Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje Seeking The Solution, Second Attempt 3X White Gold 1X Purple Bud

Recommended Posts

Een paar dagen geleden lukte me het niet om foto's te uploaden hier en nu weer niet, krijg error, dus maar weer kopiëren .

Bloeidag 62 Trichs ondergelegen topjes

 

large.5b4cef363be0b_Bloeidag62Trichomesonder(7).jpglarge.5b4cef293d536_Bloeidag62Trichomesonder(6).jpglarge.5b4cef206de59_Bloeidag62Trichomesonder(5).jpglarge.5b4cef161a310_Bloeidag62Trichomesonder(4).jpglarge.5b4cef0bcfbdb_Bloeidag62Trichomesonder(3).jpglarge.5b4cef01ee75c_Bloeidag62Trichomesonder(2).jpglarge.5b4ceef870417_Bloeidag62Trichomesonder(1).jpg

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mellow:

De bitches zijn vol voor de tweede bloei gegaan. Het doet me eraan denken dat ik ooit een opmerking heb gelezen van een forumlid die beweerde dat wanneer je tegen einde bloei steeds minder water en voeding gaat geven (omdat ze ook minder nodig hebben), de dames dus JUIST over het algemeen in de 2e bloei schieten, omdat je je als kweker aanpast aan de wensen van de dames, waardoor ze zich zo lekker blijven voelen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar het is nu de 2e keer op rij dat de krengen minder drinken, omdat de tensio dat aangeeft en heb ik dus ook als zodanig steeds minder gegeven en ik krijg ook nu gewoon weer de 2e bloei eroverheen, zet wel te denken.

 

Ik had ze graag willen omhalen woensdag/donderdag, maar op basis van de trichs zou ik zeggen dat ze nog wel minimaal 10 dagen mogen, wat vinden jullie, gegeven dat je je niet dient te laten afleiden door de 2e bloei ?

Betekent waarschijnlijk dat ik de dames ga voorzien van een automatisch bewateringssysteem, want donderdag knijpen we er lekker een paar dagen tussenuit en komen maandag pas terug. Ik ga ook geen bekende vragen om de dames te verzorgen. Het maakt simpelweg deel uit van de allereerste regel die we in stand willen houden en dat is gewoon discreet zijn.

Nu maak ik mij zeker geen zorgen over de watergift, maar meer vanwege het feit dat het best nog wel eens erg warm zou kunnen worden komend weekend en ik helaas niet op afstand de aanvoertemperatuur kan regelen, daar waar ik dit eerder zelf prima kon handelen met koelelementen. 

Ik moet er dus rekening mee houden dat de dames in dat geval 35 graden kunnen verwachten, niet iets om blij van te worden lijkt me op einde bloei. Enigste wat ik me kan bedenken is dat ik de lamp ga dimmen, vlak voor vertrek. Ik had ze misschien zelfs gewoon permanent uit willen doen, omdat ik sowieso de dames 48 uur in het donker wilde zetten voor het omhalen, maar hier spreek je meteen over 4 a 5 dagen, aangenomen dat ze daarna klaar zouden zijn...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zou denken weekje ongeveer, 62 is nog vroeg voor niet volle indica

afbouwen giften = sneller afbloeien (dus voeding water licht (mogelijk temp maar dat is moeilijker maar was je van plan?) verminderen)

vorige keer blijf je 12/12 tot het einde? hoe veel uur zit je nu?

ik zou lekker afbouwen, lamp dimmen, uren naar beneden, geen voeding, minder water, als je al aan oogsten zit te denken, en dan bij thuiskomt staan ze wat droog, met minder uren licht, als ze dan 2 dagen donker geeft heb je ze alle mogelijkheden gegeven

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer draaide ik idd alleen 12/12 @HUFFnPUFF.

Nu zitten de uren op 11,25-12,75 en vanaf woensdag 11/13. Paar dagen geleden de lamp al 'ietsje' gaan dimmen en de laatste 4 dagen kregen ze elke dag minder en vandaag eens voor het eerst overgeslagen. Ook ben ik de dag en nacht naar beneden gaan halen, voor zover mogelijk, want de dag- blijft zeker nog 27 graden aantikken en de nacht 20 graden, omdat ik de koelelementen te vaak moet inzetten en deze niet optimaal koud zijn, maar feitelijk zijn de temperaturen nu ook wel ideaal om in de 2e bloei te gaan, denk ik, terwijl de hele manier van afbloeien  ook aanvankelijk de bedoeling was om o.a. de 2e bloei te voorkomen en in de hoop dat ze toch klaar zouden zijn gezien het verplicht 'uitje' :mellow:.

Op een keertje Molasse na, hebben ze na de beruchte topdressing helemaal geen voeding meer gehad. Ook ben ik de laatste dagen de temperatuur van het water gaan verlagen, naar 18 a 19 graden.

