Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje Seeking The Solution, Second Attempt 3X White Gold 1X Purple Bud

Recommended Posts

Dat balletje onder dat bloeihaartje lijkt mij zeker een teken van herma. Ik had 'm weggehaald en de overige 3 meer licht gegund.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Pindarots. Ik vind het opvallend dat het nu al zichtbaar was op bloeidag 6 (6 dagen na het schakelen) en de foto is maximaal uitvergroot, dat wil zeggen, van 'plukken' is eigenlijk nog geen sprake. Ik overdrijf niet als ik zeg dat de doorsnee van dit 'balletje' 1 tot max 2 mm zou zijn.

Waar ik een beetje huiverig voor ben is dat ik in de verdere fase nog meer te maken ga krijgen met herma's. Ik kan me nog herinneren dat ik in de eerste ronde er ook eentje uit heb moeten gooien, die naar mijn mening qua potentie misschien wel de grootste opbrenger had kunnen worden. In deze ronde zijn ze dat allemaal qua potentie, maar goed, dingen zijn zoals ze zijn.

Mijn inlaten zijn naar mijn mening lichtdicht. Hoe dan ook leg ik natuurlijk wel de schuld bij mijzelf en kan niet meer doen dan bij een volgende ronde eerst eens uitkijken naar een degelijke breeder.

 

Waar de twijfel nu ook heeft toegeslagen is dat ik me nu ineens wel 2 of 3 moet bedenken of ik serieus nog wel WIL dieven (feminised-stress-dieven)

 

Het zijn zo van die dingen die in me opkomen, maar ik kan me in jouw opmerking ook zeker vinden, alleen al omdat ik nog niets gebonden heb...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ervaring kan een herma bij feminized zaad altijd wel voor komen, hoe ideaal de omstandigheden ook zijn, dus ben hier niet te krampachtig in. Hier heb je nu eenmaal mee te maken als je met zaad werkt (en soortjes die erom bekend staan, dna genetics kuch) ipv met stekken. Dus zet er de volgende keer bijvoorbeeld 1tje extra, mocht er dan al snel een herma tussen zitten, dan doet het minder pijn als je 'm eruit moet gooien dan nu. En blijken het wél 5 dames, kies dan de (op dat moment) slechtste pheno en gooi die eruit.

 

Dieven moet voor een gezonde plant geen enkel probleem zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een bal idd, je zou haast denken dat het een 100% man is, zo snel die is. Zijn er ergens witte haren te zien?

 

Zou ook met 3 verder gaan, anders heb je straks niks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net uit de kweek gehaald en we gaan met 3 stuks verder. De bloeiharen laten zich ook zien sinds vandaag, bloeidag 7, ook bij de herma.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatie is ook opgevoerd. Ik liet ze voornamelijk in intervallen draaien van 15 minuten en daarna circa 45 minuten rust.

Nu intervallen van steeds 15 minuten draaien en 30 minuten rust.

 

 

Misschien dat je (zwenk of PC) ventilator bedoelde en ventilatie typte?

 

Shit vd herma en de backup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, idd LC, ik bedoel de pc fannetjes. Herma, tsja, shit happens. Misschien dat ik de volgende keer toch moet overwegen om voor regulier te gaan, maar dit is nog onbekend terrein voor me. En die back up is helemaal jammer. Het vrouwtje is erg sterk in mogelijk bewijslast te vernietigen, zeker als de groene ton overvol zit :( . Maar niet getreurd. Ik heb de herma van onder tot boven bekeken en ik vind dat hij er toch verdomd goed uitziet. Ik heb in ieder geval het volste vertrouwen in een goede afloop met de rest.

 

En bedankt nog man, fijn dat je erbij bent !

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man, alweer!? Tuurlijk kan een herma altijd voorkomen. Maar 2 keer op rij bij beperkt aantal planten zou wel toevallig zijn als er geen externe factor meegespeld heeft. En idd erg vroeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zo goed of het toeval is Cannarie, de zaadjes komen immers uit dezelfde batch, of in ieder geval uit dezelfde verpakking. Je kunt je afvragen in hoeverre het slim geweest is om het restant ook te gaan ontkiemen, maar ik vond het gewoon zonde om ze weg te gooien en ditmaal had ik er ook in totaal meer ontkiemd, omdat ik er een ander soortje bij had gezet. Er is ook best wel veel gebeurd in die 1e ronde en ik denk dat ik teveel hoopte dat het in deze ronde niet zou gebeuren, omdat van meet af aan de 2e ronde toch gewoon smooth verloopt, ondanks de hoge temperaturen af en toe.

