Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Snap 1 ding niet goed. Vorige ronde maakte je je zorgen over een te hoog ec terwijl je 1.4 gaf. Nu wil je 2.0 gaan vloeden. Neem dus aan dat je hoger wil gaan zitten. Top. Maar dan door voeden tot de oogst. En gelijk door de volgende ronde? Als je echt een groot overschot wilt opbouwen moet je het vooral zo doen.

 

Ik vloed altijd 3x met afgezuurd kraanwater. Niet alleen voor de smaak, hetgeen vakman op doelt.

 

ps: imo bloeien de toppen hier ook beter van af.

 

Ripen zie ik zelf ook t nut niet van in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de gezondheid ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk dat bij deze type kwekers wel meer.

 

Ze zijn er vol van overtuigd, dat het niks af doet aan de smaak geur enz..

En je kunt je toppen, ook best machinaal knippen, geeft niks gaat lekker snel.

Dat moet ook wel, want het is handel en tijd is geld. :whistle:

 

Geeft niks, mag gerust, maar noem je zelf geen hobby kweker.

En geef nou gewoon toe, dat het wel degelijk verschil maakt.

Maar jullie klant interesseert dat niet, dat is wat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat niet cap zich zelf hobby kweker noemt :rofl

 

Machinaal is een must.

 

 

 

Dat van groeivoeding geven is ontstaan door Racker. Vergeet niet, Racker heeft heel veel geëxperimenteerd. Voornaamste reden dat hij groeivoeding mee gaf einde ronde is omdat hij geen zin had om al zijn kratten opnieuw in te wateren.

Ik vind het allemaal wel meevallen. Deze kweekwijze scheelt je zoveel tijd ten opzichte van vele anderen methodes..(op automatisch na) dat het me echt niks kan schelen om een half dagje bezig te zijn om een aantal vaten door de potten te knallen. Hoe meer water hoe beter. Spoelen en inwateren in 1.

Hij had t destijds ook over schema's van 2.0 inwateren en daarna 1.0 tot het eind.

Hij deed eb vloed op grasdallen van 10 cm hoog met kratjes. Om de dag eb vloeden was een must. Potten op de grond is weer andere koek.

Je kunt niet klakkeloos, 1 onderdeel van iemand zijn kweekwijze overnemen. Als je door wil voeden tm het einde, moet je of op maat voeden of geleidelijk afbouwen. En anders gewoon kraantjeswater en goed spoelen/inwateren. Laatste heef mn voorkeur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een duidelijk verhaal Jeice,

Vaak is het een kwestie van 2 walletjes willen vreten.

Daar is 7 weken het doel.

 

Begrijp me niet verkeerd hoor El capitano,

Je hebt daar een leuk gewas staan.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou oude rocker zal ik je eens wat vertellen ?

 

ik heb normaal gesproken ALTIJD de laatste 10 dagen gespoeld voor de eindgebruiker,

ik mag er dan wel meer hebben staan maar ik geef wel zeker om de eindgebruiker en zal het dus goed spoelen met afgezuurd kraantjes water.

 

bij mij gaat alleen fluf door de machine en de rest wordt gewoon met de hand gedaan..

 

bovendien "geef" ik altijd minimaal wel 1 aan een maatje van om dat in kleine delen met andere vrienden te "delen"

want we verkopen uiteraard niks :whistle:

 

ik heb ze nog nooit horen klagen over scherpe bagger zooi :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig om te zien, gezonde dames.

Mooie setup ook, daar kan ik alleen maar van dromen.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo een must?

 

Zelfs 5x dit word gewoon netjes droog met het handje gedaan.

 

Vele handen maken licht en mooi werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat maakt het nou uit of je broodkweker of hobby kweker bent

 

er zijn genoeg hobby kwekers die graag brood kwerker zouden willen zijn alleen niet de plekken of t geld er voor hebben

 

ik vind dat met broodkweken opzich niks mis is mits je het netjes doet, liever dan dat mensen elkaar gaan rippen of wat dan ook

 

iemand die gif wil spuiten en op het laatst nog een ec van 3 wil geven doet dat ook wel met 10 plantjes of 200 plantjes

 

ligt gewoon aan de persoon, ik bedoel 1000 planten voeden of water geven is even veel werk hangt van je eigen instelling af denk ik voor spuiten geld het zelfde

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo een must?

