Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wardboyd

Kweekverslag Secret Jardin Lodge 90 (L90)

Recommended Posts

Sup... 😎

 

Wardboyd hier... sinds jaar en dag al liefhebber van het groene goud en sinds kort ook (eindelijk) de stap gezet naar het growersleven... ooooo wat is dit leuk. 😁

 

Ik begon mijn eerste kweekje met een paar amnesia haze- en northern light auto's. Paar problemen gehad met de ph van m'n water (tegen de 8!), en uiteraard slopen er nog een hoop newbie-mistakes en -problemen in de eerste poging maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd heb ik horen zeggen.

 

Onlangs een topic gestart in een ander deel van het forum over mijn "nieuwe" setup in de lodge 90 van secret jardin.

 

Dit begon als een simpele controle van mijn setup om eens te horen of ik ergens nog grote flaters aan het begaan was maar is ondertussen aan het uitgroeien tot een 1e growlog.

Tijd om de boel te verhuizen dus...

 

Hieronder vind je de link naar het originele topic maar voor het gemak van de lezers (klant is koning-,i aim to please- type gedoe) start ik hierna nog eens met een overzichtje van de setup.

 

Read, rate, comment, enjoy... Be gentle, still very new at this 😅

 

"Is marihuana addictive? Yes, in the sense that most of the really pleasant things in life are worth endlessly repeating."

-Richard Neville-

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start...

 

1) De URL van het andere topic:

 

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

2) Het beloofde (niet zo heel) korte overzicht:

 

Tent:

Secret jardin lodge 90 (L90)

2 groeikamers boven elkaar van 30x60

1 bloeikamer van 60x60

 

Lampen:

Bloeikamer:

viparspactra reflector 450 (trekt 250w)

Groeikamers:

Spectrabox 180w (trekt 120w)

Bestva 800w (trekt 150w)

 

Ventilatie (intake & circulatie):

Kleine ventilator in elke groeikamer

1 grotere ventilator voor bloeikamer die buiten de tent staat en wind door het ventilatiegaas naar binnen blaast.

 

Ventilatie (outtake in bloeikamer):

Garden highpro 200m3/u

Koolstoffilter prima klima k2600 mini

 

In de groeikamers is voorlopig geen actieve outtake. Ventilatieluiken staan over bovenaan en aan de zijkanten.

 

Extra:

De 2 groeikamers zijn boven elkaar maar zijn gescheiden door een rooster zodat het eigenlijk toch 1 ruimte is mbt afzuiging (voor later).

 

Op dit moment is het hier vrij koud buiten maar door wat te spelen met de verwarming en het openen/sluiten van de vensters in de kamer waar de tent staat kan ik nu mijn temperatuur in de tent gemakkelijk rond de 25° houden.

 

Het materiaal is gaandeweg gekocht van toen ik nog een absolute leek was. Financieel sta ik ook niet echt sterk voorlopig dus ik hoop met deze setup toch een tijdje weg te kunnen zonder al te grote kosten meer te moeten doen.

 

Stap voor stap wat aanpassen en perfectioneren van deze kweektent is voorlopig het doel.

 

Ik gebruik sannie's way op plagron light mix. Groeikamers laat ik voor een 2-3 weken 24u het licht aan, bloeikamer uiteraard 12-12 nu.

 

Ph van mijn leidingwater is een kl*te 8.1 dus heb ik mezelf een ph-meter aangeschaft en ģebruik ik spuitwater om af te zuren naar 6.5.

 

De lampen zijn nog vrij ongetest dus ik ben eens heel benieuwd welke opbrengst ik hieruit kan halen. Is 250g om de 10tal weken hier een oké schatting of maak ik mezelf illusies?

 

Ik heb de criticals beide getopt en beetje aan mainlining gedaan, 1 van de 2 planten heb ik 2x getopt om het verschil te zien (leerproces :P)

 

Ik maak me beetje zorgen over de grootte van de bloeikamer en heb eigenlijk nog een secred jardin dr90 van 90x90 staan.

 

Mogelijks worden in de L90 ooit de 2 groeikamers van 30x60 kamers voor 2x2 zaailingen, de bloeikamer wordt dan groeikamer van 60x60 voor 4 plantjes en dan gebruik ik de dr90 van 90x90 als bloeitent.

