Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blackjerry

Amerikaanse Wiet In Nederland

Recommended Posts

@BlackJerry

Staan ook soortjes op van 8-9euro, het is maar wat de gek er aan wil geven natuurlijk...

 

Shoppas in toeristische centrum Amsterdam zijn nu eenmaal niet goedkoop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informeer je beter wat betreft Bedocran

 

Bedocran levert geen wiet maar een geneesmiddel, net ff wat anders dan een dispensarie doet.

 

Bedrocan levert medicinale Cannabis als medicijn, iets dat dispensarie in feite ook doet, alleen kopen het van de kwekers via een legale achterdeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrocan produceert gestandaardiseerde actieve farmaceutische ingrediënten (API’s).

Deze producten worden gebruikt door de farmaceutische industrie en komen tegemoet aan de behoeften van grote en kleine ontwikkelaars van geneesmiddelen.

GMP is een vereiste binnen de farmaceutische industrie en staat garant voor consistentie in actieve ingrediënten, een aspect dat van grote invloed is op de veiligheid en effectiviteit van een geneesmiddel.

 

Als enige GMP-producent van gestandaardiseerde medicinale cannabisflos ter wereld, is Bedrocan in staat genetisch afzonderlijke cannabis te produceren die geschikt is voor de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. Medicijnen op basis van cannabis kunnen unieke therapeutische effecten bieden en ervoor zorgen dat patiënten eerder bereid zijn hun behandeling af te maken. In samenwerking met betrouwbare partners zoals Proxy Labs (Eurofins) in Leiden is Bedrocan in staat geïsoleerde stoffen en extracten op aanvraag te produceren.

 

Net ff wat anders dan leveren van medi wiet zoals het dispensarie systeem in de US dat doet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gast waar lees jij dat ik claim iets te weten wat jullie niet weten ?

 

 

Da's duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrocan produceert gestandaardiseerde actieve farmaceutische ingrediënten (API’s).

Deze producten worden gebruikt door de farmaceutische industrie en komen tegemoet aan de behoeften van grote en kleine ontwikkelaars van geneesmiddelen.

GMP is een vereiste binnen de farmaceutische industrie en staat garant voor consistentie in actieve ingrediënten, een aspect dat van grote invloed is op de veiligheid en effectiviteit van een geneesmiddel.

 

Als enige GMP-producent van gestandaardiseerde medicinale cannabisflos ter wereld, is Bedrocan in staat genetisch afzonderlijke cannabis te produceren die geschikt is voor de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. Medicijnen op basis van cannabis kunnen unieke therapeutische effecten bieden en ervoor zorgen dat patiënten eerder bereid zijn hun behandeling af te maken. In samenwerking met betrouwbare partners zoals Proxy Labs (Eurofins) in Leiden is Bedrocan in staat geïsoleerde stoffen en extracten op aanvraag te produceren.

 

Net ff wat anders dan leveren van medi wiet zoals het dispensarie systeem in de US dat doet.

 

GMP regelgeving is al een beetje verouderd.Sinds een paar jaar heb je in de VS cGMP regelgeving dat een ingebouwde HACCP systeem in verwerkt zit, iets dat bij GMP regelgeving nog niet inzit.Het max. gehalte aan bv zware metalen mag bij farmaceutica hoger liggen dan bv bij een supplement (10 ppm ipv 3 ppm)

De werking van Cannabis zoals jezelf weet is erg complex, dus standaardisatie op 1 inhoudsstof zegt nog niets over de gehaltes van de andere stoffen.Ik heb een tijd teruggelezen dat ze Bedrocan (Jack Herer) al na 8 weken oogsten & dat is kort voor een sativa.

Cannabis is in veel gevallen een medicijn ipv een geneesmiddel zoals bv een antibiotica dat doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blackjerry

Welke variant heb je gebruikt en hoe goed heb jij aan je arts kunnen beschrijven wat je klachten waren?

 

Op wie richt Bedocran zich eigenlijk?

Op die blowert die smaak en HAF wil of toch de medische sector die de medicinale aspecten van cannabis voorop heeft staan, daar consistentie in wil en zich geen zorgen wil maken op vlak van veiligheid van het middel als men het voorschrijft aan een patient voor wie andere middelen nvt zijn vanwege bijwerkingen of gewenning of afweer door het lichaam?

 

Medicatie gebruik je niet om het genot ook al denken veel blowers die zich een mening vormen over medicinaal cannabis gebruik dat (te) vaak wel.

