Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje Seeking The Solution, Second Attempt 3X White Gold 1X Purple Bud

Recommended Posts

Mooi man, lekker bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geef je silicium als bladvoeding?

 

 

Gebruik & Toepassing Bio Ortho Silicium

Toepasbaar in alle substraten en aardemengsels

Niet mengbaar met meststoffen en toevoegingen

Wekelijks toedienen met een waterbeurt in de gehele groeiperiode

Verdunning 1: 1000 ( 1 ml. per 1 liter water)

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze gekocht onder het volgende marketingpraatje Plantformer: https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjJpYD7tP3aAhUahdUKHYxCABAYABABGgJ3cw&sig=AOD64_2XEmMaVespYOCVIoZjvH61oXKnzA&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwjI1fz6tP3aAhVI3qQKHZAXArEQ9aACCDk&adurl=, een iets andere variant dus.

 

De voornaamste reden hiervoor is enerzijds dat het zogenaamd de stress zou minimaliseren bij extreme temperatuurschommelingen, mijns inziens de insteek bij een warmtefront dus en anderzijds heb ik te maken met een verdomd hoge ph hier in mijn water en hoop hiermee enige 'verlichting' te kunnen bieden. Overigens lees ik nu wel dat ik bij hogere temperaturen beter jouw variant zou kiezen, maar zou deze dus nooit nemen, aangenomen dat dit niet mengbaar is met meststoffen.

 

Maar ook dit is natuurlijk gewoon nieuw voor mij en heb ik niet de makkelijkste weg gekozen om vrijwel meteen voor bio te gaan, maar ik word er ook gewoon steeds enthousiaster van , hoe meer ik erover lees, maar heb ook nog zoveel te leren...

 

Het zou zo mooi zijn als ik aan het einde van de rit ook kan zeggen : ik hoef niet te werken met ph of ec, plantje regelt het zelf wel en bezig bijtje blijft bij bio. Utopie Plantformer of haalbaar ? Ik hoop het laatste, ik hoop het zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Groeidag 32. De 18L potten vandaag 600 ml water per pot. Ook mijn eerste ervaring met het scrogrek gehad. Ik had daar easy gliders voor gekocht. Deze waren idd easy. Bij de eerste de beste beweging vlogen de haakjes eruit en bam, zo het scrognetje op de dames, lekker. Voor zover ik kon zien is 1 blaadje gesneuveld.

Ik had ook voor in de tuinkas deze nylon plantenhaakjes gekocht https://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkas-accessoires/ophangen-en-opbergen-in-de-tuinkas/elastische-plantenhaakjes.html. Per 6 stuks verpakt. Deze maar proberen dan, had ik dat maar meteen gedaan, veel en veel beter.

 

Ik denk dat ik die indica er toch uit ga nemen en deze aan de zijlijn parkeer wanneer ik het rekje plaats en me concentreer op de scrog met die 4 stuks. De bovenste zijscheuten zijn begonnen aan de 4e node en zoals eerder gezegd plan om hier nog 2 nodes van af te halen. Het gaat dan precies op basis van het volgende plaatje:

toppen-Custom-720x628.jpg

Zijn er misschien toch mensen die op basis van hun eigen ervaring mij anders zouden adviseren, of bijvoorbeeld vanwege mijn afmetingen het zouden afraden om een 2e keer te toppen ?

 

5af60e8fcc3e7_Groeidag32testscrognet(1).thumb.jpg.fc079b5c13248eae620576b6bacd6861.jpg

5af60ea1d0b0f_Groeidag32testscrognet(2).thumb.jpg.0eff450a0babe50f52f8e0f16dfc9e3a.jpg

5af60eb4a4625_Groeidag32testscrognet(3).thumb.jpg.b036ddf3a83b055c8230b97387ea4343.jpg


  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar waar je er 2 naast elkaar heb staan zou ik misschien niet een 2e keer toppen aangezien je dan echt een ruimte te kort krijgt of alles zo dicht op elkaar groeit dat je een slechte airflow krijgt.

 

Ga je de beentjes nog scheren voordat je ze aan of door het rek bevestigt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Ken!

 

Rekje is alweer weg, alleen even getest en heb wel de knoop doorgehakt om de kleinste eruit te halen en apart te zetten, dus 4 op een rij.