 

Dan kom ik echter zeker nog een goede bloeilamp tekort dus als jullie hier aanraders hebben... ;)

 

 

-------------------------------

 

 

De potten zijn 25l maar zijn eigenlijk zijn ze net te groot voor de oppervlakte van de tent. Ze steunen wat op elkaar: geen groot probleem maar het werkt niet handig en ziet er ook niet uit :)

 

Ik ga nu deze groei afwerken in die potten en nadien zien wat ik als oplossing ga gebruiken: ofwel andere potten (ik heb nog ronde 20l staan) ofwel proberen de bovenste rand van deze potten af te snijden zodat ze beter passen.

 

De ventilator in groeikamer 1 (boven) is een prul maar levert een fijn briesje zodat de (warme) lucht verder naar boven en buiten wordt geblazen.

 

De ventilator in groeikamer 2 (onder) is een honeywell chillout tafelventilator met 2 standen (gewoon lo en hi) die naar de wand gericht staat.

 

-------------------------------------

 

Huidige timetable:

 

Bloeikamer:

2x critical

Staan nu 10 dagen in bloei

 

Groeikamers:

2x sannie's madberries

Zaadjes beide 10 dagen geleden geplant.

1 is al goed op weg, het andere zaadje kwam bij het wateren wat los en heb ik mee zitten klooien om terug in de grond te krijgen. 1e blaadjes zijn al te zien dus het zaadje is al open gegaan (levensvatbaar dus) maar moet zich nog rechten. Beetje achterstand om mee te beginnen dus maar dat komt wel nog goed.

 

----------------

 

De hoogte van de lampen had ik nog niet laten weten. Bij deze :)

 

Bloeikamer:

Net geen 50cm boven top van de planten.

 

Groeikamer:

Net boven 25cm boven de plantjes/zaadjes.

 

Bij de groeikamers zat ik wat mer het probleem dat het erg snel heel erg droog kan worden. Ik vulde eerst de schaal tot bijna halfvol met water bovenop het wateren van de potjes zelf (gezien de wortels nog niet genoeg kunnen ontwikkeld zijn denk ik niet dat er al erg veel zuigkracht in mijn aarde/wortels zit)

 

Zelfs op deze manier was alles na 1 dag telkens bijna kurkdroog.

 

Den dezen gaat op zoektocht naar floralux en komt het volgende tegen:

 

gallery_48047_19681_2779904.jpg

 

Nog geen ervaring mee maar voor €10 kan een mens al wel eens een risicootje lopen dacht ik. Dus here goes.

 

Ik probeer eerst eens een dagje zonder bij te wateren. Ik zie morgen of het niet nog steeds te droog is om enkel hiermee te werken. Ik vermoed van niet. Maar dit kan misschien toch helpen om het in de 24u tussen bewateren in misschien toch niet volledig uit te laten drogen.

 

Morgen komt er nog een dag. Wat een fijne hobby is dit...

 

----------------------------------

 

24 feb.

Dag 10

 

Bloei:

1l water

Ph 6.6

Sannie's bacto toegevoegd

Gesproeid om toplaag overal goed nat te maken en wat in de ruimte gespoten.

Rh zat maar op 25%.

 

Groei:

In de ruimte gesproeid en voldoende in de potjes gesproeid om de toplaag vochtig te maken/houden.

 

Water in de sprayfles is ook afgezuurd met spuitwater.

 

Temperatuur is nu 22.5° maar het is al 22u dus het is buiten ook alweer wat frisser.

 

De 1ne critical blijft wat achter lopen op de ander. Deze heeft tijdens het mainlinen te kampen gehad met een gespleten stam. Mooi afbinden en alles is nu in orde maar ze heeft hier toch wat vertraging opgelopen vrees ik.

 

Balen dat zo'n rookie-mistakes (split stam, te lage temp tijdens groei) me deze groei al een hoop vertraging hebben doen oplopen. Ik maak me (voorbarig?) Zorgen over m'n buffertabs gezien de groeifase een stuk langer heeft geduurd dan het eigenlijk moest. Hopelijk houden die het nog uit tot het eind. Uiteraard komt er binnenkort ook nog wel bac bloeivoeding bij dus dat komt wel goed vermoed ik.