 

Wat ik des te jammer vond is dat het vrouwtje, nou ja,....peterselie is gaan maken van mijn backup, net op die ochtend. Ze heeft zich meermaals verontschuldigt daarvoor, maar het is gewoon mijn eigen schuld. Ik vond jouw opmerking toen heel interessant dat ik sowieso een 'gat' ging krijgen en besefte dat ik daar eigenlijk niet zo goed over had nagedacht. Ik wist ook eerlijk gezegd niet meer zo goed wat ik nu met die back up aan moest. Ik dacht eerst: Ik zet de deurtjes open en zet hem ernaast....enfin, het is zoals het is.

 

Maar ik leg altijd de schuld bij mijzelf Cannarie, altijd. Het zet in ieder geval aan tot denken, hoe ik dit de volgende keer beter kan aanpakken en nu gewoon hopen dat ik niet nog meer voor onaangename verrassingen kom te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende x eens met regulier proberen, kan ook een herma in zitten maar de kans is vele malen kleiner.

 

Ik volg je goat!!

 

Gr Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is die kans vele malen kleiner , betere selectie ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukt het nog een beetje hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is die kans vele malen kleiner , betere selectie ?

 

Om fem te maken worden vaak chemicalien gebruikt en de plant (vrouw) word gedwongen om een man te worden.

 

Goed feminiseren is een kunst op zich en heeft eigenlijk weinig met breeden te maken....

 

Gr Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Pg, ik snap je opmerking niet. Ik lees wel wat er staat "de plant (vrouw) word gedwongen om een man te worden", maar ik begrijp het niet. Goed voorbeeld dat ik nog veel te leren heb, maar de opmerking triggert om nader onderzoek te plegen.

 

420man010! Off we go.

Bloeidag 9.

Allereerst, wat heb je nu eigenlijk nog in je assortiment zitten Green (of Goat, vond ik wel een hele goeie trouwens Pg,) ?

Welnu beste 420man, er zitten er 3 in de finale, 2x Purple Bud en 1x White Gold en ik kan je verklappen dat we hier met een prachtige vergelijking te maken hebben ! Maar waarom dan beste Green, zo bijzonder is dat nu toch niet ? Ga ik je vertellen beste 420man.

 

Aan de linkerkant hebben we een Purple Bud die definitief afstand begint te nemen ten opzichte van de anderen. Ik zit nu al met 2 hoofdtoppen eigenlijk over de grens binnen haar kadertje, dat, terwijl ik er ook nog 1 uitgedonderd heb. Zouden jullie op basis van deze info mij toch hebben geadviseerd om nogmaals te toppen of niet ?

De dame aan de linkerkant zal weldra een punt bereiken dat er gewoon 1 liter per dag er doorheen gaat in een 18 liter potje en ze ziet er gewoon goed uit ! In het midden hebben we wederom een PB, ook niets op aan te merken. Met momenteel een dorst, variërend van 600 ml tot 700 ml is ze eigenlijk gewoon het kleine zusje !

Aan de rechterkant vinden we tenslotte de White Gold. Jawel, de laatste der Mohikanen en wel eentje die een bijzondere uitdaging ligt te wachten naar de PB's toe, want deze WG kreeg namelijk een extra moeilijkheidsgraad toebedeeld, namelijk een rugzakje met mogelijk tmv verschijnselen, zet hem op WG !

 

Maar Greentje, toch dien je me nog iets uit te leggen. Zo bijzonder is die vergelijking tussen die 2 PB's toch eigenlijk niet, ik bedoel, ik weet dat je enthousiast bent en ook positief, maar vind je dit niet een beetje overdreven ?

Ik weet het nog net zo niet beste 420man :lol:. Ken je de uitdrukking: " Wie wind zaait, zal storm oogsten " ? Die laten we in ieder geval lekker voorbij waaien.... :D

 

Kan je je nog herinneren dat ik 1 dame een 11-daagse-bio-douche heb gegeven van brandnetel/duizendblad ? Mag jij raden welke !

