Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Jay's Crossroads Mineraal Vs. Bio (Jay Vs. Sannie's Way)

Recommended Posts

Dag lieve kijkbuiskinders,

 

Zoals sommige weten wil ik langzaam de stap gaan maken van mineraal kweken naar een biologisch wietje. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot :likken: . Van mijn huidige kweekje heb ik twee stekken genomen. Het betreffen NL5xSkunk stekjes van plant #5. Te vinden op pagina 5 van mijn speeltuin. De zaadjes komen van mr. Nice en het kweekje gaat niet zonder slag of stoot (TMV).

 

Goed, wat gaan we hier doen? Heel simpel: Nog één laatste run in de Tneon kast. Twee stekjes van dezelfde plant. Links wordt mineraal bijgevoed. Rechts gaat Sannies way.

 

gallery_25614_19643_3082072.jpg

 

 

Links: Smart pot met pakweg tien liter Canna terra proffesional. In de groei zuur ik af 6,2-6,5 met ph- eveneens van Canna. Bloei voed ik bij met terra flores en pk13/14. Dit is voor mij een beproefd recept gebleken.

 

gallery_25614_19643_2307296.jpg

 

Rechts: Plant staat in een smart pot met 10 liter Mills light mix (overigens wel mineraal) . Het grondje is een week eerder al ingewaterd met bacto en er zit symbiosis (myco) doorheen. Twee buffertabs en vanaf derde week wordt bijgevoed met BAC bloom.

 

gallery_25614_19643_1622196.jpg

 

 

Eerlijkheid gebied te zeggen dat het stekje in de minerale bodem al iets beter was aangeslagen, meer worteltjes had toen ze de grond in ging, maar als het goed is maken de myco's straks alles goed :whistle: .

 

Goed we wachten het lekker af, ga er een scrog netje bovenhangen om strek op te kunnen vangen. Vragen en reacties zijn welkom!

 

:wave: Jay

Edited by Jaymaestro
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey het is nog rustig hier, kan ik mooi op de eerste rij plaatsnemen :specool

 

:popcorn: :smoke :bier

 

 

Succes!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er een stoeltje bij :D ben benieuwd wat het verschil zal zijn. Wel jammer dat het stekje van de biokant iets minder is, maar wie weet haalt zij de ander in :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er een stoeltje bij :D ben benieuwd wat het verschil zal zijn. Wel jammer dat het stekje van de biokant iets minder is, maar wie weet haalt zij de ander in :P

 

Had helaas maar twee stekken per plant genomen en wilde wel per sé dezelfde plant gebruiken. Heb geduldig gewacht tot ze allebei wortels hadden :P . Het komt vast goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waarom je ze wat meer links in de pot heb gezet, of is dit nu een hele domme vraag van mij ?

 

Ik denk voor een betere verdeling in de breedte Green ;)

Domme vragen bestaan niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een leuke thuiswedstrijd maar i.p.v. Canna had ik liever een vergelijking gezien tussen GHE en organisch. Dan kon de uitslag je nog wel eens verrassen! Desondanks, veel succes! :vape:

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er een stoeltje bij :D ben benieuwd wat het verschil zal zijn. Wel jammer dat het stekje van de biokant iets minder is, maar wie weet haalt zij de ander in :P

 

Had helaas maar twee stekken per plant genomen en wilde wel per sé dezelfde plant gebruiken. Heb geduldig gewacht tot ze allebei wortels hadden :P . Het komt vast goed.

 

Goed komt het sowieso, we wachten geduldig af. Laat de foto's maar komen :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waarom je ze wat meer links in de pot heb gezet, of is dit nu een hele domme vraag van mij ?

 

Linkerhelft van de kast zitten buizen dus potten staan meer naar rechts.

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nog niemand die relaxfauteuil gezien??? Van de partij....... verwarminkje aan.... :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 planten is het lastig te vergelijken misschien was de een zoiewzo al beter dan de andere

 

canna voeding is effectief maar verwatert je bent er veel van nodig vergeleken met de meeste merken

 

succes verder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon voor de bloei beetje snoeien tot ze gelijk lijken :icecream:

iedereen er mee eens dat het zo de beste vergelijking wordt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stek links is veel beter ontwikkeld, dus een echt eerlijke vergelijking wordt het niet. Dat je het probeert kan ik alleen maar toejuichen. Er wordt veel te veel (na-)geblaat op dit forum zonder meningen te onderbouwen met feiten of eigen ervaringen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_19643_3931804.jpg

 

 

Echt eerlijk lijkt het nu inderdaad niet hea :likken:. Heb de linker ook al getopt twee dagen geleden, moet echt een netje gaan spannen, maar het bio kutje moet eerst wat de lucht in. Deze had gelijk de dag na het overpotten al moeite. Ik vermoed dat wellicht een van de tabs iets te dichtbij geplant is. Hoe dan ook, inmmiddels is ze wel aangeslagen en verkleuring gaat niet verder door:

 

gallery_25614_19643_933720.jpg

 

 

Ik kan natuurlijk gewoon meer van dit soort testjes achter elkaar doen. Bovendien. De smaak kunnen we in ieder geval gaan vergelijken! :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel vroeg niet?

 

Ze gingen als de brandweer in de andere kast. Wil niet een derde keer achter elkaar weer te weinig ruimte hebben :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar heb eerder onder led niet meer strek dan normaal ervaren.

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 5 dagen 12/12

 

Weinig te melden nog. ga er lekker met de zweep over. Mineraal houdt een voorsprong.

gallery_25614_19643_876880.jpg

Edited by Jaymaestro
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd : foto's van 1 april (geen grap) op 21 dagen 12/12

 

Het gaat allemaal best aardig. De minerale plant domineert de bio plant nog steeds flink. Heeft ook meer dorst. Ben sinds een paar dagen begonnen met terra flores (7ml/l) en zal vanaf vandaag ook voorzicht wat met BAC bijvoeden aan de bio kant. Het blijft mooi groen, maar ik heb veel vijf vingerig blad. Heb zelf het idee dat dit vaker voorkomt met stekken... wie het weet mag het zeggen. Voor nu in ieder geval steady! :vape:

 

gallery_25614_19643_154360.jpg

 

gallery_25614_19643_1663755.jpg

 

 

Edit: Ook sinds gisteren de 2700K lampen erin gedraaid. :icecool

Edited by Jaymaestro
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...