 

Zelfs 5x dit word gewoon netjes droog met het handje gedaan.

 

Vele handen maken licht en mooi werk

 

elke 2 handen zijn 1 mond teveel. heb zelf nog nooit klachten gehad over machinale knip. het is iets minder wit op t oog, maar t product is er niet minder om. uiteindelijk moet je het oproken. een schilderij is om naar te kijken :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo een must?

 

Zelfs 5x dit word gewoon netjes droog met het handje gedaan.

 

Vele handen maken licht en mooi werk

 

elke 2 handen zijn 1 mond teveel. heb zelf nog nooit klachten gehad over machinale knip. het is iets minder wit op t oog, maar t product is er niet minder om. uiteindelijk moet je het oproken. een schilderij is om naar te kijken :P

Product is wel minder om, en een goede afnemer geeft je er minder voor dan wanneer de product op juiste wijze is gedroogd en geknipt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof best dat je er wat meer voor krijgt handgeknipt. Omdat het er mooier uitziet. Maar vele handen werken ook niet gratis.

Denk dat het wel mee valt kapitein. Werkzame stoffen zitten niet alleen aan de buitenkant. Is ook niet zo dat je de hele buitenkant kaal schraapt met machine.

 

Terug naar de plaatjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel van de kopjes, vallen met machinaal knippen er gewoon af.

Is net zo iets als geklopte wiet.

Ik ken toevallig weer iemand, die in een koffieshop werkt en die verteld,

dat daar, alle wiet eerst wordt geklopt, voordat het in zakjes gaat.

 

Dat er geen klachten over komen, is vooral om dat alle waar naar zijn geld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel van de kopjes, vallen met machinaal knippen er gewoon af.

Is net zo iets als geklopte wiet.

Ik ken toevallig weer iemand, die in een koffieshop werkt en die verteld,

dat daar, alle wiet eerst wordt geklopt, voordat het in zakjes gaat.

 

Dat er geen klachten over komen, is vooral om dat alle waar naar zijn geld is.

Gaan we de machinale versus hand discussie weer voeren? :popcorn:

En maar weer on topic: Ze staan er prachtig bij Cap, nagenoeg alles op gelijke hoogte, ja dit belooft wat! :showoff:

Nog steeds tevreden over de GHE voeding?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip zelf de grote toppen kleine spul allemaal de machine in dat scheelt zoveel tijd, plus het word mooier dan dat ik het met de hand doe

 

je hokkie staat er mooi bij cap, ik zie wel de verkleuring onderuit die ik bedoelde en zelf ook vaak last van heb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo een must?

 

Zelfs 5x dit word gewoon netjes droog met het handje gedaan.

 

Vele handen maken licht en mooi werk

 

elke 2 handen zijn 1 mond teveel. heb zelf nog nooit klachten gehad over machinale knip. het is iets minder wit op t oog, maar t product is er niet minder om. uiteindelijk moet je het oproken. een schilderij is om naar te kijken :P

 

Dat is waar. Niet altijd mogelijk.

Maar als je het goed waterdicht hebt, is het echt de moeite waard. Tenminste. in mijn geval dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond gewaterd. dag 16 Bloei

 

 

PH 5.7

EC 2.25

Temp 21.8

PPM 500+

 

temp On/Off 29/20

Rv 58/79

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit.

 

Ik zou vanaf de volgende waterbeurt een beetje calmag toevoegen, tot ergens in de 5de week. Ik geef halve gram epsom per liter. Zo hou ik ze mooi groen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes. Het lijkt er helaas op dat ze groeivoeding te kort komen. Fata had dat goed gespot op de vorige foto's.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was maar wat in huis halen dan, want ik heb geleerd dat zonder extra toevoeging tussen week 3/5 tekorten de kop opsteken. Althans, bij mij, met redelijk veel licht en wat co2. Ik neem aan dat het bij minder extreme omstandigheden niet nodig is extra toevoeging te doen bij floranova. Maar goed, je kunt natuurlijk ook eens kjken hoe het bij jou gaat zonder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...