Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Actie Van Hans Kamperman - Decriminalisering Van Cannabis

Recommended Posts

Nee Johny,

niet zoeken in de zin van sarren,

wel in de zin van:

als je er zo tegen bent kun je toch ook gewoon zeggen waarom?

De text van KeesA zegt genoeg. en daar reageerde ik op.

 

en voor de rest heb je aardig gelijk.

Ik lees alleen maar hij de manier waarop niet vind kunnen en daar ben ik het helemaal mee eens.

 

Ik heb respect voor mensen die hun nek uit steken voor een bepaalde zaak, maar op deze manier...

 

En ben het verder ook met Kees eens dat een grote groep legalisering strijders zich zo op een bepaalde manier profileren dat ze echt door niemand serieus genomen worden. Denk je nu echt dat je in je pak met wiet bladeren een beetje voor de 2e kamer loopt te paraderen ze je serieus nemen?!

 

Een aantal goed ingevoerde professionele lobbyisten met de juiste ingangen dat heeft de legalisatie beweging nodig. Hoe denk je dat het in andere bedrijfstakken gaat?

Edited by Johnny_Sack
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht werd ik wat te rood voor de ogen

toen er teveel over rood werd gebaggerd.

en voor de rest: ik ken geen mensen die vanuit de rechtse optiek bezig zijn met legalisatie.

dat er op een correcte manier gehandeld moet worden om serieus genomen te worden dat ben ik met je eens,

Over die lobby kan ik je over een maand meer vertellen,daar moet ik nu mijn smoeltje nog over houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los van alle oordelen die hier worden geventileerd ( zonder de man te kennen,curieus), wordt Hans door de politie met alle begrip en egards tegemoet getreden en heeft hij toestemming om, in ieder geval tot juni, voor het gebouw van de Tweede Kamer te mogen staan.

Wij waren hier woensdagmiddag, in de stromende regen, met een man of twintig. De politie belde Darpan om hem te vertellen dat uiteindelijk 5 personen waren toegestaan, maar dat ze in dit geval het door de vingers keken. Het is verbluffend hoeveel medewerking Hans en Darpan van de Haagse politie ontvangen.

Het is heel goed mogelijk dat zij het stompzinnige cannabisgesodemieter zwaar zat zijn.

 

Een mens ontleent zijn waarde aan het vermogen om tot zelfbepaling. Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

 

Baas In Eigen Brein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interview met Hans door CNN.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je iedereen persoonlijk kennen om een oordeel uit te spreken?

Moet ik Michael van Z. van de Grauwe Eeuw persoonlijk kennen om te zeggen dat hij een idioot is als hij 'ludiek' voorstelt om de acteur die Sinterklaas speelt met een bom van het leven te beroven?

Ik heb best begrip voor sommige standpunten van de anti-Zwarte Piet beweging, maar een idioot blijft een idioot (in dit geval).

 

Denk niet dat de betreffende politie-agenten het stompzinnige cannabisgesodemieter zwaar zat zijn. Ik ken ze niet, maar ik denk dat het ze geen lor interesseert. Dat ze denken 'een paar vriendelijke en zachtaardige mensen die willen demonstreren en die vooralsnog niks geks doen.... laat lekker gaan'.

 

Een mens ontleent zijn waarde aan het vermogen om tot zelfbepaling. Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

 

Baas In Eigen Brein!

 

Dit bedoelde ik eerder met het taalgebruik dat sommigen uit de cannabisbeweging gebruiken. Los van de kromme zinnen, is het van een hoogdravendheid en zweverigheid, waar Jomanda nog een puntje aan kan zuigen.

Als je de beleidsbepalers wil meekrijgen, moet je gewoon helder, zakelijk en duidelijk aangeven waarom iets een goed of slecht idee is.

Want deze zinnen hadden net zo goed van Pedofielenbeweging Martijn kunnen zijn, want die schermden bijna met dezelfde argumenten.

Niet dat ik de vereniging Martijn met de cannabis-beweging wil vergelijken, verre van dat.

Maar ook zij gebruikten grote warrige woorden om aan te geven waarom zij vonden dat de menselijke vrijheid wel met wat minder grenzen toe kon, alleen vergaten die klootzakken voor het gemak even de vrijheid van het kind.

 

Maar come on, get of your high horse, zoals de Fransen zeggen.

Want dit is preken voor eigen parochie, voor de mensen die je toch al meehebt, maar je trekt er geen twijfelaar mee over de streep.

Sterker nog, ze denken 'tuurlijk, ouwe zweefmolen'.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghehe, ik voel een deja vu.

Er is een heel mooi betoog te houden voor legalisatie, maar daarin zou ik zweverigheid ook mijden als de pest.

We moeten de vooroordelen niet in de hand werken he.

