Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGDK

Hoeveel Stroomverbruik Gaat Opvallen?

Recommended Posts

Betalen is gewoon dom.

 

Allemaal leuk totdat het fout gaat. Dan heb je spijt.

 

In strafrecht is kweken via de meter een + en bij de ontnemingsvordering een - omdat ze dan een verbruik gaan berekenen dat via meterstanden te relateren zou zijn aan de lampen die je gebruikt.

Beetje advocaat schopt daar een flinke deuk in zoals je waarschijnlijk zelf ervaren zult hebben :rtfm:

 

Strafrecht en de wel of niet daarop volgende ontnemingsvordering zijn 2 heel verschillende dingen die jij lekker op dezelfde hoop gooit :hug:

 

Dat je aanbeveelt om de meter te omzeilen als hobby kweker: schaam je dat je dit propageert, weet je wel hoe link dat kan zijn?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betalen is gewoon dom.

 

Allemaal leuk totdat het fout gaat. Dan heb je spijt.

 

In strafrecht is kweken via de meter een + en bij de ontnemingsvordering een - omdat ze dan een verbruik gaan berekenen dat via meterstanden te relateren zou zijn aan de lampen die je gebruikt.

Beetje advocaat schopt daar een flinke deuk in zoals je waarschijnlijk zelf ervaren zult hebben :rtfm:

 

Strafrecht en de wel of niet daarop volgende ontnemingsvordering zijn 2 heel verschillende dingen die jij lekker op dezelfde hoop gooit :hug:

 

Dat je aanbeveelt om de meter te omzeilen als hobby kweker: schaam je dat je dit propageert, weet je wel hoe link dat kan zijn?

Het zijn verschillende zaken klopt. Maar de ontneming komt voort uit de strafzaak dus is het heel raar dat ik dat samen benoem?

 

Je krijgt echt niet (veel) minder straf omdat je stroom hebt gestolen. Ik werk liever nog een extra weekje gratis dan 20K extra betalen.

 

Met een goede advocaat zul je als het mee zit er wel wat van af krijgen, maar die garantie heb je nooit.

 

Ik beveel helemaal niets aan, ik geef mijn persoonlijke mening. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij zelf wil. Ja als je als leek gaat lopen prutsen aan je meterkast kan dat gevaarlijk zijn, maar dat is het ook als je zonder kennis aan je auto gaat sleutelen. Lijkt me common sense dat je dat alleen doet met voldoende kennis of door iemand laat doen met voldoende kennis.

 

Hobby kweker is zo'n leuke term. Als het echt alleen maar hobby is kun je ook tomaten gaan kweken en je wiet gewoon bij de shop halen. Dus zelfs de hobby kweker is geen hobby kweker. Voor eigen medische behoefte is natuurlijk weer een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn verschillende zaken klopt. Maar de ontneming komt voort uit de strafzaak dus is het heel raar dat ik dat samen benoem?

 

Je krijgt echt niet (veel) minder straf omdat je stroom hebt gestolen. Ik werk liever nog een extra weekje gratis dan 20K extra betalen.

 

Hobby kweker is zo'n leuke term. Als het echt alleen maar hobby is kun je ook tomaten gaan kweken en je wiet gewoon bij de shop halen.

 

In jouw geval was dit zo en je weet niet wat je gekregen had als je wel buiten de meter om gegaan was qua straf :search:

Misschien had de ontneming ook wel veel hoger uitgepakt omdat men ging gissen en stellen en zoals je weet moet jij maar bewijzen dat het niet zo is geweest wat zij stellen.

 

Hobby kweken is aan gewas gebonden?

Dus je mag je wel een hobby kweker noemen als je paprika's in een tentje teelt en bij wiet is dat niet zo omdat je dat kan halen bij een CS en omdat je dat vd staat niet zelf mag telen?

 

Met hobby doelde ik eerder op degene die 1x pjr een paar plantjes binnen afbloeit en die de wiet gedurende het jaar zelf opmaakt binnen zijn kringetje en die gek is op hoe canna groeit en bloeit, niet alleen op wat je oprookt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stroom pikt kun je rekenen op celstraf. Als je netjes betaalt zal het bij waarschuwing of andere lage straf blijven. Heb ik het natuurlijk niet over 2x24 lampen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gewoon betaald tot 4x600 is er niet zoveel aan de hand, mits je woning hier geschikt is als jij een 1kamer appartement hebt of een boerderij is het 1 toch geloofwaardiger dan het ander

 

de straf van stroom stelen stelt vaak niet zoveel voor, zie hier boven celstraf enzo maar dat is alleen met echt grote hokken.

 

als jij aftapt krijgt je boete van paar 100 en 350euro afsluitkosten en schatting wat je gebruikt hebt wat vaak laag uit valt, ik heb het nu over 4x600 niet over 60x600

 

ontnemingsvorderingen hebben weinig met stroom te maken die zijn meer de geschatte winst die jij hebt gemaakt met je kwekerij

 

wat wel zo is als je 4x600 of 6x600 wil aansluiten zou ik zelf een nieuwe groep trekken met een dikkere kabel en niet domweg dit in je stopcontact steken brand in je muur of dat je stopcontact smelt is niet ondenkbaar

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontnemingsvorderingen hebben weinig met stroom te maken die zijn meer de geschatte winst die jij hebt gemaakt met je kwekerij

 

Volgens Johny Sack (en ik ga in dit geval met hem mee) kan een ontnemingsvordering vanalles met stroom te maken hebben.

Want als je alles via de meter laat lopen, dan kan de energieboer zien vanaf welk moment het stroomverbruik significant omhoog ging, en ze kunnen zien hoeveel stroom er in al die jaren verbruikt is.

Daaruit kunnen ze afleiden hoe lang je al draait en hoeveel, en daarop kunnen ze het bedrag van de ontnemingsvordering bepalen.

 

Als je buiten de meter had gedraaid moeten ze die periode en hoeveelheid met andere bewijsmiddelen onderbouwen, en wie de boel schoon en netjes houdt en geen oude aankoopfacturen, knipafval en weet ik veel laat rondslingeren, komt er dan vaak mee weg dat ze maar 2 of 3 periodes teruggaan. Da's toch lekker als je ergens al 4 jaar draait.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit artikel stond vandaag in het Brabants Dagblad

https://www.bd.nl/gilze-en-rijen/bitcoinfabriek-aangetroffen-in-rijen-tientallen-computers-minen-digitale-valuta-in-loods~a1ce9ebd/

 

Deze passage stond er in en daar heb ik een vraag over

 

De politie kwam de zaak op het spoor door het opvallend hoge stroomverbruik. Een politiewoordvoerder: "We verwachtten eigenlijk een hennepkwekerij aan te treffen. Dit zien we niet vaak." De stroom werd illegaal afgetapt.

 

Als de stroom illegaal werd afgetapt, dan kan je volgens mij niet precies per adres zien waar dat dit opvallend hoog stroomverbruik plaatsvond.

Wat volgens mij wel kan, dat ze kunnen zien dat in een wijk of blok er meer stroom wordt verbruikt dan er op de meters staat. En dan kun je in het blok gaan zoeken naar die verbruiker.

Zou het niet zo zijn dat de crypto miner gewoon verraden is, en dat de politie maar zegt dat ze hem zo opgespoord hebben? Om zo toekomstige stroomdieven af te schrikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...