Beentjes gaan we zeker scheren, weet alleen nog niet wanneer, ook alweer zoiets nieuws, spannend en hele tegenstrijdige berichten over gelezen, maar we gaan het gewoon doen Ken!

 

Heb eigenlijk zojuist pas vastgesteld dat in ieder geval 1 uitgangspunt voor mij, wat betreft de hoogte van het rekje zal zijn dat ik nog met een 1Liter gietertje van bovenaf zal kunnen geven. Er zullen ongetwijfeld (veel) tegenstanders zijn, maar ik ga deze ronde enkel en alleen van bovenaf geven en kom dan uit op een hoogte van circa 35 cm, gemeten vanaf de potrand en dus ook van invloed zal zijn op andere zaken.

 

Ik maak ook meteen even van de gelegenheid gebruik om hier random een opmerking te plaatsen, wanneer onze geliefde dametjes nu eigenlijk volwassen zouden zijn en klaar om in de bloei te gaan. Ik heb ooit gelezen dat dit moment zou zijn wanneer de zijscheuten 'verspringend' ontstaan. Het zal in deze scrog ronde wellicht niet van toepassing zijn, maar goed, hij is geplaatst, benieuwd wat anderen hiervan vinden..

 

Om dan maar meteen weer even te melden wat mij opvalt ten aanzien van het drinken van de dames; Tsja, ze drinken veel beter dan in de eerste ronde : circa 550 ml per dag, per pot. Mogelijke oorzaken :

 

* We zijn natuurlijk van 11L naar 18L gegaan

* Heb van meet af aan te maken gehad met hogere temperaturen

* Heb nu ook vanaf het begin ventilatie, geleidelijk oplopend in intervallen, maar ik begin wel de overtuiging te krijgen dat dit ook in een kleine setup stimulerend werkt, maar 'stormen', zoals ik die toch echt vaak tegenkom in verslagen, ga ik nu nog niet aan beginnen ivm risico op snellere uitdroging, forceren verdamping, blabla

* Meer afzuigen

 

En dan nog iets over de tensiometer. Voorheen gaf ik ook bijna dagelijks, beetjes, maar merkte ik dat het langer duurde voordat de meter reageerde, om vervolgens de waarde wat naar onderen te laten donderen en ook langzamer omhoog kwam. Ook dat is nu heel anders :

De meter reageert vrijwel meteen, dondert snel naar onder, 28-30 mbar is niet ongewoon, maar gaat nu ook veel sneller weer omhoog. Al binnen een half uur tot 1 uur zie je hem hier en daar al weer boven de waarde van 50 uitkomen.

 

Conclusie: Een hoop oorzaken dus, maar er zit leven in de brouwerij mensen en behoorlijk ook en de dames draaien op volle toeren ! Het bevalt me nog steeds en zaken lijken toch echt meer in balans te zijn, maar..........de echte spannende periode gaat weldra van start voor mij, dus we blijven wel met de voetjes op de grond en alert !

 

see you ! :wave:

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeidag 35. Gisteren besloten om eens geen water te geven. Ik zag dat de toplaag nog vochtig was, waarschijnlijk door het groter wordende bladerdek. Vanochtend eens een kijkje genomen en de meters stonden zo rond de 180mbar. Per pot 700 ml water gegeven en toen op mijn whitebordje aldaar eens gaan noteren in hoeverre de dorst per dame zich ontwikkelde. 2x genoteerd, nog een 3e keer, toen ging de lamp uit. Straks nog eenmaal wanneer de lamp aan gaat, dan nog 1x een uur later en wellicht nog 1x, daarna foto plaatsen.

Eerst maar eens de zaken die mij opvallen: Bij bijna alle dames merkte ik dat de onderste schutbladeren begonnen te hangen. Ik kon verder niets schokkend ontdekken, maar ze hingen gewoon tot op de grond. Ik dacht heel even aan de watergift, maar die is gewoon op orde. Zou het misschien te maken kunnen hebben dat ik de onderste node weggehaald heb ?

5af9793e565a8_Groeidag35Ondersteschutbladerenverwijderdnahangenopdegrondwellichtdoorverwijderingonderstenodes.thumb.jpg.0b3405aa1972fd50de67e8397165c321.jpg

 

 

En dient zich bij dit plantje dan de eerste tekenen van een tekort of blokkade aan ? Ik denk dat ik vanavond of morgen een bacto boost geef, misschien dat dit positief triggert...

