Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rodja

8X600W In Homebox Q300 Koelen Met Pro Leaf Q1000 Airco

Recommended Posts

Beste wiet kwekers en niet-kwekers

 

Ik heb een probleem: ik heb een mooie homebox ambient tent 300x300. Hier ga ik 8 lampen in ophangen.

Views_A_Q300_1.pngViews_A_Q300_2-1.pngViews_A_Q300_3.png

 

De tent staat in een kamer die ongeveer ietsje groter is dan de tent zelf. Slangen aan de zijkanten zijn dus geen optie.Views_A_Q300_1.png

Ik kan de tent betreden via linksvoor. De linker 'Door' kan ik dus helemaal zien. LET OP: De tent hoeft niet zo te staan.

 

 

De lucht in deze tent ga ik koelen met een Pro Leaf Q10000. Dit is een airco zonder plenumbox. (maar, een plenumbox maken is niet moeilijk)

 

149owhy.jpg

 

 

 

Nu mijn 2 vragen:

 

1. Zal ik de airco in de tent zetten of erbuiten?

(Er in betekent ruimteverlies dus grammenverlies. Er buiten betekent veel gedoe met slangen.)

 

2. Hoe ga ik de tent zetten als ik moet knutselen met slangen? er moet een 315 slang van airco naar tent. De tent heeft geen 315 ingang.

 

kan ik zonder problemen een 250mm slang op de airco zetten? met 250mm valt beter te werken in een airco-buiten-de-tent setup :)

Moet ik 2 slangen op de plenumbox maken of is 1 voldoende?

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Buiten de tent is het makkelijkst lijkt mij, dan houd je meer ruimte in je tent over maar dan moet je wel de ruimte hier voor hebben, van je tekening word ik niet zoveel wijzer omdat het ook gaat om de ruimte er om heen of daar een airco past, zitten er aan de boven kant geen gaten dan voor slangen, bij mij wel.

 

2. 250mm wil wel alleen zul je wel moeten zorgen dat de slang lang genoeg is in je tent anders gaat hij drukt opbouwen, dus ook genoeg gaten erin maken

1 of 2 slangen zou ik ook laten afhangen van wat je met je afzuiging doet hoeveel m3 hij afzuigt dat je wel onderdruk houdt.

mijn voorkeur zou 2 zijn dat dat hij soepel lucht aan kan zuigen, anders kan je capiciteit weleens omlaag gaan als het te weinig is, my 2 cents er zullen wel meer hun mening neerzetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch in ieder geval de verdamper unit niet in de tent willen, ivm met een overschot aan warmte.

Maar ik geloof niet, dat dit een split unit is, dus zou ik het geheel eruit laten.

 

Pech dus, voor het gedoe met slangen.

Kunnen die niet over de tent qwa hoogte?

 

Daarnaast, zou ik er geen 250 mm slangen op willen monteren,

de unit heeft niet voor niks 315 mm aansluitingen..

 

Tenzij je capaciteit voldoende hebt, dan zou je het kunnen overwegen.

Maar beter van niet.

Ik zou in de tent 315mm aansluitingen maken.

https://www.ventilatieshop.com/spirobuizen-en-hulpstukken/spiro-hulpstukken-standaard/muurdoorvoeren-aansluiting-buis/muurdoorvoer-315mm/

deze aan weerszijden en daarna de tentdoek met een scherp mes uitsnijden.

 

Waarvoor wil je die plenumbox gebruiken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is eentje op water

 

Er zit normaal een 355mm flens op een opticlimate.

 

Weet niet hoe vaak jij een opticlimate heb gedraaid of aangesloten hebt oude rocker,maar een 15kw opticlimate wil prima met een 315mm slang.

En deze is 30% lichter qua vermogen dus 250mm zou ook wel moeten lukken als de slang maar lang genoeg is met genoeg sneden zodat hij de lucht kwijt kan.

