Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fitnessfreakK2

Bho Is Zo Hard Als Glas

Recommended Posts

Ik heb gister wat BHO gemaakt met een Honey Bee Extractor van 30 gram kleine topjes en suikerblad.

2x 300ml gas erdoorheen geblast en au bain marie laten verdampen een aantal uur in de schuur.

In de schaal lag de olie als een soort shatter na wat opwarmen au bain marie kon ik het verzamelen maar het wordt weer als steen/glas als het afkoelt.

 

Het smaakt wel prima en wordt er echt knetter van. Ik vind het verder niet erg want het is lekker handzaam zo op deze manier. Maar ik had een honing/wax verwacht.

 

Ik heb laatst ook Rosin gemaakt van deze strain en deze was wel honing/waxachtig. De smaak is wel nagenoeg het zelfde.

 

Die ik soms wat fout of is het normaal?

 

Greetz

 

gallery_47976_19597_72253.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

shatter noemen ze dat toch?

 

Lijkt me prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit gedaan, vind dat gas toch geen fijn idee ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten kun je van bho ook shatter maken hoor, al is het dan meestal wel doorzichtig. Wat het verschil is qua bereiding weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dit "budder" wordt genoemd?

 

Traag/lage temperatuur purgen en tegelijkertijd de bho schrapen. (Soort van opkloppen zoals eiwit of room)

 

Voor meer "shatter" consistentie te krijgen word meestal bho vacuüm-purged?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan inderdaad wel budder zijn op deze manier.

 

Het is inderdaad op lage temp purged en dan schrapen dan krijg je het inderdaad.

 

Ik had gister namelijk nog een run gedaan en nu de topjes en suikerblad super fijn gemaakt met een grinder en 1 bus gas erdoor geblast. De opbrengst was veel hoger als de eerste run omdat er natuurlijk veel meer is de buis past. Er lag nu een dikke laag olie in de schaal die ik zo kon verzamelen dit is dus een mooie goudkleurige wax geworden die kneedbaar is en blijft. De overgebleven olie wat dus als een dunne laag over de bodem lag heb ik weer moeten verwarmen en moeten schrapen zoals in de eerste run het geval was. Dit is weer precies hetzelfde geworden als de eerste run dus een soort van stenen van glas om het zomaar even te noemen.

 

Hier een foto van de BHO WAX: (sorry voor de waardeloze foto maar ik kreeg hem niet scherp)

 

gallery_47976_19597_37998.jpg

 

Ik heb de wax nog niet geproeft maar ik denk dat deze gewoon hetzelfde zal smaken als de glas stenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het probleem eigenlijk dat het hard wordt? ik vind dit net veel prettiger om mee te werken

 

bewaar je bho plat tussen slick sheet ipv het zo op een hoopje/steentje te verzamelen, dan is je 'glas' veel hanteerbaarder om te rollen enz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...