Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wardboyd

Wat Denken Jullie Van Mijn Kleine Setup

Recommended Posts

Hey jongens,

 

Na mijn eerste keer auto's groeien is dit nu mijn 2e kweek en 1e kweek met fotos.

 

Ondertussen heb ik 2 criticals die net een weekje in bloei staan. Begonnen in een andere tent en tijdens de groei wat probleempjes gehad met te koude temperaturen enzo maar goed. (Alweer erg veel uit geleerd) in de groeikamers zijn mijn madberries net uitgekomen en beginnen aan hun eerste weekje)

 

Ondertussen werk ik met de volgende setup waar ik graag jullie mening eens over hoor:

 

Tent:

Secret jardin lodge 90 (L90)

2 groeikamers boven elkaar van 30x60

1 bloeikamer van 60x60

 

Lampen:

Bloeikamer:

viparspactra reflector 450 (trekt 250w)

Groeikamers:

Spectrabox 180w (trekt 120w)

Bestva 800w (trekt 150w)

 

Ventilatie (intake & circulatie):

Kleine ventilator in elke groeikamer

1 grotere ventilator voor bloeikamer die buiten de tent staat en wind door het ventilatiegaas naar binnen blaast.

 

Ventilatie (outtake in bloeikamer):

Garden highpro 200m3/u

Koolstoffilter prima klima k2600 mini

 

In de groeikamers is voorlopig geen actieve outtake. Ventilatieluiken staan over bovenaan en aan de zijkanten.

 

Extra:

De 2 groeikamers zijn boven elkaar maar zijn gescheiden door een rooster zodat het eigenlijk toch 1 ruimte is mbt afzuiging (voor later).

 

Op dit moment is het hier vrij koud buiten maar door wat te spelen met de verwarming en het openen/sluiten van de vensters in de kamer waar de tent staat kan ik nu mijn temperatuur in de tent gemakkelijk rond de 25° houden.

 

Het materiaal is gaandeweg gekocht van toen ik nog een absolute leek was. Financieel sta ik ook niet echt sterk voorlopig dus ik hoop met deze setup toch een tijdje weg te kunnen zonder al te grote kosten meer te moeten doen.

 

Stap voor stap wat aanpassen en perfectioneren van deze kweektent is voorlopig het doel.

 

Ik gebruik sannie's way op plagron light mix. Groeikamers laat ik voor een 2-3 weken 24u het licht aan, bloeikamer uiteraard 12-12 nu.

 

Ph van mijn leidingwater is een kl*te 8.1 dus heb ik mezelf een ph-meter aangeschaft en ģebruik ik spuitwater om af te zuren naar 6.5.

 

De lampen zijn nog vrij ongetest dus ik ben eens heel benieuwd welke opbrengst ik hieruit kan halen. Is 250g om de 10tal weken hier een oké schatting of maak ik mezelf illusies?

 

Ik heb de criticals beide getopt en beetje aan mainlining gedaan, 1 van de 2 planten heb ik 2x getopt om het verschil te zien (leerproces :P)

 

Ik maak me beetje zorgen over de grootte van de bloeikamer en heb eigenlijk nog een secred jardin dr90 van 90x90 staan.

 

Mogelijks worden in de L90 ooit de 2 groeikamers van 30x60 kamers voor 2x2 zaailingen, de bloeikamer wordt dan groeikamer van 60x60 voor 4 plantjes en dan gebruik ik de dr90 van 90x90 als bloeitent.

 

Dan kom ik echter zeker nog een goede bloeilamp tekort dus als jullie hier aanraders hebben... ;)

 

Thanks for reading

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, alleen foto's zeggen natuurlijk meer dan woorden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gaaf uit wardboyd! ik heb n vraagje voor je , hoe is de lichtdichtheid tussen de twee kamers? ik wil over n tijdje de lodge120 kopen als moeder/stek/droog tent, dus moeders in de grote kamer en zodra de stekken in voorgroeipotjes kunnen, gaan die naar de grote kamer, en de moeders in de kleine, zodra ik in mn mammoth geoogst heb gaan de voorgegroeide in de mammoth voor bloei, en droog ik in de grote kamer van de lodge. maar hoe bevalt deze tent jou?

Groetjes en bedankt alvast,

R.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wardboyd, je kan beter de BBcode kopiëren en dan plakken in de replay, dan krijg je als het goed is dit te zien:

gallery_48047_19681_2758487.jpg

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip Xaim.