 

5af979f36ddca_Groeidag35geleverkleuringblad.thumb.jpg.df9f4604255e0806b6582655f33865ed.jpg

5af97a015ec13_Groeidag35roestbruinevlekjesbijdezelfdedame.thumb.jpg.717860f6b53c703d3ea8f9d49ed6821d.jpg

 

 

 

 

 

 

En dan wend ik me nog eens tot jullie voor wat betreft het toppen en zal ik de aftrap beginnen. Momenteel zijn de dames 25-28 cm hoog en ik merk dat ze ook wat meer de breedte in willen. De bladeren raken elkaar steeds meer aan en de overlapping is hier en daar zichtbaar.

We hebben er nu dus 5 weken groei op zitten en eenmaal getopt, 4 hoofdtoppen laten zich zien en waar ik nu over twijfel is of het wel zo verstandig is om nogmaals te toppen, aangezien ik slechts een breedte heb van 60 cm. Voor mijn gevoel zou het een brug te ver gaan om nogmaals te toppen en vrees een slagveld, maar dit is slechts een gevoel.

Aangezien het de eerste keer is dat ik een poging ga wagen om te scroggen, is het misschien beter dat ik het erbij laat, het rekje de komende dagen ga plaatsen en de klok om.

Wat vinden jullie ?!

 

5af980826580d_Groeidag35bovenlampaan.thumb.jpg.e7984ab7f29ae37760c9408b28c7afe9.jpg

5af9808f9b67a_Groeidag35bovenlampuit.thumb.jpg.68a2c8400efe9e777428c40d5ab86734.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen rekje plaatsen en bekijken of we dan ook gaan schakelen.

Groeidag 35. Vanavond nog een scheut water met bacto gegeven, 600 ml per pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij, Greentje :D

 

Geen idee wat de oorzaak van de vlekken zou kunnen zijn, maar ze lijken me gezond.

Zou me er momenteel nog niet al teveel zorgen over maken. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik eigenlijk ook hoor Alka. Die zorgen heb ik lekker achtergelaten in de eerste ronde en wanneer ik nu de tussenstand op maak, staan ze er over het algemeen gewoon 'fris en groen' bij, ben benieuwd, de volgende fase. Ter verglijking, nagenoeg dezelfde dag in de eerste ronde:

gallery_48039_19625_2039155.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vlekken plant heeft last van TMV.

Niks om je zorgen over te maken.

 

Dat hangen kan zomaar wel met water geven te maken hebben gehad als je de tensio waarde op liet lopen tot 180 waar dat eerder anders was :search:

 

Staan er verder goed bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV niks om je zorgen over te maken? Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor altijd he tegenovergestelde. Is toch ook besmettelijk naar de andere planten toe?

 

Die plekjes deden me er wel ook aan denken, maar geeft TMV niet ook naar opzij gekruld blad?

 

rook je green?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Groeidag 36 en de klok is om!

 

De ventilatortjes omgehangen, zodat ze ook af en toe eens onder de rokjes mogen wapperen wanneer ik dat nodig acht.

 

De dames hebben deze groeifase geen groeivoeding nodig gehad. Er was een moment dat er zelfs wat 'puntjes' te zien waren, maar het lijkt gewoon heel goed te gaan hoor en vooralsnog ben ik meer dan tevreden over de samenstelling in het medium,maar we wachten af hoe het zich verder verhoudt in aanloop naar de bloeifase.

. Ik houd de komende dagen goed in de gaten wanneer de bladeren onderin wat lichter beginnen te worden en afhankelijk daarvan nog eventueel groeivoeding voor de overgangsfase en anders de Kalong Bloom.

Het zit er ook op voor wat betreft de brandnetel/duizendblad kuur bij de dame uiterst links. 11 dagen dagelijks deze douche gekregen bij het uitgaan van de lamp, om te kijken of deze ook wat vitaler zou gaan worden. We zullen in het eindresultaat gaan zien of dit in het bijzonder iets heeft opgeleverd ten aanzien van de anderen, maar dit verwacht ik zeker niet, hoewel ze er gewoon uitstekend bij staat.