En precies zoals je zegt Huff, lamp nog meer dimmen, bij thuiskomst in het donker, heb dan volgens mij wel alles zo'n beetje gehad en meer kan ik helaas niet doen. Ik heb wel nog een airco die ik mogelijk met een timer zou kunnen inzetten om de aanvoer te temperen, maar het meisje gaf al te kennen dat dit de allerlaatste optie moest zijn, die is daar niet gerust op en ik weet ook niet of ik dit nog wel zou moeten doen voor die paar dagen...

Fijn dat je iig meedenkt Huff, zitten wel op 1 lijn:)

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees brutaal, als ze nog een paar dagen heeft mag je best naar 8 uur, dat is in de natuur echt niet ongewoon, ivm met onze efficiente lichtbronnen haal je dan nog steeds een hoge daily light intake :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Like that!

Wat dacht je ervan als ik nu iedere dag afbouw met 45 minuten en meteen geleidelijk ook aan de lamp 'ietsje' blijf dimmen, staan ze vanaf donderdag op 8/16, is dat een idee Huff, of zou je zeggen : "Wat een brutaliteit !" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ph34r:           :rofl           :whip:              :whistle:

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, greentjeonatrip said:

:mellow:

De bitches zijn vol voor de tweede bloei gegaan. Het doet me eraan denken dat ik ooit een opmerking heb gelezen van een forumlid die beweerde dat wanneer je tegen einde bloei steeds minder water en voeding gaat geven (omdat ze ook minder nodig hebben), de dames dus JUIST over het algemeen in de 2e bloei schieten, omdat je je als kweker aanpast aan de wensen van de dames, waardoor ze zich zo lekker blijven voelen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar het is nu de 2e keer op rij dat de krengen minder drinken, omdat de tensio dat aangeeft en heb ik dus ook als zodanig steeds minder gegeven en ik krijg ook nu gewoon weer de 2e bloei eroverheen, zet wel te denken.

Ik denk, dat je mij bedoeld.
D.w.z. ik ben idd iemand, die dan ook idd minder gaat geven.

Hoewel,  "Je hebt wel een punt.

Aan de andere kant ben je ze dan eigenlijk aan het verzuipen. ?
Toch, hoever denk je anders de tensio te willen laten zakken?

 

3 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik moet er dus rekening mee houden dat de dames in dat geval 35 graden kunnen verwachten, niet iets om blij van te worden lijkt me op einde bloei. Enigste wat ik me kan bedenken is dat ik de lamp ga dimmen, vlak voor vertrek. Ik had ze misschien zelfs gewoon permanent uit willen doen, omdat ik sowieso de dames 48 uur in het donker wilde zetten voor het omhalen, maar hier spreek je meteen over 4 a 5 dagen, aangenomen dat ze daarna klaar zouden zijn...

Het is wel de manier om te zeggen..

Gá deuad!!!

Wie weet wat het je voor moois op levert.
Mooi pimpel paars misschien?
 

Dat andere van steeds meer je licht afbouwen zou ik voorzichtig mee zijn.
Mijn ervaring is, dat dat te veel stress oplevert en dat ze daardoor willen gaan reveggen?

Verder een hartstikke leuk topic.
En geniet maar lekker van je weekend..:bier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent er bijna, ik zou nog even volhouden, Ik zie 2x amber, en 50:50 milky:clear. Zijn deze samples van de boven, midden en onderuit de plant? 

Ik heb hier uit voorzorg 2leds gedimmed van 60w naar 37,5w ieder (van de max 120w p/s) op 60x60, om de leds te beschermen tegen mogelijke oververhitting/versnelde slijtage. Wellicht een argument dat ook op jouw setup van toepassing is?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies @oude rocker, ik dacht meteen: "ja, maar ik ga toch zeker niet teveel geven ?" Maar 'feitelijk' heb ik ze de hele cyclus gewoon gegeven waar ze om 'vroegen', maar waar ik in de volgende ronde mee zou willen experimenteren is om " de behoefte van de dames in de bloei groter te laten worden, dus nog net minder geven dan wat zij vragen. Concreet verschil met de afgelopen rondes zou zijn dat ik in de bloeifase niet meer ga wachten tot de dames zelf minder willen drinken, maar dat ik ze zelf bewust minder ga geven. Ik liep ook tegen een filmpje aan, waarin een kweker stelt dat je qua vochthuishouding in de groei je medium beter wat vochtiger kunt houden en geleidelijk in de bloei wat 'droger' kweken voor optimale buds.