Verder misschien beter uitleggen hoe het de aarde zou redden, en dan al die voordelen opsommen met bronvermelding van een objectieve bron ( niet canna of nature science) en het redden van de aarde weglaten.

Komt een stuk minder belerend over.

En buiten de wereld redden zijn er ook een hoop argumenten te verzinnen waar je Jan met de pet ook overtuigd.

Het merendeel geeft namelijk geen reet om de aarde, dat kun je zien als je naar buiten kijkt.

 

Als je er alles al over gelezen hebt lijkt zo'n oneliner genoeg, maar zoals Kees al zegt heb je die doelgroep al in de pocket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb erg veel positieve reacties gehad op mijn artikel -https://www.voc-nederland.org/2018/03/doede-de-jong-hans-kamperman-en-de-plantpolitie/- in de Leeuwarder Courant en Het Dagblad v.h. Noorden. Ik bereik met deze twee kranten en facebook minstens 200.000 mensen.

Door dit verhaal kreeg een slachtoffer van het O.M. een gezicht en wordt het daardoor veel schrijnender, dan dat je anoniem persoon bent. Veel mensen hebben sympathie voor Hans en vinden het verschrikkelijk dat hij zo is behandelt. Op deze wijze is het cannabiswanbeleid weer eens stevig op de kaart gezet.

 

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2311129/Tweede-Kamerspringer-ik-heb-dit-verkeerd-ingeschat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij schat het bereik van de kranten wel heel hoog in. Het zijn allebei zieltogende kranten die waarschijnlijk over een paar jaar niet meer bestaan.

Daarnaast worden ingezonden stukken door bijna niemand gelezen.

En het Facebook bereik valt ook wel mee.

Je lijkt wel een politicus die met cijfers goochelt om zijn succes aan te tonen :likken:

 

Die Hans is waarschijnlijk een patiënt, en het zou me niet verbazen als hij zichzelf binnenkort uitroept tot Jezus die is teruggekeerd op aarde.

2 citaten uit het door Doede gelinkte stukje uit de Gelderlander....

''Ik heb een oplossing voor de aarde'

''Dat ik nog leef is wonderbaarlijk, blijkbaar heb ik nog een roeping''

 

Begrijp niet dat er mensen zijn die deze treurige figuur uitroepen tot held.

Zijn strijd is wel degelijk het strijden waard, maar laat aub iemand deze man de hulp geven die hij nodig heeft. En hem niet de indruk geven dat het een moedige daad was. Die man is het zicht op de werkelijkheid totaal kwijt.

Wie wil zijn kinderen zo'n verdriet aandoen, enkel en alleen om aandacht te krijgen van politici?

 

Het cannabiswanbeleid is door de actie van Hans helemaal niet stevig op de kaart gezet.

('stevig op de kaart zetten' is hier de verkeerde uitdrukking want dat heeft een positieve connotatie)

Maar je bedoelt dat Hans met zijn actie - en zijn verklaringen daarna - nog eens goed kon benadrukken welk wanbeleid er gevoerd wordt.

Laat ik nou eens stellen dat door zo'n actie van deze man de beweging een paar stappen terug heeft gemaakt.

Ik ben voor legalisatie, regulering, en zulks meer, maar ik wil toch niet met deze idioterie geassocieerd worden?

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dan maar ondertussen heb ik nog geen 1 ding gehoord hoe het wel zou kunnen.

en 1000 dingen gehoord hoe het niet zou moeten.

 

en nu lijkt het net alsof alle mensen die wel wat doen,

het fout doen

en alle mensen die weten hoe het wel zou moeten

die doen het niet....

 

of zeg ik nu iets verkeerds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp nog steeds niet wat gewone landbouwhennep met die 5 planten regel te maken hebt.In menig land waar een streng wietbeleid is, wordt gewone hennep geteeld of weet dhr.Kamperman dat soms niet.Wat veel meer aandacht nodig heeft is het medicinale aspect & dat vraagt om flinke aandacht.Zag op de chemo-afdeling van het HMC wel folders gek genoeg liggen over afslanken, maar niks van info folders voor patiënten van het BMC, dat al zo beetje 15 jaar bestaat.Die vrouw in het filmpje met epilepsie & borstkanker verdient imo meer de aandacht dan iemand die van publieke tribune springt.Zit niet te wachten op een nieuwe guru.

Het zou leuk zijn als het boek Marijuana het verboden medicijn van Lester Grinspoon weer opnieuw uitgegeven zou worden dmv crowdfund actie & die gratis uitdeelt bij bijeenkomsten of iets dergelijks.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dan maar ondertussen heb ik nog geen 1 ding gehoord hoe het wel zou kunnen.

en 1000 dingen gehoord hoe het niet zou moeten.

 

en nu lijkt het net alsof alle mensen die wel wat doen,

het fout doen

en alle mensen die weten hoe het wel zou moeten

die doen het niet....