 

De meeste patienten zetten op aanraden van de arts en Bedocran thee van de wiet:

smaak? nvt

geur? nvt

 

Meest gehoorde als je een zieke wiet als medicijn voorstelt die nog nooit een jointje heeft gerookt:

ik wordt er toch niet high van, dat ik gekke dingen ga zeggen of doen?

 

@konopi

Gaat die cGMP regelgeving dat een ingebouwde HACCP systeem heeft ook op voor de wiet die via dispensaries geleverd wordt of is dat voor de goedjes die Pfizer en aanverwant levert?

 

De wiet van Bedocran is overal op getest en is ook gestandaardiseerd, in de US staat het nog niet eens in de kinderschoenen

 

EU en US wetgeving mbt schadelijke stoffen, ik ben blij dat ik in de EU woon.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

HACCP is ontwikkeld door NASA zodat de astronauten geen voedselvergiftiging opliepen terwijl ze in de ruimte zaten.De dispensaries in Californië moeten voldoen aan proposition 65, al wordt die op een aantal vlakken nu flink overschreden door de bosbranden.Deze proposition 65 is een heel stuk strenger dan wat van de FDA mag.In andere Staten zullen waarschijnlijk de kwaliteitsnorm regelgeving overnemen van de FDA of wat de richtlijnen gaan volgen zoals in het document staat opgesteld door de AHP.

Transvaal apotheek test hun eigengemaakte olie niet op polyaromatischekoolwaterstoffen zover ik weet, terwijl de CBD olie zoals die in de drogisterijwinkels wel op getest moet worden & dat max 10 ppb mag bevatten.Een medisch hulpmiddel die je kan innemen & die gewoon voldoet aan de kwaliteitsnormen, zou niet voldoen wanneer het onder de warenwet zou vallen.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blackjerry

Welke variant heb je gebruikt en hoe goed heb jij aan je arts kunnen beschrijven wat je klachten waren?

 

.... je moet in nederland eerst bigpharma probere voor je wieries krijgt toch ?

En meer dan 1000€ aan kosten om in aanmerking te komen ?

No way José . Dan liever zelfmedicaten .

 

Heb bekenden die medisch krijgen , en toen ze me hun

“medicijn” lieten zien... nah daar werd je niet vrolijk van.

een hoop takken , en zoals ze hierhoven al zeiden ; veels te vroeg geoogst....

 

Doe mij maar gewoon Herijuana , dat doet tenminste wel wonderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbel

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackjerry

Bedocran wordt geleverd als granulaat en hiermee zijn we denk ik wat betreft jouw ervaringen dan ook uitgepraat.

 

@konopi

Transvaal, van wie kopen die medisch verantwoorde en gestandaardiseerde wiet?

Iets met een B...

 

De dispensaries in Californië, prop 65

In andere Staten zullen waarschijnlijk de kwaliteitsnorm regelgeving overnemen van de FDA of wat de richtlijnen gaan volgen zoals in het document staat opgesteld door de AHP.

 

Het staat nog in de kinderschoenen zoals ik al zei en een vergelijk met hetgeen Bedocran nu al jaren levert is niet te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Bij verhitting krijg je vorming van polyaromatischekoolwaterstoffen & om THC & CBD in je olie te krijgen moet je toch gaan verhitten.

Bedrocan teelt al jaren op hydro ipv aarde.Er is hier nog nooit inhoudelijk onderzoek gedaan in hoeverre er verschil is in houdsstoffen wanneer er op aarde of hydro gekweekt wordt onder dezelfde omstandigheden.James Burton teelde op aarde, maar vanwege de kritiek die hij leverde werd zijn vergunning niet verder verlengd.

In de VS heb je verschillende laboratoria die analyses uitvoeren & die hebben al de nodige kennis vergaard, door de amalyses die ze uitgevoerd hebben.In de VS wordt trouwens al jarenlang verschillende kruiden geteeld zoals bv Amerikaanse ginseng, Kattekruid, Zaagpalmbes etc, dus het lijkt me niet dat ze geen kennis hebben van medicinale kruiden telen.

Mbt Cannabis in bepaalde opzichten zijn ze in Israël nog een stuk verder.Patiënten kunnen ook kiezen uit 91 verschillende variëteiten.Hier in NL doen ze al moeilijk om er 10 op het menu te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan emigreren als ik jouw was naar dat geweldige USA.

 

Lees eens na wat BMC (waar Bedocran onderdeel van is) nu precies inhoudt voor je weer op die bandwagon van je stapt en Amerikaanse appels met NL peren gaat vergelijken.

 

Bedocran doet zeer goed werk en we mogen blij zijn dat ze er zijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackjerry

Bedocran wordt geleverd als granulaat en hiermee zijn we denk ik wat betreft jouw ervaringen dan ook uitgepraat.