Overigens las ik een artikel (ik dacht spliff seeds) waarin eigenlijk wordt aangegeven dat je over het algemeen tussen de 80 en 150 mbar wel goed zit. Ik weet nog dat ik de waarde terug ging brengen naar 120 mbar, maar toen kregen de dames die klap te verwerken van mijn dressing en was daar zo van geschrokken dat ik weer terug naar de 140 mbar ging, dus wat droger en ieder geval dus over de hele linie wat consequenter als je puur naar de waarde zou kijken, maar dat wil ik dus veranderen. Het is wel zo dat het qua 'stand' van de bladeren er gewoon goed uitzag.

Als je me nu zou vragen hoe dat plan er concreet uit moet zien, zou ik zeggen dat ik in de groei probeer uit te komen op 80-100 mbar en in de bloei dit geleidelijk ga opschroeven naar 150-160mbar.

Ik ben trouwens ook eens een keer een interessant stukje tekst tegengekomen van een zekere 'snaaiper' over de tensiometer, vond dat wel een nuttige bijdrage en zijn manier van uitdrukken sprak me wel aan. Ik kan me nog herinneren dat hij schreef, wanneer de meest ervaren kweker zou gaan werken met een tensiometer, deze zou gaan realiseren dat hij/zij jarenlang 'te nat' heeft gekweekt, maar goed, dat is een ander verhaal..

De laagste waarde gemeten op elke dag, binnen meestal het 1e uur na het aangaan van de lamp lag rond de 90 mbar. Sinds gisteren lag deze weer voor het eerst  boven de gemeten waarde ten opzichte van de dag ervoor en vanaf nu laat ik de tensio ook alleen maar oplopen.

Mogen we toch niet meemaken Rock, dat ze me in de reveg gaan schieten, maar je liet me wel aan iets anders denken. Ik ben nu wel veel meer onder de indruk van die tweede bloei, veel voller aanwezig. De afgelopen dagen zie ik gewoon visueel de toppen echt groter worden erdoor. Toen ik wat nader ging kijken had ik ook  de indruk dat er nog genoeg calyxen zijn die nog open moeten gaan. tegen dat licht gezien begon ik me wel af te vragen in hoeverre het verstandig is om nu al terug te dimmen. 

Maar dit was sowieso een hele nuttige, leerzame ronde, zo onder de noemer van  'push it to the limit'. Ik verheug me toch ook wel op de volgende draai. Er heerst wel op dit moment een positief gevoel naar die draai, zo'n gevoel dat je denkt dat de hand voor een  stijgende lijn vrij ligt, maar wie weet wat er dan in het verschiet ligt. De belangrijkste keuze daarvoor is in ieder geval een stabiele feminised (voor zover je van stabiel kan spreken) hebben, dat ik eens geen herma hoef te verwachten en ik eens een rondje kan uitdraaien, volle bak, op 4x18L.

Fijn dat je het een leuk topic vind OR:D Ik heb me eens geloof ik 2 keer de moeite genomen om terug te bladeren, kan het mensen niet aanbevelen, ik werd doodmoe van mezelf:lol:. Het liet me eraan denken dat ik bewust met dit verslag een basis voor mijzelf wilde leggen, samen met de info uit het eerste rondje, maar zo'n uitgebreid verslag, nee, dat gaan we niet nog eens een keer doen:)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hutseflutsel. Ditmaal waren de trichs van topjes, enkel onderin, dat wil zeggen, topjes die net boven het net uitkwamen. Als ik af moest gaan op de 1e bloei en de bloeihaartjes, dan zou ik ze zeker woensdag hebben omgehaald. Sommige toppen hebben naar mening in ieder geval al zeker de 80% bereikt en lijken ook gewoon klaar te zijn, anderen weer niet. Wanneer ik maandag terugkom zullen ze circa  10 dagen 2e bloei hebben gehad en dat lijkt mij een heel mooi moment om er dan ook een einde aan te breien. Volgens mij was het iemand met de naam 'spees cees' die ooit aangaf dat 10 dagen in deze bloei zo'n moment kan zijn om ze te gaan omhalen, als je ook kijkt naar de verhouding wat het loont in gewicht. Ik wil ook niet gespreid gaan knippen, maar ze ineens allemaal omhalen.

Zie overigens net dat volle maan op 27 Juli is, misschien zelfs proberen door te trekken tot 28 Juli.

Bij het knippen van 2 topjes van de PB in het midden viel me wel al op dat ik hier ook echt uit voorzorg meer blad heb verwijderd, tot vanuit de top zelf, omdat het gevaar van rot bij dit dametje veel meer aanwezig was, gezien de vergelende-bruine blaadjes in de topjes op sommige plaatsen. Het is me daarbij ook wel door het hoofd geschoten of ik deze niet toch apart en toch eerder moet omhalen, gezien de omstandigheid van haar ten opzichte van de anderen, gepaard met de mogelijke hitte die er aan gaat komen.