 

En dan gaan we alvast voorbeschouwen op die bloeifase. Wat gaat er nu allemaal gebeuren ?

De wekelijkse bacto kuur wordt natuurlijk gehandhaafd en we gaan Kalong Bloom toevoegen wanneer dit gevraagd wordt. Ook gaan we deze ronde molasse toevoegen oftewel 'rietsuiker'. De vorige ronde was dit goed bevallen en een zoetere geur was zeer zeker merkbaar daardoor. Ik ben er alleen nog niet zo heel goed over uit vanaf wanneer ik het deze ronde ga toevoegen, . Op dit moment zeg ik wekelijks vanaf week 4.

In week 3 gaan we de dames eenmaal topdressen met vispoeder en in week 5 en misschien week 7 gaan we de palmboomas inharken. Mocht het nu uitzonderlijk goed gaan, dan kwakken we er nog een Batboost K2 in.

 

But first things first, we hebben het scrogrekje geplaatst en ben benieuwd hoe dit de eerste keer gaat verlopen. Kijken jullie mee mensen en daar waar nodig een corrigerende 'klets', alsjeblieft ?

 

De volgende stap. Ik geloof dat hier wel de meningen over uiteenlopen, maar ik wil de beentjes best wel scheren. Tips, suggesties meer en meer dan welkom!

Ben je van mening dat ik dit misschien met mate moet doen, of helemaal niet, laat het horen...

 

large.5afb3bd16caed_Groeidag36endeklokisom(3).jpg.d92e228b93290998011d0b569f146390.jpglarge.5afb3bc270c7f_Groeidag36endeklokisom(2).jpg.01eae75f4770ec22715247f816f81d89.jpglarge.5afb3bb10d8e9_Groeidag36endeklokisom(1).jpg.baf3262e1c72ec8e2da80e3e67789591.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks @LC en jij natuurlijk ook Cannarie. Helaas rook ik inderdaad :( . Ik was altijd wel mijn handen, maar blijkbaar niet goed genoeg. Je hebt natuurlijk wassen en wassen. Misschien moet ik de volgende ronde dan toch maar voor de zekerheid handschoenen gaan dragen. Heb hier bewust van af gezien, keek daar een beetje tegenop. Ik moet er nog eens even gaan induiken (tenzij ik me echt geen zorgen hoef te maken LC ?), tijdje geleden heb ik over tmv gelezen omdat ik het wel vaker voorbij zag komen en heel graag wilde weten wat het was. Hoe dan ook, fijn dat je me een zetje in de goede richting heb gegeven LC, :specool !

 

Betekent eigenlijk dat als ik handschoentjes had gedragen het gewoon super zou zijn gelopen tot nu toe, om maar met een opsteker af te sluiten :D

 

@edit: maar even terug gehupt, blad eruit genomen (voor mijn veilig gevoel), meer kan ik toch niet doen en handschoenen maar per direct inzetten. Lees net dat als het idd om tmv gaat, bestrijding niet meer mogelijk is en virus blijvend is. We zullen zien in hoeverre dit aan opbrengst gaat inleveren :thumbsdown:

Edited by greentjeonatrip
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 1 noteer ik na het schakelen, nu dus. Ditmaal ga ik wel goed vermelden wanneer ik de eerste daadwerkelijke bloeiharen spot. Gisteren eens geen water gegeven en gisteren ook een minuscuul gevleugelde indringer gezien. Vandaag bij het weghalen van een paar onderste hangende schutbladeren, zag ik dat ze toch lichter begonnen te worden en dus toch de Kalong Grow uit de kast gehaald, 750 ml water met Grow dus, per pot.

Vanochtend de laatste Silicium douche gegeven bij het uitgaan van de lampen. Zag nu pas dat dit om de 10 dagen moet gebeuren, ach ja, 2x totaal gegeven meen ik en het is goed nu. Wil dit feitelijk niet meer doen wanneer ik de bloeiharen spot. https://plantenvoedingstore.nl/product/bioquant-bio-silicium-aff-100ml/ .

large.5afc846c54087_Bloeidag1(2).jpg.de500ca11f2f30aad86e997bb8f6763a.jpglarge.5afc845a3d82c_Bloeidag1(1).jpg.cd162d869a261b6cbfed1eb7ef2cf17b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV niks om je zorgen over te maken? Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor altijd he tegenovergestelde. Is toch ook besmettelijk naar de andere planten toe?