 

Vanavond zal ik eens even wat pica's schieten, per dametje....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen spoor van stress, nice :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn DIY Airco:

Eerst heb ik het geprobeerd volgens deze methode https://www.cnnbs.nl...or-wietplanten/. Ik kreeg hiermee wel mooi de aanvoer omlaag, maar de daadwerkelijke temperatuur in mijn hokje deed dat onvoldoende. Ik vermoedde dat de afzuiging de methode zoals hierboven beschreven gewoon niet aankon. Ik merkte dit wanneer ik de 3e inlaat openzette, alsof de afzuiging met smart erop aan het wachten was, greep deze VOL naar de 3e inlaat, zelfs een fan op de koelbox mocht niet baten.

Ik werk nu eigenlijk tot grote tevredenheid met een vergelijkbare methode, maar wel eentje waarbij alles gaat zoals de dames en ik dat willen.

Ik heb bij de Action een 4 Liter koeltasje gekocht en evenzo de grootste koelelementen (400gr).

Ik neem het koeltasje:

large.5b112af320f06_DIYAirco(1).jpg.8bc9e1f3ea0b34db0e667d6cb1bde11c.jpg

 

 

Dan leg ik 2 stuks plat erin

large.5b112afcea911_DIYAirco(2).jpg.f5af2b278aeaa48a936ccc44afbb47aa.jpg

dan nog eens 2 stuks erbovenop

large.5b112b0894176_DIYAirco(3).jpg.58a27281adadffabdd861d827217fb8a.jpg

2 stuks hoogkant

large.5b112b14b78a0_DIYAirco(4).jpg.f1d94508e9ebd8f546f2fa8a6c51017a.jpg

 

 

2 stuks op de kopse kantlarge.5b112b1f945b9_DIYAirco(5).jpg.ffe3511d2073b470c75f02ff4b088ef5.jpg

nog 2 stuks plat in het midden (deze zijn smaller, grote waren op)

large.5b112b2c1e313_DIYAirco(6).jpg.ffd56f196f7a9c2995a247d9906ac058.jpg

en weer 2 stuks hoogkant

large.5b112b35c6dc7_DIYAirco(7).jpg.2d7b68fc09f7a99f1fac0a789ce7724e.jpg

 

 

In totaal 12 koelelementen. Het begin van mijn inlaat is een bocht van 90 graden, waarbij de opening/inlaat van die bocht precies in het midden van de elementen valt. Ook ik heb boven te maken met extreme temperaturen en net voordat de lampen aangaan schuif ik het tasje met de bevroren elementen onder de inlaat. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de daadwerkelijke temperatuur boven is, maar ik moet nu toch echt concluderen dat de aanvoertemperatuur GEMIDDELD de hele lichtperiode een keurige 22 graden is en het binnen in mijn hokje toch echt niet hoger wordt dan max 30 tot 31 graden. Het varieert een beetje van een begin van een aanvoer van 20 graden en eindigend bij 23 en dat bij temperaturen boven die toch gewoon ook tussen de 28 en 35 graden ligt. Aangezien ik op dit moment met 2 inlaten werk heb ik dus ook 2 koeltasjes. ik geloof dat je per koeltasje met 12 elementen zo ongeveer 10 euro kwijt zal zijn bij de Action. De koeltasjes heb ik vantevoren wel even goed met de hand in een sopje gedaan, je snapt me wel als ik zeg dat ze niet fris ruiken wanneer je ze net uit de verpakking haalt, in ieder geval niet de geur waarmee je je plantjes wil verblijden. Als de lichten uitgaan haal ik het tasje weer weg en het valt me op dat de elementen aan de zijkant 100% verbruikt zijn, de elementen die op de bodem liggen, zeer zeker niet. Het duurt vervolgens 10 tot 12 uur voordat de koelelementen weer goed bevroren zijn in mijn vriezertje, natuurlijk afhankelijk van de vullingsgraad, hoe je ze erin legt en welke vriezer, maar in ieder geval precies op tijd klaar om te hergebruiken.

