Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wouter79

Planten Groeien Niet Of Nauwelijks

Recommended Posts

set up: G-Tools G-Kit 600 Bonanza hout 118 x 78 x 176cm

 

lamp: 400w hps (zo goed als nieuw)

ventilator op max

6x30l biobizz allmix

 

irrigatie: water ph 5.5 als de bladeren beginnen slap te staan (moet eigenlijk eerder maar het is moeilijk in te schatten wanneer).

 

voeding: plagron, paar keer geprobeerd maar planten groeiden nog steeds niet.

 

foto's: Slechtste: 2urqscl.jpg

een na beste: sevu4p.jpg

 

Ik heb ook een goeie plant van ongeveer een meter hoog en veel zijtakken. Waarom deze wel gegroeid is is me een raadsel. Deze is echter ook volkomen gestagneerd.

 

Ik heb ze al meer dan een maand staan, en ze zijn na de eerste redelijk snelle groei, al weken gestagneert. Alleen de een na beste plant groeit een klein beetje.

 

Ik had eerst 500l los aarde in de kast gedaan, dag of vijf geleden vervangen voor 6 30l potten omdat ik dacht dat het misschien aan het niet water door laten / lucht bij de wortels komen lag.

 

Afzuiging op max. Temp in de schaduw 21 graden. Lv 42%

 

 

Hopelijk kan iemand me helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ph is te laag, als je kweekt op aarde is prima 6 a 6.5 ok. Geef water en til de pot op, als na een aantal dagen de pot lichter word qua gewicht weer water geven.

Verder hebben ze flink wat TLC nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe is de bodemtemperatuur?

ook dat in combi met lage ph zet de boel stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe is de bodemtemperatuur?

ook dat in combi met lage ph zet de boel stil

 

Bodem voelt wel flink koud ja.

 

Iemand tips voor wat ik het best kan kopen voor 6 30L potten?

 

Ik zal iig de lamp een stuk lager hangen (hing hoog vanwege ene grote planet) en de afzuiging zachter zetten. Kijken of ik daarmee de aarde wat warmer krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven is ook niet helemaal in orde (teveel).

Zeker op een bemeste aarde en niet goed wortelende planten is dit op den duur funest.

 

Hoeveel van de gaten in de Bonanza kast heb je open voor frisse lucht aanvoer?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te koud, te nat, teveel voeding. En heb zelf zo'n bonanza en zonder actieve lucht aanvoer groeide er helemaal niks in die kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn nou je temperaturen dan? Is 21 graden de max? Wat is de min temp dan?

 

Min is 18 /20.

Maar ik heb de lampen nu 24 uur per dag aan om te kijken of het daar aan lag.

 

Water geven is ook niet helemaal in orde (teveel).

Zeker op een bemeste aarde en niet goed wortelende planten is dit op den duur funest.

 

Hoeveel van de gaten in de Bonanza kast heb je open voor frisse lucht aanvoer?

 

Ik geef niet zoveel water. Ze drinken nauwelijks.

 

Ik heb alle gaten open.

 

Te koud, te nat, teveel voeding. En heb zelf zo'n bonanza en zonder actieve lucht aanvoer groeide er helemaal niks in die kast.

 

Hoe heb je die actieve invoer gedaan dan? Heb je een gat gezaagd en er een ventilator in gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het door tocht kunnen komen? De tochtstrips had ik geen idee van hoe die aan te brengen, dus die heb ik weggelaten. Wellicht erger is dat ik de trafo van de lamp boven op de kast heb waardoor het deurtje niet helemaal dicht kan. Hier heb ik wel iets duns voorgehangen voor het licht (zodat het donker is tijdens de bloei).

 

Ik heb er een 600 watt lamp ingedraaid en hem laag gehangen. Ook heb ik de verwarming van de kamer aangezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dicht heb je de lamp op het gewas en hoeveel uren? Dat je nu pas de kachel aanzet doet me vermoeden dat het probleem door de kou komt. Echter zouden de planten wel meer mogen groeien zelfs dan.

 

Misschien kan je hier wat mee, succes!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dicht heb je de lamp op het gewas en hoeveel uren? Dat je nu pas de kachel aanzet doet me vermoeden dat het probleem door de kou komt. Echter zouden de planten wel meer mogen groeien zelfs dan.

 

Misschien kan je hier wat mee, succes!

 

Ik had hem eerst helemaal bovenin hangen. Nu zo laag mogelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoe heb je die actieve invoer gedaan dan? Heb je een gat gezaagd en er een ventilator in gemaakt?

 

Ja, dat klopt. Op deze foto zie je het. Zwarte slang van rechts de kast in.

gallery_45821_18791_984192.jpg

 

Flens aan de buitenkant erop geschroefd, flens aan de binnenkant erop geschroefd. Zo'n 125mm WC buis ventilator van de gamma er tussen gehangen en een geperforeerde alu slang waar de lucht dan door naar binnen komt erachter.

 

Tochtstrips heb ik ook weg gelaten. Die waren ruk. Daarvoor in de plaats heb ik gewoon een flap gemaakt van ducttape op de binnenste deur. Dat werkt veel beter.

