Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rockfort

Purple Bud Onder Eigenbouw Combi Led

Recommended Posts

Ik denk dat dat vooral aan het zaad licht. luchtcirculatie is optimaal door heel het hok. Het zal ook wel wat met Lv te maken hebben. Ik verbruik 4 tot 5 liter water per dag om het rond de 40% te houden. hoger gaat niet lukken. En het heeft naar mijn mening geen zin om 50% lv te krijgen als die een half uur later weer terug is gezakt naar de 40%. En ik moet rekening houden met de pineaple chunck die nog even moet voor ze om gaat.

Van de 2 beste ga ik stekken maken voor een collega en me zelf. En was niet van plan om lang voor te groeien. Maar ze mogen van mij wel 80 cm hoog worden, 110 word wat lastiger maar niet onmogelijk. Kan je mij een rookverslag doen van de Purple? Ik heb die alleen nog via een verdamper geproefd, en moet zeggen dat de smaak echt naaldbomen heeft en iets houtgeur met een zoete ondertoon. en werkte goed tegen chronische pijn. Daarom wil ik die nu zelf proberen te kweken. en hopelijk krijg ik er een mooie kleur in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ook wel aan het zaad liggen, kijk maar eens in m'n album, daar staat een foto van 3 verschillende soortjes die op dezelfde dag gekiemd zijn, de verschillen zijn echt enorm! Niet alleen in formaat van de planten maar ook in gezondheid. Hebben allemaal dezelfde grond, water, voeding etc.

 

Sommige genetica is gewoon compleet ruk. Ik ga dan ook nooit door met zulke planten, komt toch niets vanaf. Gelukkig waren die van mij toch maar freebies dus zo erg is het niet, wel lullig als je ervoor betaald hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk je niet zo druk maken om de luchtvochtigheid, mijn kleintjes stonden vaak genoeg op 30%/35% zijn ze niks slechter van geworden, althans bij mij:p

 

Poeh, ik heb 2 planten gehad en beide ruiken anders. 1 is kruidig met vleugje citrus en de andere was alsof je pure limoenen aan het knippen was :D

 

Van die laatste had ik vroeg tijdig een topje (2 weken eerder dan oogst) en die was smooth lekker zacht, qua smaak fris maar ook beetje dennen inderdaad. Ik werd er wel godse moe van, maar ik rook niet met tabak dus het effect kan verschillen ;) maar was even energiek en toen BAM de hamer en meteen slapen wat ik mij herinner.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ook heel erg belangrijk, een rustige nacht. Op de Schronic thunder slaap ik onrustiger dan op de haze.

Daarom houd ik ook van de 2 beste een paar stekken over om daar weer de beste uit te zoeken. En dat kan ik pas weten als de 1e ronde klaar is. De plant die de mooiste stekken en bloemen geeft mag blijven. Dan heb ik ze de 2e kweek allemaal van de zelfde moeder. Het moederhokje moet ik nog in elkaar schroeven en zagen. Dat komt later in dit topic aan de orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nou, het was niet echt de bedoeling om in slaap te vallen wilde lekker filmpje kijken :D

 

Ja sowieso als je stekken gaat maken zelfs de beste tussen die 2 zoeken. De kans is zeer klein dat je paars vind ben ik bang, ik heb een keer een kweek gelezen dat iemand er 50 had gezet en geen enkele paars.

 

Mijne zijn nu droog en zijn mooie brengers, plant 1 had je al gezien.

Dit is plant 2:

 

gallery_20363_19656_17645.jpg

gallery_20363_19656_103703.jpg

(nogmaals, vind je de foto('s) niks, haal ik ze weg ;))

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dikke toppen man :showoff:

 

Ik moest even kijken, maar dit is dag 16 na ontkiemen.

Voor de rest lijkt het beter te gaan met de dames.

Het blad is lichter op de foto dan dat ze werkelijk zijn.

En zitten er nog wat lichte vlekken op de oudere bladeren.

Maar ze zijn ook nog niet helemaal bijgetrokken.