 

Echt niks om je zorgen over te maken als je plant een beetje TMV laat zien.

Het kost je amper opbrengst bij cannabis. weet niet hoe het bij tomaten, paprika's of komkommers is, bij canna merk je er in de bloemvruchten niet veel van.

 

TMV kan zich op verschillende manieren uiten: vlekken, verkleuring, draaien van blad.

 

Het wegdraaien van een bladpunt hoeft niet als verschijnsel op te treden, het verkleuren van een deel van het blad tussen de nerven is redelijk specifiek voor TMV.

 

Wil je ervanaf komen, plantmateriaal na de oogst niet verder mee werken, het gebruikte medium de kliko in liefst met pot en al of de pot nadien goed ontsmetten (gezien de prijs van een pot is weggooien een slimme optie).

Ook geldt dat voor alles wat met de besmette plant in aanraking is geweest qua tuinhulpjes (dus ook je scharen waarmee je takken knipt goed ontsmetten).

 

@greentje

Niks mis met je netje.

Ik ga pas dieven als ik de hoofdtakken op het net heb gebonden en zicht krijg op hoe snel ik net vol ga krijgen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild is dat niet ietwat te kort door de bocht? Beschadigde bladeren/zonnepalen lijden immers tot minder licht opvangst dus indirect ook voor een verminderde opbrengst...

 

In de laatste weken van de bloei moet dat niet veel uitmaken vanwege de trage progressie van TMV maar als je 2/3weken in de groei zit gaat dat zeker weten wel uitmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 3. Gisteren water en vanaf vandaag Kalong Bloom 700-900 ml per pot. Ventilatie is ook opgevoerd. Ik liet ze voornamelijk in intervallen draaien van 15 minuten en daarna circa 45 minuten rust. Nu intervallen van steeds 15 minuten draaien en 30 minuten rust.

 

5aff44688ebcf_Bloeidag3(1).thumb.jpg.526a13915225bc6f4a9d12161da89dbc.jpg

5aff4475b7481_Bloeidag3(2).thumb.jpg.f05855d10b9106faf9b9efc194525bd1.jpg

5aff4485eb779_Bloeidag3(9).thumb.jpg.04ef15deea701275f37b30b7cecb6dc1.jpg

5aff44963ae80_Bloeidag3bovenkant.thumb.jpg.d502fdaeffd67310e8619d2f3917ec3d.jpg

5aff449d55c9e_Bloeidag3eerstebloeiharenofniet.thumb.jpg.008702e91fe6509e4baa681ece6eb533.jpg

 

 

En hier dan opbinden ?

 

5aff44caa7255_Bloeidag3eerstekeereengaatjeopgeschoven.thumb.jpg.c141cd7203789f119e563f593731076f.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild is dat niet ietwat te kort door de bocht? Beschadigde bladeren/zonnepalen lijden immers tot minder licht opvangst dus indirect ook voor een verminderde opbrengst...

 

In de laatste weken van de bloei moet dat niet veel uitmaken vanwege de trage progressie van TMV maar als je 2/3weken in de groei zit gaat dat zeker weten wel uitmaken.

 

Uit de literatuur mbt TMV:

Mocht je plant niet groeien zoals zou moeten, dan zou de groei mogelijk vertraagd kunnen zijn door het virus.

Het wegkwijnen van planten is tevens een mogelijk signaal dat ze besmet zijn met het TMV. Ook vertraagt het de wortelgroei.

 

Het kan maar als je planten gezond zijn dan is er echt helemaal niks aan de hand met een beetje TMV uiting in de plant.

 

@cannarie

ik had het over de 240m3 setup van greentje

Wordt drukval als je aanzuigt via een probleem wat let je dan om (eventueel geboxt) af te gaan blazen in de filter?

Dan heb je als je de slang tussen afzuiger en filter niet te lang maakt een heleboel problemen getackeld.

