Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wardboyd

Kweekverslag Secret Jardin Lodge 90 (L90)

Recommended Posts

Ja, had jouw antwoord misschien niet moeten vermelden in de quote. Was meer een respons op mrGDK :)

 

Bijkomend (voor mrGDK):

 

Alle 5 onder 1 lamp dan?

Bij m'n eerste grow heb ik dat probleem opgelost door blokjes (dat oude duplo-speelgoed) te plaatsen onder m'n potten.

Kun je makkelijk bij- en afbouwen zoals je zelf wil :)

 

Wat het knippen betreft heb ik het voordeel dat ik nooit meer dan een maximum van 3 plantjes tegelijk kan moeten knippen en dat de plantjes ook relatief klein zullen blijven op oppervlaktes van 30 en 60 x60. Plus ik kan the lady of the house inschakelen om mee te helpen. Zo blijft het al bij al beperkt van werklast zo 1 keer om de 10 weken.

 

Ps:

Thanks voor de reacties guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ouders hebben ook verschillende kinderen.. :whistle:

 

met die slow release korrels moet je je watergifte ook verminderen anders blijven ze afgeven

 

op ander forum hadden ze het er ook over:

Coffman and Gentner (1975) declare that Turkish fibre variant of Cannabis sativa did not change cannabinoid profiles when the variants were grown in different environments; but also say, that nitrogen content in vegetative parts of the plant has been thought to correlate positively with its THC content. An experiment was performed in Hungary using Kompolti Hibrid TC variety to get knowledge about the effect of nitrogen fertilization on THC content in hemp leaves. The fertilizer treatments were 150, 450 and 600 ppm N, from NH4 NO3 . These experiments show that the THC content of leaves decreases with increasing N doses. The decrease was significant in the case of the highest N dose. There was a significant increase in fresh weight of shoot (80‑130%) and plant height (28-39%) due to N supplementation. This phenomenon is favourable for agricultural production, because nitrogen fertilization will increase stem yield and simultaneously decrease THC content of the plant significantly. (Bócsa, I., P. Máthé, and L. Hangyel 1997) According to the results of further research, the amount of THC and CBD are increasing simultaneously during the ripening (Kempf 2015), so the predictable decrease of both of cannabinoids occurred by high dose N fertilization is not preferred in terms of CBD-usage. As the N fertilization is in a negative correlation with the THC content
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soooo...

 

Meer N betekent bigger plants maar minder thc-ontwikkeling?

 

Maar weten we dat al niet gezien/waardoor de hoeveelheid N bij bloeivoeding in verhouding lager ligt?

 

Of ben ik hier de pointe aan het missen?

 

Wat die vertafortvoeding en timerelease betreft neem ik dan aan dat de grootste hoeveelheid N die er in zit meer in het begin zal vrijgegeven worden en minder naar het einde toe.

 

Had wel nog niet gehoord ofzo van het minder water geven naar het einde toe. Klinkt heel logisch nu ik het je hoor zeggen. Thanks voor de tip. Hou ik zeker in het achterhoofd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee was een beetje tussen neus en lippen door, dacht post het gewoon wel even :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah...

 

Bij ons heten we zoiets: tussen de soep en de patatten... maar n goed verstaander... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisterenavond (dag 28):

 

1/2 l water per plantje.

Overal toevoeging van bacto

Bij de criticals ook toevoeging bac bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 bloei voor de criticals

Dag 29 groei voor de madberry

Dag 18 groei voor de shackzilla

Let's see...

 

Zoals gezegd gisteren nog laat alle plantjes water gegeven.

 

Vandaag nog eens de toplaag bij beide plantjes in de groeikamer bespoten. In de bloeikamer heb ik dit niet gedaan.

 

Waarden:

Bloeikamer:

Temp: 24.4°

Rh: 47%

 

Rh ligt nog steeds te hoog.

 

Groeikamer:

Temp: 24.1°

Rh: 50%

 

Rh is nipt goed denk ik. Mag wat omhoog.

 

Ik merkte als ik vandaag thuis kwam dat het erg warmwas in de kamer waar m'n tentjes staan en heb beslist de verwarming in de kamer met de helft terug te draaien. Temp in de tenten is nu ok (maar naar de lage kant van ok). Het is dan ook al laat dus ik denk dat het morgen overdag wel terug iets warmer zal zijn.

