Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OHM

Blad Probleem, Droge / Knapperige Blaadjes + Gele Strepen

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik heb het volgende probleem en vraag me af waarom dit zou kunnen zijn.

Op dit moment gebruik ik de volgende voeding:

 

Cannabis flores

 

En deze heb ik sinds 4 dagen toegevoegd omdat ik ze gekregen heb:

Cannabis Flores

Bio boost

Bio rhizotonic, deze is 2 jaar over de datum, hoe erg is dat?

Cannazym

En een heel klein beetje waterstofperoxide omdat ik gelezen had dat dat goed is.

 

Het probleem van de knapperige blaadjes aan de onderkant speelde al een poosje af dus denk niet dat het aan de nieuwe voeding ligt.

 

Temperatuur is gemiddeld 28 graden en met lampen uit 21

Luchtvochtigheid 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marco

 

Allereerst, kopieer de BBC code zodat je foto's te zien zijn.

Dan een paar vragen;wat is je PH, hoeveel water en hoeveel voeding geef je? Volg je een schema?

 

http://www.wietforum.nl/topic/17431-overzicht-belangrijkste-voedingstekorten/

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marco

 

Allereerst, kopieer de BBC code zodat je foto's te zien zijn.

Dan een paar vragen;wat is je PH, hoeveel water en hoeveel voeding geef je? Volg je een schema?

 

http://www.wietforum.nl/topic/17431-overzicht-belangrijkste-voedingstekorten/

 

Greetz CD

 

Ik zit op m'n telefoon, computer is kapot en ik kreeg het niet voor mekaar om die code te plakken. Ik geef vanaf nu water met pH van 6, maar heb de pH van de grond zelf nog niet gemeten. Zal straks als het licht aan gaat ec en pH meten.

 

Wat denk je van de foto's? Ik heb. De lelijke bladeren van onder afgeknipt.

 

Nog iets anders, volgensmij heb ik een vrouwelijke plant hier, maar laatst lag we opeens een groen bolletje op de aarde. Ik vraag me af of dit een zaad bolletje was of een bolletje waar een bloem uit zou komen. Is het aan de foto's te zien of ik 100 procent vrouwelijke plant heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen laten hun geslacht als eerste zien na ongeveer 3 weken, bij de nodes groeit er een balletje, waar bij de vrouw er "haartjes" verschijnen.

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnesium tekort

 

Tnx, ik ga er iets mee doen.

 

 

Heb ec en pH gemeten van de grond. Ec ligt tussen de 1,35 en 1,6. pH boven 7,5 richting de 8.

 

M'n nieuwe water:

Flores: 6 ml//

Rhizotonic: 4 ml/l

Cannazym: 2ml/l

Boost: 3 ml/l

Ec waarde 0.40

Ph 5

 

Ik heb hier 250 ml van bij de plant gegooid. Toen daarna dacht ik dat de EC waarde te laag is van het water en heb ik heb meer voedingstoffen erbij gegooid.

 

Na toevoeging van extra:

Flores: 10,8 ml/l

Rhizotonic: 6,4 ml/l

Cannazym: 2,8 ml/l

Boost: 3,6 ml/l

pH 5

Ec 0,91

 

Ik heb daarna nog 250 ml hiervan erbij gegooid vanaf boven.

 

Aan de onderkant zie ik lichte vorming van paarse steeltjes. Ik heb ook een tention meter die nu op 83 mbar staat, maar ik weet niet of die klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf denk ik aan te lage ph. Ik zuurde af tot 6.2-6.4

 

Calcium en magnesium word niet opgenomen bij ph 6

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ph van de aarde is wel hoog. Normaal heeft aarde een ph van rond de 5.5 a 6. Hoeveel ml geeft de fles flores aan? je ec best laag. Ik gaf A + B voeding, 20-25 ml per 10 liter, na een week of 3 12/12 bloeivoeding en pk 13,14. Week 1-3 een ec van 1.0-1,4, per week 1/10e opbouwen zodat in week 6 de ec ongeveer 1,7 is. De planten in de gaten houden, mooi donkergroen en in de gaten houden of de bladpuntjes verkleuren, bij overvoeden zullen ze verkleuren, verbranden. (Ik kweekte indicas, sativas hebben iets minder nodig).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens heel goed die meters die je gebruikt gaan checken.

 

6ml geeft ph 5, 10.8 ook

EC van 0.4 bij 6ml en nog geen 1 bij 10.8 ml op de liter..