Ik zou niet anders meer willen

 

@greentje

de filter is nog niet geplaatst toch?

anders is wat je doet met aan/uit vd afzuiging niet echt ok vd levensduur vd filter

mbt scrog zou ik alleen (ook omdat het je 1e keer is) de hoofdscheut op het einde pas boven het net gaan laten komen.

anders kan je zometeen geen kant meer op met al die scheuten die een plekje moeten krijgen.

ik zou ipv rechtdoor naar de rand links of rechts kiezen want eenmaal aan de rand van het net is het lastig terug en dan gaat die tak omhoog en komt zo een eind boven de rest te zitten wat contraproductief is

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbel

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft de tmv mannen: Ik zal deze ronde iedere dame apart hangen in de droogtent en zullen we op het eindresultaat gaan zien wat en of er een aanzienlijk verschil zal zijn.

 

@LC. Je schrijft: de filter is nog niet geplaatst toch?

anders is wat je doet met aan/uit vd afzuiging niet echt ok vd levensduur vd filter

 

Ik heb nog nog steeds enkel en alleen de 300m³ filter er zitten die ik in de eerste ronde verwisseld heb, misschien begrijp ik je opmerking niet. Wat bedoel je met aan/uit vd afzuiging? Deze ronde zuig ik 100% af, dag en nacht.

 

De hoofdscheut dus deze ronde op einde pas boven net, capiche :)

Voor iedere pot zijn 6 " vakjes " in de breedte. Het vakje waar deze zich nu bevind is de 5e, de 6e wilde ik gebruiken als overlapping, goed idee of toch ook het 6e vakje benutten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 6. De dames hebben vandaag weer hun wekelijks bacto kuurtje gekregen. De dorst varieert de laatste dagen zo tussen de 500 ml en 900 ml per pot, per dag. Voor wat betreft de bloeivoeding, die geef ik om de dag, dus 1 dag water, 1 dag bloei

large.5b0316fdd3ea3_Bloeidag6(7).jpg.5fa870bee6bc7ae46fd17f09f17c77de.jpglarge.5b0316f74a07c_Bloeidag6(6).jpg.6667e19417b7f47160fc474df25e0e0a.jpglarge.5b0316f18657b_Bloeidag6(5).jpg.21d5dee065bafb5a2f76dcc541e51072.jpglarge.5b0316e4d338c_Bloeidag6(4).jpg.efce31fb6f7ab028c4757994f437d8ec.jpglarge.5b0316d772e21_Bloeidag6(3).jpg.79679cd32ab9e3fb058c2ced321b66e1.jpglarge.5b0316cc8aeed_Bloeidag6(2).jpg.5028d5752f6c051bf98cc03581941ccd.jpglarge.5b0316bf27be0_Bloeidag6(1).jpg.5c83869cad8aed61f93fb5f6ec6da78e.jpg


Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden de eerste 2 foto's tekenen van een herma kunnen zijn ? Ik had hier in de eerste ronde ook last van, alleen later opgemerkt. Deze 2 foto's zijn maximaal vergroot. Deze ronde ben ik bewust de plantjes ook hierop veel beter aan het controleren en mag je er van uitgaan dat de eerste 2 foto's een ontwikkeling is van de laatste 1, hooguit 2 dagen. Ik wilde dan ook vervolgens de balletjes gaan 'plukken' en uiteraard dagelijks inspecteren en kijken in hoeverre ze gaan terugkomen. Of het zin heeft weet ik niet, maar mochten mensen suggesties hebben over het hoe en wat, ik hoor het heel graag !

Om het bewuste plantje ook van de achterkant goed te kunnen bekijken zou ik misschien een spiegel gaan gebruiken ? En het verwijderen van eventuele balletjes, is dat met duim en wijsvinger er vanaf gaan trekken/plukken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de reserve indica nog op de vensterbank staan, maar uitgerekend vanochtend heeft het vrouwtje deze vernietigt. Ze begon aardig te geuren op de vensterbank, we kregen bezoek en op de vraag wat we ermee aan moesten heb ik gezegd dat ze ze weg kon doen. Decisions, decisions. Ik kan alleen maar melden dat ze ook daadwerkelijk vernietigt is (gewoon in stukken hoor ik net) :wacko: :head_hurts_kr:

 

Er is misschien wel nog een andere optie. Ik heb de plantjes nog niet op het net gebonden, dus wat ik ook nog zou kunnen doen, is deze nu toch uit de kweek nemen en de overige 3 wat mooier verdelen over de ruimte, maar wat is jullie advies ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...