En dan hier de pica's.

gallery_44142_19647_1380631.jpg

 

gallery_44142_19647_1165574.jpg

 

gallery_44142_19647_1491445.jpg

 

gallery_44142_19647_686965.jpg

 

gallery_44142_19647_1562692.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er een stuk beter uit zien dan de vorige foto's, ook lekker stukje gegroeid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 Vingers.. :verrygood

Dat geeft aan, dat het plantje het goed naar de zin heeft..

Mooie korte internode ook..

 

Desondanks, zie ik verbrande puntjes..

Rustig aan met voeding dus..

 

Bovendien, zijn het zaadplanten.

Die hoef je de eerste week/10 dagen helemaal niet te voeden.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben idd erg tevreden met hoe die 2 het doen. Het groeit haast als kool.

 

9 vingers zijn er ook al oude rocker. die verbrande puntjes waren er al eerder, maar vallen nu pas op, op de foto. En het is niet erger geworden.

Dat had vooral met een te hoog start EC te doen, en dat is gecorrigeerd.

Klein overzicht van het verloop van 1 uur in de nacht van 1 tot 2 uur Temp en LV.

gallery_44142_19647_120841.png

En dit is ongeveer zo als het overdag verloopt.

gallery_44142_19647_33869.png

Het zou misschien nog wat koeler kunnen in de nacht. Maar ik hou het liever zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het is weer tijd voor een 2 daagse update.

Ik heb eigenlijk weinig te melden buiten dat de pineaple gister voor de laatste keer water heeft gehad.

De voeding is uit de bodem, en nu alleen nog uit de plant.

en de Purple bud rechtsvoor had nog een extra spoelbeurt nodig, en heeft er meteen goed op gereageerd.

RA is en blijft minder, Ik denk ook niet dat ze het gaat redden.

Ik moet minstens 22 stekken kunnen snijden, het liefst 30.

Plus nog voor door te gaan als moeders.

Dan nu de pica's, was vergeten het paarse licht uit te doen.

gallery_44142_19647_1166455.jpg

 

gallery_44142_19647_784710.jpg

 

gallery_44142_19647_509424.jpg

 

gallery_44142_19647_1185095.jpg

 

Foto's van de Pieaple zijn mislukt. Maar het topic gaat toch over purple, Dus who cares hahaha.

May the healing power of cannabis be with you.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit, mooi bijgetrokken. Jammer dat de rechterkant minder presteert, is er echt niks anders aan die kant omdat ze wel flink paarse stelen hebben?

 

Nu weet ik wel dat purple iets paars kan zijn, maar deze zijn wel erg diep van kleur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die aan de rechterkant heb ik een paar dagen later nog eens flink water gegeven. De voorste reageert er het beste op, en leek het nodig te hebben. De achterste Reageert er ook wel op, maar minder dan de andere.

Ik ben van mening dat die paarse steeltjes een te hoge EC aan geven, want ze zijn wat dat betreft ook de paarse kleur aan het verliezen.

De 2 linker planten hadden daar ook last van, maar is nu zo goed als weg.

Het lijkt de goede kant op te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo was het bij mij planten namelijk ook, geen paarse stelen ondanks dat ze paars zouden zijn.

 

Het is ook goed zichtbaar dat de 2 linkse het goed doen en zich beter voelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de purple bud zouden de stelen en bladeren juist groen kunnen blijven en de bloemen paars.

Ik ben alleen niet veel foto's of video's tegen gekomen waar de bloem ook werkelijk paars zijn geworden.

Ik kan alleen mijn best doen om het voor elkaar te krijgen. Misschien dat dit licht helpt.

Maar dat zien we over een tijdje pas, Nog even geduld op brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de kans op paarse buts te vergroten,

kan het helpen, om in de laatste weken je temperaturen te laten zaken..

 

1X echt een hok vol paarse wiet gehad.. :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou zou goed kunnen oude rocker, maar ik meet van boven en van onder nergens temperaturen onder de 20 graden.

En de planten aan de linker kant hebben haast geen paarse stelen meer, die zijn weer groen geworden.

Dus is denk niet dat het daar aan licht. Het is ook niet zo dat de plant zich in een dag heeft hestelt.

Overmorgen komen weer nieuwe foto's, kijken of er dan weer verschil is te zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook de rede waarom ik vroeg over de temperatuur in het hok, maar net wat je zegt dat zou bijna niet kunnen dan.

