Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wardboyd

Kweekverslag Secret Jardin Lodge 90 (L90)

Recommended Posts

Haha Huff :)

 

Ik had t kunnen denken dat er wel minstens 1 iemand tussen ging zitten...

Luiheid bij het herorganiseren van de kamer... ondertussen is the pooh de officiele waak-beer over mijn kweekjes.

 

@ ouwe rocker

 

Misschien even naam veranderen naar ouwe rukker? :)

Maar bon, na alle tips enzo kan n mens moeilijk weigeren...

 

gallery_48047_19681_784718.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pooh is de shiva van de westerse wereld, met zn pot wietolie :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht al dat ik een band voelde...

 

Nog even een kleine update:

 

De kortere, dikkere critical stond weeral wat droog, de ander nog niet.

 

Half litertje water gegeven met 1ml bac bloeivoeding.

 

Verder weinig te melden.

 

Bloeitent:

27.3°

Rv 23%

 

Groeitent:

22.6°

Rv 65%

 

Best de groeitent wat in de gaten houden. Nu er 1 van de lampen en ventilator weg is zal ik terug moeten op zoek gaan naar een evenwicht.

 

Rv lijkt me oke.

Temp mag eigenlijk wat omhoog (maar het is wel al avond en de vensters hebben vandaag open gestaan tijdens de verhuis van de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig te melden zegt ie dan...

 

1)

 

Er is nog wat waar ik me vragen bij stel bij m'n shackzilla.

 

Ondertussen 24 dagen oud sinds planten en ziet er zo uit:

 

gallery_48047_19681_1539448.jpg

 

Zoals je ziet is er bijna geen plaats tussen de nodes. Deze blijft ook erg klein.

 

Ik dacht:

 

Elk plantje is anders.

 

De lamp die boven dit plantje hing was de bestva 800 (trekt 150w) en misschien is deze lamp wat te sterk om op zo'n geringe hoogte boven m'n plantjes te hangen. (De madberry stond ernaast maar onder de spectrabox en daar heb ik dat probleem niet gehad.

 

 

Kan dit nog aan wat anders liggen?

 

In elk geval wordt dit mogelijks een probleem bij het mainlinen.

Ik vraag me af wat ik het beste doe.

Ik slaap er nog een nachtje over en denk van haar morgen gewoon te toppen tot de 3e node en alle andere nodes te verwijderen (zoals ik normaal van plan was dus)

 

Ondertussen is de bestva 800 naar de autoflower verhuist en staan beide groeiende plantjes (madberry d35 en shackzilla d24) onder de spectrabox.

 

Voor hen die het zich nog herinneren maakte ik me eerder al zorgen of deze lamp wel sterk genoeg zou zijn om mijn beide plantjzs van voldoende licht te voorzien.

 

Dot omdat ik toch hoor dat de lichtspreiding van sommige leds niet ideaal is en de lamp vrij laag over m'n dames moet hangen. Misschien teveel opp dus.

 

In elk geval zal ik wel zien hoe de grozi van m'n dames verloopt. Met dat reflecterend scherm ziet het er voorlopig wel oke uit als ik van bovenaan door het ventilatiegaas kijk.

 

Ik blijf het wel opvolgen.

 

Temp in de groeitent is ondertussen met hrt venster terug op een kier alweer gestegen naar 23.7° ik ben van mening dat dit voor middernacht (na een dag met venster tr lang open te laten staan)wel oke moet zijn en verwacht morgen tijdens de dag hopelijk weer goede temperaturen in m'n tent.

 

 

2)

 

Vandaag autoflower geplant dus.

 

Quick one ( royal queen seeds)

gallery_48047_19681_47126.png

gallery_48047_19681_76970.png

 

Ik dacht, kies er gewoon random eentje uit en beginnen met die handel. De ander komen ook wel nog aan bod.

 

(Plus ik heb 4 jack automatics die ik liever niet neem nu, misschien komt daar ooit een projectje van... Inspiratie zal wel komen, suggesties zijn altijd welkom)

 

Proces:

 

Zaadje een halve dag tussen vochtig keukenpapier geplaatst.

 

Pot van een 18tal liter vermoed ik (is afgesleten)

 

Kleine 2l water om in te wateren

 

30tal gram vertafort voeding

 

Tegen de avond heb ik het zaadje al verplaatst in de uiteindelijke pot en onder de lamp gezet in de kamer.

