Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rastafun

blad wordt lichter

Recommended Posts

Dit is mijn eerste kweek, inmiddels staan ze ongeveer vijf weken in de bloei. Ze zagen er prachtig uit totdat voor een paar dagen terug enkele bladeren lichter van kleur werden. Niet geel, misschien dat dat nog komt, maar lichter-groen.

Nou heb ik een druppelsysteem voor bewatering waar ik een voedingssupplement voor gebruikte dat je gewoon in het water kunt doen (terra flores Canna voor de boeiperiode). Nu zag ik dus dat je dit middeltje in het donker moet bewaren, wat ik dus niet heb gedaan en het is al meer dan een jaar oud.

Nu heb ik net een fles Alga Bloei van Plagron gekocht, volgens de verkoper zou dit voldoende zijn om het weer te herstellen. Maar nu lees ik dat je een keer per week de planten water moet geven.

De vragen:

- hoeveel water moet ik de planten dan geven? Met het druppelsysteem heb ik daar geen omkijken naar en heb dus geen flauw idee van de hoeveelheid die ik moet toevoegen. Ik wil natuurlijk niet dat ze teveel water krijgen.

- op de fles staat dat het middel niet houdbaar is als het al vermengd is met water. Ik kan het dus niet in mijn waterbak doen? Lastig, stomme vraag waarschijnlijk want jullie zullen wel denken dat als het erop staat niet doen. Maar toch effe voor alle zekerheid checken.

 

Hopelijk heeft iemand snel een antwoord voor mij want ik ben bang dat er iets mis dreigt te gaan en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

 

Groetjes, Marjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Als je al 5 weken in de bloei staat dan is de kans dat ze iets lichter worden vrij groot. Bij mij is het na 5 weken altijd een aflopende zaak wat betreft blad-uiterlijk.

 

En wat betreft de houdbaarheid van aangemaakte voeding, dat valt niet over een dagje...... maar dat laat ik aan de hydro-experts over :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad...heb het deze week ook geconstateerd (toevallig ook 5e week) bij mn andere kweken ook, achteraf gezien.

Maak me er niet druk om...komt allemaal goed...netjes blijven voeden volgens je schema.

 

Suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...