 

Morgen komt nog een stukje knutselen:

Gezien de ventilator voor de bloeitent buiten de tent staat en lucht naar binnen blaast maak ik me wat zorgen over lichtlekken door het ventilatigaas. Op dit moment is er een voorlopige oplossing waarbij ik dat hoekje van de kamer afscherm met een doek maar hierdoor trekt de ventilator ook minder goed en minder verse lucht. Het ziet er op dit moment ook nog maar amateur-hour gefixt uit.

 

Het doek wat weggetrokken (maakt toch niet uit tijdens de 12 uren licht) zorgt voor een aangename verse bries waar de dames mooi op dansen.

 

----------------------

 

Dag 11

 

Temp in de bloeikamer is terug wat te laag. Ligt rond de 19.5°. Verwarming in de kamer terug vollen bak zetten dus. Scheelt vaak wel een aantal graden.

 

Na 1 dagje testen van dat irrigatiesysteempje is het water is de potjes al met bijna de helft gezakt. De grond in de plantenpotjes voelt wel nog vochtig aan dus het helpt zeker tegen de uitdroging.

 

In de groeikamers heb ik wat water respoten in de ruimte om de luchtvochtigheid terug omhoog te krijgen want die blijft wel nog steeds laag bij dit systeem. In de bloeikamer was dit niet nodig. Hier zit ik nog met een kleine 60% (gisteren laat nog water gegeven, temp wat laag dus minder verdamping etc...)

 

Het blijft nog wat zoeken om de ideale condities te vinden lijkt me...

 

Beslist in de bloeikamer de toppen wat beter te spreiden van de dames. Ik gebruikte kleine snelbinders en houten stokjes om de plant aan te bevestigen.

 

---------------------

 

Update:

 

2e zaadje madberry is dood. Snik...

Shackzilla de grond in.

 

Day 0

 

-------------------

 

Picture-time :)

 

gallery_48047_19681_2758487.jpg

 

gallery_48047_19681_3252869.jpg

 

gallery_48047_19681_3141839.jpg

 

gallery_48047_19681_720995.jpg

 

gallery_48047_19681_12639.jpeg

 

gallery_48047_19681_2769935.jpg

 

gallery_48047_19681_2294898.jpg

 

gallery_48047_19681_4408352.jpg

 

gallery_48047_19681_1702789.jpg

 

gallery_48047_19681_542805.jpg

 

Et voila...

Next time Kids :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke verslag!

 

Ikzelf ben ook nog maar net gestart met deze hobby... Ik gebruik 11 liter potten die ik vul met een mix 50% cocos en 50% aarde. Beide compleet zonder basisvoeding. Ik gebruik als voeding de lijn van Biobizz. Heel simpel een combinatie maken van root, grow, bloom, topmax etc. Als je het schema volgt gaat het perfect.

 

Ik vertel je dit omdat ik nu helemaal niets doe aan meten, geen ph of ec.. Gewoon kraanwater op kamertemperatuur en de Biobizz (biologische) voeding erbij. M'n planten zien er super gezond uit, groeien als een malle. Ze staan nu 1,5 week in de bloei. Dit is m'n eerste binnen oogst straks maar ik denk dat ik heel positief verrast ga worden over de hoeveelheid die ik eraf ga halen. (ik heb ook auto's).

 

Wellicht een tip want het scheelt best een hoop werk/gedoe als je niet hoeft te meten.

 

Op m'n wensenlijstje staat nog wel een goed irrigatie systeem zodat ik 's een weekendje weg kan. Nu kost het water geven me toch elke dag wel 'n kwartiertje.

 

Succes met je kweek!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks MrGDK :specool

 

Om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet erg om een beetje met mijn plantjes bezig te zijn hoor.

 

De ph van mijn kraantjeswater was wel erg hoog en bij de auto's gebruikte ik nog geen sannie :)

Ik neem aan dat dit inderdaad nu wel een ander paar mouwen is is nu ik de biologische tour opga.

 

Ik zou me wel nog eens wat extra mogen verdiepen in de voeding voor m'n dames. (En eens kijken voor wat bladvoeding enzo mag ook wel). Het is heel eenvoudig om gewoon hersenloos Sannie te volgen maar zo leer ik natuurlijk niet zo veel bij.

