Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ArnoldSchnitzel

Blaadjes Zien Er Vreemd Uit?

Recommended Posts

Geachte WF leden,

 

Het gaat om mijn Blue kush feminized van Dinafem.

 

Info:

 

Binnenkweek

 

Soortje: Blue Kush Dinafem

Week Bloei / Groei : Groei 4e week

Zaaiing of stekje: Zaailing

Medium(aarde/mapito enz): Aarde- Canna seed mix in een kuiltje eromheen Batmix Plagron

pH van het medium : NVT

EC van het medium : NVT

Temperatuur : 25c gemiddeld

Luchtvochtigheid : 35% lv gemiddeld

 

 

 

Extra info: Ik heb eerder een post gezet omdat me zaailing zijn zaad huls er te lang op zat.

 

Zie link: http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Vanaf week 2 heb ik haar van de 18 watt TL lamp afgehaald en onder een 150 watt lumatek dimmable.

Na 3 dagen ik heb de switch van 150 watt naar 175 watt omgezet. En 3 dagen later van 175 watt naar 250 watt weer omgezet.

 

 

 

Ik heb foto's toegevoegd want ik weet zelf niet hoe ik het moet uitleggen.

 

Als iemand me AUB kan uitleggen wat er aan de hand is en of wat ik er tegen kan doen als het nodig is?

 

*Trouwens de onderste 2 blaadjes die zien er wel normaal uit zoals je op het begin van de foto's kan zien.*

 

 

Alvast bedankt leden.

 

 

gallery_47319_19655_614672.jpg

 

gallery_47319_19655_5689715.jpg

 

gallery_47319_19655_1907826.jpg

 

gallery_47319_19655_2028741.jpg

 

gallery_47319_19655_493811.jpg

 

gallery_47319_19655_3545396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je hebt gedaan met dat kuiltje had ik ook gedaan, toen werd me snel uitgelegd dat het naar een keer water geven eigenlijk geen zin heeft ivm diffusie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien nog niemand iets zegt wil ik wel mijn leken visie uiten...

Neem het niet als definitief advies en corrigeer me aub, zo leer ik het snelste.

Het klauwen doet me denken aan N te veel, maar het licht groene zegt me weer dat N teveel niet heel logisch is.

Mocht er te veel voeding (zout) in je aarde zitten had ik verwacht dat je bladpunten verschrompeld waren (omdat het vocht precies andersom gaat).

Dus.... ph probleem ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

k denk dat de batmix nogal zwaar is voor dit kleine plantje ... als je mazzel hebt komt ze er wel overheen zal wel even duren en zorg dat ze genoeg water houd anders gaat t niet lukken genoeg s niet teveel..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Batmix is inderdaad veel te zwaar voor een zaailing, maar ik heb ook het gevoell dat ze veel te nat staan.

 

4e week groei??............ Dat ziet er niet best uit dan........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij lamp iets te dicht bij de plant. Bij mij was dat toch het geval lamp iets hoger en dan komt het in orde

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je zou kunnen doen is het plantje ruim uitgraven zoveel mogelijk grond van t plantje afspoelen en vervolgens je pot vullen met ightmix en het pantje daar voorzichtig inzetten pas we op dat je iig de penwortel niet beschadigt denk dat t plantje eerder bij trekt in de lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor van die 4 weken groei staat ze waarschijnlijk a 2 weken stil... ik zou de gok we wagen iig... ze staan nog niet in de bloei dus zolang je groeit kan je jezelf best wel wat rommelen ... zo laten staan kan t ook nog wel even gaan duren as ze dr al bovenop komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik dat plantje gewoon wegpleuren en iets nieuw beginnen hoor..

 

week 4 groei klopt niet echt aangezien je avontuur slechts 3 weken geleden begon

 

ik begint pas te tellen als de zaailing-fase voorbij is

 

>< weekje zaailing

>< 1 - 2 - 3 - 4 - ... - weken groei (afh vd hoogte)

>< 7 - 8 - 9 - 10 - ... - weken bloei

>< enkele dagen oogsten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding lijkt me. En ik zou inderdaad niet doorgaan met deze plantjes...

Kies voor aarde/cocos mix zonder voeding en begin langzaam aan met biologische voeding in het water. Ik gebruik biobizz en mijn plantjes staan er geweldig bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weg gooien kan altijd nog toch ? Dit s gewoon een zaailing je zou m zelfs nog boven de grond afknippen en opnieuw laten wortelen.. maar goed was t een stek geweest had k m inderdaad de kliko in gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

**Update**

 

Volgens mij lamp iets te dicht bij de plant. Bij mij was dat toch het geval lamp iets hoger en dan komt het in orde

Ja dat was zeker een van de redenen. Sinds ik me lamp hoger heb opgehangen gaat het een stuk beter nu.

 

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt want zij ziet er nog gezond uit qua kleur. Alleen qua vertoning is het wat anders. Dus ik denk dat komt misschien door het kuiltje wat ik heb gemaakt. Volgende keer zal ik gewoon een 1 liter pot gebruiken en netjes over potten.

 

gallery_47319_19655_1152212.jpg

 

Zoals je kunt zien aan het onderste eerste blaadje ziet die er nog gezond uit en dat was nog toen onder 18 watt T3 lamp.

 

En sinds ik naar 150 watt hps bent overgestapt hing de lamp volgens mij te dicht bij op een afstand van 15 cm. En met cool ventilator erbij.

 

gallery_47319_19655_115130.jpg

 

Maar ze groet nog steeds door en ik zie dat alleen maar als een leer proces. Ik denk dat het wel goed komt maar misschien zal de opbrengst uiterst laag zijn.

Maar thanks guys voor jullie input!!

:P :) :jump: :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou d'r mee stoppen, zonde van je energie en geld... zo te zien wordt dit niets, kun je beter voor een paar tientjes nieuw zaad bestellen. Overigens ben ik wel tevreden over Dinafem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou d'r mee stoppen, zonde van je energie en geld... zo te zien wordt dit niets, kun je beter voor een paar tientjes nieuw zaad bestellen. Overigens ben ik wel tevreden over Dinafem.

 

Ja ik heb nog 2 zaden over. Dus ik gaat het zeker opnieuw proberen hierna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

****Kleine update****

 

Ik ben toch maar door gegaan met haar en het gaat hele stukken beter nu.

 

Grootste probleem was dat mijn lamp te laag stond en 250 watt was veel te veel voor haar.

 

Oplossing ik heb mijn lamp terug gedimd naar 175 watt en mijn lamp veel hoger opgehangen.

 

Geef nu ook enkel alleen kraan water en ze geniet heerlijk van de Bat mix.

 

En omdat mijn lv best laag is heb ik haar elke keer 15 min voordat de lamp uitgaat even helemaal nat gesproeid tot ze helemaal een beetje doorweekt was. En het helpt wel gelukkig.

 

Zaterdag ben ik van plan om te over te schakelen naar 12/12 en lekker weer terug naar 250 watt.

 

Ik moet zeggen dat ze heel sterk is en tegen hele grote stoten kan. Heb lst gedaan en getopt. Ze kreeg zelfs een kleine beetje scheurtjes maar dat is alweer snel genezen.

 

gallery_47319_19667_1075679.jpg

 

gallery_47319_19667_1363011.jpg

 

gallery_47319_19667_1418991.jpg

 

 

Thanks WF leden nog! :jump: :wave: :j :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...