Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ZiiP

Hoe Groot Hydro Bak

Recommended Posts

Hoe groot moet de DWC bak zijn voor dezelfde resultaat als 25 liter pot met aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh mijn vraag verkeerd gesteld. Ik bedoelde hoeveel minder ruimte gebruiken de wortels in hydro tegenover bloempotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet, je krijgt zelfs meer wortels.

Zet je 1 plant in een 65ltr bak, dan vult de plant haar wortelpruik die hele bak op met wortels einde vd kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de input. Ik heb mij teveel gericht op de wattage en de potgrote, de grote van de ruimte was 45 x 45. Met een 25L pot onder een 330 watt ledlamp. Dit x ga ik voor een 40 x 80 ruimte met een 180 watt ledlamp. Ik denk dat dit uitkomt met de grote van de ruimte en wattage lamp. Met een 25L hydro bak hoop ik op 1gr/watt. 180 echte watt, alleen zit ik nu met meerdere opties.

 

1 Of alleen rood en blauw licht 180watt

2 3x50watt growchip

3 180watt warmwit 15watt chips 140L/watt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

25ltr bak ga je een best verloop op ph en ec hebben.

des te meer 'medium' des te stabieler deze waarden en des te minder kopzorgen voor jouw :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in 80x80 gekweekt met 4 tot 6 planten op een bak met 30l water. Of ze die bak vullen hangt er inderdaad vanaf wat knetterhenkie zegt. Vooral tijdens de groei fase ontwikkelen de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is heel mooi, 1 plant op 25 liter moet dan goedkomen. Heb dit x wel een phmeter gekocht, en de ec meter maken we lekker zelf.

 

DWC is plan B, was eerst plan A. Maar nadat ik de luchtpompje had aangezet werd het direct plan B.

 

Aeroponics is nu plan A, en dan wel zonder sproeiers. IPV daarvan wil ik nevel maken met ultrasoon geluid, de LV zal dan rond de 90 - 99% moeten zijn. Wat naar mijn mening haalbaar moet zijn, al zal het een uitdaging blijven.

 

Ben er nog niet helemaal uit hoe dit visueel uit komt te zien, maar het moet simpel zijn. Mijn vorige setup was (onnodig) heel ingewikkeld, dit x wordt het helemaal anders, en hopelijk beter.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeroponics is nu plan A, en dan wel zonder sproeiers. IPV daarvan wil ik nevel maken met ultrasoon geluid, de LV zal dan rond de 90 - 99% moeten zijn. Wat naar mijn mening haalbaar moet zijn, al zal het een uitdaging blijven.

 

Hoe is dit plan A verlopen?

 

Van wat ik begrijp gaat het systeem waar ze de term fogponics wel eens voor gebruiken, alleen goed met stekken.

Daarna, als je voeding gaat toevoegen werkt het niet meer.

Dit omdat je de voeding niet in zulke microdruppels kan veranderen.

Water wel, maar de voeding niet.

De druppel wordt te groot en dan werkt het hele fogponics niet meer blijkbaar.

Daarom ben ik zo benieuwd of je het nog geprobeerd hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...