 

Ik ben wel heel benieuwd naar je resultaat. De potten die ik nu gebruik van 25l zijn misschien wat groot. Ik vond 11l potjes wat klein lijken maar heb eigenlijk nog geen echt goede referentie voor de grootte van de plant vs. grootte van de potten om er wat zinnigs over te zeggen.

Weer iets om verder over na te denken en op te zoeken...

Keep me posted :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto's blijven relatief klein. Ik heb een tentje van 250x200x200 waar 35 potten van 11 liter in staan... Gaat prima maar licht er wel aan welke strains je kweekt. De hoogte van m'n planten, die nu in bloei staan, is zo'n 80 cm ongeveer.

 

Wat ik prettig vind aan Biobizz is dat het biologisch is. Je hebt een starterspack waar alles in zit. Werkt simpel en is voor de hele cycles.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrGDK "Tentje". Dat is mijn complete slaapkamer haha.

 

Mooi verslag ziet er strak uit! Ik heb die tent ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dikke Top

 

En hoe gebruik je je tent? Zelfde manier als ik doe of heb je een andere lay-out van de kamers (groei x2 en bloei in de grote kamer)?

Wat haal jij van opbrengst ongeveer om de hoeveel tijd? Ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.

 

Het allermoeilijkste bij deze fijne hobby is toch het geduld dat een mens moet leren opbrengen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 feb: Dag 12 en 1

 

20u eindelijk thuis na een lange dag. De nodige sanitaire stop en dan in rechte lijn richting tent. ('t vrouwke rolde braaf in afwachting de welcome-home-j, she's a keeper :likken: )

 

Ferm koude dag geweest weer vandaag. Verwarming in de kamer blijft op volle toeren draaien en het venster was niet helemaal dicht maar wel tegen getrokken zodat er maar een klein spleetje open meer blijft.

 

Bloeikamer:

Temp 22°

Rh: 30%

 

Groeikamer:

26°

Rh: low

 

In beide kamers goed gesproeid om rh wat omhoog te krijgen.

Aarde in de groeikamers blijft gelukkig vochtig met dat nieuwe systeem.

 

Bedenkingen van de dag:

 

- Temperatuur van de groeikamers meet ik helemaal onderin de onderste kamer. Misschien plaats ik vannacht/morgen eens de andere thermo-/hygrometer uit de bloeikamer in de bovenste groeikamer om eens het verschil te weten.

 

- Vochtigheid van de aarde in de groeikamer is nu wel oke maar...

Aarde moet ook niet constant te vochtig blijven op de langere termijn. Natuurlijk moeten de plantjes ook nog verpot worden naar een grotere pot waardoor de hele zaak wel weer opnieuw op z'n kop zal gezet worden en ik opnieuw op zoek zal mogen gaan naar een goed evenwicht.

De luchtvochtigheid in die kamer blijft toch wel erg snel erg laag. Ik denk er voorlopig eerst over om de schaal waar de potjes nu in staan toch te vullen met water (en de plantjes er eventueel naast te zetten moest mijn arde teveel beginnen lijken op een modderpoel) zodat ik daar toch met nog wat verdamping/vochtigheid zit

 

- Spreiding van de toppen bij de ene plant lukte beter dan bij de ander. Duidelijk te zien dat de ene plant een stuk meer "bushy" is dan de andere. Ik heb nog her en der wat bladeren zitten tucken om wat meer licht door te laten. Anderzijds lijkt het me ook niet ideaal om elke keer opnieuw te blijven klooien met de planten. Weer dat geduld-aspect die met mijn edele delen aan het rammelen is neem ik aan.

 

Tijd om dit alles even te laten bezinken over een hapje eten en een dessertje lemon haze.

 

“Marijuana is a useful catalyst for specific optical and aural aesthetic perceptions. I apprehended the structure of certain pieces of jazz and classical music in a new manner under the influence of marijuana, and these apprehensions have remained valid in years of normal consciousness.”

