Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kees502

Blad Problemen Co2

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Naar aanleiding van wat blad problemen toch maar besloten wat afbeeldingen te posten😎

 

Hier wat info:

Amnesia

Cocos slabs

CO2

0pticlimate

750 Watt pm2

Lamp\plant afstand 60cm.

Temperatuur 28\29 graden

 

 

Het gaat om uitgedroogd blad !

Elke cyclus vanaf week 5\6 beginnen de planten uitgedrogings verschijningen te vertonen.

Het begint met blad randjes die iets omhoog gaan staan.

Dan krullen ze naar boven.

Daarna worden ze net zo droog als beschuit en kan ik ze zo verpulveren😏

 

Ik moet zeggen dat het wel een droge ruimte is bij start rv30/40% naarmate planten groter worden 50%

Dit heefdte maken dat ik met 750w pm2 draai.

 

Blad temp heb ik gemeten en is +_ 27graden dit moet dus omlaag

Vraag : vuistregel afstand lamp plant 10% van het watage in mijn geval zou dit moeten zijn 750w=75cm.Nu begrijp ik dat een 600w lamp meer warmte uitstraalt dan een 400w lamp en een 1000w lamp meer dan een 600w Enz...Maar in mijn geval heb ik op een rij gewoon wat meer 600watters opgehangen dus is mijn theorie dat ik per bulb nog nog steeds de zelfde stralingstemperatuur uitstraal als met 600w pm2 omdat de warmte beter verdeeld is.

Hoe denken jullie hier over ?

Of rest er niets anders dan mijn lampen hoger te hangen ?

 

 

gallery_48287_19675_1904557.jpg

 

gallery_48287_19675_769548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er op dat de planten last hebben van de stralingswarmte van de lampen als ik het zo ziet. misschien heeft iemand anders er een andere mening over.

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdamping probleem misschien is het te warm? Maar daar was je zelf al achter gekomen. Co2 toevoegen, misschien ook aptus regulator. Geef je elke dag water?

 

Greetz CD

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdamping probleem misschien is het te warm? Maar daar was je zelf al achter gekomen. Co2 toevoegen, misschien ook aptus regulator. Geef je elke dag water?

 

Greetz CD

 

Hoi cd

Ik geef zekers genoeg drinken slabs staan op Deense bodems aangesloten op wasmachinebak dagelijks 20% drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de temp omlaag te krijgen zou ik zeggen....

 

Of schakelen tussen de lampen, om en om zeg maar. In ieder geval ASAP actie ondernemen.

 

Blazen de fans trouwens wel onder de lamp? Op de foto lijkt het alsof ze op de lamp zijn gericht.

 

Succes, Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi cd

 

Schakelen tussen lampen zou ik nooit doen

 

Denk eraan toch de lampen iets hoger te hangen .

 

De positie van de Finnen kunnen idd beter maar blijf lastig in die klote tenten....

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per bulb straal je dezelfde warmte uit, maar per m2 komt er meer warmte naarmate je meer watts per m2 hangt.

 

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt zonder co2, of draai je stug elk rondje mét?

 

Vennen zouden onder de lamp door moeten blazen.

 

Volgens mij is het ook te droog. Droog icm warmte en CO2 is geen goede combi.

 

Simpele manier om te pogen verbetering te krijgen, lampen stuk omhoog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per bulb straal je dezelfde warmte uit, maar per m2 komt er meer warmte naarmate je meer watts per m2 hangt.

 

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt zonder co2, of draai je stug elk rondje mét?

 

Vennen zouden onder de lamp door moeten blazen.

 

Volgens mij is het ook te droog. Droog icm warmte en CO2 is geen goede combi.

 

Simpele manier om te pogen verbetering te krijgen, lampen stuk omhoog.

 

Finnen hangen idd niet ideaal maar krijg deze nu niet lager meer .

Ik heb het zelfde probleem ook zonder Co2...

 

Beste lijkt me idd om de lampen hoger te hangen.

twijfel alleen of dit niet ten koste van me onderbollen gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever 200gr minder compact dan 2kg minder opbrengst door verdampings problemen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is raar ..

met co2 zou ik direct co2 de schuldige bevinden.

co2+ een lage rv is een no go.

maar misschien is je ruimte standaard al te droog.. hoe hard zuig je af ?

 

er is namelijk best veel lichtdruk+ir straling op 1m2.

en als je ruimte dan ook nog kurkdroog is wordt het lastig voor je plantje om alles bij te houden.

 

ik zou het graag wat droger willen in mijn ruimte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wiekspiet zegt, het gaat je zo meer kosten. Gewoon lampen 20cm omhoog en kijken wat er gebeurt, volgende ronde proberen alles beter te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is raar ..

met co2 zou ik direct co2 de schuldige bevinden.

co2+ een lage rv is een no go.

maar misschien is je ruimte standaard al te droog.. hoe hard zuig je af ?