 

Blijvende zorgen over de ene critical waarvan het dikken van de toppen op zich laat wachten. Een grower-vriend van me (dr. Kierewiet to the rescue) liet me weten dat ik me niet te veel zorgen moet maken op dit moment. Plantjes verschillen nu eenmaal. Ik steek het dan maar op beginners-stress ofzo...

 

De afgelopen dagen bezig geweest met het beginnende mainlinen van mn madberry. De 4e node begint stilaan uit te groeien en ik heb vandaag de 2e node van elke zijtak al verwijderd. Zodra de 4e er ook deftig is wordt die aan beide zijden ook getopt en heb ik m'n 8 beginnende cola.

 

Even rekenen:

Criticals zitten nu aan 4weken oud van de 7-8. Dus in feite heeft m'n madberry nog een 4tal weken tijd om te groeien.

Zoals dot nu aan een sneltempo gaat vraag ik me af of dat niet wat veel zal worden. (Zeker gezien de geringe opp en hoogte van m'n bloeikamer 60x60x135 voor 2 planten). Ik maak me in elk geval geen grote zorgen en zie wel met alle trainen en gedoe hoe alles verloopt in de komende 4 weken.

 

De criticals (dag 29)

gallery_48047_19681_6409505.jpg

 

Madberry (dag 29)

Voor het verwijderen van de 2e node

gallery_48047_19681_5126029.jpg

 

Na het verwijderen van de 2e node:

gallery_48047_19681_1566443.jpg

 

Madberry en shack in hun hok:

gallery_48047_19681_2253121.jpg

 

En onze baby shackzilla (dag 18)

gallery_48047_19681_2856949.jpg

 

Als ik de shackzilla vergelijk met de madberry op dag 18 (foto onderaan wel niet 100% duidelijk om verschil in grootte te zien) dan ziet het er uit alsof de madverry toch al n stukje groter was maar beide zien er uiteindelijk goed uit denk ik.

 

gallery_48047_19681_2701913.jpg

 

That's it for today

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote temperatuurverschillen zijn denk ik wel uitgesloten aangezien hij al vrij laag zit in zijn temperatuur. Ik zou juist de temperatuur wat omhoog willen, maar dan met behoud van deze rv.

 

Nog los daarvan heb ik wel eens begrepen dat de ideale omgevingstemperatuur bij led hoger ligt dan hps ivm geringe stralingswarmte. Maar ben verder geen expert op het gebied van led kweken.

 

Ward, wat zijn je waardes met je lampen uit?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net rond de middag (12u) eens gaan kijken (lampen liggen aan van 14u tot 02u) en het is nu in de bloeitent 21.5°

 

De lampen in de groeitent liggen nu al aan dus moet ik wachten tot morgen om dat te bekijken maar ik vermoed dat die temp wel ongeveer gelijk zal lopen met de bloeitent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ging me vooral ook om de rv, maar verwacht dat die niet veel hoger zal liggen dan met de lamp aan, gezien het geringe temperatuurverschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderussen ook de thermo- en hygrometer eens meer op de hoogte van m'n toppen gehangen in de bloeikamer.

 

Ik ben eens benieuwd wat het verschil is tussen de temp en rh (staat al de hele tijd op de bodem/aan de basis van mn plant.

 

Startwaarden aan de voet van de plant:

Temp: 23.0° (beetje fris, misschien verwarming niet op de helft maar 3/4 zetten?)

Rh: 43%

 

Nu bijna 16u, ik kijk binnen enige tijd nog eens terug en pas deze post dan aan.

 

Poging tot een foto leverde nog wel een pseudo-artistiek resultaat op:

 

gallery_48047_19681_2109222.jpg

 

Ging me vooral ook om de rv, maar verwacht dat die niet veel hoger zal liggen dan met de lamp aan, gezien het geringe temperatuurverschil

 

Slim van me...

 

Nee, erg weinig verschil in Rh. Ik dacht 45%. Dus eigenlijk het midden tussen wat ik gisterenavond en daarnet gemeten heb.

 

Ik volg het dit weekend eens wat nauwkeuriger/regelmatiger op.