– Allen Ginsberg / American Poet

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever ietswat droge lucht (komt door de kou buiten) dan op en neer he, vinden plantjes niet leuk, schimmels wel, dus als dat geen probleem is, lekker laten zitten komt vanzelf weer omhoog als het stopt met vriezen

 

marianna ga je jazz van luisteren :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

CRAP :thumbsdown:

 

Bij m'n baby-plantje vrees ik toch al de eerste tekenen te zien van teveel water denk ik.

 

gallery_48047_19681_8360.jpg

 

gallery_48047_19681_27285.jpg

 

Je ziet toch dat de blaadjes wat naar beneden hangen.

Potjes voelen ook vrij zwaar aan.

Ik vermoed dat dit dus aan de te vochtige aarde zal liggen nu.

 

Misschien dat verpotten naar een grotere container kan helpen. Maar plantje is wel nog erg klein.

 

Ik vermoed dat mijn beste optie zal zijn om te zorgen dat ik de luchtvochtigheid in de groeikamers vooral omhoog krijg. Eenmaal die ook meer op peil blijft zal mijn aarde minder snel uitdrogen waardoor ik minder/geen nood meer heb aan dat blumat irrigatiesysteem.

 

Ik kan ook op tijd werken waarbijj ik de planten bvb 's avond water geef en dan de slang van mijn irrigatie uit de bokaal water haal om die er dan in de ochtend terug in de plaatsen gedurende de werkdag.

Dit systeem lijkt me iets omslachtiger en meer werk/klooien, anderzijd is het wel zo dat ik hierbij:

 

- Geen extra kosten meer zou moeten doen...

- ... voor een periode van max 2-3 weken...

(want dit is de periode dat mijn lichten sinds het planten van het zaadje nog op 24H zouden blijven staan)

- ... In een tent waar relatief weinig ruimte is om bvb een luchtbevochtiger te plaatsen.

 

Voor nu gaat de slang van het blumat-systeem even uit de bokaal.

 

Geen huis te houden met dames die te nat staan denkt een mens dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer je de lucht vochtigheid omhoog brengt,

hoe minder het plantje afhankelijk is van haar worteltjes.

 

Ze drinkt niet, en ontwikkeld niet,

Geen wonder dat je potjes zwaar zijn..

 

Bevochtigen hoort dan ook bij stekken, omdat die nog geen worteltje hebben om te drinken.

 

Hoog uit met een planten spray je aarde bevochtigen,

evt afdekken.

En geen water geven..

Zul je zien, dat ze zich zo weer opricht..

 

Maar een paar dagen verlies heb je wel.

En dat is zonde, auto's toch.

Kun je dus ook niet meer goed maken dan.

Anders gewoon een paar dagen meer groei geven voor omgaan naar bloei.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik heb met mijn auto's iets soortgelijks gehad... Ik heb ze in 't begin te weinig voeding gegeven waardoor ze echt klein bleven (aardemengsel zonder voeding en nagenoeg geen vloeibare voeding omdat ik dacht dat dat pas mocht vanaf ongeveer 5 blaadjes per plantje)... Hiermee heb ik een kleine twee weken achterstand opgelopen en dat maak je niet meer goed met auto's. Ik denk, ondanks dat ze prachtig in bloei staan, het wel in gewicht gaat schelen straks. Ze zijn nu ook zo'n 20 cm kleiner als dat ze hadden kunnen zijn.

 

Ik twijfel of ik weer auto's neem de volgende run... Aan de andere kant is het wel lekker eenvoudig kweken en je hebt tegenwoordig echt wel prachtige strains in auto's.

 

Mooie hobby... :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks oude rocker (en uiteraard ook MRGDK)

 

Had ik zo nog niet over nagedacht. Enorm leuk om bij te leren van ervaren growers. :book:

Ik kan al niet wachten om straks thuis te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 feb: Dag 13 en 2

 

Groeikamers:

 

 

- Nog geen zichtbaar leven bij het zaadje shackzilla. We zijn dan ook nog maar dag 2.

 

- Vandaag de thermo-\hygrometer vanuit de bloeitent naar de bovenste groeitent verplaatst. De resultaten zijn zoals verwacht\gevreesd:

 

Bovenste groeikamer (madberry):

Temp: 26-28°

Rh: 10%

 

 

 

Onderste groeikamer (Shackzilla):

Temp: #22-24°

Rh: low

 

 

 

Het verschil (in temp) ligt meer dan waarschijnlijk aan de led in de onderste kamer die z'n warmte naar boven uitblaast (door het rooster dat de 2 kamers scheidt).

