Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pope

Hash blijft poeder

Recommended Posts

Knipafval 3 maand laten drogen op een koele, droge, donkere plaats.

Droog gezeefd.

Poeder paar dagen laten drogen in donker, verlucht doosje op radiator.

In cellofaan verpakt en tussen de bankschroef.

Met m'n 97kg goed geperst, 2 X.

Uit Cellofaan gehaald en dagje laten liggen op radiator.

Als ik het vastneem valt het zo weer in poeder uit elkaar.

 

Waar zit ik fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk te lang gezeefd, en teveel bladafval/contaminanten in je hasjpoeder,

dan gaat het slecht plakken ...

 

ik heb het ook al meegemaakt...

waarschijnlijk zal je skuff wel een "groene" kleur hebben ook dan , niet ?

 

maar of het nu plakt of niet plakt, als het lekker smaakt en je wordt er stoned van, dan maakt het weinig uit of het een plakje is of poeder...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk te lang gezeefd, en teveel bladafval/contaminanten in je hasjpoeder,

dan gaat het slecht plakken ...

Daar het voor eigen gebruik is en ik kwaliteit boven kwantiteit prefereer zeef ik echt niet lang (10min. max).

 

ik heb het ook al meegemaakt...

waarschijnlijk zal je skuff wel een "groene" kleur hebben ook dan , niet?

Nope, zie maar op het plaatje hieronder: mooi bruin.

 

 

maar of het nu plakt of niet plakt, als het lekker smaakt en je wordt er stoned van, dan maakt het weinig uit of het een plakje is of poeder...

Lekker smaken doet het niet. Fel prikken in de keel, maar wel knap stoned ervan. Als je het door de vingers laat gaan geef het een nat gevoel. Als ik het nu eens een paar weken op de verwarming laat liggen en dan nog eens probeer te persen, wat denk je? Zou dit iets uitmaken? Een plakje gaat immers langer mee dan poeder. Kan ook aan mijn gebruik liggen :|

 

 

hashpoeder.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik heb eens superdroog shakesel gehad. Dat was poederstof.

 

In een sigarettenpakje-cellofaantje gestopt, 5 druppels water erbij en het cellofoontje aangedraaid tot er een strak balletje ontstaat.

 

Toen een tijdje als een gek met dat balletje over een glad oppervlak gewreven tot het lichtbruine poeder donker werd. (verhitting dus)

 

Beetje extra keukenfolie eromheen gedaan vanwege de wrijfslijtage en toen op de gloeiende cv radiator gelegd (zeker 80-90 graden). Toen was het binnen het uur superzacht en plakkerig.

 

Toen een nachtje onder mn bedpoot gelegd (flink neuken kan helpen :angry: ) om te persen en voila. Een echte plak nederhasj, donkerbruin en TE sterk. Na 1 jointje testen heb ik de rest weggeven....... ziek sterk :| :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het misschien helpen om dat spul in cellofaan te wikkelen en vervolgens in krantenpapier en dan als pakketje een minuutje of 10 in een voorverwarmde oven van zeg 100°C te doen? Dan weer persen, weer in de oven, weer persen... totdat het bindt?

 

Ik merkte dat het poeder uit m'n skuffshaker als het koud is (uit de vriezer) totaal niet bindt, maar zodra je het in je hand houd is het binnen no-time een soort kauwgom. Als je van wat van dat poeder een balletje kneed en je houd het een tijdje in je hand gekneld, wordt het dan niet plakkerig?

 

Edit: Iduls was me voor zie ik. Wat typ ik fokking langzaam met een bord eten voor m'n neus zeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het probleem : Opeens wil een partijtje poeder maar niet plakken en blijft korrelig . Terwijl je het normaal gesproken gewoon met de hand nog tot een goede brok hash kunt kneden.

 

Misschien lukt het wel als je het tot boven de 100 graden verwarmt . Dat doe ik zelf nooit omdat je dan je THC behoorlijk snel aa nhe tafbreken bent .

 

O ja : soms gaat hash pas na een half jaar of langer goed smaken .

Ik heb nu zelfs 2 jaar oud knipafval , een deel ervan is nu hash . De smaak is dan echt heel goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wel eens over zo'n warm pers methode gelezen:

zakje maken van papier, hasjpoeder erin, ff bakken in de pan (zonder boter! :|) en daarna meteen persen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit laatste werkt wel effectief ja, maak gebruikt van speciaal anti aanbak papier (zo van dat papier voor in de oven, olieachtig papier)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk te lang gezeefd, en teveel bladafval/contaminanten in je hasjpoeder,

dan gaat het slecht plakken ...