 

Rocking pot,

Ik heb eigenlijk niks te klagen. Gewoon een kwestie van de tent zorgvuldig ineen steken. Ik liet telkens in elk compartiment 1 lamp branden, licht in de kamer uit en dan eens spieken door een kiertje of de andere kamers volledig donker waren. Heb ik geen enkel probleem mee.

 

Wat wel een potentieel probleem is (toch zeker bij de l90) is de hoogte van de tent. 135 is niet hoog. Gelukkig kan ik hier met mijn leds wel nog verder. Ik denk wel dat de l120 hoger is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt de 120 is geloof ik 145 hoog, maar ik denk voor alleen moeders en kinderen dat dat meer dan genoeg zou moeten zijn.

wat voor lampen heb jij nou in de grote ruimte hangen? t lijkt tl maar dan hangen ze toch veel te hoog boven je planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ga ik volgen :specool :specool :specool

nix mis mee

hoeveel liter zijn die potten ?

want die bloeiruimte is 60 x 60 zeg je .

maar zo met die maat 45 ers op de voorgrond heb ik ook geen idee van de groote van de ventilator .

want dat lijkt hier bij mij op de 19 inch lenovo wel een droogkap in een kapperszaak .

ruimtelijk moet ik het nog wat op de juiste waarde schatten .

maar 520 watt aan licht zie ik er niet aan af .

en dat vind ik al niet echt klein meer .

 

rieleks chill en laters

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Enkele foto's van de groeikamers:</p>

<p> </p>

<p>gallery_48047_19681_3252869.jpg</p>

<p> </p>

<p>gallery_48047_19681_2469296.jpg</p>

<p> </p>

<p>gallery_48047_19681_3141839.jpg</p>

<p> </p>

<p> </p>

<p>gallery_48047_19681_3302811.jpg</p>

<p> </p>

<p>gallery_48047_19681_720995.jpg</p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto's van de bloeikamer is het nog even wachten want de dames zijn aan het dutten.

 

gallery_48047_19681_12639.jpeg

 

De potten zijn 25l maar zijn eigenlijk zijn ze net te groot voor de oppervlakte van de tent. Ze steunen wat op elkaar: geen groot probleem maar het werkt niet handig en ziet er ook niet uit :)

 

Ik ga nu deze groei afwerken in die potten en nadien zien wat ik als oplossing ga gebruiken: ofwel andere potten (ik heb nog ronde 20l staan) ofwel proberen de bovenste rand van deze potten af te snijden zodat ze beter passen.

 

De ventilator in groeikamer 1 (boven) is een prul maar levert een fijn briesje zodat de (warme) lucht verder naar boven en buiten wordt geblazen.

 

De ventilator in groeikamer 2 (onder) is een honeywell chillout tafelventilator met 2 standen (gewoon lo en hi) die naar de wand gericht staat.

 

Geen tl hoor, allemaal led. Modellen kan je in mijn 1e post terugvinden normaal.

 

Update met bloeikamer komt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update voor de bloeikamer:

 

gallery_48047_19681_4037910.jpg

 

gallery_48047_19681_1766312.jpg

 

gallery_48047_19681_2769935.jpg

 

gallery_48047_19681_3693925.jpg

 

Huidige timetable:

 

Bloeikamer:

2x critical

Staan nu 10 dagen in bloei

 

Groeikamers:

2x sannie's madberries

Zaadjes beide 10 dagen geleden geplant.

1 is al goed op weg, het andere zaadje kwam bij het wateren wat los en heb ik mee zitten klooien om terug in de grond te krijgen. 1e blaadjes zijn al te zien dus het zaadje is al open gegaan (levensvatbaar dus) maar moet zich nog rechten. Beetje achterstand om mee te beginnen dus maar dat komt wel nog goed.

 

Vanaf nu komen er regelmatig updates voor de hele tent.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeten (extra):

 

De hoogte van de lampen had ik nog niet laten weten. Bij deze :)

 

Bloeikamer:

Net geen 50cm boven top van de planten.

 

Groeikamer:

Net boven 25cm boven de plantjes/zaadjes.

 

Bij de groeikamers zat ik wat mer het probleem dat het erg snel heel erg droog kan worden. Ik vulde eerst de schaal tot bijna halfvol met water bovenop het wateren van de potjes zelf (gezien de wortels nog niet genoeg kunnen ontwikkeld zijn denk ik niet dat er al erg veel zuigkracht in mijn aarde/wortels zit)

 

Zelfs op deze manier was alles na 1 dag telkens bijna kurkdroog.

 

Den dezen gaat op zoektocht naar floralux en komt het volgende tegen:

 

gallery_48047_19681_2779904.jpg

 

Nog geen ervaring mee maar voor €10 kan een mens al wel eens een risicootje lopen dacht ik. Dus here goes.