 

Tuurlijk is een 315mm slang mooier dan een 250mm dat snap ik maar je moet de slang ook nog kwijt in je tent kunnen die rond gaat in je tent en dat valt best tegen met zoon dikke 315mm slang.

 

De pleniumbox is voor op de achter kant van je opticlimate zodat je hem buiten je tent kan neerzetten en hier je aanzuig slang op kan monteren of 2 slangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook de lvs 2x heen en terug laten lopen mits daar ruimte voor is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit met een opticlimate gewerkt Fata,

Maar ik probeer in dit geval met Rodja mee te denken, hoe op te lossen.

 

Rodja heeft het over een 315 aansluiting, dus ben ik daarvan uit gegaan.

Als het anders is, prima..

Neemt niet weg, dat wanneer hij hem vol vermogen wil gebruiken,, (mijn god zeg, wat gebruikt dat een stroom??)

ik geen kleinere diameter slang zou willen gebruiken.

 

Dat hij water gekoeld is, betekend, dat hij prima in de tent kan dus..

Maar voor buiten de tent, moet er iets bedacht worden, om de slangen kwijt te kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het hangt er allemaal een beetje vanaf hoeveel ruimte er buiten de tent is, als hij daar niet kan staan heb je niet zoveel keus.

 

Vermoed dat het om een huis gaat,zou misschien nog in een andere kamer kunnen als hij daar niet past.

In de tent ophangen is wel zonde van je ruimte opti+buizen verlies je best wat ruimte.

 

Echt een flinke blazer zit er niet in 2000m3 zoiets, het stroom verbruik voor koelen valt best mee 2,5kw ongeveer hangt er vanaf hoe hard hij draait.

Het is vooral de verwarm functie die veel trekt, dat kan wel oplopen tot 7kw, afhangend van het type.

Je lampen zijn dan wel uit dus moet te doen zijn als je al een 10kw opti draait.

Het water verbruik is meer wat je van gaat schrikken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Maar waarom ten gebruiken ? gebruik gewoon de ruimte zelf ??

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, wat is t nut van de tent als de kamer maar net iets groter is?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de reacties

 

 

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Maar waarom ten gebruiken ? gebruik gewoon de ruimte zelf ??

 

hoe scherm ik de ramen af? wil niet dat er condens zichtbaar is vanaf buiten

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Zoals ik hier heb bedoeld..

 

Ik zou in de tent 315mm aansluitingen maken.

https://www.ventilat...doorvoer-315mm/

deze aan weerszijden en daarna de tentdoek met een scherp mes uitsnijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de reacties

 

 

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Maar waarom ten gebruiken ? gebruik gewoon de ruimte zelf ??

 

hoe scherm ik de ramen af? wil niet dat er condens zichtbaar is vanaf buiten

Ik heb gewoon platen voor het raam gedaan en de lichtlekken afgeplakt met aluminiumtape. Van condens is op mijn locatie geen sprake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de reacties

 

 

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Maar waarom ten gebruiken ? gebruik gewoon de ruimte zelf ??

 

hoe scherm ik de ramen af? wil niet dat er condens zichtbaar is vanaf buiten

 

Een bak eromheen maken ?

 

Je kan ook 2 flensen op je tent aan elkaar schroeven en de tent eruit snijden. heb je nieuw gat.

 

Zoals ik hier heb bedoeld..

 

Ik zou in de tent 315mm aansluitingen maken.

https://www.ventilat...doorvoer-315mm/

deze aan weerszijden en daarna de tentdoek met een scherp mes uitsnijden.

 

Ja is hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats een plattegrond met maatvoering waar je raam en deur zit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je uberhaubt nog een tent gebruiken als je de hele kamer volramt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het ermee ?

Ik moet ook een airco halen maar weet nog niet goed welke het moet worden. De opti draait natuurlijk al langer en daar hoor je ook meer over ( meer gebruikers )

 

Hoe zijn jou ervaringen met pro leaf? Die 48 uurs service is geen verkoop praatje werd me vertelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...