 

of zeg ik nu iets verkeerds?

 

Natuurlijk doen mensen die iets doen, het vaak erg goed.

Alleen dit specifieke geval vind ik een smet werpen op het goede werk dat anderen verrichten.

 

Ik denk, maar ben geen expert, is dat het deel van de beweging dat zich vooral wil inzetten voor medicinale wiet, vooral medestanders moet gaan zoeken in de medische wereld.

En dan niet in de hoek van alternatieve genezers of outcasts, maar gewone, hele saaie doktoren en hoogleraren met witte jassen voor wie empirisch bewijs de basis is van hun handelen.

Ondersteun - ook financieel - onderzoek dat gedaan wordt door studenten en academici van naam en faam naar een mogelijke heilzame werking.

Als de uitkomst positief is, dan kun je daar wat mee.

Nu komen voorstanders soms met claims die nergens op slaan en die vaak door niets onderbouwd worden.

Google op 'cannabis geneest kanker' en je komt werkelijk de grootst mogelijk onzin tegen.

 

Verder zou het de zaak enorm kunnen helpen als de beweging wat minder gedomineerd zou worden door verstokte hippies, conspiracy-theorists en vaagneuzen.

Iedereen heeft het recht om zich zo te kleden, te uiten en te gedragen als hij of zij wil, maar verwacht dan niet dat je door iedereen als serieuze gesprekspartner gezien wordt.

 

Marianne Thieme heeft meer bereikt voor het dierenwelzijn en om dit serieus op de kaart te krijgen, dan al die mafkezen die 's nachts nertsen gingen loslaten of mensen die zich vastketenen aan de hekken van een slachterij of kippenboerderij.

Waarom? Zij brengt haar zaak met argumenten, op een beschaafde manier, in een debat. Ze komt niet met onzin dat als je maar vegetariër wordt dan er dan wereldvrede komt.

Zij zoekt constant medestanders, en geen tegenstanders.

Als ze haar zin niet krijgt, springt ze niet van een tribune, gooit ze geen steen door de ruiten en gaat ze niet in een koeienpak voor de 2de kamer paraderen. Nee, dan wacht ze haar kansen af, gaat verder met lobbyen en op een later moment komt ze er weer op terug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een hele stakke actie en daar bedoel ik mee- die zuil, die op ongeveer zes meter recht voor de ingang van de Tweede Kamer staat. Er komen daags veel mensen en hoogwaardigheidsbekleders langs.

Hij, de zuil, staat onzettend in de picture. Het is een vierkant hokje met een tafelblad en een kacheltje, een aandachtstrekker van jewelste. Door Hans zelf in een dag in mekaar getimmerd. Vakwerk.

De medewerking van de Haagse politie is een verademing ook gezien met wat voor respect en egards zij Hans bejegenen. Besef wel dat deze zuil voor het 'zogenaamde' hart van de democratie staat. Brillant!

Ga er eens heen en steun de mensen die er staan.

 

http://www.dvhn.nl/Meningen/Opinie-Waarom-Hans-van-de-tribune-in-de-Tweede-Kamer-sprong-23032858.html.

 

Opinie: Waarom Hans van de tribune in de Tweede Kamer sprong

  • 27 maart
  • 27 maart
  • Doede J. de Jong
  • Meningen

 

 

B881059955Z.1_20180326155118_000+G8AS65DA.1-0.jpg De man die van de tribune sprong in de Tweede Kamer is een wietactivist. De man bivakkeerde al geruime tijd voor het Kamergebouw om aandacht te vragen voor zijn zaak. Foto ANP/Remko de Waal

 

Vorige week donderdag schokte een zelfmoordpoging de Tweede Kamer. Wat dreef de activist Hans Kamperman bij zijn wanhoopsdaad?

Dit artikel gaat over Hans Kamperman. De man die zichzelf afgelopen donderdag van het leven probeerde te beroven door met een touw om de nek over de balkonrand van de Tweede Kamer te springen. Een wanhoopsdaad, een poging om aan het cannabis wanbeleid een eind te maken.

Hoe heeft het zover kunnen komen? Hans, een geslaagde ondernemer, woont in een rustieke villawijk in Groenlo en had, om er medicinale olie van te kunnen maken, vijf grote hennepplanten in zijn tuin staan. Het was een experiment van een enthousiaste hobbyist die trots is op zijn mooie planten.

Overval

Op een zondagmiddag, herfst 2016, werd hij plotseling door de politie overvallen en geboeid afgevoerd. Ondertussen werd zijn hele woning volledig op zijn kop gezet. ’s Avonds grote schijnwerpers op de gevel gericht. Om twaalf uur ’s nacht zijn door mannen in witte pakken de restanten van vijf planten op een grote vrachtwagen geladen en afgevoerd. U begrijpt wat voor impact dat in de buurt heeft.

