Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedaholical

Lekker Vroeg! Balkon Kweek 2018 Met Een Ruim Assortiment Aan Autoflowers

Recommended Posts

Hallotjes!

 

Het is nog bar bar koud maar laat het toch niet de pret drukken.

 

Ik zit al een paar weken te popelen en kon het niet laten om zaad te bestellen toen ik even online was.

 

Ik zal alvast uitleggen waarom ik Autoflowers heb gekozen. Simpel vanwege het feit dat ik dit soortje nog niet heb geprobeerd. Ik loop al ongeveer 4 a 5 jaar buiten te wroeten en helaas is het nog een beetje een opgave om een goeie rokert tevoorschijn te krijgen. Ook wil het Nederlandse weer ook niet altijd even goed meewerken😬

 

Afijn laten we kijken wat mijn setup is :

 

5x Blue Cheese Auto van Barney's

5x Amnesia Haze van WZ

3x Auto Bubble Gum van WZ

1x Chocolope van WZ

 

gallery_48350_19685_45027.jpg

 

 

Ook ben ik de oppas van deze dames van een maatje van me :

 

3x Auto Mazar

2x Auto Ak47

2x Blue cheese

 

gallery_48350_19685_1029951.jpg

 

 

Ik heb ze allemaal onder een stuk WC papier laten ontkiemen op de vensterbank. Geen gedoe ook nooit gezeik gehad. Allemaal netjes hun wortels laten zien na 3 dagen.

 

gallery_48350_19685_164517.jpg

 

gallery_48350_19685_21962.jpg

 

gallery_48350_19685_114359.jpg

 

 

Inmiddels staan ze sinds vandaag in de grond behalve de Master kush die al 3 dagen groeien. Ja een beetje gestrekt maar dit word netjes morgen goed ingegraven. Ik heb niet echt een heel goed plekje nog om ze neer te zetten binnen.

 

gallery_48350_19685_1901351.jpg

 

 

Substraat zal Lightmix van Biobizz worden. Dit gebruik ik altijd.

 

Voeding zal ik nog even over nadenken. Tips altijd welkom maar ik lees me ook liever even goed in weer.

 

16 liter potten word hun thuis.

Ik heb grotere potten 50l plus maar dit zal denk ik een beetje overkill zijn voor Autoflowers.

 

De chocolope zal in iedergeval een grote pot krijgen.

 

Ik heb nog een zwart plastic dik zeil wat ik heb liggen, dat zal op de grond worden gelegd zodat ze wat warmer op hun pootjes staan. Ook heb ik een reflecterend zeiltje wat hierop komt.

 

 

Als ze dames in grote potten komen te staan zal ik hier even een paar foto's van maken.

 

Ik zag ook een vliesdoek die ik wil gebruiken om de planten te beschermen tegen regen. Om de aarde zelf te beschermen heb ik een ideetje maar daar kom ik later wel op.

 

 

Nu is het afwachten.

 

 

Tot ziens! ✌

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja de chocolope die ik gratis kreeg is dus geen Auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je laat er geen gras over groeien, je begint al lekker optijd.

 

Is het niet een beetje te vroeg? Of heb je deze manier al een keer geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze beter als een rol veterdrop langs de rand van je pot leggen en opnieuw bestopppen .

kijk uit dat er geen knopen in komen .

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je wil kan, ik persoonlijk zou 2-4 weken later starten. Of nu er een lamp er op zetten (tl / pl-l / led)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om dat strekken hoef je je geen zorgen te maken. Ik was jaren geleden ook vroeg begonnen. Hieronder de foto's

 

 

Dit is een foto van 15 februari dat jaar:

lol

 

En dit is 28 februari:

P1070669.JPG

 

Gewoon diep ingraven en dan komt het wel goed, waren uiteindelijk gezonde planten geworden. Succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan de picas niet zien no permission staat er in of uitgelogd ook .

maar uit je tekst maak ik op dat je dit altijd zo doet .

maar ook haal ik uit je tekst dat je eerst fotoplanten groeide en er met grote moeite een rookert af kon halen .

maar nu zeg je ''ach jongens zeur niet zeur piet over dat strekken want ik kweek altijd zo en is altijd goed gekomen .

maar dan zeg ik lees ik te serieus of mischien ben ik ook wel ouderwets .

maar deze keer mag je wel oppassen want autoflowers kennen geen voorgroei .

maar ze gaan op uno momento vasto in de bloei .

maar dat gaat ten koste van je rookerts .

maar ik blijf dit volgen :specool :specool :specool .

altijd leuk autoflowers early and outdoor en leuke soortjes bovendien .

 

:icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zachte, knapperig met water gevuld steeltje diep in grond duwen. Daarna gewoon een hele lange sate prikker er in. Mocht er nog energie in zitten en het gaat strekken met een raam op het noorden, en valt dan uit eindelijk. Dan meteen bondage op het tere steeltje. En dit alles met verwarming en koud glas. Met koude voeten in droog en nat, af en toe een zwiep wind of het hard terug zetten van de pot.

 

Maar het kan gewoon.....