 

 

 

Edited by Wardboyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur meten, doe je op top hoogte.

(of wanneer nog geen bloei), op het redelijk hoogste punt.

 

Vanzelfsprekend, doe je dat onder de bescherming van een parapluutje.

Gewoon even een klein stukje karton in een dakje vouwen en er boven hangen.

 

Deze waarde, mag in de groei tussen de 28 en 30 graden zijn.

Stekken, vanzelfsprekend, totdat ze een wortelstelsel hebben wat lager. 25/27

Dit ivm de verdamping en de onmogelijkheid om vocht via wortels op te nemen.

Om die zelfde reden, wil je de Rv dan ook wat hoger

 

En in de bloei 26 tot 28 graden.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks. Had niet gedacht aan zo'n kapje. Ik had in mn 1e groei wat problemen met m'n meter die teveel recht in het licht/de warmte van de lamp hing

Share this post


Link to post
Share on other sites

16u15:

Temp 26.2°

Rh 37%

Blijkt er dus goed bij te zitten als deze waarden verder "stabiel" zouden blijven.

 

17u30

Temp 26.7%

Rh: 32%

 

Feest...

Temp is zoals ik had verwacht goed maar ik maakte me wat zorgen dt m'n rh niet laag genoeg zou zijn. Blijkt dat dit wel goed zit gelukkig :)

 

We zitten ondertussen ook in de laatste 4 weken van de bloei dus als ik dit zo kan houden en eventueel zelfs nog wat omlaag zou krijgen in de laatste 2-3 weken komt dit heel goed uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

 

Ik heb hier nog melasse staan van n vriend die ik bij een vorige grow heb gekregen.

Zou dit nog wat uitmaken als ik hier wat zou toevoegen aan mn planten?

 

Ik las ergens dat een 3tal ml per l water oke is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
What is Molasses? Molasses is the by-product of beating sugarcane, grapes or sugar beets into sugar. The dark, rich, and somewhat sweet liquid is commonly used as a sweetener in baked goods, as a natural remedy for many ailments, and added to animal feed. Even though it is a by-product, molasses is full of vitamins and minerals. As a result, molasses as fertilizer is possible too. Feeding Plants with Molasses Using molasses in organic gardening practices is nothing new. The sugar refinement process goes through three stages, each yielding a type of molasses product. Blackstrap molasses is created from the third boiling of sugar in the refinement process. Blackstrap molasses is high in calcium, magnesium, iron and potassium. It also contains sulfur and a host of micronutrients. Using molasses as fertilizer provides plants with a quick source of energy and encourages the growth of beneficial microorganisms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voed bio-mineraal toch?

Dan zal het niet zo heel veel uitmaken.

Je hebt nl. niet een echt symbiosis in je medium.

 

Melasse is vooral bedoeld, om dit te stimuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voed bio-mineraal toch?

Dan zal het niet zo heel veel uitmaken.

Je hebt nl. niet een echt symbiosis in je medium.

 

Melasse is vooral bedoeld, om dit te stimuleren.

 

Ik volg het traject van Sannie en dacht eigenlijk dat dit full-on bio was. (Zo wordt het toch aangeprezen lijkt me)

 

Mycorhizza (symbiosis dus?)

Buffertablets en bacto (100% organisch... is dit dan iets anders dan biologisch? Het minerale aspect waar je het over hebt?)

Bac bloeivoeding (zou ook bio moeten zijn)

 

Ps:

Ik vermoed dat je een link wilde posten maar krijg die niet geopend.

 

Respect & thanks 4 the feedback guys.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bac bloeivoeding (zou ook bio moeten zijn)

 

Op zich helemaal goed idd.. :punk:

Alleen die Bac, die is dus bio-mineraal.

Ik heb het idee, dat als je bio-mineraal voed, ipv bio organisch

je symbiosis vind dan niet plaats.

Omdat je bacteriën en schimmels en noem allemaal maar op, niks te doen hebben.

En dus ook niks te vreten hebben en dus in ieder geval niet zullen ontwikkelen, naar wat je zo graag wil met symbiosis.

 

Vandaar... :spell:

 

Maar goed, er zullen best mensen zijn die dat onzin vinden.

Dat mag,, :book:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...