 

Je hebt RO water in gebruik of tap je toch gewoon uit de kraan met zeg 0.4 EC en een ph van ergens tussen 7-8?

 

Zie ook schema van Canna.

 

Volgens mij mis je ook nog een fles, er staat Vega op :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens heel goed die meters die je gebruikt gaan checken.

 

6ml geeft ph 5, 10.8 ook

EC van 0.4 bij 6ml en nog geen 1 bij 10.8 ml op de liter..

 

Je hebt RO water in gebruik of tap je toch gewoon uit de kraan met zeg 0.4 EC en een ph van ergens tussen 7-8?

 

Zie ook schema van Canna.

 

Volgens mij mis je ook nog een fles, er staat Vega op :innocent:

 

Heb m'n meters gecheckt op demiwater:

Ec 0,003 en pH 7,1 (dat pH niet precies 7,1 is is omdat er eerst tapwater in het glas zat en dat niet 100% er uit was)

 

Meters zijn wel ok denk ik. Ik heb ook nog TERA vega, maar dat voeg je toch niet meer toe wanneer die in de bloei staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf denk ik aan te lage ph. Ik zuurde af tot 6.2-6.4

 

Calcium en magnesium word niet opgenomen bij ph 6

Ja, maar z'n aarde heeft een pH van 7,5 tot 8. Lijkt me eerder dat de pH te hoog is. Het probleem met het geven van kraanwater is dat de hierin opgeloste bicarbonaten zich ophopen in de aarde waardoor de pH oploopt.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf denk ik aan te lage ph. Ik zuurde af tot 6.2-6.4

 

Calcium en magnesium word niet opgenomen bij ph 6

Ja, maar z'n aarde heeft een pH van 7,5 tot 8. Lijkt me eerder dat de pH te hoog is. Het probleem met het geven van kraanwater is dat de hierin opgeloste bicarbonaten zich ophopen in de aarde waardoor de pH oploopt.

 

Ja daarom voeg ik nu pH toe met een lagere ph. Ik heb pas sinds kort ph- in m'n bezit. Misschien is het ondervoeding omdat de plant niet goed voedingsstoffen kan opnemen, door de te hoge pH?

 

Welke strain is dit?

 

Purple haze , maar het was goedkoop zaad van marktplaats. Kan het dus ook niet met 100 procent zekerheid zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, vul eens wat in op de Canna site bij persoonlijk schema en kijk wat hier uit rolt.

Denk dat je hoogst verbaasd gaat zijn over wat je nu meet en had moeten meten en wat je daaruit kunt concluderen :whistle:

 

De Vega is broodnodig om latere tekorten te voorkomen en de plant een goede gezonde basis te geven vd bloei.

Ook nog tijdens die 1e 2 weken dat de klok om is naar 12/12 :search:

 

Ik zou ipv je meters checken op demi water dje meters eens ijken in daarvoor bestemde vloeistoffen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, vul eens wat in op de Canna site bij persoonlijk schema en kijk wat hier uit rolt.

Denk dat je hoogst verbaasd gaat zijn over wat je nu meet en had moeten meten en wat je daaruit kunt concluderen :whistle:

 

De Vega is broodnodig om latere tekorten te voorkomen en de plant een goede gezonde basis te geven vd bloei.

Ook nog tijdens die 1e 2 weken dat de klok om is naar 12/12 :search:

 

Ik zou ipv je meters checken op demi water dje meters eens ijken in daarvoor bestemde vloeistoffen.

 

Ja heb er naar gekeken en zit er met de canna flores rhizotonic wel wat boven. Ik heb maar 1,25 liter hiervan, deze gooi ik er alsnog bij om misschien het tekort te compenseren. Hierna voeding iets lager brengen.

 

eikvloeistof heb ik niet, kan ik wel aanschaffen, maar zou dat zoon verschil geven ? demiwater zou al omenabij een ph moeten hebben van 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

demiwater zou al omenabij een ph moeten hebben van 7.

Een minuscule verontreiniging van je pH meter zorgt ervoor dat demiwater geen pH 7 meer is, dus daar zou ik niet van uitgaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 zakjes ph ijkvloeistof, 10 ph 4 en 10 ph 7 voor 4 euro, bij Ali. Duurd alleen 2 a 3 weken tot je 't thuis hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 zakjes ph ijkvloeistof, 10 ph 4 en 10 ph 7 voor 4 euro, bij Ali. Duurd alleen 2 a 3 weken tot je 't thuis hebt

 

Had t gezien. Ik heb ze al besteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...