Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BigT

Airpot Versus Normal

Recommended Posts

Goedavond allemaal!

 

Ik draai momenteel een ronde met 9 plantjes waarvan 5 in airpots. Ze staan momenteel te groeien onder 18/6 en gaan dit weekend naar 12/12. Ik geef water d.m.v. een pomp dat automatisch afzuigt na ongeveer 30min. Dit werkte met vorige rondes prima. Plantjes staan hydro-korrels / aarde.

 

Draai nu voor de eerste keer met airpots en juist die plantjes lijken wat achter te blijven. De plantjes in de normale potten draaien goed namelijk..

Iemand enig idee? Pakken ze te weinig water / houden ze te weinig vast?

 

 

Thanks,

Big T.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het toevallig wat kouder in het hok dan normaal? Ik weet niet of het DE oorzaak is, maar ik kan me voorstellen dat airpots beter ademen en dus meer kunnen "tochten" waardoor de wortels wat kwetsbaarder zijn?

 

Ik weet niet of het ook zo is, maar het zou kunnen?

 

Kun je van de gehele binnenkant een foto maken? Zodat iedereen goed kan zien waar de lucht vandaan komt en waar het afgevoerd wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Xaim! Ik denk alleen niet dat het met de luchttoevoer te maken heeft - vorige rondes waren altijd goed in normale potten. Temperatuur is stabiel.

 

Het verschil zit hem duidelijk in de airpots. Houden deze minder water vast? Of moet ik ze met meer regelmaat extra water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat een airpot meer water zal verdampen, is nog al vanzelfsprekend..

Bovendien,,

Hoe heb je de bodem gemonteerd?

 

Als je dat volgens de instructie hebt gedaan, maakt de bodem geen contact

en zal zodoende, minder water op nemen dan de andere potten.

 

De eerste 2 centimeter, kan zee immers niet bij dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt sowieso aan de nieuwe airpotten, dat is duidelijk te zien :P

 

Aan het klimaat hoeft het niet zo te liggen, maar aangezien je verse lucht door de gaten komt en waarschijnlijk ook tegen je potten aan valt die "open" zijn aan de zijkanten kan ik mij voorstellen dat ze dat niet waarderen.

 

En wat Oude Rocker zegt zou ook zeer aannemelijk zijn. Door weinig opnemen van vocht + hoge ventilatie = sneller uitdrogen? En koude voetjes?

 

Komt je verse lucht zowel door de kleine gaatjes als uit het gat rechts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...