Op zich is 26 geen slechte temp en ligt 22 misschien wat aan de lage kant.

 

Bedenkingen:

 

- Ik gebruik voorlopig enkel het rooster als scheiding tussen de 2 kamers. Ik heb nog de bodem van de bovenste groeikamer liggen (dat reflectieve zeil uit dezelfde materie als de tent zelf) als ik dit zou plaatsen op het rooster zal de warmte van de onderste tent normaal wat stijgen en die in de bovenste kamer wat dalen.

 

- Het probleem dat zich dan stelt is de luchtcirculatie in (voornamelijk de onderste van) de groeikamers. In de bovenste kamer staat het ventiatiegat bovenaan en het gaas in de zijkant van de tent open maar gebruikt ik wel een minder sterke ventilator (die prul die ik ergens gevonden had), in de onderste kamer (waar de honeywell staat) heb ik dan enkel het ventilatiegaas on de zijkant van de tent).

 

- Binnenkort wordt het lente/zomer en zal de temp in de tent normaal ook nog omhoog gaan. Geen ramp voor de onderste groeikamer maar in de bovenste zal het al snel te warm worden dan.

 

- Hier is het op dat moment misschien geen slechte keuze om de sterkere ventilator naar de bovenste groeikamer te verplaatsen en op de hogere stand te zetten. Sneller wegblazen van de warmte in de warmtste kamer ofzoiets...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps:

 

- Foto's bij de vorige post en update over de bloeikamer worden asap toegevoegd.

Gsm gisteren vergeten op training. Slim jongen...

 

- Zoals je waarschijnlijk merkt heb ik nog heel veel te leren en proberen. Dit forum gebruik ik zo'n beetje als extra hulp om te brainstormen en mijn gedachten te ordenen, tegelijk veel te lezen en leren van andere, meer ervaren growers. Nu al een dikke merci aan allen die hier -al dan niet onbewust als ik kom spieken op jullie profielen- me hebben geholpen. Ik vind het een zalige zoektocht en kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hier nooit eerder aan ben begonnen. Zoals een goede maat van me die me heeft geholpen bij mijn eerste stapjes al vaak zei:

 

Passie, leergierig zijn, proberen, genieten van t proces... nog beetje passie... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 maart: dag 15 en 4

 

Bloeikamer:

Criticals zitten nu aan dag 15 van hun bloeiperiode. De eerste witte pistils zijn ondertussen zichtbaar bij beide dames.

 

Temp en rh zien er goed uit:

 

gallery_48047_19681_436309.jpg

 

Morgen terug wateren en stilaan eens beginnen kijken naar mijn voedingsschema met bac bloeivoeding.

 

Voorlopig zien de plantjes er oke uit. Ik had ze grazg al wat hoger/groter gezien maar bon... Tijd geven :)

 

gallery_48047_19681_1326307.jpg

 

gallery_48047_19681_1280296.jpg

 

Groeikamers:

 

Nog geen direct zichtbaar leven bij de shackzilla. Mag dan stilaan beginnen komen.

 

Beide potjes kregen wat water (zonder bacto) morgen misschien wat bacto bij doen.

 

De madberry toont wel duidelijk groei.

Ik vermoed dat ik stilaan zal mogen beginnen kijken voor een groter potje.

 

Ik dacht eerst van het direct in de eindpotten te verplanten maar deze zal te hoog uitkomen voor de lage groeikamertjes.

 

135cm:2 per groeikamer (67.5cm per kamer dus) is vrij laag. Gelukkig ben ik er wel in geslaagd mijn leds in die kamers bijna helemaal vovenin de ruimtes te hangen. De onderste lamp blaast uit naar boven door het rooster en de bovenstr lamp hangt onder de ventilatie-tube dus hier wordt de warme exhaust ook niet teveel gehinderd.

 

gallery_48047_19681_3077059.jpg

 

gallery_48047_19681_2874874.jpg

 

Al bij al lijkt het met de temp op dit moment vrij goed te zitten.