 

Lamp: Bestva 800w (trekt 150)

Ruimte: 30x60x135

 

Plasticje met opening op de pot geplaatst.

 

That's about it...

gallery_48047_19681_3812372.jpg

 

3)

 

Sleep would be nice sometimes...

 

4)

 

Even rekenen...

 

Leeftijd van de dames op 21 maart:

 

Criticals: dag 35 (bloei)

Madberry: dag 35 (groei)

Shackzilla: dag 24 (groei)

Quick one AF: dag 0

 

Bloeitijd critical: 7-8 weken

Bloeitijd madberry: 8-9 weken

Bloeitijd shackzilla: 10-11 weken

Cyclus quick one AF: 8-9 weken

 

Dwz (allemaal heel speculatief maar 't is maar om een idee te krijgen):

 

Binnen 3tal weken oogst voor de criticals.

Een 5-tal weken erna oogst van de AF

(Altijd fijn vertraging bij de post)

Een 4-tal weken erna oogst vr madberry

...

En als ik het een beetje weet te mikken een 4-tal weken daarna terug oogst voor een AF.

(En ergens sluipt daar nog de shackzilla tussenin)

 

A pattern slowly started to take shape in this weird but beautiful chaos of mine...

 

Muahaha (sorry, ik word hier best vrolijk van zo'n leuke vooruitzichten...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver hangt je lamp er van af? Ik hou mijn planten ook vaak een beetje laag door de lamp laag te hangen en heb dan ook minder ruimte tussen de internodes.

Maar inderdaad, elk plantje is anders, altijd verschillende phenos uit zaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil niet weer de spelbreker zijn,

maar volgens mij heb je een schimmel op dat plantje.

Meeldauw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix mis mee .

die shackzilla lijkt last te hebben van dwerggroei .

en wat raar dat die royal queenseeds indoor 350 gram opleveren en outdoor maar 100 tot 150 gram ???

dat is een heel raar verhaal vind ik .

raar is het woord niet .

vaag is een beter .

 

maar sjapoo verders daarood .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een autoflower, mac..

 

Daarbij heb je nou eenmaal niet dat je er een boom van kan maken buiten. Die 325gr binnen is per m2, dus die krijg je wel vol met een onbeperkt aantal planten. En dan is 275-325 eigenlijk best weinig lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik verwacht eigenlijk geen mega-opbrengst van die AF hoor.

 

Sowieso neem ik dergelijke info altijd wel een beetje met een korretje zout moet ik zeggen. Hangt toch ook allemaal erg veel af van je lamp, materiaal en wat er allemaal voorvalt tijdens de kweek zelf lijkt me.

 

Ben ook ns erg benieuwd watdat gaat geven met die vertafort voeding.

 

Heb nu die spectrabox op het hoogste gehangen wat ik kan in de groeitent om zoveel mogelijk de beide plantjes van licht te kunnen voorzien (qua oppervlakte)

 

Deze hangt nu op 35cm van de top van de plantjes. Op zich moet dit met die spectrabox wel doenbaar zijn denk ik.

 

Je bent geen spelbreker OR.

Ik heb het plantje nog eens goed gecontroleerd en niks op te zien.

Ligt volgens mij beetje aan de foto (flits en blauw licht en wat schaduw etc...) en beetje aarde die op m'n blaadjes lag (van aan m'n handen).

 

Net de shackzilla getopt. Hopelijk gaat t goed met mijn kabouter.

 

Beetje opzoekwerk gedaan over dwerggroei. Minder over te vinden dan ik gehoopt had. Is dit iets wat vaak voorkomt?

 

(Of hoe heet zoiets in het engels? Ik krikg veel info over de dwarf-strains maar daar ben ik dus niet naar op zoek :))

 

Ik zal zien.

Nog een 3-tal weken voor de critical geoogst mag worden. De madberry doet het gelukkig vrij goed denk ik.

 

Net omwille van mijn beperkte oppervlakte (en bijgevolg ook het beperkt aantal plantjes) heb ik gekozen om die AF ook in mijn systeem te puzzelen. Op die manier heb ik telkens een buffer als ik problemen zou ondervinden met mijn fotos.

 

De quick one is nu zeker niet de meest spectaculair klinkende soort maar goed.

