Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiet2014

Torin Softbox 3250M3 Harde Trillingen

Recommended Posts

hallo,

 

ik draai nu al tijdje op een afzuiger vam torin softbox 3250m3.

laatst moest ik me softbox verplaatsen.

dat ding was zwaar en moeite met verplaatst alleen nu ie terug gezet is op zijn plek begint ie op hetzelfde niveau echt harde trillingen te geven soort druk bas geluid.

het lijkt net alsof er een helikopter boven je huis hangt dat soort geluid dus maar dan in de kamer.

 

ik wil graag terug naar hetzelfde niveau maar helaas lukt dat niet meer, omdat softbox erge lawaai maakt.

 

weet iemand toevallig wat ik recht moet zetten van binnen of hoe het kan zijn dat ie ineens geluid en luidruchtig is?

 

oplossingen welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een lager die uit balans is geraakt.

Of je dat zelf goed kan krijgen weet ik niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De motor van zo'n softbox hangt doorgaans aan rubbers. Waarschijnlijk is er eentje losgeraakt. Zal niet makkelijk worden, maar je kunt kijken of je er door het inblaas gat bij kunt en de motor weer op kan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patrick

met een accuboor de schroeven van de ombouw losdraaien ipv me je arm door een gat van de box te gaan voelen kwam niet in je op?

Edited by lostchild
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dankjewel.

 

ik heb gekeken en ze hangen nog aan rubbers dus daar ligt niet aan.

 

@lostchild een lager heb je toevallig foto ervan of iets kan er zeker niks meer aan doen dan een nieuwe slakkenhuis te kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen foto.

 

Informeer bij waar je hem kocht naar de mogelijkheden, ik zou het niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akoestiek kan veranderen als hij net anders staat. Probeer een beetje te schuiven?

 

Wat heel goed helpt tegen resoneren als je box op de grond staat is dezelfde ringen gebruiken die je er vaak bijkrijgt om de box op te hangen, maar dan onder elk hoekje 1 of 2 zetten. Dit verkleint het draagvlak x 200 en vangt trillingen op. Probeer ook een andere frequentie of een andere controller als je die hebt. Om problemen met je box uit te sluiten. suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo’n rubberen deur mat wat je normaal buiten legt,eronder leggen.. werkt ook super.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patrick

met een accuboor de schroeven van de ombouw losdraaien ipv me je arm door een gat van de box te gaan voelen kwam niet in je op?

 

Vaak zijn ze getackert, daar al aan gedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak getackert?

Trek 10 boxen uit een GS schap en vindt tackers ipv schroeven bij een stuk of 8 terug :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schroef op tagger..

Beiden gaan er uit.

 

Bij een tagger, kun je die vaak halvegare schroeven ook niet rond draaien.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tackeren is met nieten en de kracht van een luchtcompressor delen aan elkaar nieten.

 

Tagger is iemand die zijn naam overal achterlaat :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi wiet 2014 ,

 

Om te beginnen zou ik even contolen wat er gebeurt als je de minimale ventilatie stand ietsje

hoger zet. motors die te lngzaam draaien willen ook nog wel eens een zoemend geluid maken dit is trouwens ook niet goed voor je lagers.

 

Als het echt een schrapend geluid is zijn het waarschijnlijk de lagers.

Dan terug naar shop garantie of nieuwe kopen.

 

Verder kan je idd even proberen met kussen/stapel handdoeken eronder of het aan de trillingen licht.

Deze kan je daarna eventueel vervangen door polyeterschuim/guidisolatieschuim dit vangt prima trillingen op.

 

 

 

eren

hallo,

 

ik draai nu al tijdje op een afzuiger vam torin softbox 3250m3.

laatst moest ik me softbox verplaatsen.

dat ding was zwaar en moeite met verplaatst alleen nu ie terug gezet is op zijn plek begint ie op hetzelfde niveau echt harde trillingen te geven soort druk bas geluid.

het lijkt net alsof er een helikopter boven je huis hangt dat soort geluid dus maar dan in de kamer.

 

ik wil graag terug naar hetzelfde niveau maar helaas lukt dat niet meer, omdat softbox erge lawaai maakt.

 

weet iemand toevallig wat ik recht moet zetten van binnen of hoe het kan zijn dat ie ineens geluid en luidruchtig is?

 

oplossingen welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

de antwoorden staan hier al denk ik gewoon even de zijkant los maken of hij nog geschroeft of getackt is

 

even kijken of alles op plek zit anders even een slag geven kijken of hij ratelt of dat erspeling op zit

 

beetje offtopic maar heb alleen geschroefde boxen staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...