 

Tip die potten, zorg dat je ze kan tillen of rijden (hondje). Kan het (even) naar binnen mocht het noodweer zijn, hagel. Of toch nog te koud in s nachts in April, kan toch nog best fris zijn dan <10 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je laat er geen gras over groeien, je begint al lekker optijd.

 

Is het niet een beetje te vroeg? Of heb je deze manier al een keer geprobeerd?

 

Ik ben wel is te vroeg begonnen maar niet met auto flowers. Die deden het toen prima. Nooit rot gehad of zelfs beestjes niet maar ja wel iets te vroeg..

 

je kan ze beter als een rol veterdrop langs de rand van je pot leggen en opnieuw bestopppen .

kijk uit dat er geen knopen in komen .

:likken:

 

Hehe ben bang dat ze dan knappen. Over twee weken stop ik ze lekker diep in hun 16 liter potten.

 

Ik ben vorig jaar ook begin maart begonnen en is me goed bevallen succes

 

Ik heb er geen twijfels aan. Dankje voor je tijd en support!

 

Wat je wil kan, ik persoonlijk zou 2-4 weken later starten. Of nu er een lamp er op zetten (tl / pl-l / led)

 

Op het moment heb ik die even niet maar ik zet ze overdag even buiten. Vandaag was het 13 graden dus ze hebben toch even kunnen genieten van de zon en een briesje.

 

Om dat strekken hoef je je geen zorgen te maken. Ik was jaren geleden ook vroeg begonnen. Hieronder de foto's

 

 

Dit is een foto van 15 februari dat jaar:

 

 

En dit is 28 februari:

 

 

Gewoon diep ingraven en dan komt het wel goed, waren uiteindelijk gezonde planten geworden. Succes :specool

 

Ja kwestie van goed ingraven ook. Ik heb er geen twijfels aan :)

 

ik kan de picas niet zien no permission staat er in of uitgelogd ook .

maar uit je tekst maak ik op dat je dit altijd zo doet .

maar ook haal ik uit je tekst dat je eerst fotoplanten groeide en er met grote moeite een rookert af kon halen .

maar nu zeg je ''ach jongens zeur niet zeur piet over dat strekken want ik kweek altijd zo en is altijd goed gekomen .

maar dan zeg ik lees ik te serieus of mischien ben ik ook wel ouderwets .

maar deze keer mag je wel oppassen want autoflowers kennen geen voorgroei .

maar ze gaan op uno momento vasto in de bloei .

maar dat gaat ten koste van je rookerts .

maar ik blijf dit volgen :specool :specool :specool .

altijd leuk autoflowers early and outdoor en leuke soortjes bovendien .

 

:icecream:

Nou grote moeite niet maar ik ben redelijk gewend aan binnen kweek. Ook zat het weer niet altijd mee dus dat maakt het simpelweg moeilijk ook omdat je niet 24/7 thuis kan zijn.

 

 

 

Strek? Welke strek?

 

Geen idee! Hehe

 

Het zachte, knapperig met water gevuld steeltje diep in grond duwen. Daarna gewoon een hele lange sate prikker er in. Mocht er nog energie in zitten en het gaat strekken met een raam op het noorden, en valt dan uit eindelijk. Dan meteen bondage op het tere steeltje. En dit alles met verwarming en koud glas. Met koude voeten in droog en nat, af en toe een zwiep wind of het hard terug zetten van de pot.

 

Maar het kan gewoon.....

 

Tip die potten, zorg dat je ze kan tillen of rijden (hondje). Kan het (even) naar binnen mocht het noodweer zijn, hagel. Of toch nog te koud in s nachts in April, kan toch nog best fris zijn dan <10 graden.

 

Hondje is niet echt nodig zo zwaar zijn ze echt niet. En ik zorg ervoor dat ik op dat moment vliesdoek heb. Ik graaf ze dieper in binnenkort en geen raam op het noorden maar balkon op het westen :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen

 

 

Ik kom even langs wippen om een foto'tje te droppen.

 

Heb gister mijn reflecterende folie binnen gehad en heb in de barre kou even een zwart Zijl neergelegd en de folie.

 

 

 

 

Nog niet alle potten staan er maar was even een random foto.

 

gallery_48350_19685_1843573.jpg

 

Waar is die zon nou? :(

Edited by Weedaholical

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik zeker ns volgen.

Klinkt interessant. Ik ben recent zelf begonnen met binnen kweken en dacht er over om misschien ook eens een autootje buiten te plaatsen om eens te proberen.

 

Komt goed uit voor me dat je zo vroeg bent gestart dus, dan kan ik mooi eens spieken hoe jij het aanpakt ;)

 

Enkele vragen/bedenkingen:

 

Wordt er niet aangeraden auto's direct in het uiteindelijke potten te plaatsen?

 

Wat is de minimum buitentemp waarop je je plantjes buiten plaatst?

(Hier was het vrijdag 10° en zaterdag -5° dus ik moet er hier nog niet aan beginnen vrees ik)

 

Hoe bescherm je plantjes die buiten staan eigenlijk gedurende de dag als je op het werk bent ofzo? Stel dat het plots enorm begint te stormen of gelijk wat. (Of kunnen die daar allemaal vlot tegen?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en anders ff paar stukkies plexiglas, wat rachels en schroeven, wellicht verwarming voor de voetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...