Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sundurah

Te Kleine Potten?

Recommended Posts

https://imgur.com/a/gkKMH UPDATED UPDATED

 

Mijn eerste plantjes zijn nu een week naar boven en gezond. Staan in een tentje met genoeg airflow en een Philips 400w son t Agro. Net begonnen met licht voeden

 

1 komt niet naar boven, deze word vervangen door een Bubble Gumball die al ligt te ontkiemen..

 

Heb 5 x 7 liter potten totaal 40 l grond en gebruik autoflower White widow van wietzaadjes huismerk, (8-9 wk zaad oogst) blijven redelijk klein. Ik ga zowieso naar grotere potten voor volgende ronde, maar vraag me af hoeveel dit me gaat kosten in de huidge opbrengst. :) Ik weet dat ik nog kan overpotten maar ik vind het voor 1e keer goed, ben meer bezig met het kweken onder de knie krijgen dan de opbrengst, alleen heb ik geen idee wat ik kan verwachten aan opbrengst, ervan uitgaande dat het klimaat ok is 27 graden (190 m3 afzuiger), timer op 18/6 staat en ik goed en niet teveel water en voeding geef (plagron alga grow en bloom) doe mijn best om er zo goed mogelijk voor mn kindjes te zorgen . Thoughts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou inderdaad 11L potten nemen, vierkante. Ikzelf heb daar ook vierkante lekbakjes onder staan. Vierkante potten passen lekker strak naast elkaar zodat 6 potten wel moeten passen bij jou. (wellicht 8)

 

Hoe groter de pot hoe beter de plant zich ook kan ontwikkelen en dus beter groeit waardoor hij voller en hoger zal worden. Tot op zekere hoogte natuurlijk. 11L is wel een mooie maat hoor.

 

Om je dames nog meer te verwennen zou ik tenminste 30% maar 50/50 is makkelijker en beter cocos toevoegen. Hoe luchtiger de bodem hoe beter het is. Kom t meer zuurstof bij de wortels en de water huishouding loopt beter. Daarnaast groeien je dames sneller.

 

Als laatste zou ik voor biologische mest (bijv. biobizz) gaan ipv minerale mest (zoals plagron). Beter voor de smaak en de bacteriële huishouding van je bodem.

 

Bovenstaande zijn mijn voorkeuren waar ik goede resultaten mee behaal en blij van wordt maar iedereen doet 't op z'n eigen manier. Er zullen ongetwijfeld mede liefhebbers zijn die mijn advies tegenspreken... Lekker experimenteren!

 

Veel succes en plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vragen over opbrengst zijn echt lame. hou je nou maar bezig met het leren kweken zoals je al schreef. en vergelijk het volgende ronde zelf.

 

en anders 20 euro investeren zodat je gelijk op 11 liters kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vragen over opbrengst zijn echt lame. hou je nou maar bezig met het leren kweken zoals je al schreef. en vergelijk het volgende ronde zelf.

 

en anders 20 euro investeren zodat je gelijk op 11 liters kan.

 

Ok man.. was gewoon nieuwsgierig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst 0 euro uitgeven,

En hier eens verschrikkelijk beginnen te lezen..

 

Met name de stickys zijn daarvoor bedoeld..

Veel van al je vragen zullen beantwoord zijn daarna

en zo zul je bv weten, dat je je zaailingen niet te vroeg moet gaan voeden.

 

Die opbrengst die je noemt, dat is idd maar een slag in de lucht..

Als alles klopt, dan zal dat idd wel haalbaar zijn.

Maar dat kloppen, is pas na een rondje of 3.

En na vele heeeel vele uren lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je de hobby bent begonnen ;)

 

Dit is je eerste kweek, dus zullen ongetwijfeld fouten gaan voorkomen. Zoals sommige hier als zeggen zou een 11L net wat beter zijn geweest.

 

Let goed op hoeveel water je ze geeft, want dat is een van de meest voorkomende fouten, het verzuipen van de plant :P

 

Ik gok dat je zo'n 200-300 er af zult gaan halen, maar focus niet op het eind resultaat maar op de planten. Zorg je goed voor de planten, zullen hun jou belonen.

 

 

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je de hobby bent begonnen ;)

 

Dit is je eerste kweek, dus zullen ongetwijfeld fouten gaan voorkomen. Zoals sommige hier als zeggen zou een 11L net wat beter zijn geweest.

 

Let goed op hoeveel water je ze geeft, want dat is een van de meest voorkomende fouten, het verzuipen van de plant :P

 

Ik gok dat je zo'n 200-300 er af zult gaan halen, maar focus niet op het eind resultaat maar op de planten. Zorg je goed voor de planten, zullen hun jou belonen.