Misschien hebben mensen hier wat aan, misschien ook niet. Hoe het ook zij, kan geen kwaad om dit te melden dacht ik zo....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op bloeidag 14 gedieft en ontbladerd voor de eerste keer en alles ineens eraf. Ik heb daarvoor een snoeischaartje gebruikt en bij iedere dame zo af en toe het schaartje in een doekje ontsmet, gedrenkt in Ketonatus 94% en droog afgeveegd. Het viel me niet mee eigenlijk. Ik was nog niet zo heel lang geleden door de rug gegaan, dus dan let je voortaan wel op iedere beweging die je maakt en was ik toch wel even zoet met alles. Ik zag er best tegenop, spannend toch ook wel, maar moest me uiteindelijk bedwingen om ze niet helemaal kaal te snoeien. Ik had onder het netje bewust wat blaadjes en takjes laten zitten om een idee te krijgen in hoeverre de groei nog zou doorzetten na deze dag. Het schaartje was zo scherp dat ik toch vaker niet echt durfde om zo kort mogelijk bij de stam/stengel af te knippen. Hier en daar is wel iets van een bloeihaartje gesneuveld, links en rechts wat geschampt en bij 1 van de hoofdtakken heb ik het gepresteerd om de stengel te 'verdraaien' toen ik ze een plaatsje op wilde schuiven. Ach ja, het was toch wel een leuke ervaring en ben benieuwd wat het brengt.

Van een scrog kan natuurlijk geen sprake zijn, heb ook nog niets gebonden, alles verre van egaal en ik vind het prima om de eerste keer gewoon eens te 'proeven' van het werken met een netje. Ik schrok wel een beetje van de gaten die ontstonden nat het dieven en ontbladeren, maar we zullen zien hoe het afloopt en beraad me daarna of ik de volgende keer meer of anders ga toppen, misschien ook wel gewoon fimmen. Verandering van spijs doet eten en vind het altijd wel leuk om iets nieuws uit te proberen. Ik ben trouwens wel in afwachting van clips die ik wel degelijk ga gebruiken om te binden en in een latere fase wellicht zelfs kan gebruiken om de fantastisch dikke toppen default_laugh.png misschien uit elkaar te houden (als ik de foto's mag geloven): https://nl.aliexpress.com/item/50Pcs-Durable-Plastic-Plant-Support-Clips-Vine-Garden-Vegetables-For-Plants-Hanging-LS/32827611986.html?spm=a2g0z.search0104.3.182.41e4786bSRvx84&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10325_10343_10546_5722611_10340_10548_10341_10696_5722911_5722811_5722711_10084_10083_10618_10304_10307_10059_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620_5722511,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=4e0e7f90-c06d-4782-99d9-d19746739d13-26&algo_pvid=4e0e7f90-c06d-4782-99d9-d19746739d13&priceBeautifyAB=0

Bloeidag 17. De ergste groei lijkt eruit te zijn, we wachten gewoon even af. Naast de wekelijkse bacto krijgen ze meestal om de dag bloeivoeding. het topdressen van vispoeder lijkt vooralsnog niet nodig, denk ook dat er eerlijk gezegd genoeg fosfor in de grond zit, maar we houden de kleur in de gaten en later de Palmboomas misschien er nog bij, wie weet.

De lamp hangt inmiddels zo tussen de 35 en 40 cm cm. In principe zal ik zeker niet lager gaan zitten dan de 30 cm en ze gaat nog dagelijks mee omhoog, maar ik verwacht dat dit over enkele dagen niet meer hoeft te gebeuren en gaan we mooi uitkomen qua hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 20. Eerst maar eens even het volgende, mijn DIY airco. Ik hoefde een aantal dagen op rij de koeltasjes voor mijn inlaten niet in te zetten. De grens die ik zo'n beetje aanhoudt is een aanvoertemperatuur van ongeveer 23,5 graden. Vandaag noteerde ik een aanvoer van 25 graden (ik heb permanent een sensor in de inlaat hangen) en dus haalde ik de koelelementen weer uit de vriezer. Ik ben maar wat blij dat ik 24/7 een camera op al mijn sensoren heb hangen en bij controle van de aanvoer bleek de temperatuur maar liefst 15 graden te zijn ! Het was voor mij duidelijk dat wanneer de koelelementen langer dan 24 uur in de vriezer liggen deze enorm uitzetten, kortom ijskoud worden. Een beetje puzzelen, 2 elementen eruit (de 2 middelste bovenop die plat liggen en 1 op de kopse kant een beetje schuin gelegd) en hoppa, continue aanvoer tussen 21 en 22 graden.