 

Ik probeer eerst eens een dagje zonder bij te wateren. Ik zie morgen of het niet nog steeds te droog is om enkel hiermee te werken. Ik vermoed van niet. Maar dit kan misschien toch helpen om het in de 24u tussen bewateren in misschien toch niet volledig uit te laten drogen.

 

Morgen komt er nog een dag. Wat een fijne hobby is dit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 feb.

Dag 10

 

Bloei:

1l water

Ph 6.6

Sannie's bacto toegevoegd

Gesproeid om toplaag overal goed nat te maken en wat in de ruimte gespoten.

Rh zat maar op 25%.

 

Groei:

In de ruimte gesproeid en voldoende in de potjes gesproeid om de toplaag vochtig te maken/houden.

 

Water in de sprayfles is ook afgezuurd met spuitwater.

 

Temperatuur is nu 22.5° maar het is al 22u dus het is buiten ook alweer wat frisser.

 

De 1ne critical blijft wat achter lopen op de ander. Deze heeft tijdens het mainlinen te kampen gehad met een gespleten stam. Mooi afbinden en alles is nu in orde maar ze heeft hier toch wat vertraging opgelopen vrees ik.

 

Balen dat zo'n rookie-mistakes (split stam, te lage temp tijdens groei) me deze groei al een hoop vertraging hebben doen oplopen. Ik maak me (voorbarig?) Zorgen over m'n buffertabs gezien de groeifase een stuk langer heeft geduurd dan het eigenlijk moest. Hopelijk houden die het nog uit tot het eind. Uiteraard komt er binnenkort ook nog wel bac bloeivoeding bij dus dat komt wel goed vermoed ik.

 

Morgen komt nog een stukje knutselen:

Gezien de ventilator voor de bloeitent buiten de tent staat en lucht naar binnen blaast maak ik me wat zorgen over lichtlekken door het ventilatigaas. Op dit moment is er een voorlopige oplossing waarbij ik dat hoekje van de kamer afscherm met een doek maar hierdoor trekt de ventilator ook minder goed en minder verse lucht. Het ziet er op dit moment ook nog maar amateur-hour gefixt uit.

 

Het doek wat weggetrokken (maakt toch niet uit tijdens de 12 uren licht) zorgt voor een aangename verse bries waar de dames mooi op dansen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11

 

Temp in de bloeikamer is terug wat te laag. Ligt rond de 19.5°. Verwarming in de kamer terug vollen bak zetten dus. Scheelt vaak wel een aantal graden.

 

Na 1 dagje testen van dat irrigatiesysteempje is het water is de potjes al met bijna de helft gezakt. De grond in de plantenpotjes voelt wel nog vochtig aan dus het helpt zeker tegen de uitdroging.

 

In de groeikamers heb ik wat water respoten in de ruimte om de luchtvochtigheid terug omhoog te krijgen want die blijft wel nog steeds laag bij dit systeem. In de bloeikamer was dit niet nodig. Hier zit ik nog met een kleine 60% (gisteren laat nog water gegeven, temp wat laag dus minder verdamping etc...)

 

Het blijft nog wat zoeken om de ideale condities te vinden lijkt me...

 

gallery_48047_19681_902998.jpg

 

gallery_48047_19681_2294898.jpg

 

gallery_48047_19681_4408352.jpg

gallery_48047_19681_622222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 19u30

 

Beslist in de bloeikamer de toppen wat beter te spreiden van de dames. Ik gebruikte kleine snelbinders en houten stokjes om de plant aan te bevestigen.

 

gallery_48047_19681_1702789.jpg

 

gallery_48047_19681_5558499.jpg

 

gallery_48047_19681_587352.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

2e zaadje madberry is dood. Snik...

Shackzilla de grond in.

 

Day 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey y'all,

 

gezien dit niet zozeer meer een topic is over mijn setup allen maar stilaan begint te veranderen naar een growlog heb ik beslist miin topic te verhuizen/nieuwtje te maken.

 

Kan je terugvinden via volgende link:

http://www.wietforum.nl/topic/124159-kweekverslag-secret-jardin-lodge-90-l90/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik erg jammer vind is dat je weinig bezoekers hebt terwijl je een mooie kweek lopende hebt.

Mooie setup ook.

 

 

Dus bij deze :

 

Bezoek ! :lol:

 

 

 

Hou ze groen...

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :)

Misschien haalt de andere nog wel wat extra volk naarmate die vordert ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het helpt ook niet als je een kweekverslag bij "micro vragen" gaat openen. Maar toch succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...