Rh in de bloeikamer is ook geen probleem zolang ik tijdig eens sproei met de waterspuit om de toplaag vochtig te maken.

In de groeikamers blijft alles vrij droog.

 

Het is waarschijnlijk dat de worteltjes van de madberry al flink zuigen want de bodem blijft vochtiger en het waterpeil uit het potje (blumat-systeem) is ook duidelijk gedaald.

 

-ik vermoed: wortels zuigen - blumat trekt (container leeg) - vochtgehalte blijft op peil?

 

In het ander potje (zaadje shackzilla) valt het op dat de aarde sneller droog staat en er weinig beweging zit in het waterpeil in de container voor het blumat systeem.

 

Ik heb vandaag de lamp boven de madberry op 18-6 gezet. De lamp boven shackzilla blijft nog op 24u draaien.

 

Binnenkort staan terug een paar inkopen op het programma:

 

- Potjes om mijn seedlings in te verpotten. Wel nog even wat opzoekwerk doen om te beste grootte te bepalen.

 

- Buffertabs, aarde...

 

- ventilator voor groeikamer 1. (De prul heeft het begeven... de verrader)

 

- ... (so many wants, so little cents...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

T kan schelen om in je tentje wat natte uitgewrongen handdoeken op te hangen of op de rand van je potten te leggen, lv gaat dan al rap wat % omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zo'n groen piepschuim ding gevonden in een bloemstukje dat de vuilbak in mocht. Gemerkt dat dit ook goed wat water opneemt en ik zou wel eens proberen om dit (eerst goed nat te maken) en dan in de grozikamer onderin te plaatsen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

T kan schelen om in je tentje wat natte uitgewrongen handdoeken op te hangen of op de rand van je potten te leggen, lv gaat dan al rap wat % omhoog

 

Tenzij, Wardboyd de bedoeling heeft om de plantjes zo klein mogelijk te houden,

is het een goed bedoeld, maar totaal verkeerd advies.

 

Het door jou bedoelde advies, is prima in het geval het gaat om stekken.

Ik heb dat hier al een keer gezegd,,,

http://www.wietforum...ost__p__1489457

 

Wardboyd adviseer ik, om de zaailingen direct over te zetten in hun uiteindelijke pot. 1X verpotten.

Deze potten maximaal met 10% v/h volume in te wateren.

Dit een dag laten staan en dan zonder extra vocht te verpotten.

(Ze staan nl imo veel te nat..)

 

In de bloeikamer, staat het er keurig bij.. :verrygood

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar heb eigenlijk nog geen echt goede referentie voor de grootte van de plant vs. grootte van de potten om er wat zinnigs over te zeggen.

 

Pot hoogte x 3 tot 4 ongeveer.

Een pot hoogte van 11 cm geeft ongeveer een plant van 35-40 cm..

Een pot van 25 cm hoogte, geeft ongeveer een plant van 80-100 cm.

 

Vuist regel dan hé, in jou opzet met licht, zou ik van de onderkant uit gaan.

 

SOG, geeft hele andere effecten trouwens.

Daar groeit maar 1 stengel omhoog.

 

Dat is mijn referentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

U rock oude rocker... (de hoeveelste ben ik al met dit mopje?)

 

Ik ga morgen om potten en ga tot actie over.

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anderzijs... waarom wachten.

 

Madberry in uiteindelijke pot van 25l met de randen afgesneden.

(Zelfde pot als nu in de bloeikamers staan maar zonder die randen zullen ze wel mooi samen in de tent passen.

 

gallery_48047_19681_271689.jpg

 

gallery_48047_19681_2506918.jpg

 

Symbiosis toegevoegd aan plagron light mix met perliet.

Pot wat ingewaterd met bacto van sannie.

 

Nu hopen dat de hoogte van mijn lamp geen te groot probleem zal worden.

 

Uiteindelijk is het wel de bedoeling te gaan mainlinen/scroggen dus ik zal het plantje ook wel laag houden. Plus er zal wel nog iets te knutselen vallen om mijn lamp nog net dat ietsje hoger te krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps:

 

Ondertussen ook het bodemzeil van de bovenste groeikamer geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ochtend in het nieuws:

 

Muahahaha :P

 

It's aliiiivve... shackzilla lives :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...