 

 

 

Gr, X

 

Thx!

Ja dit doe ik ook zeker, ik leer ook beetje bij beetje, en geef ook zeker niet teveel water, doe de vinger test. ik vroeg mij alleen af of de te kleine potten de opbrengst zouden belemmeren, was alleen nieuwsgierig. Ben benieuwd of dat haalbaar is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje wat je ook zou kunnen doen, je zou in de "indoor kweekverslagen" je kweek bij kunnen houden. Zodat jij je goede en slechte keuzes terug kan lezen en mensen er tips over kunnen geven.

 

De potmaat kan zeker wat beïnvloeden. Kleine potmaat is goed opletten qua voeding, omdat je minder grond hebt. Hoe meer grond (tot een bepaald punt) des te beter het is. Zo heeft de plant met meer grond meer wortels en kan dus meer voeding tegelijkertijd opnemen dan 1 met minder groot wortelstelsel.

 

Probeer wat kleine kweekverslagen door te kijken in de "indoor kweekverslagen" daar zul je al een hoop uit kunnen halen. Zoek dan niet naar kweekverslagen met 100 planten, maar de kleinere van 1 tot 10 ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potmaat kan zeker wat beïnvloeden. Kleine potmaat is goed opletten qua voeding, omdat je minder grond hebt. Hoe meer grond (tot een bepaald punt) des te beter het is. Zo heeft de plant met meer grond meer wortels en kan dus meer voeding tegelijkertijd opnemen dan 1 met minder groot wortelstelsel.

 

 

Dit is wat ik wou weten, ik geef nu na een week een drupje voeding op 2l water, uiteindelijk meer. bedankt voor de info! en ja ik blijf lezen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liter pot opbrengst 30 gr

18 liter pot opbrengst 60 gram

 

Met speciale techniek is meer mogelijk

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liter pot opbrengst 30 gr

18 liter pot opbrengst 60 gram

 

Met speciale techniek is meer mogelijk

 

wat een onzin. je zet mensen op het verkeerde been.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze laaste opmerking dat een plant met meer grond meer voeding kan opnemen .

want dat is nog al relatief want een plant met een groter wortelstelsel is groter .

dus kan ie in verhouding wel meer opnemen maar hij heeft ook heel veel nodig .

als ik naast een kabouter zit die net zo groot als mn pink is samen een film zitten kijken en ik eet een medium emmer popcorn op en hij een emmertje evengroot als een vingerhoed dan eet ik wel meer als hem maar in verhouding eten we even veel .

en een kilo lood is net zo zwaar als een kilo veren zo moet je het ook een beetje zien .

en dat er met een speciale techniek meer mogelijk is weet ik als geen ander .

maar dan was het ook een stuk duurder en je stond zo weer buiten geen eens geld meer voor een biertje .

 

gewoon nu en dan es overpotten is ook een leuke methode .

duurd wel langer dan maar haastige speod is zelden geod .

 

 

:vape:

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een (iets) grotere pot kan niet alleen het wortelstelsel groter worden, maar ook het buffer vermogen wat tot op zekere hoogte wat eventuele kleine foutjes in je watergift en of hoeveelheid of soort voeding kan bufferen. Ik zette vroeger (Voordat ik auto's in de volle grond gooide) ze standaard in 10L potten, ging prima en de GEMIDDELDE plant werd toen een centimeter of 60 en droog rond de 25gr. Maar dit is absoluut geen vast gegeven aangezien het ook samenhangt met de soort plant, voeding, grond en klimaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze laaste opmerking dat een plant met meer grond meer voeding kan opnemen .

want dat is nog al relatief want een plant met een groter wortelstelsel is groter .

dus kan ie in verhouding wel meer opnemen maar hij heeft ook heel veel nodig .

als ik naast een kabouter zit die net zo groot als mn pink is samen een film zitten kijken en ik eet een medium emmer popcorn op en hij een emmertje evengroot als een vingerhoed dan eet ik wel meer als hem maar in verhouding eten we even veel .

en een kilo lood is net zo zwaar als een kilo veren zo moet je het ook een beetje zien .

en dat er met een speciale techniek meer mogelijk is weet ik als geen ander .

maar dan was het ook een stuk duurder en je stond zo weer buiten geen eens geld meer voor een biertje .

 

gewoon nu en dan es overpotten is ook een leuke methode .

duurd wel langer dan maar haastige speod is zelden geod .