Ik kan er maar van leren en dan bij een volgende grow een interessanter plantje uitkiezen en met weer wat ervaring extra daar mee aan de slag gaan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nu zie ik het ook ja .

60 % indica autoflowers outdoor in n.l .

dat worden geen woudreuzen idd .

150 gram dan moet alles wel meezitten want bij kou regen en onweer haal je dat geen eens .

dan is 10 gram p p al een hele prestatie .

weer wat geleerd .

indoor per meter outdoor per plant :dribble: hoe bedenken ze het .

 

dwergroei komt wel meer voor .

is geneties volgens mij .

missen een chromosoompje of hebben 1 te veel moet je maar denken .

 

heeft je vriendin een berepak aan of is dat een deken ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great... ik heb een mongooltje dus.

 

Geen probleem, die zullen ook wel lekker smaken.

 

Die auto blijft toch mooi binnen hoor dus van slecht weer zal die niet veel last hebben denk ik.

 

Ik heb al met de gedachte gespeeld om in de zomer eens autos buiten te zetten maar vind het wat stom om dan door 1 plantje buiten misschien last te krijgen met buren of politie en daardoor m'n binnenkweek op het spel te zetten.

 

Vandaag laatste grote werken gedaan aan de madberry en de eerste stapjes bij de shackzilla wat het mainlinen betreft.

 

Foto's volgen morgen wel.

 

Tot nu toe nog geen leven te zien bij de quick one af. Is dan ook nog maar dag 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten eens zien wat 23mrt voor ons in petto had/heeft :)

 

Postpakketje toegekomen, altijd een feest. Ook vaak een klein mirakel dat ze effectief op hun bestemming toekomen...

 

De opbrengst:

gallery_48047_19681_1044993.jpg

 

Boveda-packs van 62% om binnenkort samen met m'n oogst in mijn potten te steken om te curen.

Zou de vochtigheid van m'n curende buds mooi tussen 61-63% moeten houden wat ideaal zou zijn.

 

(Eerst te drogen hangen natuurlijk)

 

Ik heb een aantal grote en kleine voor zowel mezelf als dr. Kierewiet (transportkosten delen enzo)

 

Zo zijn we al voorbereid op wat binnenkort komen zal ;)

 

 

 

De groeitent

 

Madberry dag 37

Shackzilla dag 26

 

Temp:23.7°

Rv: 57%

 

Grond eens goed vochtig gesproeid.

 

Shack dus voor de 1e keer getopt, alle topwerken voor de madberry zijn gedaan.

 

Van nu al hopelijk wat groei in de hoogte voor de madberry en hopelijk beent de shackzilla nog wat bij.

 

Ik wil ze graag beide op hetzelfde moment naar de bloeitent verplaatsen binnen een 3tal weken. (Met de bedoeling een vrije groeitent te hebben wanneer de volgende de grond in gaan)

 

Het kan zijn dat ik beslis om de shackzilla maar 1 keer te toppen. Ik vrees dat het plantje (wat sowieso al 10dgn achterstand heeft)1nders een heel stuk kleiner/lager zal zijn.

 

Madberry:

gallery_48047_19681_771791.jpg

 

Shackzilla:

gallery_48047_19681_4282999.jpg

 

De bloeitent

 

Criticals dag 37

 

Temp: 29.5°

Rv: 29%

 

Deze morgen per plant:

1/2 l water met

1.5 ml melasse

1.5 ml bac bloei

Beetje bacto

 

Picture-time:

gallery_48047_19681_4116624.jpg

gallery_48047_19681_4316416.jpg

 

Volgende foto is met flits en slaat vreemd groen uit. Dit is niet hoe ze er echt uitzien qua kleur (zie vorige fotos)

gallery_48047_19681_1631793.jpg

 

De quick one AF is nu aan dag 2 bezig. Nog niks te zien.

 

Poohbear zag dat het wel goed zat. Misschien wat warmpjes in de tenten wel. Graadje omlaag mag gerust (dus verwarming in de kamer klein beetje omlaag gehaald)

 

Avondje in de groeikamer tv kijken, doobie in one hand, boobie in the other... favoriete positie. Vrijdagavonden kunnen toch fijn zijn.

Screw uitgaan :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Girl boobie... from a feal girl... a live one... no pics... ik zei no pics OR...)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn al mooie knuppels geworden .

lekker veel stampers zitten der aan .

weinig blad nix mis mee

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

boobies leiden nou eenmaal tot knuppels ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar pics...

