Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Domination

Voor Het Eerst Hasj Maken

Recommended Posts

Ik heb nog nooit hasj gemaakt, en ik hoop hier van anderen te leren.

Hasj wil ik van knipafval maken, en zien of ik hiermee goedkoper uitkom dan bij de coffeeshop.

 

Hoeveel gram hasj haal je uit bijv. 100 gram knipafval?

 

Is het goed te doen met een zeefbox?

Online zie ik ook dat er apparaten ervoor te koop zijn, die een andere manier gebruiken.

Zijn er grote verschillen in kwaliteit en wat het oplevert kwa hasj, hoe je dit maakt?

 

Wat ik hoop is dat er een mooie plak hasj van over blijft, dus een hasjpers is nodig. Welke gebruiken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Domination,

 

Als het goede knip is 2-10gram, ik zou zeggen probeer het en maak er hier een verslag van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... http://www.wietforum.nl/topic/124114-wietolie-ervaringen/page__st__20__p__1488508#entry1488508 met cbd olie bezig?

 

Koop een flesje pure drinkalcohol, en maak je zelf een lekkere 50~100 ml olie van het knipafval. Gooi de cbd olie bij je thc olie, en je hebt een leuke cbd:thc ratio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, hasj komt aan op een goede mesh van je gaas, in microns uitgedrukt

dus zou ik voor een polinator gaan bijvoorbeeld.

ook omdat je deze in de vriezer kunt zetten ,

dus liefst vrieskist.

opbrengst tussen de 4 en 8 % goede kwaliteit en nog een extra 4 a 6 % commerciele klop.

qua knip zou ik voor handknip gaan

trim van een machine heeft slechte opbrengst

 

hasjpers voor mooie blokken zul je zelf moeten maken denk ik.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zeefdruk raam, ff knip in de vriezer en gaan, verbaas me altijd over de hoeveelheid die er nog afkomt :)

 

Precieze aantal geen idee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hutselflutsel,

 

Hoe herken je goede knipafval?

 

Door te ruiken, het moet 'lekker' en fris ruiken (Nat, liefst meteen verwerken). Droog (gecurred, >2 maand) heeft mijn voorkeur, moet het al een beetje een hash bouquet hebben. Ik ben fan van Polm, vandaar :popcorn:

 

Dus geen baal hooi, of schimmels of ander gedoe want dat wordt nooit premium hash.

 

 

Kijk op internet trichomen hier zie wat je moet zien, amber kleurig en/of gebroken wit. Dit is de werkzame stof, die gaat scheiden van het blad middels een zeef. Om vervolgens te persen tot een blokje.

 

Beoordelen wat voor knip je hebt, doe je door met een vergrootglas/zakmicroscoop te onderzoeken. Kijk eerst op een groot blad ver van het steeltje af. Vergelijk dat met een topje klein blaadje. Dan zie je hoe dichter bij de bloemen/top hoe meer trichomen. Mits goede wiet en onbewerkt.

 

Beoordeel of de partij uit grote en/of kleine bladeren bestaat. Kleine bladeren hebben vaak meer trichomen, dus een hoger percentage trichomen per cm2 = meer opbrengst per gram afval.

 

Na het zeven, kun je van het restant nog wietboter maken. Een euro roomboter, en spacecake bakken. Werk het niet heb je toch nog een cake :)

Edited by Hutseflutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak zelf van mijn knip afval Isolator. Heb zo'n bubble O lator machine gekocht met wat zeefzakken. Die machine is in essentie gewoon een camping wasmachine. Paar goeie zeefzakken kan je zo online bestellen. En in plaats van de machine kan je ook gewoon een emmer gebruiken en zelf goed mixen. Vind het wel prettig op de Ice manier dat je ijs gebruikt om je Hash uit te filteren en dus niet hoeft te rommelen met vluchtige stoffen en verdamping en alle gevaren die daarbij horen. Leuk ook midden in de winter in de supermarkt 20 zakken ijsblokjes kopen. Dan staan mensen toch raar te kijken :D

 

Hoeveel er per gram af komt durf ik niet echt te zeggen. 1 op 10 is wel een veilige gok 100gram knip = 10 gram ice.

Persen doe ik nooit vind de Ice korrels altijd wel makkelijk. Hoef ik niet meer te brokkelen ook. Bam in de pijp en knetter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, alles met trichomen is oplosbaar in alcohol toch?

of doelde je p:

spikkels ice in je olie?

dan denk ik dat dit brokjes blijven en niet geheel oplost

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concentraat lost prima op in warme olie(au bain marie), of die kruimels dat ook doen weet ik niet, gewoon even een proefje doen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...