Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

63 X Amnesia Haze Onder Zelfgebouwde 1750W Cree C.o.b Led Cxb3590

Recommended Posts

Elke 5 cm te hoog scheelt iets van 4% aan licht. Als je zo'n open gang ernaast hebt nog wel meer. Het zijn allemaal dingetjes die je misschien een procent of 5 a 10 kosten, maar telt uiteindelijk toch op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras

 

Ik heb ze net nog even opgemeten en ik zit zelfs onder de 40 cm. Bij 3 lampen was het 35cm en bij de overige 2 was het 30cm. Denk dat ik niet lager moet gaan zitten. Die foto vertekent de hoogte een beetje denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de optimale hoogte ook afhankelijk is van het wattage wat de led op draait. Ik draai op 100watt ongeveer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat technisch gezien om de afstand tussen de leds, maar dat is in de praktijk meestal wel aan elkaar gerelateerd inderdaad.

 

Als je de afstand neemt tussen de rijen COBs dan zou je die afstand ook als maximum afstand aan kunnen houden tussen plant en gewas. Je kan eventueel lager tot 2/3 van die afstand. Dus als je rijen nu 40cm uit elkaar zitten dan kom je met 40cm tot 25cm hoogte wel goed uit.

 

Ik ben zelf 20cm gewend en dat ziet er uiteraard een stuk lager uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ze vandaag aan het snoeien en ik zie onderaan de plant iets wat op beginnende meeldauw lijkt.

 

gallery_21392_19645_1197685.jpg

 

Nu heb ik wel spint eerder gehad, maar nog nooit meeldauw. Wat kan ik het beste er tegen doen? Moet ik een spray gaan halen?

 

In princiepe heb ik flink gesnoeit zoals in ronde 1 dus alle meeldauw bladeren zijn weg :-) maar heb een idee dat het niet zo simpel werkt. Thx

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

yucca extract, polysachariden helpen tegen fungi ofzo

 

en niet te veel n, dan geef ze het vrij spel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven de 20 C graden krijg je weinig last , je kan met zwavel spuiten Natria (na spuiten afspoelen met schoon water)

Ik had 15 C graden in de pot wat ik heb verhoogd naar 19 C graden plus betere circulatie

onderin.

En heb geen last meer icm met zwavel damper t/m week 5.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd weer voor een update met foto's. We zijn inmiddels week 4 ingegaan.

 

gallery_21392_19645_2337577.jpg

 

LV = 40-50%

Temp 20 's nachts 28 overdag

 

PH 5,8

EC 1,8

 

De planten zijn grotendeels 80cm gepasseerd. Iets groter dan de vorige 2 ronde's. Nu wordt het alleen krap met de 2 etage's. Maar goed, 15 a 20 cm vanaf lamp lukt altijd wel met de uitschieters, indien daarboven, knik ik ze om.

 

Flink gesnoeid vorige week, zoals in ronde 1, inmiddels wel wat blad weer bijgekomen. Heb alle (was heel beperkt) meedauw bladeren ook weggesnoeid. Inmiddels, 1.5 wk later, heb ik het nog niet terug gezien, hou het in de gaten, probeer het zonder middeltje te doen. Weekend ga ik week 5 al in.

 

Ok, hier de pica's...

 

gallery_21392_19645_463160.jpg

De toppen beginnen met zich te vormen

 

gallery_21392_19645_1000288.jpg

Beginnende topvorming

 

gallery_21392_19645_504487.jpg

Flink gesnoeid.

 

gallery_21392_19645_1902304.jpg

Etage lijkt prima te werken, heb op elke etage een fan geplaatst vorige week.

 

gallery_21392_19645_445348.jpg

Veel kleine topjes

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie post wat laat. maar kijk uit met wat je sprayed. geloof dat ik eens heb gespoten met iets van het tuincentrum tegen meeldauw. bleef daarna residu achter op het blad waardoor het niet meer goed kon ademen. wegsnoeien was beste oplossing i guess.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje raar.

 

Mijn temperatuur is de laatste 2 dgn een paar graden hoger geweest dan de weken ervoor.

 

Had opeens 34 graden in mijn hok, dit terwijl in de afgelopen 2 wkn de cv / raam op kier etc alle variabelen constant zijn gebleven.

