Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Catweazle66

Klimaat Techniek

Recommended Posts

Nu zit ik te kijken naar verschillende aanbieders over klimaat techniek.

 

Wat ik zie is dat er mega grote kasten aan watergekoelde systemen op de markt zijn.

Opticlimate

Nagano

Lynx

Pro Leaf

 

Voor kleine hobby man zijn dit te grote/zware en logge apparaten.

 

Iemand een ander alternatief wat wel watergekoeld is met verwarming etc...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets wat koelt, heeft altijd warmte. meer nog dan dat het kou produceert.

 

Heel juist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produceert geen kou

 

“Kou” is een gebrek aan warmte. Airco’s ontrekken warmte uit de ruimte(lucht) en staan dit weer af op een andere plek. Bij een watergekoelde airco het water, verwarmen doet deze op basis van elektriciteit.

 

Ook bij 0gr celsius is er nog warmte in de lucht, anders zou het wel 0gr kelvin zijn, nietwaar...

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het feit dat het dwing warmte afgeeft tijdens het koelen wil niet zeggen dat het per definitie ook een verwarmingsfunctie heeft, lijkt mij

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt vreet zo een lynx dan?

En kan deze ook effectief ontvochtigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere mensen hebben ern industriële luchtontvochter geprobeerd hier op het forum. Niet echt een succes Omdat de luchtverversing te snel zou gaan

 

Met deze machines werkt het wel goed?

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me voorstellen, dat die industriële ontvochtigers het niet kunnen,

ivm de hoeveelheid lucht wat er wel niet verzet moet worden..

 

Dat is ook wat ik altijd aandraag bij het verwarmen van hokken.

Veel mensen hebben geen flauw benul,

bij hoeveel bv 750m3 is... :lol:

 

Maar koelen, verwarmen etc met een gesloten systeem is goed te doen.

Ja kost je dan nog een vermogen aan energie. maar het kan wel.

 

Wanneer het je louter gaat om het ontvochtigen,

Bedenk dan, dat je een situatie moet creëren,

waarin de lucht wil gaan verdampen.

 

Je wil de lucht dan dus een x aantal graden doen dalen.

 

Ik ben geen koelmonteur ofzo..

Ik heb geen idee, hoe je dat technisch zou kunnen doen.

Standaard airco's o.i.d. zijn zo afgesteld, dat er minimale verdamping is,

anders zou iedere woonkamer veel te droge lucht krijgen. Ongezond.

In de koelkast, zal al je spullen ook gaan uitdragen.

 

Maar het is mogelijk, dat gaat met het anders afstellen dus, van dergelijke apparaten gemoeid.

 

 

Ik heb jarenlang, met weliswaar hele grote, (25KW per stuk.) jarenlang vele partijen worst gedroogd. :whistle:

dat deed ik dus met eigenlijk een omgekeerde airco zoals ik het noemde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kennis heeft een nieuwe airco aangeschaft en er al een tijdje mee gedraaid. Hij is daar zeer tevreden over.

Koelt/Verwarmt en ontvochtigd.

 

Een compact systeem wat enorm krachtig moet zijn.

Zoals ik bij hem gezien heb. Is dit apparaat heel licht van gewicht, en makkelijk aan te sluiten.

 

Ik heb op de website gekeken naar de filmpjes. Wel interessant. www.compacairtech.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Opticlimate is de meest bekend en meest gebruikte airco, zolang hij goed werkt een prima ding en eventueel service is mogelijk als je de wegen kent anders vrij matig of een ritje reeuwijk zat er dan vaak in.

 

-Nagano is troep als hij werkt doet hij het maar mocht je er ooit wat mee hebben dan kun je geen onderdelen krijgen en niemand wil zijn handen er aan branden en er is geen bekende importeur van dus je kan nergens terecht mee.

 

Lynx- is voor de hobby kwekers een vaak gebruikte arico deze is tevens ook wel in grotere varianten te krijgen, ben er zelf niet zo bekend mee maar wel een paar 1 zien draaien heb er verder nog niks slecht over gehoord behalve dat hij geen verwarmfunctie heeft dacht ik.

 

Pro leaf- is volgens mij de goedkope variant van de opticlimate en komen volgens mij ook van de zelfde fabrikant(china) qua prijs is hij best gunstig en er zijn flinke formaten van dacht zelfs tot 35 lampen per airco.

 

Er zullen nog wel meer mensen hier je wat over airco's kunnen vertellen.

Als je niet te groot kweekt kun je ook nog een mobiele airco of huis airco nemen met buitenunit dit kost ook niet zoveel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor goede verhalen over lynx indd, zijn ook minder storing gevoelig. Dat die niet verwarmt kan ik wel mee leven maar onvochtigt die ook ?

 

En is de cool down en warm up functie van de OC niet bijna een must ivm toprot enzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij verwarmd hij niet en ontvochtigen doet hij niet actief, alleen door te koelen haalt hij vocht uit de lucht.

 

Het is inderdaad wel een mooie functie, dit zou je ook kunnen opvangen door vertragers op je bord te zetten zodat het niet te snel opwarmt.

En een kacheltje wat zoiezo slim is in je hok te zetten zodat het niet te snel afkoelt en gaat condenseren.

 

Hier kun je wel wat informatie over je lynx vinden.

http://lynxairconditioning.com

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...