Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xaim

Gronest 50X50X30 Of 43X43X30

Recommended Posts

Ik vraag me af welk van deze potten het beste zou zijn in een tent van 1m2.

 

Ik wil er 4 neer zetten, dus zou de 50x50 de perfecte maat zijn, maar omdat ze dan strak tegen elkaar staan komt er minder lucht door wat juist het voordeel zou zijn.

 

Als ik daar in tegen de 43x43 zou gebruiken heb ik wel meer ruimte tussen de potten alleen mis ik per pot 20l grond en dus ook ruimte voor de wortels.

 

Mijn keuze gaat zelf uit naar de 50x50, maar misschien hebben jullie er andere bevindingen bij?

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een aardebak?

 

Ik vond dit wel makkelijk, want dan kan ik het er nog steeds uithalen en makkelijk schoonmaken, met een aardebak wordt dat een stuk lastiger.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

inlaten verhogen

:vape:

 

Klopt die laat ik al van boven komen (Mammoth Pro 100), maar top voor het meedenken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets ruimte houden..

 

Is jouw rede hier voor ook voor de luchtcirculatie of een andere rede?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou plantzakken, bieden de mogelijkheid om zuurstof op te nemen.

Als je de zakken tegen elkaar aan zet, is die mogelijkheid weg.

Dat vind ik zonde.

Overigens is een kiertje al voldoende..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou plantzakken, bieden de mogelijkheid om zuurstof op te nemen.

Als je de zakken tegen elkaar aan zet, is die mogelijkheid weg.

Dat vind ik zonde.

Overigens is een kiertje al voldoende..

 

Vandaar dat ik ook twijfelde :P maar nu je antwoord toegelicht is snap ik je antwoord ook, thx voor het mee denken.

 

Helaas is 1 maatje kleiner meteen 43x43, als het nou 48x 48 was, maar een 50x50 ademt natuurlijk al wel meer dan een pvc pot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah joh.. die dingen zijn rond he. dat ene plekje waar ze elkaar raken gaat echt geen verschil maken hoor

 

edit, zie nu dat de bovenkant rond is en de onderkant 4kant. Er even vanuit gaande dat de onderkant 50x50 is zou ik idd een maatje kleiner doen. Maar dan vooral omdat de pot anders van vorm gaat veranderen als je hem optilt (bovenkant wil meer de breedte in). Lijkt me niet ideaal voor de wortels

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens heb je met de 55 liter van de 43x43 meer dan zat hoor

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap hem OR, dankjewel :D

 

Ja, zo ver ik heb kunnen zien zijn ze vierkant. Mij is namelijk verteld hoe meer ruimte hoe sneller ze groeien en dus ook groter wortelstelsel en meer voeding dat ze op zouden kunnen nemen. Dat zou me tijd schelen en mooie bloemen opleveren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de bovenkant wil natuurlijk altijd een ronde vorm aannemen omdat het medium in alle richtingen evenveel druk geeft. Als je ze dan tegen elkaar zet blijft de bovenkant wel 4kant, alleen mocht je je pot een keer willen optillen wil hij weer naar die ronde vorm en beschadig je je wortels.

 

Mij is namelijk verteld hoe meer ruimte hoe sneller ze groeien en dus ook groter wortelstelsel en meer voeding dat ze op zouden kunnen nemen. Dat zou me tijd schelen en mooie bloemen opleveren :P

 

Ja dat is natuurlijk wel waar, maar 220 liter op 1m2 is echt al behoorlijk veel. Hoe meer grond je hebt op een bepaald oppervlak, hoe minder verschil elke extra liter grond maakt natuurlijk. Daarnaast moet je het ook allemaal naar je huis toe sjouwen he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar het is niet te bedoeling om ze te gaan verplaatsen als ze nog blijven staan, alleen als ze om gaan of met schoonmaken NA ze omgegaan zijn :P

 

Klopt ook, maar wil de aarde gaan hergebruiken en een biologisch evenwicht laten ontwikkelen in de grond, vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar 75L per "pot". Zo hoop ik een mooi evenwicht te creëren om zo de plant het beste te geven, zodat zij mij ook het beste zal geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een goed biologisch evenwicht te krijgen, ben je idd wel volume nodig.

Maar die 43x43x30 is nog steeds 50 liter. dat zou zoals cannarie zegt genoeg moeten zijn.

 

En om een goed biologisch evenwicht te houden,

zou ik het leeghalen en schoonmaken niet doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk met biologisch altijd zo veel mogelijk omdat je dan meer buffer hebt. Een kleiner aquarium goed houden is super moeilijk ipv een bak van 1000L. Bij grond werkt het neem ik aan het zelfde als ik het allemaal goed gelezen heb.

 

Ik wil de "potten" zelf niet leeghalen of iets in die richting. Ik wil juist de tent aan de binnenkant af kunnen nemen ivm stof en dergelijke. Zodat ik overal goed bij kan en de optimale reflectie kan behouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook die van 50l nemen, sterker nog heb ze net besteld! :D Bedankt voor de tip, kende deze nog niet. Vooral dat het water er niet aan de zijkanten uit kan lekken is wel fijn want dat is altijd behoorlijk irritant bij dit soort zakken/potten van andere merken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Haha mooie zakken hé! Precies voor de 1m2.

Zou je wat foto's willen maken? En een kleine review willen doen qua kwaliteit en of je tevreden bent? :D

 

Zo kunnen we elkaar allemaal helpen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is heb ik ze overmorgen binnen, dus dan zet ik er wel even een op de foto. Of ze ook echt werken zoals ze zeggen zal langer duren voor ik daarover kan oordelen, eerst ga ik van de week m'n huidige plantjes in andere potten zetten, die hoeven namelijk niet zo groot te worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn al leuk, ben benieuwd! :D

 

Wil je ze ook op 1m2 zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, perfecte afmetingen dan die 50x50.

 

Wanneer wil je ze gaan gebruiken?

Ik zelf zou ze denk pas rond half april/begin mei gaan proberen.

 

Mocht je ze eerder gebruiken zou ik graag je mening er over willen en verschil mbt de standaard pvc potten :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze ongeveer net als airpots werken dan zijn ze sowieso beter voor de wortelgroei dan gewone dichte potten. Maar bij airpots loopt ook het water er aan alle kanten uit, dus die gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar buiten op het balkon.

 

Het ligt er verder een beetje aan hoe lang de plantjes die ik nu heb moeten bloeien. Zijn nieuwe soortjes voor mij dus ik heb geen idee. Zal iig ook pas over een maand of 2 zijn dat ik ze echt ga gebruiken maar ik had nog meer spullen nodig dus heb ze toch maar vast meebesteld, scheelt weer een paar knaken in de verzendkosten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al verschillende soorten geprobeerd.

Rout Pouch, SmartPot....

Maar niets kan tot nu toe nog tippen aan de Air-pots..

 

Ik heb wel een kleine aanpassing gedaan aan die Air-pots.

Dwz, wat bedoeld is als de onderkant, gebruik ik aan de bovenkant.

Hierdoor, heb je 3 rijen met dichte "nozzels"..

Daardoor, blijft voor die enkele keer, dat ik van boven water, het water in de pot.. (tip aan GeekFreak......)

 

Ook de bodem, draai ik om.

Die bobbel, heb ik weg gesneden. Hierdoor staan ze wel vlak

en gaat het bewateren via de schotel perfect..

 

En nogmaals..

De planten doen het voor mij het best op die Air-pot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...