh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent mijn lichtpuntje van de dag.

Geniet er nou van. Er is al zo weinig te genieten in jouw leven.

Ik hou gewoon van mensen die iets dommigs zeggen, en die dan i.p.v. met zelfspot hier zelf om kunnen lachen, gewoon lekker van onderwerp veranderen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn een boel dingen waar ik vraagtekens bij zet als ik de berichten zo terug lees.

Wat is een SJW?

 

Over die fabel dat je het Plagron schema niet aan zou kunnen houden omdat je planten daardoor dood gaan is ook onzin.

Ik heb in het verleden ook met Plagron gekweekt en uit ervaring kan ik zeggen dat ze niet dood zullen gaan als je het schema zou volgen.

 

En je planten worden echt niet snel geel als je de EC waarde van je leidingwater niet meerekent, want ik heb dit altijd zo gedaan en ik heb altijd prima oogsten gehad.

 

Voor de duidelijkheid, het is niet dat de eerste keer dat ik wiet heb gekweekt. Vaak krijg ik de indruk dat sommige mensen denken dat dit m'n eerste kweekje is.

En ik behoor ook zeker niet tot de jongste generatie, vandaar dat ik sommige termen niet snap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...