 

 

kan ook dat t een andere varieteit was maar t waren topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was te kort door de bocht met granulaat, sorry ik ken vanuit de pijnkring voornamelijk de Bediol variant.

 

Heb bekenden die medisch krijgen , en toen ze me hun “medicijn” lieten zien... nah daar werd je niet vrolijk van. een hoop takken , en zoals ze hierhoven al zeiden ; veels te vroeg geoogst....

 

Die bekenden van je blijven afnemen en gebruiken ook al werkt het niet?

Dat jij er niet vrolijk van wordt als cannabist is net ff wat anders als dat de wiet niet het doel bereikt waarvoor het voorgeschreven wordt :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was te kort door de bocht met granulaat, sorry ik ken vanuit de pijnkring voornamelijk de Bediol variant.

 

Heb bekenden die medisch krijgen , en toen ze me hun “medicijn” lieten zien... nah daar werd je niet vrolijk van. een hoop takken , en zoals ze hierhoven al zeiden ; veels te vroeg geoogst....

 

Die bekenden van je blijven afnemen en gebruiken ook al werkt het niet?

Dat jij er niet vrolijk van wordt als cannabist is net ff wat anders als dat de wiet niet het doel bereikt waarvoor het voorgeschreven wordt :search:

 

idk man was gewoon bij lokale hangplek en iemand had potje van zn moeder of oma ofzo meegenome gewoon om te late zien

hadden er een van gedraaid en was echt smaakloze hooi lol

had toen mijn eerste buitenkweekje herijuana en had daarvan wat toppen meegegeven ,

Daar kreegk positieve feedback op maar kan niets zeggen want was ook maar mond op mond

Edited by Blackjerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan emigreren als ik jouw was naar dat geweldige USA.

 

Lees eens na wat BMC (waar Bedocran onderdeel van is) nu precies inhoudt voor je weer op die bandwagon van je stapt en Amerikaanse appels met NL peren gaat vergelijken.

 

Bedocran doet zeer goed werk en we mogen blij zijn dat ze er zijn.

 

Heb van alles al gelezen & Israël is tegenwoordig het Mekka van de medicinale Cannabis, niet de VS.De overheid in Israël werkt mee zodat er onderzoek gedaan kan worden & zo beetje 30000 mensen maken gebruik via officiële kanalen van medicinale Cannabis.Als het een beetje meezit gaan ze het nog exporteren ook.Alleen jammer dat ze nog steeds enkel en alleen naar de cannabinoiden kijken & de terpenen niet meegerekend worden.

Ondanks dat de prijs hier vanaf 2018 nog iets naar beneden gaat (EUR 5.80 per gram) excl BTW, moet je toch alles zelf betalen.Het Zorginstituut heeft gekeken naar onderzoeken waar alleen met synthetische cannabinoiden gewerkt & geconstateerd dat de werkzaamheid niet echt beduidend is, dus zeggen de zorgverzekeraars vergoeden we het ook niet meer.Voor sommige mensen gaat dan toch rond 2000 EUR op jaarbasis kosten.Moet je maar kunnen ophoesten.

Tuurlijk doet Bedrocan zijn best & die zal best verder willen uitbreiden, maar helaas hebben hier we niet zo meewerkende overheid met zo zorginstuut of gezondheidsraad.

De chemo-afdeling in het ziekenhuis liggen alleen brochures over afvallen, maar niks van het BMC & ze schrijven liever Dexamethason met Zofran voor dan een potje Cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet in blikje doen en groot prijskaartje erop.

Mucho Bueno Wiet-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic ging volgens mij over US wiet in NL en niet over wat er allemaal wel of niet op een medi kaart komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er schijnt wel Californische wiet verkocht te worden in Engeland via de illegale coffeeshops, maar hier in NL heb ik me zo de bedenkingen.Er wordt hier in NL al genoeg geproduceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er schijnt wel Californische wiet verkocht te worden in Engeland via de illegale coffeeshops, maar hier in NL heb ik me zo de bedenkingen.Er wordt hier in NL al genoeg geproduceerd.

 

Dan heb je t toch goed mis :P

Op instagram volg ik zeker 10 mensen die zich 24/7

bezighouden met de verkoop van “ tins “

 

en dat is alleen al in amsterdam lol

 

Ook coffeeshops verkopen ze ... en dan heb ik t niet over

een paar tins per dag

 

Pictures say more than a thousand words ....

 

https://instagram.com/p/BdksD5XFYUL/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk eerder dat de potjes uit Cali komen, maar niet de inhoudGewoon weer een nieuwe marketing stunt.😬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...