Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grower12

Eerste Kweek 7X Cheese Onder 400W

Recommended Posts

hallo medekwekers,

hierbij mijn eerste kweek ik heb een kant en klare tent gekocht. De tent is 100/100/180 met een lamp van 400w.

Ik had 10 cheese zaden in de growshop gekocht (40euro schandalig eig ma goed) waarvan er maar 7 het hebben gehaald.

de potgrond die ik heb gebruikt voor de zaailingen komt gewoon uit de aveve gemengd met perliet (zie foto). voor de volgende zaailingen ga ik zaaipluggen gebruiken da lijkt mij beter.

 

IMG 2648[1]

 

 

ik heb mijn dames 1 week laten voorgroeien in een kleine kast met 2 TL lampen van 18W coolwhite.

ik wou ze eigenlijk 2 weken in deze kast laten staan omdat ik het een beetje stom vind om een lamp van 400W 18u per dag te laten branden voor 7 miezerige plantjes. maar omdat de plantjes gingen strekken en begonnen om te vallen heb ik ze toch maar in de tent gezet onder 400w omdat ik denk dat die tl lampen niet genoeg licht geven en dus de planten gingen strekken, is dit juist of niet?

IMG 2650[1]

IMG 2652[1]

 

bij mijn tent die ik heb gekocht zat een doos met flesjes voeding van biogreen. ik wou de eerste 3 weken helemaal niks geven van voeding omdat ik dat ergens gelezen had, maar op het voedingsschema van biogreen dat ik van internet haalde staat dat je op week 1 de xrooting al kunt geven dus ben ik op dag 5 begonnen met die x rooting 1ml op 1liter

 

IMG 2649[1]

 

dus even alles bij elkaar plantjes zijn nu dikke week oud staan opgegroeid onder 2 tl's van 18W en staan nu onder de 400w maar 1 plantje heeft wat bladproblemen maar weet niet wat het is. alle hulp welkom dank u. misschien ook alle hulp nodig met mijn fotos wat ik probeer in dit topic te zetten weet niet of het zichtbaar is.

 

IMG 2646[1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBC code (beschikbaar rechts van de foto in je album) in je bericht kopieren, dat kijkt makkelijker.

2x 840 TL is niet ideaal voor de groei. Ik zou er minstens 1x865 1x840 van maken, en op 2 tot max 5 centimeter van de plantjes hangen. Ik zie dat bij mij de zaailingen echt meer naar de 865 trekken dus ik neem aan dat ze die het liefste hebben :)

je bladprobleem is dat geen meeldauw ofzo? tis niet een superzuivere foto ook maar ik zou sowieso even het plantje isoleren van de rest.

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo het ontkiemen ging dus niet goed. heb veel beginners fouten gemaakt geef ik zelf toe.

 

plantjes hebben een week onder de tl lampen gestaan? omdat dit niet echt opschoot heb ik ze sinds eergisteren onder de hps gezet. en dit is het resultaat tot nu toe.

 

de wortels komen vanonder uit de pot. is dit nu tijd om te gaan overpotten?

ik was begonnen met die wortelvoeding van biogreen weet niet of ik hier goed aan heb gedaan omdat er lichtgele vlekken op de bladeren zijn gekomen dus geef ik maar gewoon water.

wanneer zou ik nu het best kunnen beginnen met voeding? iemand goeie raad? thanks

IMG E2677

IMG 2675

IMG 2672

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo post je foto's ;)

gallery_40833_19640_63985.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...