Alleen al vanwege de 'opbouw' van mijn armatuur heb je daar een heel goed argument, hoewel daar wel gewoon 3 pc fans op die heatsink zitten, dus voor oververhitting zou ik niet zo vrezen, wel meer voor versnelde slijtage, vanwege die opbouw,  maar bedoel je feitelijk wat meer gedimd draaien de hele cyclus, of gewoon in ieder geval nooit maximaal belasten ? Met meerdere armaturen zou ik sowieso nog uitsluitend gedimd draaien. Ik kan helaas niet zien tot hoever ik terug dim nu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn led straalde warmte af, tijdens het dieven van de planten.  Ik heb daarom gewoon de Meanwell zo laag mogelijk in gesteld, het tikte hier inhuis 29 graden aan. De lamp is heilig voor me, en moet zeker nog 2 jaar mee. Beetje paniek reflex.

Ik kom oorspronkelijk uit de micro PL-L hoek vandaan (medisch). Bij mijn overgang naar led (DIY) ik heb de PL-L licht output "gemeten" met mijn telefoon app. Dit om de afstelling (Ampere) van de voeding/led te bepalen (stroombesparing/lichtdruk). Die lichtdruk moest gelijk zijn aan die van een 4x55w PL-L in de hoeken van de scrog.  In de ledvoeding zit een stel schroefje die je niet kan zien. Daarom heb ik het stroomverbruik (watt/uur) met een stroommeter gemeten, om de instelling te kunnen zien en onthouden. 

Misschien kun je zo wat afstellen? 

Is die purple bud nog paars geworden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dim de lamp aan de hand van het stelschroefje, maar kan dus niet zien op hoeveel verbruik ik dan zit. Ik wil dat wel graag eens meten. Misschien een suggestie voor een , betrouwbare, niet te dure stroommeter ?

Die Purple Bud wordt niet paars nee. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik niet. Ik heb er gewoon een gekocht die goedkoop was met merk, impuls aankoop. Alecto   em  16. zou deze nu niet meer kopen, wat een gedoe met instellen. Als ik wissel tussen verbruik en wattage en kosten zit ik altijd te klooien, is niet intuïtief. De handleiding is niet veel beter. Maar misschien zijn het allemaal ondingen.

Verder werkt het, ik ben geen techneut dus ik kan ook niet nameten of de meter goed meet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 70 en 2e bloei is nog bezig. Nu wat trichs van wat 'midden gelegen' topjes. Deze foto's zijn weer gekopieerd, omdat ik nog steeds errors krijg, met name bij het uploaden van de trichs-foto's...

 

large.5b5799bf783ed_Bloeidag70Trichs(20).jpglarge.5b5799b42bad9_Bloeidag70Trichs(19).jpglarge.5b5799a648f40_Bloeidag70Trichs(18).jpglarge.5b57999974587_Bloeidag70Trichs(17).jpglarge.5b57998d4baff_Bloeidag70Trichs(16).jpglarge.5b57998360abc_Bloeidag70Trichs(15).jpglarge.5b579979c4ce4_Bloeidag70Trichs(14).jpglarge.5b579970f0de8_Bloeidag70Trichs(13).jpglarge.5b579966a4522_Bloeidag70Trichs(12).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bloeidag 70. Op dag 72 wil ik ze 48 uur in het donker zetten. Op dag 73 hebben we een mooie 'bloedrode volle maan' en op dag 74 wil ik eigenlijk ....:ph34r:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen man!  Zie ik dat nu goed, iets van paarse verkleuring deze ronde??

Geniet ervan!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip Je hebt inderdaad wat paarse topjes ertussen,kan echt niet hoor.... gelijk maar alles wegpleuren.:P
Net zoals die grote fanleaves met hars erop,dat is echt slecht hoor........ moet je gelijk weggooien:lol:
Alles inpakken en opsturen naar Collie dan maar....:rofl

 

Mooi resultaat met zulke temperaturen,laat maar zien dat ze het gewoon goed hadden bij je en daarom belonen ze je met deze heerlijke topjes:verrygood

Ga zo door zou ik zeggen,keep on cruisin' bro !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 14 dagen aangehouden na ingang 2e bloei, prima, mooi kunnen oogsten na volle maan....

Het zit erop jongens, eerst maar eens een keer de worteltjes tonen, sommige foto's krijg ik nog steeds een error bij het uploaden, dus maar weer af en toe kopiëren ander forum.

large.5b6a12cd2f4c0_Wortelgestel(3)PBL.jpglarge.5b6a12bf9bfa6_Wortelgestel(2)WG.jpglarge.5b6a12b1b6054_Wortelgestel(1)PBM.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...