De buitentemperatuur is ook niet aanzienlijk veranderd, en dan nog verwarmde ik gewoon bij met mijn cv in slaapkamer. Afzuiger stond ook op dezelfde stand.

LV is wel heel laag valt me op, rond de 30%, normaal was het ca. 50-60

 

Maar wat kan die stijging zijn van 4 a 5 graden?

Ideeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de cv deze dagen misschien harder heeft moeten werken om het op die temperatuur te houden, waardoor hij soms wat langer nagloeit?

Is het enige wat ik kan bedenken, als ik de thermostaat hier op 21c graden zet heb ik niet veel daarna ook wel eens uitschieters tot 22of 22,5c.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien draait je afzuiger langzamer omdat hij wat druppels olie nodig heeft? Kan even niks anders verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels begint vandaag week 6. Nog 3 te gaan dus.

 

Temperatuur is weer onder controle. Denk echt dat het mijn cv was die inderdaad extra hard loeide door de grote kou. Ze hebben nog 2 'nachten' op 15 graden gestaan helaas. Was helaas in het buitenland en had de cv iets te laag ingeschat. Lijkt goed gekomen te zijn.

 

Hier wat pica's van net....

 

gallery_21392_19645_807935.jpg

 

gallery_21392_19645_676104.jpg

 

gallery_21392_19645_850118.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21392_19645_288098.jpg

Tijd voor een updateje...

 

We zitten inmiddels in week 7 met nog 1.5 week te gaan. Toppen mogen nog best wat zwellen...

Meeldauw is een beetje teruggekomen, maar heel nihil, denk dat het bestrijden niet veel nut heeft met nog 11 dgn te gaan...

 

Heb een tent gekocht van 2.40x2,40 om te gaan knippen. Zit toch elke keer te stressen en deed het snel in de woonkamer. Ging goed, maar toch. Vanaf nu dus in de woonkamer een tent, met daarin een loungebank en een TV. Tijdelijk even verhangen, want binnen 24u moet die tent weer opgedoekt zijn.

 

Goed, nu de foto's...

gallery_21392_19645_2459684.jpg

Verdiepingen in actie

 

gallery_21392_19645_977777.jpg

Toppen mogen nog wel wat dikker...

 

gallery_21392_19645_807935.jpg

Het veldje....

 

gallery_21392_19645_1545780.jpg

Begint mooi wit te worden...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent met filter etc? Of alleen een tentje?

Ga je ook drogen in een tent zodat je gelijk door kan draaien?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind je verslag er leuk uit zien,maar vind de toppen ook wat magertjes of ze nou langer moeten of dat dit door de cree kweekje komt weet ik niet maar zou zelf in verhouding 3x600watt ophangen wat het zelfde verbruikt

 

niet teveel min veel succes verder en zou wel een box met filter in je knip tent hangen anders helpt het weinig denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeg nog even twee foto's toe want ik vond die toppen op de vorige foto's niet echt uit de verf komen. Nu in het donker met flits...ziet het er een stuk beter uit.

 

Ja, de toppen zijn wat aan de kleinere kant, maar met nog 1.5 wk te gaan verwacht ik dat ze nog wat zwellen. Ze voelen in ieder geval hard aan.

 

Wat betreft de kniptent; uiteraard zet ik deze in met een 475m3 koolstoffilter op een softboxje van 500 kuub die ik op 90% laat draaien. Vorige keer zo mijn huiskamer aangesloten, nu verklein ik de ruimte x4 door de tent. Ja, ik draai door in principe Kees, droog dus ook apart in een 80x80 mini tent (waar ik ook in voorgroei)

 

@Fatamorgana.

Ik had eerst ook een setup met 3x 600W lampen met Lumatek en Adjust a Wing..........werd veel en veelste warm in het hok (35+ en niet eens zomer) met de Cree's zit ik gewoon 6 a 7 graden lager. Ik snap de gedachte, hang er dan een zwaardere afzuiger in. Theoretisch klopt dat alleen de ruimte die ik gebruik is specifiek en ik heb maar een gat om door af te zuigen en die heeft maar een diameter van 16cm. Dit gat biedt helaas geen makkelijke optie tot vergroten. Vandaar dat ik eigenlijk met een 1500 a 2000 kuub afzuiger die op 50-60% draait een beetje mijn maximum is qua mogelijke afzuiging.

 

gallery_21392_19645_1331794.jpg

gallery_21392_19645_1008404.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...