Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGDK

Zaailingen Groeien Niet En Zijn Heel Licht Groen...

Recommended Posts

Hallo Medekwekers,

 

Ik ben recent gestart aan m'n eerste indoor kweek. 2x 400 watt, hamerslag kapjes, goede afzuiging, climate control, bevochtiger in 't tentje, alles compleet... Ik 38 zaden gekocht, mooie zaden, van Dinafem en Royal Queen, Norternlight, Stresskillen, Amnesia XXL en Industrial polant CBD. Alle zaden zijn uitgekomen, waarna ik ze in kleine potjes heb gedaan, 50% vochtigheid in de tent en onder 1x 400w lamp geplaatst voor 20 uur per etmaal. (Het zijn autoflowers)... Ze staan in een combi van 50% cocos en 50% aarde van Plagron, (promix en cocos premium, beide zonder voeding Wat ik ze nu aan voeding geef is echt extreem weinig, ze krijgen op 3 liter (kraan)water, 5 mm root en grow van Biobizz. Dit doe ik omdat de aarde 0% voeding bevat. Zo weinig geef ik omdat ik begreep dat de voeding in de eerste instantie uit het zaadje zelf gehaald wordt. O'ja, de lamp hangt er zo'n 40 cm boven en een kleine ventilator laat de kleine plantjes een klein beetje bewegen...

 

Lijkt me alle goed zo maar ik vind dat het zo langzaam gaat wat groei betreft, ook zijn de plantjes zo ontzettend licht van kleur. Ik geef ze best aardig wat water maar merk ook dat ze dat echt verbruiken, de potjes zijn erg licht na een aantal uur. Ik geef ze nu 2x per dag water.

 

De temperatuur op de plantjes is zón 26 graden, in de tent zelf zo'n 24 graden en als de lamp uit is zo'n 19 graden... In de 4 uur donker gaat de ventilator uit en de luchtbevochtiger waardoor het dan rond de 35% vochtigheid is.

 

Als de plantjes een paar blaadjes hebben dan wil ik ze in 11 liter potten plaatsen en komen ze onder 2x 400w.

 

Ben ik gewoon ongeduldig of doe ik echt iets niet goed? Ze staan nu 2 weken onder deze omstandigheden en ze hebben allemaal nog maar 2 gekartelde blaadjes per plantje, er komt nu wel overal puntjes uit van de vervolgblaadjes zeg maar.

 

Tips / advies is welkom!

 

Ps. ik zal proberen er wat foto's bij te plaatsen later (weet nog niet hoe dat moet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin maar lekker met voeden.. alles klinkt redelijk voor elkaar verder! of te weinig voeding of een ph probleem in je medium. Wat is je ph van die meuk uit je kraan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in een combi van 50% cocos en 50% aarde van Plagron, (promix en cocos premium, beide zonder voeding Wat ik ze nu aan voeding geef is echt extreem weinig, ze krijgen op 3 liter (kraan)water, 5 mm root en grow van Biobizz. Dit doe ik omdat de aarde 0% voeding bevat. Zo weinig geef ik omdat ik begreep dat de voeding in de eerste instantie uit het zaadje zelf gehaald wordt.

Ze staan in een medium zonder voeding en je geeft ze ook nog eens extreem weinig voeding? Here's your answer! Plantje heeft meteen voeding nodig, in het zaadje zit praktisch niks. Da's net genoeg om te ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben recent gestart aan m'n eerste indoor kweek.

 

Ben ik gewoon ongeduldig of doe ik echt iets niet goed? Ze staan nu 2 weken onder deze omstandigheden en ze hebben allemaal nog maar 2 gekartelde blaadjes per plantje, er komt nu wel overal puntjes uit van de vervolgblaadjes zeg maar.

 

Welkom in de wonderlijke wereld van het indoor kweken waar opkweken vanaf zaailing een periode van ongeveer 2 weken bevat waarin die kleine zaailing maar niet lijkt te groeien en slechts een 1e bladpaar weet aan te maken.

 

Heb je hier geen zin in scoor dan een paar goed gewortelde stekken en heb vanaf het begin met een volwassen plant te maken :hug:

 

Voeding geven aan een zaailing kan ook zomaar heel verkeerd uitpakken.

Het zou de zaailing denk ik veel meer helpen als je de volgende keer het medium wat je gebruikt volgens groeischema inwatert.

Kan je daarna lekker water geven en pas voeding uit de fles als er echt sprake is van een bladpaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's !!!

 

Paar vragen:

Is 40 cm niet te laag voor zaailingen, maar de lamp hoogte voor volwassen planten?