 

Over paar dagen zien we hoe ze vooruit gaan :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang voor dee grap je ruimte vol met meet apparatuur.

Ze gaan allemaal een andere waarde aangeven.

Zelfs met een airsock, hou je warmere / koudere

en de oorzaak van paarse steeltjes TOCHT

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rockfort wil je een overall foto maken van je binnenkant, want net wat OR zegt KAN het tocht zijn en ben ook benieuwd hoe je de opstelling hebt staan :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig, lekkere bloemetjes.

 

Ik zag je petroleum kachel. Deze kan bij jonge planten voor problemen zorgen. Hangt er ook van af hoe vaak die aanslaat. Hoe vaker die aanstaat, hoe groter het probleem kan worden.

 

Hoe dat met volwassen planten planten zit, kan ik je niet vertellen. Maar voor jonkies is petroleum kachel echt gif. Symptomen kunnen zijn: blad verkleuring naar geel, slecht groeiende planten algemene slechte ontwikkeling, verschrompelen tot 100% dood.

 

Naast warmte geeft een Petroleum kachel erg veel CO2, tot zo'n 1000 ppm leuk voor je plantjes.. maar liever niet erboven. Kijk maar wat je ermee doet. Veel succes met je hobby.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de hele morgen met de temp meter rond gelopen in mijn ruimte. De temp rond de planten is tussen de 26,8 en 27,3 graden.

In het vierkant zelf is dat 0,6 tot 1,2 graden hoger, dat is van top to bothem tussen de planten.

Verder heb ik al maanden terug de hoek tussen dak en muur dicht gekit omdat daar veel koude wint door heen kon komen.

Overdag is de deur open, maar met de sluiting tegen het kozijn. anders blijft het te koud, zeker nu met die temp buiten.

De kachel brand continu, maar gaat wel heel erg zacht branden als de temp eenmaal is bereikt.

Dat heeft het voordeel dat ik de temp redelijk strak kan houden.

Nadeel is dat de LV lastig hoger te krijgen is.

Ik heb een 750 wat elektrische kachel, maar die springt mij te vaak aan, en de thermostaat is ook niet meer alles.

En de temp schommelingen waren mij te groot. waarbij de temp om het uur 3 graden was gezakt, en dan weer 3 graden warmer word.

Ze moeten het hier mee doen, tot ik verder kan uitbreiden met clima control.

Dat teveel Co2 moet dan maar even. en als het teveel word schakelt de kachel zich zelf uit.

 

En Rockfort vind het niet nodig om overal een foto van te maken :lol:

 

De ruimte is 3 meter bij 2 meter 10 centimeter. Het hoogste punt is 2 meter 50 CM, laagste punt is 50 CM.

Verder staat er wat spullen, een Fan en T-shirts om nat te houden voor de LV, de kachel , en wat potten.

en ik ben tevreden met de vorderingen van de dames, morgen volgen weer foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, geen probleem snap het maar misschien kan ik (of iemand anders) je de paarse stelen verklaren door een foto.

Wat green2day zegt kan natuurlijk ook,CO2 vergiftiging, in de nacht gebruiken ze namelijk geen Co2 maar dat wist je denk ik al :P

 

ruimte genoeg in dat hok van jou! :innocent:

Zoals ik al zei: zolang ze groeien is het prima :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de nacht staat de kachel ook niet aan. Dan houd ik het hok warm door warme lucht van de woning aan te zuigen via vacuüm.

Ik zal morgen wat foto's maken van de ruimte, als ik ook foto's maak van de planten. Ik heb daar de energie niet meer voor.

Mijn verdamper met cronic thunder werkt goed tegen de pijn. Maar vermoeidheid niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je niet warm met de lamp(en) aan? Dat was mijn probleem namelijk voor ik een frequentieregelaar had...:D Had wel een Variac waar ik de minimale luchtstroom op afgesteld had om de nodige warmte af te voeren, alleen je raad het al in de nacht stonden ze te koel (16c) wel mijn beste ronde ooit geweest :P

 

Die pruple gaat je wel helpen slapen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...