Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Complete Kweektent

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben een persoon met 2 linkerhanden, een eigen hokje o.i.d. is dus niet voor mij weggelegd. Een kant en klare tent spreekt mij wel aan. https://www.greensell.nl/a-42988043/complete-kweektenten-hps/complete-kweektent-dr-120-van-secret-jardin-600watt-verlichting/#description

 

Is dit kwalitatief een redelijke tent, die geen stankoverlast heeft? Als ik een paar rondes gedraaid heb wil ik wel een softbox kopen, maar ik wil eerst even een beetje proberen met een iets goedkoper setje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stankoverlast licht niet aan je tent. Maar aan de filter.

Over die tent kan ik niks zeggen, want ik bouw zelf.

Maar Secret Jardin lijkt mij niet slecht.

Alhoewel ik die lamp zou vervangen voor COB led's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik bedoel de attributen die erbij zitten, waaronder de koolstoffilter. Ik wil het eerst proberen met HPS, want COB leds zijn volgens mij erg duur. Ik wil eerst nog een beetje aftasten hoe het gaat enzo, en als ik het wat vind en het gaat goed dan wil ik best investeren in een goeie softbox, goed LED armatuur etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor te beginnen is dat goed zat.

Die COB led's zijn niet goedkoop nee, maar wel een beter rendement, en goedkoper in de stroomkosten.

Maar voor te beginnen en leren is die set goed zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou persoonlijk wel gelijk voor een EVSA gaan ipv een "gewone" VSA.

Daarnaast zijn 5 x 11L potten een beetje aan de kleine kant in zon "grote" tent,

zou minimaal 18L nemen of groter tenzij je van plan bent om meer dan 5 planten te zetten.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet van plan meer dan 5 neer te zetten, en ik heb nog 25L potten staan, misschien dat ik die kan gebruiken. Wat is het verschil tussen een Elektronish VSA en een normale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff googelen en voila!

 

Voorschakel apparaten heb je van diverse merken, maar tegenwoordig ook in verschillende uitvoeringen. Zo heb je de standaard VSA met een compensatiecondensator, spoel, en een pulsontsteker. De tegenwoordig steeds vaker gebruikte VSA is de elektronische variant, deze is vaak duurder dan de standaard VSA. Het verschil van deze twee is dat bij een elektronisch voorschakelapparaat de resonantie condensator aangebracht wordt op de plaats waar in een conventioneel voorschakelapparaat de starter is geschakeld.

 

Een elektronische VSA heeft diverse voordelen tegenover een standaard magneet VSA. Zo heb je elektronische VSA’s met printpraat technologie. Doordat er een printplaat gebruikt wordt, ontstaat er bijna geen warmte, dit in tegenstelling van een traditionele trafo. Tevens kun je een elektronische VSA vaak instellen op stroom sterkte en kun je er voor kiezen dat de lampen soft starten. Hierdoor krijgen de lampen niet direct de volledige stroom sterkte, waardoor de lampen langer mee gaan en er natuurlijk stroom bespaard wordt. Een ander voordeel van deze soort VSA, is dat ze minder geluid maken, minder trillingen en lichter wegen.

 

 

 

Bron: http://www.opentuinennet.nl/growshop-online/vsa-kopen/#ixzz549qeyvPr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt! Ik heb inderdaad nog even gegoogled en een EVSA is veel handiger. Ik zou dan denk ik contact op moeten nemen met greensell of ik dan dat pakket kan krijgen wel maar dan met een EVSA. Bedankt allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat pakket, is niet iets wat als zodanig af leverancier komt of zo.

Ik denk, dat je het beste ff kan gaan bellen met Greensell (Johan)

en een afspraak maakt om eens langs te gaan in Zwolle.

 

Behalve dat het een sympathieke vent is, kan hij je ook uitstekend advieseren

wat voor jou portemonnee en wensen een goede setup zou zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag wel om de bon anders heb je kans dat je die niet krijgt en heb je later gezeur als er wel iets is.

Heb zelf een andere ervaring met die winkel als wat in de post hierboven omschreven word.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor juist van veel wel goede verhalen over greensell. Naar Zwolle rijden is voor mijn geen optie, heb zelf nog geen rijbewijs en ik heb niet specifiek iemand waarvan in denk die wil mij rijden en die ik er ook in vetrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

greensell heeft een eigen bezorg dienst dus ze leveren de spullen zelf aan u deur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

greensell heeft een eigen bezorg dienst dus ze leveren de spullen zelf aan u deur.

 

Je inbox zit vol;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

greensell heeft een eigen bezorg dienst dus ze leveren de spullen zelf aan u deur.

 

Al mijn bestellingen van greensell worden altijd door postNL bezorgd hoor... Zie ook geen aparte bezorgopties of iets dergelijks.

 

En verder niks anders dan goede ervaringen met greensell hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken heb er zelf al een stuk of 4 keer gebruik van gemaakt het zal warschijnlijk niet voor een bestelling van een paar tientjes gelden.

 

maar ze hebben een eigen koerier staat trouwens ook gewoon aangegeven op de site

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...