Ga je voor Hydro of aarde?

Hoe zit je temp als lamp twee aangaat?

Wat is de bodem temp?

Hoe ga je de hoogte verschillen compenseren in genetica haza <==> indica in combinatie met bloeitijden.

 

Waarom start je niet met 5 planten, van een zelfde soort?

 

Ik kiem/groei onder 2x55w PLL 6500/9500k (max 66x33cm) reg/fem/auto zaad (tegenwoordig CXB3590 4000k @50watt 44-44cm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel licht op een zaailing kan niet .

te veel water kan wel .

voeding moeten ze eerst ook niet te veel hebben .

alles waar te voor staat is fout behalve tevreden en tequilla .

en anders voor fun /lol/gekkigheid en of verveling lees je de stof alhier eens door .

het staat allemaal gratis zwart op wit ( of wit met daarop zwarte letters ) neergeschreven voor mensen die kennis willen nemen .

kinderen die vragen word het kopske er af geslagen zei men wel eens hier in de middeleeuwen .

en in bepaalde regioos is het ook weer heel erg in kopskes of andere lichaamsdelen af te hakken .

dus geniet er van dat we hier niet zo zijn maar lees dan aub de stof eens een beetje door lieve forumers .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles waar te voor staat is fout behalve tevreden en tequilla .

 

Je vergeet tegoed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinds wanneer is tegoed ook goed. Of je moet nog iets van iemand tegoed hebben, dan weer wel. Maar persoonlijk te goed zijn, is niet goed. Want dan makken ze misbruik van je.

Ik heb na 6 dagen al 3 vinger blad hoor. Ze gaan als kool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor alle tips! Voor nu ga ik meer voeding geven en de 11 liter potten alvast met voeding inwateren.

 

@ hutseflutsel; ik weet niet wat de temp. wordt als ik beide lampen aan heb, maar dat moet ik wel onder controle kunnen houden...De potjes zijn zeg maar zo 10x10x10 ofzo, ik ga door met aarde/cocos 70/30. De bodemtemp zal zeker rond de 15 gr. liggen. en de hoogteverschillen vang ik op om de hogere soorten bij elkaar onder één lamp te zetten. Het zijn autoflowers en de hoogtes zijn redelijk gelijk. Amnsesia XXL en de industrial plant dcb gaan onder één lamp. De rest is lager en gaat onder de andere. De bloeitijden zijn nagenoeg allemaal gelijk, daar heb ik op gelet tijdens het selecteren. We gaan het meemaken.

 

Ik heb bewust wat verschillende soorten, echt om te vergelijken...

 

Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik er foto's bij kan doen. Dat volgt nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb na 6 dagen al 3 vinger blad hoor. Ze gaan als kool.

 

KLIK

 

Je begint 6dgn na het opkomen al aan week 3 als we je moeten geloven.

 

Leg eens uit wat je precies doet met je zaailingen want hier zullen vast veel kwekers benieuwd naar zijn inclusief mezelf.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat ik wat foto's heb kunnen uploaden:

 

http://www.wietforum.nl/gallery/album/19658-zaailingen-probleem/page__display__detail

 

Ik wordt er een beetje moedeloos van, dit is nu de 3e week...

 

Tja, niet zo spannend volgens mij, ik heb 't in 't begin van de topic al uitgelegd, zaad dat net is ontkiemt in een potje met 50% aarde/cocos, 2x p.d. niet teveel water, 20 uur licht, klein beetje voeding van Biobizz...

 

Ik denk teveel water als ik zo 't artikel lees van CNNBS. Tja, je wil 't graag goed doen he. :whistle:

Ik weet 't anders ook niet, ik heb de voeding ietsje verhoogt.. Lamp iets hoger gehangen... Meer kan ik niet doen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al aangegeven hierboven, ZE HEBBEN HONGER!!!

Bladvoeding werkt het snelste ;)

 

In het vervolg wat lavameel en wormenshit in je potjes mikken, inwateren met bacto, afdekken en een week wachten voordat je er iets in zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder idd dat ze te nat staan..

(Dank trouwens DJ, ik hoop dat je eens wat vaker nu de kop om de deur steekt.. :verrygood )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, moet wel eerlijk zeggen dat ik ze daar net water gegeven heb... Maargoed, ik heb ze nu direct ff voorzien van extra voeding en ik heb 't idee dat ik 't verschil nu na een dag al kan zien... Hopelijk was dat het probleem.

 

Tja, leer voor de volgende keer...

 

Bedankt voor alle tips!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...