 

er is namelijk best veel lichtdruk+ir straling op 1m2.

en als je ruimte dan ook nog kurkdroog is wordt het lastig voor je plantje om alles bij te houden.

 

ik zou het graag wat droger willen in mijn ruimte..

 

No go zou ik t ook weer niet willen noemen :yummy: :yummy:

 

Ruimte is een tent zou je opzich geen droogte probleem hoeven te hebben maar in combinatie met c02 generator veel licht en dan ook nog eens met slabs die niets verdampen word het krab met de Rv..

 

Ik heb een 2500m3 afz. En dim deze helemaal terug met een dimmer slechts voor wat onderdruk over te houden.

 

Volgende keer maar weer eens worteldoek gebruiken waar ik al decennia terug van af ben gestapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever 200gr minder compact dan 2kg minder opbrengst door verdampings problemen toch?

 

Ik denk niet dat het om verschillen gaat van 2kg op dit oppervlakte .

Daarbij heb ik ondanks de uitdrogingsverschijnselen /verbrandingsverijningen steevast goede opbrengsten.

 

Wat ik verder ook typisch vind is dat hier en daar ook korttere planten staan die dus wel 70cm. Afstand hebben en geen uitdrogingsverschijnselen hebbena er niet beter uitzien dan de de planten die dat wel hebben .

 

 

Maar ik denk toch dat ik ze maar wat hoger hang en kijken wat deze ronde brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

middelste rij sowieso een stuk omhoog knallen. van die heb je geen wand verlies.

 

en fans die in je kappen blazen is nooit goed. zo blaas je hete lucht je hele tent rond. hangen er ook vrij veel. zie 4 grote ventilators op een klein stuk hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tevens denk ik dat de wanden van je tent een beter reflecterend vermogen hebben dan je fans ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tevens denk ik dat de wanden van je tent een beter reflecterend vermogen hebben dan je fans ;)

 

Waar zou jij ze hangen dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het eens met wat supernoob zegt 750 per m2 houdt niet rekening met warmte en overlapping

 

ik zou de lampen omhoog doen, en wat is je LV en hoeveel ppm geef je in welke week?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tevens denk ik dat de wanden van je tent een beter reflecterend vermogen hebben dan je fans ;)
Waar zou jij ze hangen dan ;)

 

Tussen de lampen in lijkt mij het meest logische. Dan blaas je ook minder op je lampen. Weet alleen niet of je tent die ruimte biedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ding wat er hier nodig is....

 

Een dimlux maxi controle met tem/lv/blad temp camera. Dan VPD meten. Je verdamping gaat gewoon te hard.

Met het aflezen van je VPD kun je dit prima sturen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

had in tentjes altijd clip fans hangen. kun je mooi tussen je gewas en lamp heen laten blazen. hoeft niet zo groot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tevens denk ik dat de wanden van je tent een beter reflecterend vermogen hebben dan je fans ;)
Waar zou jij ze hangen dan ;)

 

Tussen de lampen in lijkt mij het meest logische. Dan blaas je ook minder op je lampen. Weet alleen niet of je tent die ruimte biedt

had in tentjes altijd clip fans hangen. kun je mooi tussen je gewas en lamp heen laten blazen. hoeft niet zo groot.

 

 

Cannari

Ik ben hier ook voorstander van maar zoals ik zal zij kan ik er nu niets meer aan veranderen.

 

Ik heb speciaal op een Oversize pijpje de metalen Wandclips laten lassen met een vleugelmoertje laten lassen zodat ik mee kan schuiven met de hoogte van de plant.

Deze schuif ik al over de stang van de tent tijdens het opzetten.

Alleen zit er bij deze tent een belachelijk dik verbindingsstuk van plastic waardoor ik niet verder kan zakken .

 

Suppernoob

Ik ga geen 15x600w op een paar clip finnetjes laten draaien die dingen zetten nog geen eens een vloetje in beweging en zwenken niet niks.

 

Zie verbindingsstuk waardoor Fin niet kan zakken!

gallery_48287_19675_955852.jpg

 

 

Op deze stang heb ik het probleem dus niet en kan ik vrij mee schuiven met de hoogte van de plant.

gallery_48287_19675_1869788.jpg

 

 

 

 

gallery_48287_19675_1257154.jpg

gallery_48287_19675_1257154.jpg

 

1 ding wat er hier nodig is....

 

Een dimlux maxi controle met tem/lv/blad temp camera. Dan VPD meten. Je verdamping gaat gewoon te hard.

Met het aflezen van je VPD kun je dit prima sturen.

 

Absoluut eens beste wat er is , en heb dat soort spul ook allemaal gehad alleen begin er niet meer aan gezien de kosten voor je het weet ben je het tegenwoordig al weer kwijt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...