Op het politiebureau werd Hans in een cel opgesloten, waar van hem onder andere 22 keer vingerafdrukken werden genomen omdat het zogenaamd iedere keer mislukte. Na 32 uur werd hij op straat gezet en moest hij maar zien hoe hij thuiskwam. Thuis kwam hij terecht in een puinhoop. Alles was overhoop gehaald. De inhoud van kasten en laden was op de grond gestort. Hij was in shock.

Escobar

Hans, die nog nooit een jointje heeft gerookt en niets met cannabis gerelateerde criminaliteit te maken heeft, werd in de lokale krant prompt als de plaatselijke Pablo Escobar afgeschilderd. Ineens was hij een ‘crimineel’ en werd hij door buurtbewoners met de nek aangekeken. Hans werd uiteindelijk in hoger beroep veroordeeld zonder strafoplegging. Dan krijg je wel een strafblad.

Hans is een zeer sociaal en maatschappelijk betrokken mens, die de vernietiging van Moeder Aarde met lede ogen aanziet. Oceanen vol plastic, de giftige lucht, de mensonterende bio-industrie; het gaat hem allemaal zeer aan het hart.

Strafblad

Door zijn strafblad kan hij nu niet meer naar Canada reizen, waar hij met de Black Foot-indianen het Blue Resort terug wil geven aan de natuur. Hij werd hier heel verdrietig van. Het is voor hem onbegrijpelijk, onverteerbaar en een gemiste kans.

Hij besloot daarom actie te ondernemen en posteerde zich ieder dag met een informatiezuil over de hennepplant voor de ingang van de Tweede Kamer. Hij stond er al veertig dagen. Respect! Ook deed hij de volgende oproep aan de politiek: ‘Oproep aan de politiek (delen graag). Open your mind - open your heart’.

Medicijn

Ga nu eens anders tegen hennep (cannabis) aankijken. Het is geen drug, maar een medicijn, vele malen minder gevaarlijk en verslavend dan alcohol en tabak (volgens het Trimbosinstituut dat in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid de effecten op de gezondheid heeft onderzocht). Alcohol en tabak hebben geen medicinale werking, dit in tegenstelling tot cannabis, dat wel medicinaal is. Tabak veroorzaakt wereldwijd vijf miljoen doden per jaar, cannabis nul.

Beschamend

Hans hoort tot de velen die hun leven verwoest zien worden door het Openbaar Ministerie, omdat ze een paar hennepplanten om of in hun huis hebben. Vaak worden deze mensen ook nog eens beroofd van het fundamentele recht op wonen. Waanzinnig dat zulke praktijken kunnen plaatsvinden in een zogenaamd beschaafd land. Ronduit beschamend en een schending van het constitutionele recht op zelfbeschikking. Je bepaalt immers zelf wel wat je voor je welzijn uit je tuin wilt halen. Daar heb je geen plantpolitie bij nodig.

Een mens ontleent zijn waarde aan het vermogen tot zelfbepaling. Het is niet legitiem als de staat inbreuk maakt op de individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid. Opheffing van het verbod op gebruik, bezit en teelt voor eigen consumptie of gebruik is dan ook de enige juiste optie.

Doede J. de Jong is biologisch wietkweker in Appelscha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag in het nieuws:

 

Wietactivist Hans Kamperman uit Groenlo die zich vorige maand probeerde te verhangen vanaf de publieke tribune in de Tweede Kamer, wordt de toegang tot het gebouw ontzegd. Dat heeft het bestuur van de Kamer besloten.

Het openbare deel van het Kamergebouw is in principe vrij toegankelijk voor bezoekers. Het bestuur van de Kamer heeft nu besloten dat bij 'personen die de orde ernstig verstoren' en bij wie gevreesd wordt voor herhaling de toegang kan worden ontzegd, schrijft Kamervoorzitter Khadija Arib.

 

Het toegangsverbod geldt in principe voor drie maanden, en kan worden verlengd zolang het bestuur van de Kamer dat nodig acht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terecht.

Deze man stelt de cannabisbeweging die voor legalisatie strijdt in een kwaad daglicht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit de Volkskrant

 

Dat hij het overleefd heeft, beschouwt hij als een geschenk, zegt Kamperman. Wat hij daarmee aan moet, is nog een vraag. 'Depressief ben ik niet. Ik denk wel dat ik hulp nodig heb. Ik moet overwegen hoe de strijd voort te zetten.'

 

Dit zijn verstandige woorden van Hans Kamperman.

Misschien dat ook zijn medestanders hierdoor inzien dat deze manier van actievoeren een grens overging.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weinig mensen gehoord die achter zijn daad stonden,

dat vond ik van begin af aan opvallend.

begrip hebben voor zijn daad is wat anders, denk ik.

en dat was er wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...