Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Nieuwe Lamp Kopen Dimlux Ervaringen

Recommended Posts

denk niet dat dat verhaal opgaat de waarde blijft gewoon gelijk of je nou een kier van 10 cm hebt of 40cm.

 

buiten waardes liggen tussen de 300/400PPM

afhankelijk waar je woont.

zo zou hij langs de snelweg hoger kunnen zijn als op het platteland, het is ook maar hoe je het interpreteer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 is vrij snel verbruikt, dus als je je raampje iets verder openzet, zou het kunnen schelen.

Maar ik denk met jou dat een kiertje van 10 of 40 cm niet veel uitmaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe klinkt bekend

 

Ik zei tegen men vrouw dat de dimlux een ‘betere’ lamp is.. had niet verklapt dat ie 2x zoveel stroom verbruikt dan de gavita pro 600w :P

 

Tot de stroom rekening kwam hehe

haha ja dat is zo'n ding. Dat gooi ik straks gewoon op de droger die we aangeschaft hebben :P.

 

@kees Deed zelf altijd lucht aanzuigen vanaf de slaapkamer. Hijgen we de hele nacht over de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatst een dimlux lamp gekocht. heb alles al gehad, gavita, papilon , ocl. dimlux is mn favoriet. denk merendeels omdat hij er gewoon heel gaaf uitziet, lol. maar boosten tot 720 watt en mogelijkheid om af te zuigen direct van de lamp vind ik nice.

 

Bij actieve afzuiging tot 5*C ruimtetemperatuur verlaging

 

ik ben benieuwd of iemand dit hier al eens heeft geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is het bij mij ook hoor. Het oog wil ook wat. En wil toch gaan proberen er zelf een controller op te programmeren. Valt me sowieso op dat er een stuk minder hitte vanaf komt. Dan mijn klassieke ballast. Ja dat afzuigen van de lamp heb ik ook bekeken, maar dat is filter technisch zo lastig. Het moet toch je ruimte uit. Volgens mij is dat toch beter met opticlimate gesloten systemen. Dan filter afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm denk niet dat je lucht vanuit de lamp hoeft te filteren. maar zou me er ook niet prettig bij voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een kweekje verder inmiddels, maar prima spul die Dimlux. Heb exact hetzelfde gedaan als de kweek ervoor met een standaard 600W/ballast. En het heeft toch wel 15/20% meer opgeleverd, maar afzuigen van die lamp zonder filter gaat hem niet worden. Had een nieuwe metalen softbox opgehangen in de kweekruimte . De naden van de box vergeten af te plakken. 4 weken bloei en ik rook de Super Lemon Haze aan de verkeerde kant lol. Klein lekje is al genoeg. Denk dan ook zeker niet dat je er met zo'n lamp mee wegkomt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slang afvoer lamp uit laten komen bij de filter, weg geur probleem en toch de kap 'actief' koelen.

Ik begin er niet aan want met verhangen vd kap moet je dan weer dingen verzinnen om de slang niet de doorstroom te gaan laten belemmeren omdat ie in een te grote bocht gaat hangen of er deels haaks op komt te staan.

Heb je nog iets gedaan gekregen met programmeren op een eigen controller van de Dimlux?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij een iets groter hok hebt of bv 2 ruimtes met dimlux en je wilt actief afzuigen.

Dan kun jij een pvc leiding boven op je lampenrail maken en flexibele stukken maar de lamp en aan de eind vd de rail.

Zodoende kun je de hoogte nog veranderen zonder al teveel problemen.

wat mijn voorkeur dan heeft is een stuk aftimmeren en hier je lucht inblazen vd lampen en de ruimte, en hier je filters in hangen en dan uitblazen.

Wat lostchild zei tegen de filter aan is ook mogelijk als je niet de ruimte hiervoor hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...