 

Eerst eentje die ik ns had genomen om.te zien hoe de plantjes er onder de groeilamp uit zien...

 

gallery_48047_19681_850940.jpg

 

En deze gewoon omdat ik ze mooi vond...

 

gallery_48047_19681_3081519.jpg

 

gallery_48047_19681_1595619.jpg

 

gallery_48047_19681_789104.jpg

 

Ooh pretty... shiny...

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys :)

Ik ben er ook best blij mee.

Ik zie nu toch geen echte problemen (in de bloeitent in elk geval)

 

Ik vraag me een beetje af wat ik nog ga mogen verwachten de laatste periode betreffende het verdikken en verharden van mijn toppen.

 

Die van de "skinny" critical mogen ook zrker nog wat in volume toenemen (hoop ik toch :))

 

Tijd om eens wat meer growlogs en filmpjes te bekijken hierover want tot nu toe zijn de meningen hierover vaak verdeeld lijkt me.

 

Binnenkort moet ik ook alweer beginnen denken aan mijn voorbereidingen voor de volgende kweek (aarde, voeding, etc...)

 

Sowieso denk ik dat ik bij de madberry en shackzilla nog ga blijven dit uitgebreide verslag bij te houden.

Voor de volgende probeer ik het wat gestroomlijnder aan te pakken ofzo en misschien wekelijks een update te doen ofzo... ik zie wel nog.

 

Volgende kweek doelen op een zoveel mogelijk foutloos traject wat de basics betreft. (qua temp, rv, wateren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bloeikamer:

 

Dag 38

Temp: 27.9

Rv: 23%

 

Groeikamer:

 

Dag 38/27

Temp: 23.7

Rv: 76% (na wateren)

 

Per plantje:

1/2 l water

1.5 ml melasse

Bacto

 

Autoflower-kamer:

 

Dag 3

Geen nieuwtjes...

 

Dus...

(Met het oog op volgende kweekjes eens zien wat de huidige setup zegt)

 

Bloeikamer:

 

Temperatuur oke.

 

Ventilatie voldoende.

Tent staat nu wel wat bol gezien intake fan op max staat. Maar circulatie is voldoende en geen geurhinder etc...

 

Rv oke voor bloei.

Is misschien zelfs wat aan de lage kant.

Bij volgende grow toch zeker in het begin van de bloeifase in de gaten houden.

 

Het lijkt me dat ik met deze setup van de bloeitent mijn omgeving wel vrij goed onder controle zal kunnen houden.

 

De lamp lijkt me ideaal voor de grootte van deze kamer. De oppervlakte is nu wel nog niet optimaal gebruikt maar de lamp zal dat wel aankunnen denk ik.

 

Alle (basis-)materiaal die ik nodig heb voor deze kamer is aanwezig.

 

Groeikamer:

 

Temperatuur aan de lage kant.

Zwakke lamp geeft niet veel warmte.

De grootte van de dr90 speelt hier denk ik ook een rol.

 

Rv is oké.

Zakt wel vrij snel, terug veel kans dat volume van de tent hier weer op inspeelt.

 

Geen ventilator of carbon-filter.

Filter lijkt me minder noodzakelijk voor de groei.

Ventilator dingend aanschaffen!

 

Het volume van de tent en de opstelling (zijwaarts plaatsen) lijkt me voor nu op zich wel te werken maar eigenlijk is die dr90 voor mijn huidige bedoeling simpelweg te groot.

Volgens mij zal die lamp het ook beter doen op een kleiner(e) oppervlakte/volume.

 

Een extra L90 (dan heb ik n droogkamer en opbergruimte vr materiaal ook) of een tentje van 60x60 zou ideaal zijn.

Iemand ruilen? :)

 

Verder moet ik dus ook zeker kijken voor een ventilator.

 

Voorlopig lijkt het wel onder controle te houden maar het is toch nodig dit van iets naderbij in het oog te houden. Al bij al zou het beter zijn op termijn om te kijken voor een beter passende tent.

Maar arm zijn suckt :)

 

Tenslotte de auto-kamer.

 

Geen thermo-hygrometer.

Dringend aanschaffen!

 

Actieve intake, passieve outtake.

Hier zal ik best ook kijken voor een filter en actieve outtake, zeker eenmaal madam beslist van te gaan bloeien.