 

BTW 600W lamp erin geschroefd en je komt niet boven de 21 graden uit ? Bij mij was het meteen 36 graden in die kast met een 600W open kap, 360m3 afzuiger en een ambient temp van 20 graden. Hoe koud is die kamer dan ? En wat voor een afzuiger zit erbij ? Als in hoeveel kuub ?

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek in exact dezelfde kast , ook met 6x 30 liters , met LED i.p.v. HPS .

Passieve inlaat poorten voldoen prima bij mij .

Wat water geven betreft , in iedere pot een tensiometer voorkomt een hoop problemen .

Vul de 30 liter altijd met lightmix , handje wormenmest , baco & schimmels en 4 buffertabs

Op deze wijze hoef je niets meer te meten .

Qua voeding , lees je plant .

Grote kans dat er niet al teveel gevoed moet worden in de cyclus .

Behalve dan het bodemleven ( snufje bacto per week )

 

( mij werd vertelt dat 400 watt HPS wel de max is voor deze kast )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze het grootste deel van de tijd water met een ph van 8,2 gegeven (kraanwater in Tilburg). Zou het daar aan kunnen liggen?

 

Het liefst zou ik hebben dat iemand me op zou zoeken. Zijn er kwekers in Tilburg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoe heb je die actieve invoer gedaan dan? Heb je een gat gezaagd en er een ventilator in gemaakt?

 

Ja, dat klopt. Op deze foto zie je het. Zwarte slang van rechts de kast in.

gallery_45821_18791_984192.jpg

 

Flens aan de buitenkant erop geschroefd, flens aan de binnenkant erop geschroefd. Zo'n 125mm WC buis ventilator van de gamma er tussen gehangen en een geperforeerde alu slang waar de lucht dan door naar binnen komt erachter.

 

Tochtstrips heb ik ook weg gelaten. Die waren ruk. Daarvoor in de plaats heb ik gewoon een flap gemaakt van ducttape op de binnenste deur. Dat werkt veel beter.

 

BTW 600W lamp erin geschroefd en je komt niet boven de 21 graden uit ? Bij mij was het meteen 36 graden in die kast met een 600W open kap, 360m3 afzuiger en een ambient temp van 20 graden. Hoe koud is die kamer dan ? En wat voor een afzuiger zit erbij ? Als in hoeveel kuub ?

 

Onder de lamp 41 in de schaduw 26. Ik heb gelezen dat je in de schaduw moet meten. Afzuiger is 360/240 m3 hij staat nu op 240.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is een klokkie en een klepel verhaal en dat hangt dan ergens...Wel wat flarden, maar niet alles lol.

 

Hou het simpel. controle hebben over Licht, lucht en substraat is het verhaal. Dan heel veel liefde en vooral geduld.

 

Temp moet goed zijn, 27 om 21, ben zelf ook weg gekomen in de winter met 25 om 19.

 

Goeie voor bemeste aarde gebruiken. Goeie PH meter gebruiken. Water af zuren naar ergens tussen 6.0/6.5. En zeker in de groei periode eerste weken geen troep erbij gaan gooien. Teveel kan je niet weghalen te weinig kan je toevoegen.

Verder goeie beluchting, dus afzuigen naar andere ruimte. Goeie verse lucht aanzuigen. Niet uit een CV ruimte of weet ik het wat. ventilator voor de circulatie. En niet keihard op je planten laten blazen.

 

Verder lees ik dat je vooral 8.2 PH uit de kraan op je planten hebt gegooid. Als je dan in ene gaat af zuren naar 5.5 of 6 dan gaat het naar de klote. PH is een logaritmische schaal. Wat wil zeggen dat je water met iedere punt PH daling 10x zuurder wordt. Dat is een klap op je wortels in ene.

 

Dat in combi met verkeerde temp, licht lekkage, en waarschijnlijk verkeerde beluchting. Dan weet je nooit waar je moet zoeken. Terug naar de tekentafel. Dit gaat idd zoals @oude_rockert zegt "niet meer goed komen".

 

En zoveel mensen zoveel ideeen. Voor iedereen werkt weer wat anders. Ik doe het nu zelf zo'n 2 jaar binnen. En het is echt lezen lezen, leren, leren. Kan altijd beter kan altijd mooier. Groene vingers kun je leren. Heb zelf in ieder geval de beste info uit de lokale growshop. Als ik wat raars zie. Aarde monstertje mee, paar bladeren mee. Situatie schetsje doen. En dan kwamen ze met een oplossing. Zo is het zeker in het begin bij mij altijd goed gekomen. Zoek er 1 in de buurt. Je wil toch geen wildvreemde van het wietforum in je huis. lol.

 

Ik heb zelf in ieder geval aardig aan die kast moeten verbouwen om er een werkend verhaal van te maken. De standaard verkochte setup met 600W en die 360/240m3 afzuiger. Dat werkte voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet een combinatie geweest zijn van te heet (40 graden) en te nat. Nu gaat alles goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...