Morgen zitten we op bloeidag 21 en hebben we exact 3 weken erop zitten na het schakelen. Betekent dat we nu per week weer de in- en uitschakeltemperatuur steeds met 1 graad naar beneden gaan bijstellen (nachttemp). Nu ligt deze nog op 24,5-25,5 en gaan we naar 23,5-24,5 enz.. tot we in de laatste week zo tegen de 20 graden aanzitten, misschien zelfs nog lager, we shall see.

 

Ik vind het ook wel een spannende periode die zich gaat aantekenen zo vanaf bloeiweek 4. Het is voor mij zo'n week die qua gevoel een indicatie geeft hoe het verdere verloop zal zijn en het voelt goed mensen ! Toegegeven, ik kreeg het enigszins warm de laatste dagen i.v.m. de hoogte, maar de groei lijkt op zijn einde en de dames storten zich nu volledig op de bloemen. Soms heb ik wel een geheugen als een zeef en een whiteboard in mijn kweekruimte helpt mij om het een en ander goed te kunnen volgen. Wat je nu mooi kon zien is dat de dames na het dieven en ontbladeren 'effe' niet zo veel zin meer hadden om te drinken en de laatste 5 dagen ging dat gemiddeld met 100 tot 200 ml per dag weer omhoog en gaan we hopelijk een fantastische bloeiende periode in.

De PB uiterst links (weet u nog ? Ze kreeg een 11 daagse bio-brandnetel- duizendblad-douche) drinkt nu met gemak 1400 ml per dag en het zal mij niet verbazen wanneer ze heel snel richting de 10% volume pot zal gaan. De PB in het midden en de WG rechts volgen bescheiden met 900 ml per dag, maar die doen het toch ook geweldig hoor !

 

Er lijkt zich toch gewoon echt een kleine 'zee' van toppen aan te dienen en er is gewoon simpelweg geen vuiltje aan de lucht ! De dames ogen gewoon fris en groen, fingers crossed !.

 

Morgen krijgen ze hun wekelijkse bacto en de dag erna een watertje en daarna gaan we starten met een wekelijks 'lauw' drankje van rietsuiker, oftewel molasse om de dames al te verwennen met de nodige suikers en waarin ik beloond zal worden met de zoete geur ervan ! Het voedingsschema zal er dan ongeveer zo uit gaan zien.

Dag 1 bacto

Dag 2 water

Dag 3 bloom

Dag 4 water

Dag 5 molasse

Dag 6 bloom

Dag 7 water

 

Mocht het het permanent goed blijven gaan, knallen we er misschien nog een extract in als smaakverbeteraar. Mocht het minder gaan hebben we vispoeder achter de hand en palmboomas, uiteraard alles uitsluitend van guanokalong.

 

default_biggrin.png​​​​​​​

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bloeidag 23. PB links drinkt nu 1500 ml per dag, PB midden 1000 ml en de WG is aan een inhaalslag bezig, 1200 ml

 

large.5b1995187e774_Bloeidag23(6)PBlinksenPBmidden.jpg.64b44affebdf6dc3ca1283c72e652e20.jpglarge.5b19950b33f54_Bloeidag23(5)WGrechts.jpg.5d6236582de364cbb9161806b0deab1d.jpglarge.5b1994edb53cb_Bloeidag23(3)Bovenaanzicht.jpg.7674e89f1b2deadc0715ebb25165511d.jpglarge.5b1994fedea9d_Bloeidag23(4)WGrechts.jpg.554d3d33fffdeca99d7bb77f28fb79e5.jpglarge.5b1994d93260a_Bloeidag23(2)Zijaanzicht.jpg.bdf0cd20eec8c83c031475d07fc96005.jpglarge.5b1994c6045bf_Bloeidag23(1)PBLinksenPBmidden.jpg.32d922d133837ae8782bb49ff7ff96bf.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...