 

 

:vape:

 

Klopt in verhouding eet je het zelfde maar je geeft het zelf al aan, je kabouter blijft 10gram en jij 80kilo ;)

 

Het voorbeeld is ook goed te zien in de kweekverslagen van MisterX. Daar wordt het door hem zelf ook nog benoemd. Meer grond = snellere groei + groter wortelstelsel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liter pot opbrengst 30 gr

18 liter pot opbrengst 60 gram

 

Met speciale techniek is meer mogelijk

 

wat een onzin. je zet mensen op het verkeerde been.

 

Onzin?

 

NebulaHaze haalt 175 gram van 1 plant en Joshua Haupt 1,36 kg van 1 plant met speciale techniek.

 

Tuurlijk ligt het aan genetica, setup en skills.... Maar je kan veeel meer oogsten met speciale techniek.....

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is onzin, omdat je dit zegt tegen een beginnende kweker.

 

Die is er op dit moment meer bij gebaat, adviezen te krijgen zodat hij er überhaupt wat van af haalt.

Na 10 rondjes, kan hij aan dit soort opbrengsten gaan denken..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging me niet om wat je er max vanaf kunt halen. Vergelijking 11 liter pot 30 gram 18 liter pot 60 gram is gewoon lame

 

Je kunt je ruimte vol laten groeien met elk formaat pot. Vol is is vol en licht is gewicht. Al moet je natuurlijk geen 1,20 vol laten groeien op 5 7 liter potjes. 5x 11 lijkt me prima in dat tentje van jou.

Edited by Jeice
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was niet mijn bedoeling iemand op het verkeerde been te zetten. Ik heb de eerste post ook niet goed gelezen en daardoor verkeerd geantwoord.

 

En het is ook duidelijk dat een kleine pot minder opbrengst geeft dan een grotere.

 

Wat wel mijn bedoeling was, om aan te geven hoeveel je ongeveer kan oogsten per plant onder redelijk normale omstandigheden.

 

Ik zal voortaan mijn commentaar beter argumenteren of anders mijn mond houden...

 

Peace & Greetz

 

CD

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze laaste opmerking dat een plant met meer grond meer voeding kan opnemen .

want dat is nog al relatief want een plant met een groter wortelstelsel is groter .

dus kan ie in verhouding wel meer opnemen maar hij heeft ook heel veel nodig .

als ik naast een kabouter zit die net zo groot als mn pink is samen een film zitten kijken en ik eet een medium emmer popcorn op en hij een emmertje evengroot als een vingerhoed dan eet ik wel meer als hem maar in verhouding eten we even veel .

en een kilo lood is net zo zwaar als een kilo veren zo moet je het ook een beetje zien .

en dat er met een speciale techniek meer mogelijk is weet ik als geen ander .

maar dan was het ook een stuk duurder en je stond zo weer buiten geen eens geld meer voor een biertje .

 

gewoon nu en dan es overpotten is ook een leuke methode .

duurd wel langer dan maar haastige speod is zelden geod .

 

 

:vape:

 

Hmm popcorn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alle potmaten wel gebezigd onder 150 watts hps vrougaagh .

van koffiebeker tot 165 liter bak en no matter welke hoeveelheid of welke plant maar altijd een 70 tot 90 gram droog .

en soms als het meezat een zomer rondje met open ramen veel frisse lucht een uitschieter naar 140 of zo .

ik rook altijd nog al veel proef dus is het allemaal tarra netto gamma etcertera.

alleen op die kleine potmaten krijg je altijd te korten

maar op 165 liter heb je weer te veel en kan je rustig 3 rondes op draaien met opwaardeer .

 

en als verpotter begin ik klein .

want van een speciekuip naar een koffiebekertje geeft een grote knoeiboel /

:vape:

 

ps ;begon ik altijd klein bedoel ik :rolleyes:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk kan je in een kleine pot ook een zeer mooie plant kweken, minst je de mond van haar maar altijd gevuld hebt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allen, we gaan het zien.

Hier zijn mn plantjes 14 dagen oud.

https://i.imgur.com/C6mYi4q.jpg

https://i.imgur.com/zwY6FEw.jpg

Houd de voeding momenteel op een drupje per liter water, er staat op de potgrond genoeg voeding voor eerste 8 weken dus weet ik niet zeker of ik nu na 2 weken al aanbevelen hoeveelheid voeding kan geven, 4 ml op 1 liter water, dus doe ik voor nu heel voorzichtig met voeding, in de bloei wil ik de aanbevelen hoeveelheid gaan geven van plagron alga bloom

e 10 dagen ofzo een foto en uiteindelijk een verslagje misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt op aarde zie ik, dan heb je niet de Alga lijn nodig, maar de Terra lijn van Plagron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...