Circulatie is wel voldoende

 

Lamp zal hier zeker voldoende zijn.

In mn eerste kweekje heb ik 2 autos onder deze lamp gegroeid tot de hoogte die nu ook goed zou passen in die kamer. 1 lukt dus ook wel.

 

Eigenlijk is deze groeikamer nog gewoon een plant met lamp en ventilator. Hier zullen dus dringend inkopen voor mogen gebeuren.

1) meter 2) filter en outtake fan

 

Verder ben ik benieuwd wat de vertafort zal doen voor mn auto maar dit lijkt me wel een erg makkelijke manier om zonder veel moeite een extra plantje te kunnen houden.

 

Vooral hopen dat de tekorten in materiaal me niet teveel nekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Criticals.

 

Bloei dag 39

gallery_48047_19681_1494032.jpg

Nog 10-17 dagen te gaan

 

Madberry

 

Groei dag 39

gallery_48047_19681_2471440.jpg

gallery_48047_19681_1976282.jpg

Op het stokje zie je een markering op ongeveer 22cm hoogte. Dit is de hoogte waarop m'n scrog normaal zal komen

 

Shackzilla

 

Groei dag 28

gallery_48047_19681_3912914.jpg

gallery_48047_19681_2317675.jpg

(Net toplaag gesproeid dus ziet er wat nt uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelle update:

 

De quick one (autoflower) leeft!

Vandaag dag 4 en

1e blaadjes zijn boven de grond te zien.

 

Morgen foto's (ik kijk om een manier te vinden om ens zoveel mogelijk alle fotos uit dezelfde hoek tz nemen zonder led enzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt er lol aan hé....

:dope:

 

Ik heb nieuws voor je..

Als je 1x gepakt bent door dit virus,

is er geen medicijn meer die je er af af helpt..

:evil:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogal :)

I created life...

And then i kill and smoke it... awesome :)

 

Plus ik heb al sowieso geen medicijn meer nodig. Deze dames zijn mijn medicijn :)

 

Enige pijnstiller die nog werkt tegen mijn rugpijn (gebroken enkele jaren terug) zonder dat ik aan de zware pijnstillers moet.

 

Help enorm bij m'n diabetes. Gelukkig maar want ik ben eigenlijk maar een slechte patient in het regelmatig nemen van m'n insuline.

 

Seriously, alle diabetes-dutsjes moeten hier dringend opzoekwerk rond gaan doen:

 

https://www.diabetes.co.uk/recreational-drugs/cannabis.html

 

Etc etc...

 

Plus tis ook gewoon superleuk om te doen en met de plantjes bezig te zijn ;)

 

Vandaag potentiele afnemer gevonden voor de dr90 die volgend weekend eens op bezoek komt. Weer een stapje dichter bij een 2e l90.

 

 

Update:

 

Gisteren in de bloeikamer elk plantje nog eens 1/2l water geegeven met voeding en melasse. Met nog 10-17 dagen te gaan wordt dit normaal de laatste keer dat ik hen voeding meegaf bij hun water.

 

nu nog de toplaag van alle plantjes nat gespoten.

 

Groeikamer staat verder zeker nog vochtig genoeg. Misschien een beetje te zelfs. Opletten en voldoende laten uitdrogen. Misschien ventilator eens verplaatsen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeikamer

Temp 21° (nog te laag)

Rv 77%

 

Ik wou eens zien hoe flink m'n dames aan het groeien zijn.

 

Ik had op een stokje de hoogtr (ongeveer) aangeduid voor m'n scrog enkele dagen terug en nu gaan vergelijken.

 

Madberry dag 41

 

2 dagen geleden:

gallery_48047_19681_1976282.jpg

Vandaag:

gallery_48047_19681_1073529.jpg

 

gallery_48047_19681_1743312.jpg

 

Shackzilla dag 30

 

2 dagen geleden:

gallery_48047_19681_3912914.jpg

Vandaag:

gallery_48047_19681_2941313.jpg

 

Voor de madberry ziet dit er zeer goed uit. Stemt me zeer gelukkig.

 

De shack daarentegen is een ander geval. Teleurstellende boel. Ik ga er van uit dat het toppen haar nogal uit balans heeft gebracht en daardoor nogal stil staat. Hoprlijk begint ze er snel terug aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...