Daar het voor eigen gebruik is en ik kwaliteit boven kwantiteit prefereer zeef ik echt niet lang (10min. max).

 

ik heb het ook al meegemaakt...

waarschijnlijk zal je skuff wel een "groene" kleur hebben ook dan , niet?

Nope, zie maar op het plaatje hieronder: mooi bruin.

 

 

maar of het nu plakt of niet plakt, als het lekker smaakt en je wordt er stoned van, dan maakt het weinig uit of het een plakje is of poeder...

Lekker smaken doet het niet. Fel prikken in de keel, maar wel knap stoned ervan. Als je het door de vingers laat gaan geef het een nat gevoel. Als ik het nu eens een paar weken op de verwarming laat liggen en dan nog eens probeer te persen, wat denk je? Zou dit iets uitmaken? Een plakje gaat immers langer mee dan poeder. Kan ook aan mijn gebruik liggen :)

 

 

hashpoeder.jpg

Je moet eerst je poeder heel kort in een pannetje bakken. Eerst in cellofaan verpakken en daaromheen natte kranten. Als het bovenste laagje kranten droog is is je poeder klaar om te persen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hash een paar weken op je kachel laten liggen is zonde.

 

Je wilt de hash eigenlijk maken zonder dat er warmte aan te pas komt omdat het je THC sneller oxideert en omzet tot CBN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
atmosphere schreef

 

Ik ken het probleem : Opeens wil een partijtje poeder maar niet plakken en blijft korrelig . Terwijl je het normaal gesproken gewoon met de hand nog tot een goede brok hash kunt kneden.

 

Misschien lukt het wel als je het tot boven de 100 graden verwarmt . Dat doe ik zelf nooit omdat je dan je THC behoorlijk snel aa nhe tafbreken bent .

 

Thc begint maar af te breken op 185 °C

 

Ik steek ze 10 minutjes in de oven op 170 °C

Edited by IkDoeULatenSterven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thc begint maar af te breken op 185 °C

Water verdampt ook al voordat het kookt.. Dus echt wel dat je potentie verliest als je het verhit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

tuurlijk blijft dit poeder als je dat zo lang laat openliggen.

de beste manier om hash te maken is gewoon, kristallen maken met ice o lator, genoeg ijs gebruiken, mixer op zo laag mogelijk.

daarna onmiddelijk persen met een goeie pers, er zal nog heel wat vocht uitlopen, maar dat kan geen kwaad.

Nu steek je die persing gewoon in de diepvries. Je zal zien, volgende ochtend haal je ze eruit en ze zal omringd zijn door ijs, gewoon een dagje laten openliggen nu. eventueel het invriesproces nog eens herhalen.

daarna met cellofaan of boterpapier mooi vacuum inpakken en ergens op een koele donkere plaats leggen voor een paar maand.

aanradertje is om met honeybee extractor eerst olie te maken, derna skuff bij te voegen en dan nog eens ice o lator kristallen. Dit alles kneden, dan heb je jelly hash.

gelijk wat je opwarmt heb je schade van, altijd, niet doen dus.

ik dacht dat meeste thc actief komt tussen de 98 en 105 graden, dus vanaf dat punt gaat het zich vanzelf afbreken.

als je geen pers voorhanden hebt dan kan je gewoon die kristallen goed drogen, in een zip bag steken en in uw zakken steken voor een paar dagen, of in uw kousen bv.

uw lichaamstemperatuur kan wonderen doen bij hash. lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn manier om simpel 'effe' te persen:

 

folie wat om een pakje sigaretten zit.. daar doe je 10 a 20 gram losse ice-o-lator hash in.

 

deze vouw je strak dicht, de rest van de folie eromheen wikkelen en vastzetten met een stukje plakband..

 

dit pakketje doe je 30 seconden in de magnetron, daarna pak je een jampot of iets ronds en wals je er overheen.

nu doe je dat pakketje 20 a 30 min in de vriezer.. folie eraf en hopsa je hebt een stukje geperste hash.

 

Gr Mike..

 

 

ps: dit werkt alleen als de hash helemaal droog is.. en dus geen vocht meer bevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thc begint maar af te breken op 185 °C

Water verdampt ook al voordat het kookt.. Dus echt wel dat je potentie verliest als je het verhit.

He denk er wel aan he water is vloeibaar he, ijs verdampt ook niet als het nog -4 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...